Autor |
Zpráva |
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
Jediné co mne už teď děsí u Citigo je informace, že je sběrné výfukové potrubí odlito s hlavou v jednom kuse..To jako má litinovou hlavu? Nebo hliníkový vejfukový svody..? Moje profesní deformace mi holt způsobuje, že v každém autě vidím jen věc která se bude srát. ono to je bohužel takový trend..auta už se dnes nevyrábí na nějakou vysokou životnost..Škoda se prý nedavno ofiko přiznala že malá třída jako je Fabia HTP a Citigo má životnost stanovenou kolem 100 tis. km..Nevím, co je na tom pravdy, ale je to hrůza
|
22.2.12, 08:12 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18275
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
Když s tím budeš jezdit jen do Kauflandu na nákup, tak ti to vydrží pět let určitě. A pak si přece koupíš nové abys podpořil ekonomiku.
|
22.2.12, 09:47 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
stejných 5 let mi vydrží felicie a do kauflandu stejně nejezdim, chodim pěšky do Jednoty za rohem Zrovna jsem otevřel Svět motorů z minulýho tejdne, kde je článek o Citigo a tam píšou o tom že existují dvě výkonové verze (44 a 55 kW) a že ta slabší verze má navíc ještě "těžší" stálej převod..Tedy v táhlých kopcích a na rozjezdy totální mrtvola..A za vyšší spotřebu oproti té silnější verzi.
|
22.2.12, 13:41 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
fatal píše: Když s tím budeš jezdit jen do Kauflandu na nákup, tak ti to vydrží pět let určitě. A pak si přece koupíš nové abys podpořil ekonomiku. On snad ten zástupce Škoda auto něco říkal o "průměrném evropském zákazníkovi škodovky", který si auto za nové obměňuje průměrně po 7 letech s ročním km proběhem v průměru 10 tis.
|
22.2.12, 13:44 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
A sakra, tak to už 45tisíc přetahuju.
|
22.2.12, 19:09 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
priemerný ročný nájazd 10 000 km To asik ťažko...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
22.2.12, 19:27 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
No jak jsem slyšel, tak jsem řekl
|
22.2.12, 19:57 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Proč ne? Znám dost lidí, co auto využívají sice denně, ale v rámci města (max 20 km denně). Sem tam si zajedou někam na výlet, jednou na dovolenou a hotovo. Tihle opravdu nepotřebují auto, co vydrží 500 tkm.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.2.12, 20:01 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
Já to vidim u mých rodičů. Otec v penzi najezdí ročně 6000 km a to jen díky tomu že v létě jezdí často na chalupu 200 km vzdálenou..jinak by ani to nenajezdil.. tomu by tedy takový auto stačilo uplně bohatě. Ale pro mně by to asi byl šílenej pocit, koupit si nový auto který má životnost 100tis. km..bych ho totiž odjezdil za dva a půl roku..to mi připadá přecejen škoda materiálu a energií při výrobě takových aut.. Ale něco na tom asi bude, takovej Smart má prý životnost motůrku ještě nižší, než 100 tis... ale než to po tom městě naskáče, tak to je taky až za několil let.. Takže se asi nesmíme tolik pozastavovat nad "pouze" 100tis.km životností dnešních malých aut, to jsme si zkrátka rychle za posledních 20 let příliš zvykly na tu laťku kterou nasadili felicie a nebo tédéíčka..ale když trochu zalistujem do historie- tak podle ČSN byla stanovena životnost motoru Škoda řady 742 na 80 tis. km a pak byla doporučena celková oprava..A dnešní životnosti budou asi podobně stanovený..Tedy že hodně kusů najezdí bez problémů podstatně víc, ale některé i míň..Tak jak to bylo kdysi u těch 742..
|
22.2.12, 22:22 |
|
|
paži
Příspěvky: 9032 Bydliště: Jihlava
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
No zrovna životnost motorů mi nepřijde jako problém.
|
23.2.12, 01:56 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
Tak, tak, to je iba výhovorka dopredu, ak by sa niečo stalo...to je to isté, ako píše Slááávek na 742...a pri dobrej opatere nemá problém motor 742ky s 200 000 km, aj viac (teda, ak to nie je 130tka )Alebo je to podobne so spotrebou oleja - výrobca sa istý, veď čo ak by...Fačka majú prípustnú spotrebu tuším 0,7l/1000 km a ak je motor OK, tak spotreba je nula celá nič.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
23.2.12, 06:12 |
|
|
chemer
Moderátor
Příspěvky: 9916
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
100 000 km má možná někde interně uveden výrobce. Důležité je, jak je na tom auto ve skutečnosti. Vždyť po 100 000 km má snad i ta Fabia původní čepy, tak jakápak životnost 100 000 km.
|
23.2.12, 07:29 |
|
|
Dawid130
Příspěvky: 9049
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
Mě už teda po 100 000km museli vyměnit čepy řízení a tyčky řízení. Silenty na přední nápravě to mají za chvíly taky za sebou. (možná už jsou KO to mi řekli před 10 000km) Ale jinak pohoda.
|
23.2.12, 08:21 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
to je stavem našich silnic
|
23.2.12, 08:22 |
|
|
Sláávek
Příspěvky: 332
|
Re: Co říkáte na š Citigo?
ferrari píše: Tak, tak, to je iba výhovorka dopredu, ak by sa niečo stalo...to je to isté, ako píše Slááávek na 742...a pri dobrej opatere nemá problém motor 742ky s 200 000 km, aj viac (teda, ak to nie je 130tka )Alebo je to podobne so spotrebou oleja - výrobca sa istý, veď čo ak by...Fačka majú prípustnú spotrebu tuším 0,7l/1000 km a ak je motor OK, tak spotreba je nula celá nič. ..mam 1,3 Mpi a má to najeto 294 000 a jediný co se na motoru dělalo bylo, že jsem ve 200 000 dával rozvody aby to nerachotilo a ve 250 000 se dělala spojka..Mezi výměnama oleje(12-15 tis.) nikdy nedolejvám, na měrce pak chybí asi tak 3 mm..Takový ty ostatní věci jako zapalovací lišta, snímače,klapka,vstřiky-to je všechno původní..tedy kromě jednoho- taky kolem 200 tis. zničeho nic odešel snímač klepání, dal jsem starší z vrakáče a je tam dodnes. S převodovkou se nedělalo nikdy nic. Už dvakrát jsem měnil tu delší poloosu, prvně ve 200 t km ale protože to bylo něco tureckýho za 850,- tak vydržela asi 20 tis. km a musela zase pryč.. Kratší poloosa je původní.. Ve 275 000 jsem měnil palivový čerpadlo, bylo ještě původní..Nepřestalo sice fungovat, ale začalo hrčet a dunět, tak jsem nečekal až se zastaví uplně.. Tlumiče se měnili komplet když auto mělo 120 tis., když mělo 240tis. tak jsem znovu dával předky.. měnil se kat(za jetej z vrakáče), výfuk se postupně už dvakrát vyměnil od předu do zadu.. dvakrát se už měnili kuláky na řízení, jednou kulák ve spodním rameni(ve 250 tis.), druhej kulák v rameni je stále původní, na nejtech.. Ve 120 tis. se měnili zadní ložiska, přední jsou původní.. už v 90 tis. jsme museli, ještě původní majitelce, než mi to prodala, měnit zadní brzdový válečky, od tý doby tam ale jsou doteď a držej.. Ostatní díly brzd jsou původní.. Ve 100 tis. se musel předchozí majitelce dát nový alternátor;dal se orig Magneton; až letos o vánocích, když auto mělo asi 290 tis.,u něj odešli uhlíky. Je to felicie, rok 99..má těch 294 000. Od 44 000 km jezdí na plyn.. Takže někdy se kus povede, někdy holt ne..Tahle se povedla..
|
23.2.12, 09:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 24 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|