|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Vstřikování u diesela
Ví někdo, na kolik tak maximálně mohu nastavit otevírací tlaky u vstřiků, aniž bych tím něco(=vstřikovací čerpadlo, trysky, apod.) zničil, poškodil, nebo tomu nějak rapidně snížil životnost? Jedná se o starý diesel s nepřímým vstřikem bez turba a mechanické rotační čerpadlo Bosch. Jezdím na mix nafta/řepkový olej a protože je to hustější, než samotná nafta, tak chci nastavit kvůli lepšímu rozprášení vyšší tlaky, ale nechci tím nic zku*vit . Díky za všechny věcné rady Petr
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
19.6.07, 12:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Vstřikování u diesela
Petr píše: Ví někdo, na kolik tak maximálně mohu nastavit otevírací tlaky u vstřiků, aniž bych tím něco(=vstřikovací čerpadlo, trysky, apod.) zničil, poškodil, nebo tomu nějak rapidně snížil životnost? Jedná se o starý diesel s nepřímým vstřikem bez turba a mechanické rotační čerpadlo Bosch. Jezdím na mix nafta/řepkový olej a protože je to hustější, než samotná nafta, tak chci nastavit kvůli lepšímu rozprášení vyšší tlaky, ale nechci tím nic zku*vit . Díky za všechny věcné rady Petr
tak s týmto ti tažko niekto poradí, hlavne pri starom motore, kde už sú vôle opotrebením, a navyše repkový olej??? nemám nič proti.
musíš to skúšať systémom pokus/omyl, každú zmenu najprv podľa sluchu, či ten motor neklepe nejako viac, alebo inak, a najazdiť zopár km, aby si zistil spotrebu....
myslím že už len to že miešaš naftu s repkovým olejom je podnik pokus/omyl...
veľa štastia...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
19.6.07, 15:24 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Chtělo by to napsat, co je to za motor, jestli je to na toho renaulta, co máš v podpisu, tak tam se tlak nastavuje na 125-138. Větší tlak bych moc nedával, protože se ti sníží dávka vstřiku a budeš mít potíže se startem. Lepší je trysky vyměnit, seštelovat na předepsanej tlak a do přívodu paliva dát předehřev, aby palivo bylo tekutější.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
19.6.07, 16:39 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
to si myslíš že vyšším tlakem něco víc roprášíš? pokud tam máš tlak 125 klidně dej 200 to čerpadlo to přežije, ale pak napiš změníš tím akorát svůj pocit, ta čepová tryska je prostě vymyšlena na určitý tlak, hlava je určité konstrukce, podle mě nevřešíš nic, pokud ti to lépe shoří, zas potřebuješ jiný předstřik a tak pořád dokola, pokud tito špatně startuje tak žhavení a tlaky, pokud jetolenoch tak ještě palivový filtr miloš
|
19.6.07, 17:49 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Ano, je to ten Renault co mám v popisu, motor ale chytá na cvrnknutí i studený a šlape jak hodinky. Koupil jsem 4 nové trysky Bosch za 2.000 Kč, protoze z těch starých už byly 2 úplně v pytli - 1 dost kapala a další přímo tekla a když jsem trochu přidal, tak se za mnou zahulilo jako za studenou Liazkou a to mě dost štvalo . Takže jsem tam dal nové trysky. Pán co mi měřil tlaky říkal, že ty staré trysky dávaly 150 kPa. Tlak se prý šteluje přidáváním, nebo ubíráním nějakých podložek, ale ve vstřikovačích žádné nebyly a on taky žádné nemá(neživí se opravami a štelováním motorů, dělal to jen ze známosti). Namontoval mi tam nové a ty dávají 160-170, tak jsem měl strach, abych tím něco nezlikvidoval. V manuálu k tomu autu píšou, že tlak má být myslím 130+-5 kPa. Palivový a vzduchový filtr jsou vyměněné nedávno, cca 500-1.000 km zpátky a teď asi o víkendu vyměním olej i s filtrem. Žádnej sporťák to není, ale vzhledem ke 40 kW výkonu se to ani nečeká , jediné co po tomto autu chci, je spolehlivý a levný provoz do práce a zpět, cca 70-100 km denně. Štve mě ale, že to auto jede max. tak 110 a když bych chtěl víc, tak leda snad ze skály dolů, takže jak to musím točit, aby to aspoň trochu jelo, tak mě z toho kraválu někdy až bolí hlava .
Ještě dotaz: Neví někdo z vás, kolik má mít tenhle motor předvstřik? A čím může být ta malá maximálka(nikde nic nevázne, prostě to jen víc nejede ) Napadla mě ještě převodovka, že je třeba z nějakého benzína...
Omlouvám se všem Škodovákům za tenhle trochu off-topic, ale jsou tu chytrý hlavy a věřím, že mi poradí
Díky Petr
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
20.6.07, 11:45 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Petr píše: Ano, je to ten Renault co mám v popisu, motor ale chytá na cvrnknutí i studený a šlape jak hodinky. Koupil jsem 4 nové trysky Bosch za 2.000 Kč, protoze z těch starých už byly 2 úplně v pytli - 1 dost kapala a další přímo tekla a když jsem trochu přidal, tak se za mnou zahulilo jako za studenou Liazkou a to mě dost štvalo . Takže jsem tam dal nové trysky. Pán co mi měřil tlaky říkal, že ty staré trysky dávaly 150 kPa. Tlak se prý šteluje přidáváním, nebo ubíráním nějakých podložek, ale ve vstřikovačích žádné nebyly a on taky žádné nemá(neživí se opravami a štelováním motorů, dělal to jen ze známosti). Namontoval mi tam nové a ty dávají 160-170, tak jsem měl strach, abych tím něco nezlikvidoval. V manuálu k tomu autu píšou, že tlak má být myslím 130+-5 kPa. Palivový a vzduchový filtr jsou vyměněné nedávno, cca 500-1.000 km zpátky a teď asi o víkendu vyměním olej i s filtrem. Žádnej sporťák to není, ale vzhledem ke 40 kW výkonu se to ani nečeká , jediné co po tomto autu chci, je spolehlivý a levný provoz do práce a zpět, cca 70-100 km denně. Štve mě ale, že to auto jede max. tak 110 a když bych chtěl víc, tak leda snad ze skály dolů, takže jak to musím točit, aby to aspoň trochu jelo, tak mě z toho kraválu někdy až bolí hlava . Ještě dotaz: Neví někdo z vás, kolik má mít tenhle motor předvstřik? A čím může být ta malá maximálka(nikde nic nevázne, prostě to jen víc nejede ) Napadla mě ještě převodovka, že je třeba z nějakého benzína... Omlouvám se všem Škodovákům za tenhle trochu off-topic, ale jsou tu chytrý hlavy a věřím, že mi poradí Nech si nastavit ten předvstřik,když ti ten rachot nedělá dobře,pak to taky může bejt těma přešponovanejma vstřikama,že to nejede a rachotí,jak je tu od kluků uvedeno,pokud jsou ale origov je to podivný a zjisti jestli nemáš ucpanej vejfuk.No a pak se jedině spokoj s tim jak to jede.Páč pak už to nebude úsporný,až budeš lámat rekordy rychlosti Díky Petr
|
20.6.07, 15:04 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Předvstřik jako takovej sám nenastavíš, dělá se to na stolici, když je čerpadlo venku, nastavuje se čerpadlo vůči kolu, aby to sedělo u rozvodů na ryskách na danou hodnotu. Od 20 let starýho ropáka asi nemůžeš čekat zázraky, buď rád, že jede, hlučnější sou všechny nafty, který nejsou řízený. Trysky se štelujou planžetovýma podložkama pod pružinku, 160 bez podložky je divný, to by mělo dávat tak 120, nejsou tam v tom kloboučku zaklepaný? Případně odbrus kousíček pružinky, aby se tlak zmenšil, může ti to trochu ubírat na výkonu, protože při větším tlaku to stříkne později a menší množství, ale nezapomeň to pak změřit, od oka to nikdy netrefíš.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.6.07, 16:13 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Nedávno jsme doma ten předvstřik trochu zvětšovali, protože to bíle hulilo a netahalo to do kopců. Povolili jsme všechny šrouby, kterýma je přidělaný čerpadlo a kousek s ním pootočili a zase vše utáhli. Přijde mi, že je to od té doby o trochu lepší. Dá se doma naštelovat, jenom musí člověk mít to správný nářadí. Stačí stroboskop a k němu dokoupit takový nástavec , který upevníš na vstřikovací trubičku. Funguje to snad nějak jako na způsob stetoskopu. No a právě ten mi ke stroboskopu bohužel chybí, takže je přidáno jen trochu od oka, víc si netroufnu .
Ty trysky mi dělal pán, co to dělá občas v práci-má tam stolici-napumpuje a vidí, při kolika která tryska stříká a jak rozprašuje. Trysky jsem rozebraný neviděl a on by snad měl poznat co tam je a není. Teda aspoň doufám Taky jsou mi ty tlaky záhadou. Jsou to origo vstřiky Bosch-made in India.
Motor není nějak extra hlučnej, jenom je to prostě starý diesel a ty mají hlučnou konstrukci a když ho vytočím, tak je to vevnitř skoro jako v multikáře
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
20.6.07, 18:08 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Ten předvstřik se dá doladit +- 6st, jestli s tím máš nějakou zkušenost, tak to poznáš podle sluchu, když má moc, tak klepe a když málo, tak bíle kouří, ale rotačky sou hodně náchylný na správný nastavení, proto na stolici. Řadovka si na nějakej ten stupeň nepotrpí, tam je to jedno.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
20.6.07, 18:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 9 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 55 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|