Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 17.11.24, 11:40



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další
 Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit 136l 
Autor Zpráva

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Tak ten plyn nemuzu ted nastelovat :( Ani pri skoro uplne vysroubovanem skrticim sroubu na hadici LPGcka to poradne nejede, maximalka 120 na ctyrku, na petku to nejede vubec.. Budu teda asi muset prskrtit to sani, jak to nejelegantnejs udelat? Napadlo me jak jsem tam ted nasrouboval ten sroub k ty klapce ze kdyz ho lehce povolim tak by to sani skrtila ta klapka (vyvod pro teplej vzduch necim zaslepim) Je to dobry reseni nebo ne? A o kolik to sani cca priskrtit?

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


11.6.12, 15:32
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Ano, takhle s tím jezdí plno karbeců, pokud mají malý podtlak ve filtru (majitel si dá sportovní bavlněnou vložku filtru, která je propustnější a už to nejede :-).

Úplně si otevři ten ventil na hadici, ale tak aby ten knoflík neupadl a aby to těsnilo. Ucpi si třeba víčkem z PET lahve vstup teplého vzduchu a vždy tu klapku trochu přivři a vyzkoušej za jízdy. Nepřežeň to! Ve vyšších otáčkách by byl motor moc škrcený a žralo by to jak prokopnutý (i na benzín), navíc bys mu snížil maximální výkon.


Naposledy upravil MartinK72 dne 11.6.12, 17:42, celkově upraveno 1



11.6.12, 17:18
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Jinak samozřejmě existuje způsob, jak to udělat "košér". Uprostřed většiny reduktorů je přímo uprostřed jeho tělesa stavěcí šroub hlavního ventilu, zajištěný kontramaticí. Tím se seřizuje citlivost provozní membrány.
Jenže problém je v tom, že bez analyzátoru to prakticky nejde seřídit, buď je plynu dost na volnoběh a málo na jízdu, nebo je plynu tři prdele protože hlavní ventil nezavírá. Já už to na dílně dělal a je to pěkný opruz, doma bys to asi neseřídil.
Navíc, třeba u Lovato ten šroub drží z druhé strany jen na matici, takže se to při povolení začne protáčet a už bys to neutáhl bez demontáže reduktoru.


11.6.12, 17:35
Profil

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
A je tam velky rozdil ve spotrebe (ctvrt litru a vice) kdyz to sesteluju jen podle ty klapky a nesesteluju citlivost reduktoru? Respektive jestli by se mi pak treba nevyplatilo vratit to a to predchozi nastaveni kdy se vzduch sal z te odbocky na teply vzduch a po cca ctvrt roce laborovani jsem to mel celkem dobre serizeno (auto jelo jak z praku ale pritom zralo cca 8l plynu pri normalni dynamicky jizde, pri jizde na spotrebu i 7l)

Nicmene se mi to ted zda celkem dost tissi, je to tim ze se ted saje ten vzduch z te dlouhe hadice nebo je to tim ze to auto jede hur?

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


11.6.12, 18:22
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
To že to jelo lépe je pouze tím, že teplé sání má menší průřez a je do pravého úhlu, takže se to tím vlastně samo mírně škrtilo. A zároveň to zbytečně nasávalo i teplý vzduch.
Hadicí pro studené sání z pod pravého reflektoru se saje vzduch lépe a tak to prostě musíš přiškrtit, když ti reduktor nedává dostatek plynu. Stačí ji přivřít jen málo a vždy je to znát, takže by to mělo fungovat i u tebe.
A motor je tišší právě proto, že se nasává hadicí až zepředu od nárazníku.


11.6.12, 18:44
Profil

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Tak jsem si s tim hral, tou klapkou jsem to musel o cca 30-40% zaskrtit aby to slo nastavovat tim skrticim sroubem na lpg, nicmene i po hrubym nastaveni (3000rpm metoda -> zasroubovat sroub a povolovat dokud se neprestanou zvysovat otacky motoru, potom cca o ctvrt otacky utahnout) to auto skoro na petku nezrychluje, pri 100 zaradim petku, zkusim pridat a auto se maximalne rozjede tak na 110, vic ne.. predtim se to klidne pomalu s trochou plynu rozjelo i z 80 na 130.. (jasne facko ma petku dlouhou..) Volnobeh (bohatost) jsem seridil na reduktoru.

Neubral jsem to tou klapkou moc? Neni tam ve vyssich rychlostech nejaky napor v sani ktery by to cely kur*il? Snad pomuze kdyz tomu trochu pridam tim skrticim sroubem.

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


12.6.12, 19:20
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6330
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
No žeby favo na 5ku nejak extra zrýchľovalo,neviem neviem.Vymeň membránu v reduktore.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


12.6.12, 19:49
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Tak membranu se mi moc nechce menit, to auto bude jezdit tak max 2-3 roky, a predtim to jezdilo v cajku.. Jako jasne neakcceleruje.. ale ted das proste ve 100ce plyn na podlahu a a za dva kilaky tam mas 110... Na ty stejny trase se mi to pred upravou sani rozjelo na 130.. (145 na ctyrku)

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


12.6.12, 19:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Pokud to na teplé sání jezdilo, nebude to membránou. I když její výměna by určitě znamenala víc plynu i bez škrcení airboxu.
Tu klapku stačí přivřít o 20% a průřez odpovídá průřezu teplého sání. Při jízdě je v prostoru nárazníku spíše slabý podtlak, není to náporové sání.

A děláš to špatně, na ventil na hadici nešahej, měj ho max. otevřen a směs nastavuj jen tou klapkou. Nemá totiž cenu škrtit proti sobě současně vzduch i plyn, zbytečně si snižuješ max. výkon motoru.
A ta tvoje seřizovací metoda je zvláštní, nejlepší je to zkoušet za jízdy - pomalu jet např. na trojku a 2000 ot/min a od určitého místa (třeba patníku) sešlápnout naplno a pocitově zjišťovat tah motoru. Musí být plynulý bez lehkého škubání.


13.6.12, 13:34
Profil

Příspěvky: 241
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
namontuj si lambdu do svodů :) a můžeš seřizovat podle ní :) Ale vážně- někde se to řešilo (zatím jsem nenašel) že se vyplatí to řešit na reduktoru než škrcením- jednalo se o tlak z venčí (tj přes vyrovnávací atmosférický otvor na nepracovní straně membrány) Naladěním na citlivost membrány se rapidně zvýšil výkon a spotřeba šla dolů (a směs nebyla chudá, což podle mě ocení ventily a hlavy pístů)


14.6.12, 08:05
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Samozřejmě že je to lepší řešit přímo u provozního ventilu v reduktoru, než přicpáváním vzduchu. Ale přiškrcení je nejjednodušší, když nemá analyzátor a nářadí na případnou demontáž reduktoru.


14.6.12, 12:05
Profil

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
A neni tu nekdo z pardubickeho kraje kdo by mi s tim pomohl to seridit?

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


14.6.12, 12:12
Profil

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Tak jsem to nakonec nejak uz seridil, uvidime co spotreba. Nicmene by bylo fajn kdyby mi nekdo pomohl s tim serizenim reduktoru abych nemusel motoru skrtit vzduch. Jinak na zaslepeni otvoru sani tepleho vzduchu paradne pasuje vicko od nestea (staci ho tam trochu silou narvat a nemusi se to nijak zaslepovat, demontaz jednoducha)

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


17.6.12, 13:20
Profil

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Hm tak serizeny to je, jezdi to pekne, ale maximalka poklesla, predtim jsem s tim valil i 130-140 ve trech lidech a ted to jede maximalne 120 (125 z kopce) a to jsem jel sám, na čtyřku (4000 ot a vic ani ho**o) :sick:

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


27.6.12, 16:00
Profil

Příspěvky: 518
Příspěvek Re: Chybejici hadice od vyfukoveho potrubi k sani - favorit
Zahada nejspsi vyresena, par dni na to jsem koukal ze mi trci jakesi vlasy z vyfuku - prorezly tlumic, vyfuk jsem tedy vymenil a uvidime co udela maximalka (v tomhle pocasi moc neradno zkoušet :lol: )

_________________
Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6


3.7.12, 19:55
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 31 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 65 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz