|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od 1.93
Autor |
Zpráva |
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od 1.93
Před pár dny jsem řešil závadu na teploměru chladící kapaliny u nového typu Fava a vzpomněl jsem si že tu byly teď v poslední době debaty o tom jak to s těmi čidly teploměrů vlastně je. Jestli opravdu existují dva typy, jaké mají hodnoty apod... Tak jsem se rozhodl že těmhle polemikám udělám jednou pro vždy přítrž. Tady je scan z dílenské příručky Favorit - hledání závad... ...tady vidíme černé na bílem že existují dva typy čidel... A to starší typ montovaný do 12.92 který je shodný s čidlem pro řadu Škoda 742 a je možné jej kombinovat pouze se starším typem teploměru chladící kapaliny (tzn. starší typ přístrojového štítu hnědé palubní desky). Kde hodnoty odpor/teplota jsou... A novější typ čidla montovaný od 1.93 který je shodný jak pro karburátorové verze tak i pro verze s jednobodovým vstřikováním BMM (tedy i samotné teploměry jsou stejné) a je možné jej tedy kombinovat pouze s novějším typem teploměru (tzn. novější přístrojový štít černé palubní desky.) Jeho hodnoty doplním až si vzpomenu kde na disku ten graf k novému čidlu vlastně mám.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
Naposledy upravil Capricorn dne 30.12.11, 20:26, celkově upraveno 1
|
30.12.11, 19:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od
Já jsem to psal už dávno že jsou minimálně dva druhy. Vždyť ten starší typ má provozní teplotu až poslední bílé políčko před červeným. Novější typ má provozní teplotu zhruba v polovině. Mám to tak napsané ve dvou knížkách. Jestli tady někdo píše něco jiného, tak to má špatně on a ať se nehádá.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
30.12.11, 20:16 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od
Jak říkáš. Byli i tací kteří v tom měli trochu hokej takže hlavně pro ně jsem tohle spáchal. No a nakonec se bude hodit všem i ten scan z DP podle kterýho si můžou ověřit správnou funkci čidla/teploměru jak u starýho tak novýho typu. Jinak co jsem se díval do DP k Felicii tak ty kontrolní hodnoty pro nový čidlo sedí i tam takže podle všeho to vypadá že čidlo od 1.93 je záměnný s tím pro Feldu BMM do 1.96.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
30.12.11, 20:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od
V jedné firmě kde jsem předtím dělal měl jedentípek na formanovi 93 taky čidlo pro ten starší typ i když měl už interiér nový černý. Pak mu to ukiazovalo blbosti. Jednou jsem mu opravoval sytič a nestačil jsem se divit. Bylo docela zima, teplota tak maximálně 5°C a nastartoval jsem v pohodě, když jsem mu to trošku sešteloval. Za asi tři minuty už měl ručičku v polovině budíku, což by měla být provozní teplota. po dalších asi dvou minutách mu ručička vylezla kousek pod červené políčko a tam se už držela. Tak jsem si říkal, že za tak krátkou dobu nemůže v takovém počasí motor dosáhnout takové teploty. Kapaliny měl dost. Takže měl čidlo pro starší typ.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.12.11, 09:23 |
|
|
di3go
Příspěvky: 248 Bydliště: SK, ZH
|
Re: Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od
varok nechcem sa hadat, ale mam rocnik pred 92 , a prevadzkovu teplotu mi drzi na polovicke .. a je jedno ci idem 20 km alebo 100 km , pokial idem rovnomerne nad polku sa nedostane a to mam origo cidla a tak isto aj budiky, k cervenemu sa dostane az ked je fakt prehriaty, ale to kompenzujem ventilatorom a zapnutim kurenim
_________________ Skoda Favorit 135 ,white, code name FAFO-ex 5 rokov v sluzbe Felicia Combi 98
|
5.1.12, 02:24 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od
Tak se nehádej, já taky nebudu. Psal jsem jen co vím, teď vyjímečně i z vlastní zkušenosti. Dokonce to je napsané i v knížkách od Andrta apod. Určitě tam nebudou origo čidla, podle mě je to stará přístrojovka se starším typem budíků ale čidla z nového typu. Jak jsem psal výše, nové budíky mají provozní teplotu kolem půlky a starší typ až nahoře, poslední bílé políčko před červeným. Pokud jsou čidla ještě origo z fabriky, je problém jinde, třeba špatný termostat, nebo něco jiného.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.1.12, 16:14 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
to jsem se tehdy urputně hádal já. Ale je fajn, že jste to tady dali, teď proměřím budíky, páč mám tři a všechny ukazují nějak na pytel. Takže se bude měřit měřit a měřit. Je zvláštní, že se starým čidlem fungují tak, jak by měly u hnědého interiéru fungovat... tzn. provozní teplota ve 3/4, větrák spíná lehce pod červeným polem. S novým čidlem (a že jsem jich vyměnil tuny) to vyjede na půlku, pak spadne lehce nad první rysku. Větrák spíná lehce nad polovinou.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
5.1.12, 18:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od
Gokralík: aha, já už zapomněl, kdo tady všechny přesvědčoval. Však s tím novým čidlet to máš správně, tak to má být, zhruba v půlce provozní teplota a mě se spíná větrák asi ve 2/3 budíku. To že ti vyleze ručička asi do půlky, potom spadne k prvnímu políčku. Nemáš špatný termostat? Mě právě tohle dělal špatný termostat, po výměně je to v pohodě. Sice mi ta ručička taky jemně lítá, ale jemně, né tak moc. jen na začátku to udělá tak, že ručička vyleze až skoro do spuštění větráku, potom náhle spadne za první políčko, ale potom se ustálí zhruba v půlce a tam drží. To je ale tím, že se kapalina zahřeje a když ji pustí termostat k studenému chladiči To špatné ukazování může dělat i spálený odpor u budíku. Tohle jsem měl u starého fáčka a budík jsem měl pořád za vinklem i když byl nový termostat.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.1.12, 18:45 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Termostaty jsem taky měnil jak divý, ty jsou v pohodě. Takže buď ten spálený odpor a nebo kdovíco... ale děsně mě to štve.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
5.1.12, 18:56 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Čidlo teploměru chladící kapaliny Favorit do 12.92 a od
Ale když si psal že máš více kusů budíků a všechny ukazují blbě tak to odporem asi nebude. U staršího typu byl připájený přímo na budíku, u novějšího typu nevím. Možná je ten odpor už na DPS přístrojovky a proto ti špatně ukazují všechny budíky. Zkoušel jsi ty budíky zvlášť mimo ten plošný spoj?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.1.12, 19:55 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Jo, i mimo a na dvou autech. To mě právě nejvíc štve. Jeden mám tady vytáhnutý, tak ho stačí jen zapojit a měřit.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
6.1.12, 10:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|