|
FAQ
• Hledat • Přihlásit se
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 6 ] |
|
Výměna gufer ventilů 1,3BMM
Autor |
Zpráva |
Blackie 639
Příspěvky: 112 Bydliště: Č.B.
|
Výměna gufer ventilů 1,3BMM
Zdravím, chystám se měnit gufera ventilů. Už jsem si udělal přípravek na zmáčknutí ventilových pružin. Všude čtu, že se nemají povolovat dva krajní imbusové šrouby, které už drží hlavu. Já chci ale sundat klaviaturu celou, nikoliv vytažením čepu vahadel. Udělám průser, když povolím dva krajní šrouby, držící čep vahadel? Hlavu sundavat nechci, protože motor má 120tisíc a vše je OK.
|
18.5.12, 20:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Výměna gufer ventilů 1,3BMM
Kdyz je sundas na studenem motoru a pak zasroubujes na dany moment bys zadny pruser udelat nemel, jak chces ale menit gufera bez sundani hlavy jsem velice zvedav...bys musel nejak tlakovat spalovaci prostory, nebo neco na ten zpusob, no proste je to hovadina a sundani hlavy se nevyhnes
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
18.5.12, 21:05 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Výměna gufer ventilů 1,3BMM
Prečo ich chceš meniť?Koľko ti žerie oleja?Alebo ti to poradili na emisnej kontrole...?
Dá sa to aj tlakovaním spaľováku,ale tu už treba skúsenosti a prípravok na tlakovanie.Prípadne vhodnú matičku do spaľováku (nezabudnúť vybrať) a piest do HU.Ide o to aby si uvoľnil kužeľové uloženie opierky pružiny.A to bez zablokovaného ventilu neurobíš.Klaviatuura musí dole tak či tak.Krajné šruby môžeš dať dole,nič sa nestane.Na tvojom mieste dám dole hlavu,nové tesnenie,odkarbonovať,zaleštiť a zalapovať ventily,prípadne ešte urobiť presahy a motor ti vydrží minimálne ešte dalších 200000km.A ked už bude hlava dole,urobiť aj sacie a výukové kanály-budeš prekvapený výsledkom.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
18.5.12, 21:19 |
|
|
Jad
Příspěvky: 188 Bydliště: Č. Budějovice
|
Re: Výměna gufer ventilů 1,3BMM
Dá se, sám jsem to úspěšně absolvoval podle návodu Martina 007 a MAJA: viewtopic.php?f=6&t=20541 Nepoužíval jsem tlakování vzduchem, ale otvorem po vyšroubované svíčce jsem strčil do válce kus zahnutého silného drátu a tím ventil přidržoval. Krajní imbusy jsem vyšrouboval a vrátil taky bez následků.
|
18.5.12, 22:43 |
|
|
Blackie 639
Příspěvky: 112 Bydliště: Č.B.
|
Re: Výměna gufer ventilů 1,3BMM
Chci je vyměnit kvůli spotřebě oleje (cca0,5l/1000km) a za těch 16let budou jistě steřelé. Udělat celou hlavu je dobrý nápad, ale mám jednu zásadu, co funguje bez problémů, do toho se nemontuji. A když vyměním gufera, hned zjistím, jestli motor "čerpá" olej přez pístní kroužky nebo právě přez gufera. Pokud by motor tahal olej spodem, tak to vemu komplet s hlavou a kroužkama
|
19.5.12, 06:26 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Výměna gufer ventilů 1,3BMM
vymontuj svíčky dej vždy píst do HU a pruřiny normál zatlačíš, po talířku je lepší klepnout kladívkem měsíčky se uvolní vem ještě hadru a ucpy dáry jak jdou zdvihátka at ti tam něco nespadne ventily si musíš změřit gufera jsou dvě 8 a 7 rokem výroby se nedá řídit ta krajní šrouby musíš pořádně namlátit kladivem, pokud jsou zatečené vodou může to být pro motor konečná fáze
|
19.5.12, 06:48 |
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 6 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 54 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|