|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Autor |
Zpráva |
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Centrál Forman 94 BMM
Prosím o radu , centrál Brano pouze na klíč přestal postupně fungovat nejdřív od řidiče pak i od spolujezdce . Občas šel z obou stran ale teď už to nešlo vůbec. Pojistku jsem našel zkontroloval pro jistotu vyměnil, kabely jsem zkontroloval pouze vizuelně vypadaj dobře i v průchodkách akorát mě nenapadlo je propípat když jsem měl rozdělanou palubku i dveře . Konektory ve dveřích i na ř.jednoce jsem prostřík kontoxem,řídící jednotku jsem vyndal proletoval konektory na desce ,kostru k jednotce jsem očistil.Mechanismy předních zámků jdou lehce občas je stříknu WD , zadní dveře jsem nikdy nerozdělával tam ty čudle jdou trochu ztuha . Teď jak jsem se v tom vrtal tak to zase občas funguje ,někdy od řidiče někdy od spolujezdce ale většinou ne . Když nechám oba přední odemknuté a jeden z nich zamknu tak se to sice nezamkne ale ale ze všech dveří se ozve cvaknutí. Z toho co jsem tady našel mě už napadá jen vyndat motorky a zkontrolovat. Nerad bych něco urval . Musí se to vyndat s celým zámkem ? Ty plasty na táhlech jdou sundat ? Co bych měl na těch motorkách konkrétně hledat nebo měřit ? Díky
|
21.3.12, 16:01 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Vyndat motorky je trochu boj. Je třeba sundat výplně dveří, igelity, povolit stahovačku okna na straně zámku. Potom sundat plastový kryt, odcvakat táhla klik a zámku. Pak z boku povolit dva šrouby a jeden co drží motorek k plechu dveří, rozpojit konektor a můžeš začít tahat ježka z klece ven. Ale po chvilce cviku na to přijdeš a nakonec to není taková katastrofa (nejhorší je vycvaknutí a následné zacvaknutí táhel k zámku). Motorek vyšroubuješ z konzoly a rozpářeš šroubovákem (doporučuju hodně ostrý a široký). Kryt je přilepen, takže to chvíli trvá, než povolí. U mě se stalo, že se zasekl mikrospínač a pořád dával jednotce signál "zamknuto". Takže centrál vůbec nefungoval, ale při zamknutí druhými dveřmi v motorcích cvaklo. Stačilo ho vyčistit a promazat.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.3.12, 16:43 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
O:K: dík za návod , ještě prosímtě stím rozpáráním ,musím ten kryt motorku regulérně rozříznout a pak se to nějak lepí zpátky ? Dneska už to nedám ,možná až to uvidim tak pochopim. Ještě jsem někde našel že by to mohlo dělat relátko v Ř.J. , k desce ho můžu proletovat ale zajímalo by mě jestli jde rozdělat a třeba očistit kontakty . Ještě teda zejtra nebo pozejtra propípnu kabely,kouknu na relátko až to rozdělám a zkusím ty motorky .
|
21.3.12, 17:05 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Kde je závada zjistíš úplně jednoduše... Vezmeš si multimetr (měříš odpor), odpojíš konektor od jednotky, připíchneš kontakty na žlutý, černý a bílý kabel (teď si nepamatuju, které dva vždy zároveň). A budeš zamykat a odemykat... správně by to mělo fungovat takto: odemknuto - spojen bílý a černý, zamknuto - spojen žlutý a černý (nebo naopak nebo jiné barvy, už si to nepamatuju, tohle uvádím jen pro snadné pochopení co máš měřit). No prostě by se to mělo měnit podle zamknutí a odemknutí... Pokud se to bude střídat, je chyba v ŘJ, pokud to budou stále spojeny dva vodiče bez ohledu na polohu zámku, pak nezbývá než odpojit motorky a proměřit je... podle toho pak motorek opravit (pochybuju, že by se sekly oba najednou a rozebírat oba motorky - no potěš). Tak zjistíš, kde konkrétně je chyba a můžeš se pustit dál. Řezat nic nemusíš... stačí vypáčit jeho kryt šroubovákem jak píšu. Vrazit něco do spáry a tak dlouho to trápit až to povolí. Zpátky jsem to nelepil, motorek je v konzoli sevřený, takže to není třeba... všechno pochopíš až se do toho pustíš.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
21.3.12, 17:36 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
Dík , tím se mi to dost zjednoduší , moc se mi do těch motorků nechce když jsem to viděl jak to tam je .Tak snad bude na to zejtra čas.
|
21.3.12, 19:27 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
Tak se částečně povedlo , všechny tři kontakty mikrospínače v motorku byly ve zkratu , mikrospínač byl zanešenej a po vyčištění to zas nepřevádělo ,jeden kontakt se uvolnil ,takže jsem ho proletoval a po seskupení všeho do původního stavu funguje . Bohužel ovládání jde jen od řidiče takže zejtra si dám druhou stranu. Akorát jsem zapoměl do dveří vrátit ten bílej plast pod kterým je schovanej zámek a táhla , tak by mě zajímalo jak moc je tam důležitej , dost blbě se vyndavá a zastamdává .
|
22.3.12, 18:22 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Jde to dost blbě... nejlepší je povolit stahovačku okna a trochu tam s tím lomcovat. Důležitý... no údajně chrání zámek před zatékáním vody kolem těsnění skla (spíš aktuální v zimě) a taky nedovoluje vyháčkování.
Jestli nejde druhými dveřmi zamykat a odemykat, bude spíš jeden z těch tří vodičů přerušen. Takže možná ani nebudeš muset vytahovat motorek ven.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
22.3.12, 18:44 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
Teď to jde tak že ten u řidiče co jsem opravil odemknu zamknu a všechny dveře otevřou , odemknu zamknu a všechny dveře zavřou . Od spolujezdce nic nereaguje pouze zamknu ty jedny dveře klíčem . Teď už si s tím snad poradím . A ten plast tam radši vrátím stejně to musím ještě rozdělat a nalepit novej igelit.
|
22.3.12, 20:54 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Jo, bude to spíš závada jednoho z těch tří drátů než motorku samotného. V podstatě teď funguje stejně jako motorky zadních dveří. Může to být polámané v průchodce dveří.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
23.3.12, 08:58 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
Tak jsem se k tomu dostal až dnes , mezitím PL začli opět blbnout a PP začli částečně fungovat . Tak jsem v PL opět rozebral motorek a kotakty mikrospínače byly už unavený a nevraceli se , nešlo to přihnout tak aby to přepínalo. Takže jsem půl dne scháněl motorek , nakonec byl za kilo z vrakáče,z feldy bez konektoru. A už to všechno fachčí jak má .Sehnat ten motorek byla docela pakárna , origo stojí 920 Kč a na vrakáčích a Aukru nic není . Docela by mě zajímalo jestli by se muselo nějak upravovat uchycení k zámku a dveřím kdybych tam chtěl dát za 200 novej Jablotron.
Díky za spolupráci .
|
27.3.12, 16:38 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Jablotron používá úplně jiné motorky, takže bys ho musel umístit jinam a vrtat do plechu.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
27.3.12, 16:49 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
nejni problém tam dodělat a dozapojit jakejkoliv uni motorek jen ho musíš uchytit do dveří a vyrobit nové táhlo dělal sem to na zadních dveřích koupil sem v kelly uni motorek asi za 90kč a za půl hodky bylo hotovo
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
27.3.12, 17:44 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
Podle toho co jsem viděl v tom mikrospínači jsem to dnes asi nedělal naposledy ,tam se toho vejde. A jelikož to dělám na ulici před bytovkou tak když to rozdělám nemůžu od toho odejít dokud to nedodělám , protože maj najednou všichni ruce i nohy i ty co je dřív neměli . Tak jsem koukal že všechny ty uni i jablotron vypadaj úplně stejně, předpokládám že držák orig.motorku se oddělá od zámku a novej se přišroubuje oběma šrouby ke dveřím. A jelikož dráty od motorku i konektoru byly nějaký vyhřátý a nešly ani ocínovat když jsem je letoval k sobě tak pochybuju že to dlouho vydrží , noa to byse mi ještě hodilo vědět jestli a jak jde vytáhnout kabely z orig.konektoru a nacpat do něj ty z novýho motorku.
|
27.3.12, 20:09 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
si ten konektor s toho origo motorku odstřihni i s kousky drátu a napoj na uni motorek
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
27.3.12, 20:27 |
|
|
machal
Příspěvky: 39 Bydliště: Jaroměř
|
Re: Centrál Forman 94 BMM
Jak už jsem psal výše , tak jsem koupil motorek bez konektoru (ustřižený ),od starýho motorku jsem odstřihl konektor a na obou kusech byly dráty nějaký vyhřátý skoro černý a dalo mi hodně práce je ocínovat abych je mohl sletovat k sobě ,takže si myslím že to časem touto cestou přestane proudit. Tudíž pokud bych dával novej motor tak bych ho raději zapojil přímo do konektoru . Bylo by to takové elegantní a trvanlivé ,jako uherák ve smokingu.
|
28.3.12, 06:00 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 15 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 21 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|