Autor |
Zpráva |
Dr Meduza
Příspěvky: 397 Bydliště: Praha
|
Hoj, tudle sem tak premejsle o tom, jak resit takovidle problemy s eletrikou a jako nejjednodussi se mi zda pripojit za alternator nakej menic, kterej bude delat stabilni napeti
nemel by bejt roblem pak mit stejny napeti i pri volnobehu se svetlama i na plny votacky
akorat nevim, jestli to ma cenu, nebo se na to vy**at a proste dokud to jezdi, tak to neresit
|
9.4.07, 21:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
To je úplná blbost, vžyť když je dobíjení v pořádku, tak to bohatě stačí. Když tam dáš měnič, tak to sníží účinnost, bude to dost drahé a máš další poruchové zařízení v autě. Oproti měniči je alternátor s regulačním relé naprosto bezporuchový. A měnič na 50A by musel být pěkný macek. Prostě je to blbost a zapomeň na to.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
10.4.07, 11:13 |
|
|
ZdenekH
Příspěvky: 3 Bydliště: NJ
|
13,5V
Ahojte. Jenom malickost pro doplneni fora. Pri zatizeni nabijeci soustavy (svetla, vyhrivani atd.) nezapomente, ze je nutno pocitat i s ubytky napeti na jednotlivych vodicich. Napr. ve Facku vznika, pri zapnuti osvetleni vozu, na kabelu od alternatoru k baterii ubytek napeti asi 0,2 - 0,25V. Pri behu alternatoru pouze do baterie se samozrejme ubytek napeti na vodici vyrazne neuplatni.Proto je nutno s touto hodnotou pocitat, kydz uz teda chcete nutne zvysovat napeti.
Co se tyka tech Schottkyho diod, osobne bych tuto upravu nedelal, protoze neni zcela zrejme co se stane v pripade "lavinoveho"prurazu teto diody kdy se spoji dotycne svorky.
Vrele bych doporucil clanek pana Jiriho Cecha "Akumulator" na tomto webu a dovoluji si s nim souhlasit, ze nabijeni baterie ve voze nikdy nenahradi poradnou nabijecku v garazi a akumulator stejne musime aspon jednou za pul roku dat nabit. Osobni zkusenost.
|
1.7.07, 01:07 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Co by se mělo stát když se ta dioda prorazí? Napětí klesne akorát k hodnotě, kterou mělo před instalací té diody
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
1.7.07, 07:50 |
|
|
ZdenekH
Příspěvky: 3 Bydliště: NJ
|
13,5V
Souhlasim, ze napeti klesne na puvodni hodnotu, ale tim padem v opacnem pripade (preruseni diody) by melo nasledek nekontrolovatelneho zvyseni napeti (odstaveni regulace) a mozna i zniceni polovodicu (pokud nejsou napr. zapla svetla - zatez). Z.
|
1.7.07, 15:19 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Není to právě naopak? Že při přerušení této diody přestane být alternátor jakkoli buzen, rozsvítí se kontrolka dobíjení a všechny zapnuté spotřebiče bude táhnout akumulátor
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
2.7.07, 09:36 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Ne, když se přeruší dioda, bude si regulátor myslet že z alternátoru neleze žádné napětí a bude zvedat buzení -> zvyšovat napětí.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
2.7.07, 09:40 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
35 a 42A / 55A
Dnes jsem Pastelce vrátil elektronický regulátor napětí a nechal 42A altík.
U alternátorů 35 a 42A je směr proudu budícího vinutí opačný než u alternátorů 55A, čili "tuningovou" diodu je nutno zapojit obráceně, tj. katodou k regulátoru. Diodu je dobre dat co nejdal od motoru, kvule tepelnym ucinkum. Dioda to sice vydrží, ovšem se zvyšující se teplotou klesá její saturační napětí, rozdíl může činit i kolem 100mV.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
21.11.07, 19:44 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
To je schválně, za studena ať to dobíjí víc .
Ty řešíš 100mV?
Jinak k předchozím poznámkám, co se stane když...
1) Když se dioda prorazí a zkratuje svorky:
nestane se vůbec nic, napětí se sníží na hodnotu před úpravou a bude to fungovat jako dřív.
2) Dioda se prorazí a rozpojí se, nebo se uklepou kontakty, nebo se jakkoliv jinak přeruší:
Regulátor sice reguluje podle napětí z pomocného regulátoru, takže by měla hodnota na výstupu vyletět na maximum, ale...
Pomocný usměrňovač plní 2 funkce, jednak se bere napětí za ním jako referenční napětí pro regulaci buzení rotoru a jednak se používá jako zdroj proudu pro buzení samotné. Takže se stane to, že to přestane dobíjet, začne se rozsvěcovat kontrolka, různě mžourat a tak.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.11.07, 20:17 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
No, ono to je 100mV na diodě, ale celkové napětí sítě je pak víc jiné o víc než 100mV Tak dvojnásobek cca..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
21.11.07, 20:27 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Nepér píše: Takže se stane to, že to přestane dobíjet, začne se rozsvěcovat kontrolka, různě mžourat a tak.
Ano, u favorita jo, ale 742 má regulátor napájen z 2. pojistky, takže tam to pustí do sítě plnou pálku.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
21.11.07, 21:42 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Hm, tak to je nemilé
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
21.11.07, 21:51 |
|
|
Jakub_Simir
Příspěvky: 655 Bydliště: Heřmanův Městec
|
Martin píše: Nepér píše: Takže se stane to, že to přestane dobíjet, začne se rozsvěcovat kontrolka, různě mžourat a tak. Ano, u favorita jo, ale 742 má regulátor napájen z 2. pojistky, takže tam to pustí do sítě plnou pálku.
A favorit to ma napajeno odkud?
_________________ Škoda 120L 1983 / Fa 136 prostě "UŽOVKA" Škoda 110R 1974 - viewtopic.php?f=19&t=7102 Škoda 110R 1980 Škoda felicia 1.6 GLX 1995
Zakladatel Coupé clubu TW Škoda 742 a 718K Forever Team
|
18.1.09, 01:58 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Z výstupu pomocného usměrňovače na alternátoru.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
18.1.09, 02:23 |
|
|
v.kalandra
Příspěvky: 728 Bydliště: Sedlec (okres Litoměřice)
|
Nepér píše: Z výstupu pomocného usměrňovače na alternátoru.
Cauvec, hele podobnej problem, zajimavy reseni pisete. Ja alternator neznam, kdo by mel nějakou dokumentaci co je na co atd, kterej drat kam... ale to je jen tak mimochodem.
To s tou diodou znam z elektroniky např při použivání stabilizátoru 78xx apod. ale to se alternatoru moc netyka.
Jen mam otazečku. mam altík docela horkej, napětí mi při zapnutí ventilatoru na topeni klesne z 13,7 na 13,5 a se svetlama o dalsi 0,1V.
Mne tak napada spis, ze mně tohle zacalo delat od doby co jsem vymněnil elektriku z fáva na feldu. Tak nevim. Ale napadlo mne, jestli ten altík není prostě jenom slabej? že by ty spotřebiče měli velkej odběr a nestihal by.
Klešťák na DC nemam, bohuzel. Nejaky napady? nebo se necham inspirovat diodou kdyz mi poradite kam:-)
_________________ Favorit 136L + LPG LovTec (Ořechově hnědý SYC6655) Yamaha Virago 750
|
18.1.09, 19:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|