Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 06:29



Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.  [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 76  Další
 ETHANOL E85 
Autor Zpráva
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Tady vkladam prispevek z jednoho fora od znameho, ktery v kvetnu 2011 provedl svuj vlastni test

Citace:
Protože původní příspěvek o E85 se nějak moc rokošatěl, raděj zakládám novej. Nemám rád takové ty recenze a povídačky od sestřenice syna domovníkovy tchýně a tak jsem si řek, nu což, vyzkoušíš si to sám. Jako pokusné vozidlo jsem záměrně zvolil dárce orgánů Daewoo Matiz, určeného na postupný výmut. Tyhle vergle mají kupodivu poměrně trvanlivé motory (což je patrně zapřičiněno především způsobem jízdy cílové zákaznické skupiny), ale jako všechny maoobsahové tříválce vyhoněné otáčkami jsou dost vybíravé, co se týče paliva. Tudíž ideální na praktické pokusy. Takže jsem zpola prázdnou nádrž dotankoval E85kou a čekal, co se bude dít. Nakonec jsem na takovouto kombinaci najel zhruba 1000 km (pro vtipné komentátory - ne, opravdu to nebylo jen na tu jednu nádrž ) a tak mohu střízlivě a nezaujatě hodnotit.

1. Nebe mi dopřálo i nyní na počátku máje mrazivá rána a tak mohu říci, že na horší startovatelnosti v mraze patrně skutečně něco bude - Když jsem při nule nastartoval, tak sice motor chytil hned, ale pár sekund se zakuckával - což na čistý benzín nedělá. Tudíž při mínus dvaceti to problém může být.

2. Volnoběh, přechody v otáčkách, "tůrování" - naprosto žádný problém a nepozorovatelná žádná změna oproti plnobenzínu. Žádné rozsvěcování kontrolky ŘJ, nebo lambda sondy, jak mnozí straší.

3. Akcelerace z místa subjektivně o trošičku menší, v kopcích bylo třeba o něco dříve řadit. Jinak ovšem pokles výkonu nijak zvlášť markantní - upozorňuji, že motor nebyl nijak "štelován", "učen" atd. - prostě jen bylo natankováno E85 a ježděno. Patrně při nějakém přeprogramování ŘJ by to jelo úplně stejně jako na plnobenzín.

4. Maximálka zkoušená na dálnici se v podstatě nijak nelišila od plnobenzínové (cca 150 km/h na krev)

5. A to hlavní co vás asi zajímá - spotřeba. Při klidné dálniční jízdě (cca 110 km/h) vyšší zhruba o půl litru. Ovšem v kombinovaném provozu vyšší o litr (běžně cca 6l/100, se směsí 7l/100).

Vzhledem k cenovému rozdílu 10Kč se tedy při míchání 1:1 ušetří 5Kč na litru paliva. To znamená že při šestilitrové spotřebě máme jeden litr zadarmo. Bohužel právě přesně ten litr, o který si neupravené auto vezme více.

Já osobně si tedy myslím, že pro většinu aut tohle palivo není žádný problém. Rozhodně jedna nádrž vám s autem nemůže absolutně nic udělat. Ovšem nějakou radikální úsporu (narozdíl třeba od LPG) rozhodně nelze očekávat. Ovšem myslím si, že u aut s vyšší spotřebou a menší kompresí - takové ty trosky, tatrovky, simky, všeobecně dvoutakty atd. se může ve výsledku opravdu pár korun ušetřit, protože tahle auta byla stavěna na daleko horší paliva, než jsou dnes, tudíž skousnou cokoliv a spotřebu to nijak výrazně nezvýší - a přece jen litr navíc u auta se spotřebou šest litrů je něco jiného než litr navíc u auta s patnáctilitrovou spotřebou.

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


24.9.12, 13:45
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 21
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jo tak to bylo napsano skutecne pekne a vesmes to sedi, hlavni je podotknout ze spotreba nevylezla o 30% a vic jak tu parkrat padlo(nebo to bylo jinde?) cert to vem...

Spise se jedna o takovej subjektivni dojem ze clovek neco usetri :D, na cistej E85jsem mel spotrebu kolem 9 litru jinak se to da dohledat v predeslych prispevcich, ale se smesi to nema problem 3:1 je vsak asi horni hranice kdy to auto 'jede jak ma'. (aby se to uvedlo na pravou miru je samozrejme treba podotknout dulezitou vec a to tu, ze kdyz se jede na smes ve prospech e85 a slape se tomu co to jde, tak je spotreba mnoooohem vyssi nez na samotnej benzin, tudis veskere udavane spotreby byly za klidne jizdy ne - li jizdy typu 'vajickari'. Caute


24.9.12, 14:29
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Meart:
jistě, že spotřeba nevylezla, protože to auto nejezdilo na správnou bohatost, ale na chudou směs - jelikož na E85 nebylo seřízeno a navíc nejezdil na čistý E85, ale na míchaninu 1:1. Zkus si to přepočítat a pak něco snad pochopíš... :-) Popisuje, že motor ztratil cosi na výkonu - jistě, prrotože nejezdil na správnou bohatost... O maximální rychlosti bych se i docela rád pobavil, protože to auto měla moje suseda (dnes má novějšího se čtyřválcem) a těch 150 km/h bylo jen a pouze při jízdě z mírného kopce, na rovině se na tu rychlost byl problém dostat, dost dlouho trvalo, než se Matízek k ní dopracoval - chraň bůh, aby zafoukal vítr... :-D A nevěřím tomu, že Matiz byl schopný v těch 6000 rpm tu směs uvstřikovat natolik, aby se k maximálce dostal...

_________________
J.


24.9.12, 14:58
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85 Felda 1.6
[quote="jivo"]Tak jsem se rozhodl po delsim jezdeni 1:1 se spotrebou asi o 1l vyssi (jezdil jsem neco pod 8 a ted neco nad 8l. Po meste spise okruh a hlavni silnice, pak po dalnicih na 4.000 otacek (140km tacho 144km GPs s pneu 167/65/14).
Natankoval jsem tedy do asi 2l smesy 20litru cisteho Ecka a jel pro jednotlu par km. Auto vubec nejelo a nechtelo se mu. Po namontovani te jednoduche jednotky s naprogramovanim prodlouzeni na 20% (jednotak s tlustejm akabelama, 4 diody) to jelo docela dobre. Ranni start bez problemu. Bohuzel se jednalo asi o spatny kus, jednotka blbla. Po jejim vymontovani to jezdilo a startovalo dnes pred den i se studenym motorem dobre.
----------------------
Pokud někdy něco chceš s motorem dělat, tak si nejdřív ujasni, k čemu je tam každý čudlík, co znamená která hodnota tlaku, průtoku, úhlové rychlosti atd. Nějak jsem nepochopil, proč jsi zasahoval do nastavení škrtící klapky - když tomu nerozumíš... Co to je "lambda nula"? Jako 0 V? Pak máš chudou směs, což znamená, že je to stále špatně seřízené. A dej mi vědět, jak jsi uspěl s tím odporovým děličem za lambdou... :D
"Natankoval jsem tedy do asi 2l smesy 20litru cisteho Ecka a jel pro jednotlu par km." - zkus mi to přeložit do srozumitelného jazyka, nejak jsem nepochopil, co jsi a kolik kam natankoval... :wink: A hlavně čemu říkáš "čisté Éčko". Ranní start bez problémů - kolik bylo stupňů ráno a přes noc? Počkej, až teplota klesne pod nulu a pak vyzkoušej "čisté Éčko", jak bude auto startovat... :)

_________________
J.


24.9.12, 15:14
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
21lucas píše:
meart píše:
Nema vyznam to nechat montovat, kdyz uz tak koupit rovnou s lpg.


a proto sem to tak udelal koupil auto uz s plynem, bohuzel starty by mely byt na benzin a aby se mi v nadrzi kazil benal za 40 korun to radsi v tomto babim lete budu startovat jak debil 6x - 7x nez E85 chytne, pak to prepnu na LPG

-----------------
Jako debil budeš také ničit aku a spouštěč... :)

_________________
J.


24.9.12, 15:15
Profil

Příspěvky: 21
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Jasny Jiriku o5 jsi nam to vsem vysvetlil. Nevadi ti ze se stale opakujes? Me osobne by to nebavilo psat porad dokola. Staci to napsat jednou ne? Ses evidentne zkusenej a neco o tom vis. Vysvetlil jsi to snad uplne jasne tak proc to omilat porad dokola? jo a ja jsem taky s matizem jezdill 0,8l 3 hrnec 37kw (nevim uplne presne ale tak nejak to bylo) a na 150 se dostane na dalnici narovince celkem v pohode, odvazuju si rict ze to auto je mnohem zivejsi nez felda co mam. Nevim jak to je kdyz je nalozeny protoze 90% jezdim sam a prazdnej, ale spis to bude jen pocit ze je to takovy prditko v tom kdyz clovek jede stovkou tak se to zda rychlejsi oproti jizde v jinym aute


24.9.12, 16:44
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Ono je dost subjektivne co pre teba znamena "celkem v pohode". Pretoze sa mi nechce verit zeby ten letiaci kontajner s 37kW mohol po rovine "celkem v pohode" vyvinut rychlost vacsiu ako svoju teoreticku maximalku. Aky usek je na to treba? 5km? 10km?

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


24.9.12, 16:53
Profil Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
meart píše:
Jasny Jiriku o5 jsi nam to vsem vysvetlil. Nevadi ti ze se stale opakujes? Me osobne by to nebavilo psat porad dokola. Staci to napsat jednou ne? Ses evidentne zkusenej a neco o tom vis. Vysvetlil jsi to snad uplne jasne tak proc to omilat porad dokola? jo a ja jsem taky s matizem jezdill 0,8l 3 hrnec 37kw (nevim uplne presne ale tak nejak to bylo) a na 150 se dostane na dalnici narovince celkem v pohode, odvazuju si rict ze to auto je mnohem zivejsi nez felda co mam. Nevim jak to je kdyz je nalozeny protoze 90% jezdim sam a prazdnej, ale spis to bude jen pocit ze je to takovy prditko v tom kdyz clovek jede stovkou tak se to zda rychlejsi oproti jizde v jinym aute

-------
Opakování je matka moudrosti - to ti nikdo ještě neřekl? :-) Opakuji to pro vás... ;-)
Ten prcek je relativně těžké auto, má nějakých 850 kg (Š 120 měla 885 kg) a s padesáti koníky nemůžeš čekat příliš velkou živost. Proti Feldě 40 kW a cca 1000 kg by na tom mohl být lépe, ale problém je, že ten motor musíš točit jako kráva, aby jel. Vše je to o subjektivních pocitech, kdy třeba docela ochotně se vytáčející osmistovka na nízké kvalty bude vzbuzovat jiné pocity, než "nepovedený" 40 kW BMM ve Feldě. A ještě jedna věc - že rychloměr ukazuje 150 km/h ještě neznamená, že tou rychlostí skutečně jedeš... Já vím, porovnával jsi údaje rychloměru, takže je docela jedno, o jakou šlo skutečně rychlost...

_________________
J.


24.9.12, 17:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ETHANOL E85
to: Jiri
Muzu vedet, proc elektromotor na Superba ma vykon 35kW a moje polovicni Felda ho potrebuje 55kW. Asi to bude tim ,ze vetsina energie ze spaleni benzinu jde do (_;_). Takze to, ze ma ecko (ciste ecko myslim E85, tedy to co mohu natankovat) nizsi vyhrevnost neznamena, ze musi jit nutner o to same spotreba nahoru. Nemluve o tom, ze hodne vykonu bere omezovani ohledne ekologie, coz zde odpada. K tomu i to vyssi octanove cislo neco prida. A u nas je cena benzinu 38.9 a ecka 26.5 (jezdi +20km pro 24.5 nehodlam) tedy jiz +46%.
Jinak radeji bych misto techto kecu opravdu vydel nejaky popis, jak presne pracuje lambda sonda ve Felicii. Nemuzu si ji napojit na osciloskop a zacit testovat. TO same nemam zadnou nahradni, co strcim do vyfuku a budu merit odpor. Kdyby to clovek vedel, neni problem udelat nejaky svindlujici repeater, odporovy delic ci zesilovac. Pro kvalitni spaleni Ecka potrebuji jinej pomer vzduchu nez paliva. A Lambda je holt na ten palivovej. Takze bud bude spalovat zbytecne bohatou smes Ecka co bude vykazovana jako efektivni, nebo to trosku upravit.
Jinak s tim palivem, proc slozite prodluzovat delku vstriku, kdyz by mohlo byt jednoduzsi je nepatne o treba 10% zvysit tlak paliva. Predpoklada, ze Felda predpoklada konstatni.
Jinak adaptaci klapky jsem delal proto, protoze jsem si komplet vycistil a doufal, ze si to schroupne. Bohuzel ne, protoze na volnobeh ma nejspise omezenou delku vstriku. Ted mam ecko v pomeru asi 35:12 a pokud je delka vstriku do asi 5.5ms (standatni hodnota je snad do 5.2) tak je volnobeh super. Pokud je delsi, tak to klepe. Predpokladam, ze bue neco v masce jednotky, ktera ten volnobeh dorovnava nejak jinak nez palivem a dusi to. Po te, co jsem vymontoval tu E-85 jednotku zatim nemohu dat vice benzinu. Dotankoval jsem nez odesla do plna Ecko a na ciste to nedrzi volnobeh. Pak doplnena do plna 8l a zadna uprava. Po doplneni dlasich 5ti litru se stav zlepsil, ale stale to neni ono.
A proc to resim. Kdyz se to nepovede, tak to holt zrusim a koupim nekde jinej motor za par tisic a vymeni. Ale zatim me to funguje. Na benzin jezdim dlouhodobe neco kolem 7.5litru (mesto, dalnice). Ecko 1:1 je za tri mesice prumer 8.12 , tedy o neceli litr vice. Ted za ty dva dny s jednotkou, blbnutim a zkousenim (hodne popojizdeni, dlouhy beh motoru na volnobeh pri stelovani) asi za 10l Takze benzin za 2,91CZK na 1:1 2.65CZK z na ciste ecko pri pokusech zatim take 265. A pokud ted v praci musim hodne jezdi a najedu kolem 120km denne, tak me tech 10% ceny na km docela budi. K tomu docela rad seberu Kradouskovi jeho hroznou dan, kdyz ji nehodla snizit. Mohl jsem jezdit dal na 1:1 a byt spokojen. Ale proste me zajimalo, ja ta jednotka funguje a hned jak prijde vyreklamovana, pujde tam zase. A pokud to bude fungovat, tak se casem ohlednu po jinem aute s benzinem a pokud ne, budu nekde shanet ropaka. Jezdil bych na plyn, kdyby se mohla nadrz dat misto puvodni a pro startovani pridelat nejakou 5-10litrovou benalovou. V kufru chci mit misto na veci a ne na rezervu nebo bombu.

_________________
Felicia 1.6 combi


24.9.12, 23:45
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Zkus si nejprve něco přečíst a nastudovat, než sem budeš psát takové kraviny. :roll:


25.9.12, 00:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 53
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Pro ostatni, FELDA 1.6 ecko bez jednotky
Takze na ciste ecko to ted (venku kome 20^C) nejezdi spatne. Tahne to od spodu, ale se zvysujicima se otackama vykon moc nahoru neleze. Ale od asi 1500-3000 to reaguje pekne na male pridani plynu. Ale subjektivne na benzin to jde rychleji do otacek, ale spise az kolem 2000. Do mesta a rovnou dalnici super. V kopcich nebo v plnem aute by to asi trosku vadilo. .Nedrzi to volnobeh, strasne se to klepe. Delka vstriku u volnobehu 6.1-6.8ms. Pri dojezdu na krizovatku vetsinou chcipne. Labda vetsinou na nule, ale hejbe se a chybu nehaze.

Dotankovano doplna 8litru benalu (pomer asi 34:8 +\-4:1) hodne nepatrne zlespseni, ale stale to klepe, pri dojezdu vetsinou spadnou otacky, bliknou kontrolky a chcipne to tak v 1\2 pripadu. V tomto pripade jsem nemel jezdit s notebookem a merit vstriky.

Dotankovano dalsich asi 5litru. Otacky jiz vetsinou drzi, pokud je delka vstriku do asi 5.5ms, coz je vetsina pripadu a vzdy pri stani do kopce. Pokud je delsi, klepe se to. Pri dojezdu do krizovatky opet propadnuti, ale chipne to minimalne. Lambda zde jiz zacala obcas litat az do 0,7 vyjmecne max 0.81. Delka vstriku volnobehu 4.6-5.8ms. Akcelerace se zlepsila a subjektivne je i lepsi nez na benal. Ale ona ta 1.6 vzdy tahla pekne.

Porozuji, ze pokud je delka vstriku pod 5.5ms, volnobej se drzi kolem 768ot\m. Pokud je vyssi, auto klepe a log pise otacky 736-800. Chova se to, jako by to jelo na tri valce. Pridani plynu nepatrne poduseni a pak v pohode. Predpokladam, ze jednotka ma problem drzet volnobeh s dlouhym vstrikem. Vstriky jsou OK, po vytazeni konektoru se to jeste nepatrne zhorsi, takze jede na vsechny 4. Zitra asi dotankuji dalsich 5l benzinu predpokladam, ze se to srovna. Pomer by pak byl odhadem 30:20. Chudak motor s tim klepanim, ale neni kam doplnovat. Jinak zadny a stredni vyfuk je novy, predni a svody OK. Auto ma 225.000km a nove svickym kabely, hlavu rozdelovace. Predstih neserizen, nikde to nechteji delat. Prej si to elektronika sesteluje sama. Ohrivala se vzdy poalu ,ale spodni hadice jen hodne slabe vlazna a chladic studenej. Termosta otvira opravdu v 87^C a ma to zlute cislo teploty. Rano funguje jako teplomer, takze asi OK.
Ale asi by to chtelo zakladni trosku zvetsit (nepredpokladam jiz jizdu na cistej benal). V nejhorsim bez jednotky 1:1

DOTAZY:
Jak přesně, spíše na jakém principu funguje ta labda sonda. Je zde odporova, nebo nejakou chemickou reakci vyrabi sama nejake napeti? Jake jsosu hranicni hodnoty.
Jak presne se udrzuje tlak v liste vstrikovacu. Jen ten mechanickej regulator, nebo jeste neco jineho? Palivove cerpadlo vypona ten regulator, nebo dalsi nesmysl?

_________________
Felicia 1.6 combi


25.9.12, 00:48
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: ETHANOL E85
jivo píše:
Tahne to od spodu, ale se zvysujicima se otackama vykon moc nahoru neleze.

Spalovana zmes je chudobna, fyziku neoklames.

jivo píše:
Ale subjektivne na benzin to jde rychleji do otacek, ale spise az kolem 2000.

Spalovana zmes E85 je chudobna, benzinova je v poriadku, preto to taha na benzin a na E85 nie.

jivo píše:
Nedrzi to volnobeh, strasne se to klepe. Delka vstriku u volnobehu 6.1-6.8ms. Pri dojezdu na krizovatku vetsinou chcipne. Labda vetsinou na nule, ale hejbe se a chybu nehaze.

Spalovana zmes ja chudobna, az tak ze je na hranici zapalitelnosti. Fyziku neoklames.

jivo píše:
Dotankovano doplna 8litru benalu (pomer asi 34:8 +\-4:1) hodne nepatrne zlespseni, ale stale to klepe, pri dojezdu vetsinou spadnou otacky, bliknou kontrolky a chcipne to tak v 1\2 pripadu.

Spalovana zmes je chudobna, fyziku neoklames. Bud jej tam nastriekas tolko kolko ma byt a tym padom sa ti pomerovo dvihne spotreba. Alebo to proste nepojdede. Co je na tom k nepochopeniu.

Nebavi ma dokola pisat to iste pripadne vysvetlovat co sa deje ked do E85 v nadrzi pritankujes benzin a auto zrazu ide lepsie. Pripadne vysvetlovat princip fungovania spalovacieho motoru s Ottovym cyklom. To si mozes dohladat aj tu na techwebe (http://skoda.panda.cz/rubrika.php3?id=5&sort=2)


DOTAZY:
jivo píše:
Jak přesně, spíše na jakém principu funguje ta labda sonda. Je zde odporova, nebo nejakou chemickou reakci vyrabi sama nejake napeti? Jake jsosu hranicni hodnoty.

http://lmgtfy.com/?q=jak+funguje+lambda+sonda

jivo píše:
Jak presne se udrzuje tlak v liste vstrikovacu. Jen ten mechanickej regulator, nebo jeste neco jineho? Palivove cerpadlo vypona ten regulator, nebo dalsi nesmysl?

Ano regulator tlaku je tam naozaj preto aby reguloval tlak paliva. Nikto nic nevypina, ziadny iny nezmysel tam nieje. Podtlak v sacom potrubi ovlada regulator. Pre viac informacii pouzi google.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


25.9.12, 07:27
Profil Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Hádám že darklord dnes vyčerpal veškerou trpělivost na týden dopředu. :mrgreen:


25.9.12, 08:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek Re: ETHANOL E85
A když nemáš ethanol, zkus tam třeba methanol...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


25.9.12, 11:03
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: ETHANOL E85
Mnoho lidí nechápe, nebo spíš nechce chápat - i přes sáhodlouhé vysvětlování principů - že líh má v mnoha ohledech jiné vlastnosti, než benzín, tedy se musí motor na provoz s ním seřídit jinak. Jakmile seřídím motor na jiné palivo, na to předešlé jezdit dobře nebude. A naopak. Problém je, že už jen změna poměru líh - benzín udělá docela dost neplechy a opět to chce jiné seřízení. Zatím jen díky tomu, že současné vstřikovací systémy jsou relativně dost adaptabilní, je možné na různé míchaniny E85 : benzín jakž takž jezdit. Jenže ono všechno má svůj začátek a konec, na to pak tihleti srandisti také přijdou, až je přestane vyměňovat motory nebo až díky velkému zájmu o ně jich bude totální nedostatek... :) Zkušenost je nepřenosná, takže si musí kokosy nabít sami, aby na pochopili, že někdo, kdo věřil fyzikálním zákonům, má pravdu... :D

_________________
J.


25.9.12, 18:01
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Toto téma je zamknuté. Nemůžete posílat nové příspěvky ani odpovídat na starší.   [ Příspěvků: 1127 ]  Přejít na stránku Předchozí  1 ... 25, 26, 27, 28, 29, 30, 31 ... 76  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz