Autor |
Zpráva |
bongi
Příspěvky: 99 Bydliště: Poprad, Kosice
|
prebijanie akumulatora
zdravim. mam takyto problem zacala sa mi neumerne zohrievat baterka a preto som z nej stracal elektrolit (po asi 300 km trebalo doliat skoro liter). cize tu bolo podozrenie, ze to prebija alternator. dnes to brat pomeral a pri asi 2500 otackach to davalo 19,5V mi to normalne uprazilo ziarovky v stretavackach to prebijanie zacalo pravdepodobne po vymene motora, lebo do toho rapidu sme dali favorit 136 a aj s rozdelovacom, cievkou a favo zapalovanim, alternator vsak ostal povodny. tak teraz otazka: je nutne tam dat aj favo alternator alebo je pricina dakde inde? (stary alternator je predpokladam v pohode, do vymeny ostatnych suciastok bezal bez problemov) aky je rozdiel medzi alternatorom na 136 favo a 136 rapid?
|
4.8.12, 19:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: prebijanie akumulatora
Rapid má alternátor s regulátorom mimo, predpokladám že pri výmene motora to niekto zle nazad zapojil...
Favo má alternátor s regulátorom zabudovaný v tele, je to súčasťou bloku kde sú uhlíky...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.8.12, 20:43 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: prebijanie akumulatora
Výměna motoru na to vliv mít nebude asi blbě zapojil ten alternátor. Alternátory rozeznáš od sebe tak že za 1. mají jiné uchycení a za 2. škodováckej má regulační relé zvlášť (vedle indučky) připojení 1x očko + 2xkonektor a favorit to relé má zabudované v sobě, připojení 1x očko 1x konektor.
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
4.8.12, 20:45 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
Re: prebijanie akumulatora
Michal byl rychlejší
_________________ Škoda 105GL r.v. 1981( nabouráno jedním magorem chystá se náhrada) Škoda 136GL r.v.1989 Oranžák, po částečné rekonstrukci Škoda forman PLUS r.v.1994 135B Škoda Fabia 1.4MPI r.v. 2001 Ford Transit 2.2 TDCI r.v. 2008
|
4.8.12, 20:45 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: prebijanie akumulatora
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.8.12, 20:51 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: prebijanie akumulatora
Jak už bylo řečeno, buď je vadný nebo blbě zapojený regler. Proč jsi tam rouboval altík z Š742, když tam můžeš mít favoriťácký? To ten motor neměl altík?
|
4.8.12, 21:05 |
|
|
bongi
Příspěvky: 99 Bydliště: Poprad, Kosice
|
Re: prebijanie akumulatora
ten druhy motor bol bez akternatora
|
4.8.12, 22:04 |
|
|
bongi
Příspěvky: 99 Bydliště: Poprad, Kosice
|
Re: prebijanie akumulatora
mozem namiesto tej cievky z favorita pouzit tu obycajnu co tam bola? ci musim dat aj povodny rozdelovac a zapalovanie..ci musim dokupit aj favoritacky alternator...velmi sa mi nechce
|
11.8.12, 13:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: prebijanie akumulatora
Alternátor použij jaký chceš, ať už škodovácký nebo favoriťácký - oba dva jsou nanic.
Zapalování nekombinovat, není to pro něj dobré i když to funguje.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
11.8.12, 14:22 |
|
|
MartinK72
Příspěvky: 530
|
Re: prebijanie akumulatora
Favo zapalování musí být kompletní, zapalovací cívka z kontaktního zápalka zhoršuje výkon zapalování a časem zničí ETZ. Alternátor si na vrakovišti sežeň z fáčka nebo z feldy 1.3, je to nejlepší řešení.
|
11.8.12, 14:54 |
|
|
bongi
Příspěvky: 99 Bydliště: Poprad, Kosice
|
Re: prebijanie akumulatora
hlupa otazka ale... uz som si zohnal favoritacky alternator. jak ho zapojit? na D+ som dal ten zeleny kablik s nasuvnou koncovkou lebo nikde inde nema miesto. potom na B+ tusim (ta najvacsia sruba ) som dal vsetko ostatne, t.j. hruby cierny, tmavozlty a svetlozlty. auto nastartuje v pohode, ale stale jasne svieti kontrolka dobijania. merak zatial nemam, ale chlapik co mi ten alternator predaval tvrdil ze je plne funkcny. neviem ci som daco blbo nenapojil...s elektrikou vseobecne nesom kamos...a take veci som este nemontoval...
|
18.8.12, 20:42 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: prebijanie akumulatora
No aby nesvítila. Tenký modrý (po letech už zelený ) kabel s fastonem nech kde je, tzn. na vývodu regulátoru (toto je kabel od kontrolky). Na B+, tedy silový výstup přijdou jen dva kabely, ty, které tam byly i na starém - tzn. tlustý černý (napájení sítě a aku) a tlustčí žlutý (výhřev okna). Slabý žlutý vyhoď z auta, vede jen k původnímu regulátoru, který odpoj od kabelů rovněž. Kabely od něj není třeba nikam zapojovat, jen je dobře zaizoluj. Nyní to musí fungovat, je-li alternátor dobrý.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
18.8.12, 21:35 |
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Možná taky bude třeba altík nabudit ručně. Nejsem si teď jistý (Šemík mě kdyžtak určitě opraví). Pokud bude svítit kontrolka dobíjení i nadále, stačí vytáhnout D+ a na chvíli ho přiložit k B+ při běžícím motoru. Pak ho zapojit na původní pozici.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
18.8.12, 23:39 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: prebijanie akumulatora
Skoro dobře S B+ je třeba krátce spojit vývod regulátoru na kontrolku (tenký modrý), nikoliv přímo vodič od kontrolky. Ale myslím, že tohle nebude třeba, je to jev který se objevuje zejména u alternátorů, které ještě nikdy nebyly v provozu.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
19.8.12, 06:45 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: prebijanie akumulatora
Pokud bude blbnout, tak bych to zkusil všechno pospojovat testem napřímo. Tedy, silový výstup B+ spojit s akumulátorem. Je potřeba použít silnější káblík. Potom D+ spojit s kontrolkou dobíjení, popř. použít náhradní žárovku o stejné watáži. Jestli taky nebude problém v tom, že altíky škodovek řadž 742 mají na vybuzení žárovku dobíjení myslím 2W, nebo dokonce 4W, to už si nepamatuji. Altíky z fáva a feliny už mají ale jen žárovičku 1,2W. Ale nějak by to asi vadit nemělo.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.8.12, 18:35 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 50 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|