Automaticky sytic - favorit 136 karbec
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Kde jsou ty časy, když jsem kuoval objemový ovladač na staré fáčko za 680,- kč v originálu.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
9.6.12, 22:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Tak jsem koupil novy objemovy ovladac ale nemuzu nejak prijit na to jak ten stary demontovat?
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
15.6.12, 13:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Vím že se musí vytáhnout z boku. Z přední strany je takový malinký imbusový šroubek a za ním je takový obdélníkový výřez v tom plastovém táhlu. Ten je nasazený na takovém kovovém kolíčku. Musí se to vysunout z toho kolíčku do strany, ale vzadu u toho kulatého si už nepamatuji.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
15.6.12, 18:59 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
1) Demontuješ těleso sytiče tzn. nejen komoru bimetalu ale společně s ní i kompletní mechaniku.
2) Pulldown (objemový ovladač) je ve víku karburátoru uchycený jen trnem/trubičkou (což jde z vrchu i jasně vidět). Takže jednoduše jí stačí vyrazit z vrchu dolů pomocí kladívka a čímkoliv co má vhodný průměr (cca 2 mm). Pak na táhle povolíš dorazový šroubek s vnitřním imbusem a celý pulldown jednoduše z víka stranou vysuneš. Montáž nového snad netřeba popisovat.
4) Namontuješ zpět kompletní těleso sytiče a dáváš si pozor aby táhlo přívěry zapadlo do plastového očka páky mechaniky.
5) Nastavuje se tzv. malá a velká mezera přívěry. Seřízení probíhá tak že se buď na bimetal použije ochlazovací sprej a použije se elektrická podtlaková zkoušečka. Nebo v amatérských podmínkách se sundá komora bimetalu a za bíle plastová táhlo se zahákne větší gumička a na druhé straně se jí obepne komora druhého stupně (jde tam o simulaci přítlaku svinutého bimetalu). Nebo pokud je karburátor sundaný tak komoru s bimetalem hodit na chvíli do mrazáku. Při seřizování tedy musí být sytič plně aktivovaný tj. přívěra plně uzavírá hrdlo a šroub zvýšených otáček dosedá na nejvyšší stupeň vačky. Na spodní vývod pulldownu (označený písmenem A) nasadíš hadičku a vrchní necháš volně průchozí. Při sátí pusou se musí mezi stěnou hrdla a hranou přívěry vytvořit mezera 0,8 mm (buď použít spárové měrky a nebo např. vrtáček popř. jehlu stejného průměru). Pokud není mezera správná pak jí seřídíš černým kloboučkem (šroubovacím víčkem) pulldownu. Velká mezera se seřizuje tak že se horní vývod "B" na pulldownu ucpe např. prstem a znova se saje přes hadičku nasazenou na spodním vývodu. Tentokrát se mezera zvětší jelikož díky ucpanému vývodu "B" už je uzavřený přepouštěcí ventil obtoku vzduchu v pulldownu. Velká mezera musí být 2 mm (zase záleží co máš k dispozici buď měrky nebo vrtáček atd.). Pokud ne tak se seřídí dorazovým šroubkem na konci táhla. Nasadí se bezvadné hadičky - spodní vývod "A" se spojí s nátrubkem přívodu podtlaku a vrchní "B" s termoventilem. A toť je tak nějak k montáži vše. O tom pročištění kanálku už jsem ti vlastně psal. Kdybys něco nevěděl nebo něčemu nerozuměl tak se ptej.
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
15.6.12, 19:36 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Tak jsem dopadl celkem blbe, pri montovani toho cinskeho objemoveho ovladace jsem zjistil ze je to sh*t a uz odstaval ten kloboucek. Tak jsem ho vyhodil a zkousel ten stary, ocistil jsem ho v benzine nastrikal silikonovym sprejem coz byla asi blbost (vzal jsem to i s tema naustkama na hadicky) nicmene jsem zkousel udelat pusou podtlak a zdalo se mi ze drzi, tak jsem ho namontoval, hadicky jsem taky ocistil benzinem + silikonovym oilem a ten kanalek jsem se snazil profouknout pusou a smesi benalu. Cely jsem to pozapojoval a zkousel podle tvyho postupu sat z hadicky, nicmene ten podtlak tam tak pul sekundy zustal a pak zacal pomalu padat. Hadicky na karburatoru a termoventilu drzeli celkem dobre, nicmene na tom pulldownu to nebylo moc jiste. Mam takovy pocit ze to tam ztraci ten podtlak.
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
17.6.12, 12:51 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Jak odstával klobouček. To je čína nebo origo? Ano, ale někdy se zdá, že pusou se vytvoří podtlak a funguje to, ale tam je důležité, aby to fungovalo při určitém podtlaku. Toho se dosáhne jedině nějakou přesnou vývěvou. Já se kdysy takhle taky vykýval a myslel si, že je ten starý dobrý. Podtlak pusou to táhlo potáhnul a držel. Jenže nefungovalo to tak jak by mělo na autě. Proto jsem koupil nový origo a v té době stál myslím 600,- kč. Čína ještě nešla sehnat. Ani bych ji u této součástky nechtěl. Pak může zlobit i ten termo časový ventil kousek vedle. Jde do něho jedna hadička z toho objemového ovladače a dva dráty.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.6.12, 13:25 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Čina to byla a proste ten nekvalitni plast ho*no vydrzel a samo se to skoro rozpulilo.. Pujdu to reklamovat. Jinak termoventil imho funguje, respektive kdyz jsem ho zkousel v aute tak byl urcite zavrenej (A otevirat se ma jen kdyz je hodne zima, nejak pod nulou ne? Coz me ted nejak netrapi).
Jeste me tak napadlo jestli se ten objemovej ovladac neda nejak provizorne opravit (aspon v lete by to fungovat mohlo ne?) ze by byl porad jakoby vysunutej, tzn by mi to studeny nechcipalo na volnobeh. Jak by to startovalo?
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
17.6.12, 13:29 |
|
|
varok
Příspěvky: 14801 Bydliště: Havířov
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Termoventil je něco jiného. Co píšeš je asi Bimetal. Termoventil je to druhé černé kulaté, po pravé straně při pohledu zepředu. Je to součástí toho objemového ovladače. Dělá to to, že se po pár sekundách zvětší mezera přívěry aby se motor neuchlastal a nechcípnul. Ošidit to asi nejde. Nejčastěji asi odejde ta membrána uvnitř objemového ovladače.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.6.12, 15:14 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Ja myslim ze to rikam spravne, termoventil je spojeny hadickou s objemovym ovladacem, Zkousel jsem jeslti je zavreny (neda se nasat vzduch).
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
17.6.12, 16:07 |
|
|
Capricorn
Příspěvky: 1545 Bydliště: Olomoucký kraj
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Tak předně... objemový ovladač musí držet i při sání ústy (popř. větší stříkačkou) a to do té doby dokud se působení podtlaku nezruší. Pokud drží jen chvíli nebo se klapka otevře a ihned zavře je to špatně a membrána potažmo ovladač vykazuje znaky netěsnosti. Tudíž i tahle amatérská zkouška odhalí spolehlivě veškeré netěsnosti. Naproti tomu se naopak stává, že při zběžné kontrole při startu studeného motoru se zdá být pulldown OK (což někoho i oblbne a začne příčinu špatných studených startů hledat jinde) , ale po podrobení ho téhle zkoušce se jasně ukáže že je pulldown KO. K tomu nastavování... jde tam v podstatě jen o jakési dorazové polohy... v prvním případě kdy talířek táhla narazí na regulační ventil uvnitř pulldownu a v druhém kdy šroubek táhla narazí na dorazový kolíček. Elektrická podtlaková zkoušečka a ruční vývěva je vhodnější, ale vysloveně nutná k seřízení a zkoušení není. K termoventilu... ten musí být otevřený jen pod cca 4-7°C ...nad cca 10°C musí být uzavřený aby nedocházelo k zbytečnému a plnému obohacení při teplotách kdy to není nutné (jinak řečeno ihned po startu se vytvoří jen velká mezera). Termoventil se zkouší tak že se ochladí na teplotu cca 0°C a do 5 vteřin po připojení na baterku musí dojít k jeho uzavření a při pokojové teplotě pak změřit odpor (ten z hlavy nevím, ale je to něco kolem 2 Ohmů - přesně viz Andrt.)
_________________ Favo 135 (G)LX '93
|
17.6.12, 17:01 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
Činu jsem jim vratil a misto toho koupil original ktery funguje ok, seridil jsem ty mezery (velkou na 2mm a malou tak odhadem protoze jsem nemel merku), ono to asi nemusi byt uplne presne ne? Protoze u te velke mezery jsem na jednu strany te privery vrtacek strcil a mel trochu vuli a na druhou stranu mezery te privery se nechtel vejit.
Pak jsem to chtel dozkouset a chova se to tak divne. Zkousel jsem to pouze na LPG pac benal nemam, takze start studenyho motoru (v tehlech parnech uplne studenej nebyl takze se ta privera urcite nezavrela uplne ale to by na to nemelo mit zase takovej vliv ne?). Proslapnu plyn pedal, pred startem jsem procvaknul lpg sytic a startoval, motor za cca 2s chytl a pomalu mu vystoupali otacky na 1000ot/min, po proslapnuti plyn pedalu to spadlo na cca 750. Divny ale je ze kdyz trochu pedal polechtam a jakoby ty otacky zvednu na cca 1200 tak tam zustanou, po prudsim pridani ale zase spadnou na 750...
Az koupim benal tak zkusim seridit zvyseny otacky volnobehu.
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
Naposledy upravil lukas.pce dne 22.6.12, 19:26, celkově upraveno 1
|
22.6.12, 18:23 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136l
já jen co to je za téma žádné íčko sytič nemá
|
22.6.12, 19:25 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136 karbec
opraveno, neni l (L) jako i (I)
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
22.6.12, 19:27 |
|
|
lukas.pce
Příspěvky: 518
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136 karbec
Tak jsem zjistil ze se mi pri montazi asi nejak preskocili pruzinky na tom sytici, nevite nekdo jak to opravit respektive jak maji byt?
_________________ Škoda Favorit 136 -> Škoda Superb 2.8 V6
|
23.6.12, 22:11 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6330 Bydliště: Snina
|
Re: Automaticky sytic - favorit 136 karbec
Jak preskočili?To si ho akože rozoberal uplne?Pri normalnej vymene vyššie uvedenych dielov ti nemá možnosť nič popreskakovať.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
23.6.12, 22:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 68 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|