Autor |
Zpráva |
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
5.3.11, 17:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: topení na olej
v zubovem cerpadle prave nevidim zadny problem.....pouzijes li treba klasicky saci kos z motoru a dalsi vec je ta...ze do jakych koliv olejovych kamen ten olej musis nalit pres sitko....a jeste za dalsi..nevim co vypoustis z motoru..ale zase az tak moc bordelu tam neni....vsak na mazani motoru mas prave zubove cerpadlo
ono by to slo resit jeste plovakem a ventilem...jenze to prave by mohlo byti vice poruchove...ventil uz se muze zanest...nebo ucpata tak...v mem pripade muze byt potrubi dostatecne silne..velke prumery, nikde zadny ventil...nic co by vyzadovalo nejakou regulaci nebo tak neco....pouze zmenou vysky male nadoby vuci kotli budes regulovat vysku hladiny v kotli
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
6.3.11, 17:49 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: topení na olej
Chtěl bych poprosit, jestli by mi někdo nevysvětlil, na jakém principu ty kamna pracují. To teče samospádem olej nějakou trubkou do kamen na nějakou misku a tam to hoří? A na jakém principu pracují kamna, jako jsou na klipech na youtube, kde se vhání vzduch ventilátorem? Je to obrovský žár, skoro jako propan butanový hořák. Nad něčím uvažuji si vyrobit do garáže. Zima na krku a topit elektrikou se nedoplatím. Vyjetého oleje je dost.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
8.10.11, 20:21 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: topení na olej
doporucuju sehnat stara naftova kamna, pak staci vyradit redukcak a vyrobit nadrz. Pres kulovy ventil pak regulujes mnozstvi oleje a je dobre pridat trochu vzduchu ja to vyresil odstranenim vicka na trubce kterou se puvodne do kotle vhazovala sirka na zapaleni a na tu trubku jsem udelal na soustruhu vicko a v tom vicku vyladil prumer otvoru tak aby to dobre horelo, ale princip asi takovy to
mas nadobu do ktere priteka olej, ten se zahriva a odparuje a hori vlastne olejove vypary, privod vzduchu mas ze stran nadoby, problem je v regulaci pritekajiciho mnozstvi oleje, musi to byt akorat, aby se presne doplnovalo mnozstvi ktere se odpari, da to dost prace vyladit, ale v podstate je treba dodrzet jen spravnou hladinu, neco jako v karburatoru, jenze v kotli kde hori olej by plovak asi moc neuspel a tak by se todalo vyresit principem spojenych nadob to jest ze vedle kotel bude nadoba ktera bude propojena s kotlem a pak palti ze jak vysoko je hladina v kotli tak vysoko bude i v te pomocne nadobe a tam uz muzes mit treba plovak a vetil ktery ti bude hladinu hlidat a kdyz hladinu zvysis budes mit vetsi vykon kamen kdyz snizis tak naopak, ja sem na to uz ale nemel cas abych resil plovak, proste mam jen privod oleje do kotle a rysku na ventilu a vim asi jak mam nastavit prutok aby to horelo spravne, neni to ale dobre z hlediska bezpecnosti, kotel muze preteci a horky olej pod horim kotlem by asi nedelal dobrotu, ja tohle nikdy nenechavam bez dozoru, pokud nekam jdu vzdy vykon stahnu ventilem aby kamna jako jen blafaly a kdyz chci pritopit zase pridam, na asi druhe strance tohoto tematu jsem daval schematko jak bych to chtel postavit, ale tam sem chtel mit nadrz pod kotlem a cerpadlem cerpat olej do te pomocne nadoby, zmenou vysky pomocne nadoby vuci kotli bych pak reguloval vykon a v pomocne nadobe by byl pouze prepad kterym by olej tekl zpet do nadrze, myslim celkem spolehlivy system oproti jehlovemu ventilu...muze se ucpat, zaseknout...a zase olej muze pretect....prepad bude spolehlivy
kotle s ventilatorem jsou dle me jen vykonejsi, bez ventilatoru to taky hori dobre, taky zalezi na kominu a musi by spravny prutok vzduchu
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
8.10.11, 20:44 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: topení na olej
Dobře, děkuji za vysvětlení.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
9.10.11, 04:14 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: topení na olej
podle mě na komínu zas tak nefrčí a raději bych volil kamna kde se vhání vzduch, http://www.youtube.com/watch?v=nw_tywXa ... re=related
|
10.10.11, 06:37 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: topení na olej
Miloši, tyhle se mi líbí více. Na youtube jsem viděl více videoklipů s těmihle kamínky, různé druhy. Ale já se tady ptal s nadějí, že mi někdo vysvětlí princip. To tam je nějaká miska z plechu a zešikma k ní sahá z venku trubička, kterou teče jemným čůrkem olej? To jsou ty základní bez vháněného vzduchu. Ale jak pracují ty s vháněným vzduchem? Nebo jak to celé vůbec funguje?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
10.10.11, 19:02 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: topení na olej
Funkce je jednoduchá, zapálíš olej v kamnech, třčeba benzínem, olej se dostane na nějakou teplotu a začne se odpořovat, zapneš ventilátor a tím zlepšíš hoření, protože bude dostatek kyslíku, olej tam dotíká, ab ys držel určitou hladinu plis minus, když je málo oleje, tak to malo hoří, když je hladina vysoká, tak to hoří až moc a jde z toho pomalu strach, tamna jen hučí, svítí, pomalu poskakují, asi největší problém je s tím, jak zajistit stálý přítok, protože s teplou se mění viskozita oleje a tím i jeho průtok.
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
12.10.11, 14:27 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: topení na olej
Dnes jsem byl v jedné autodílně, co mají jedni chlápci v areálu naší firmy. To jsem čuměl co je to za hukot. Mají tam nádherné vedro, chodí tam v tričku s krátkým rukávem. Mají velké kamna, odhadem průměr asi 40cm a na výšku asi 60-70cm, komín z klasických kolínek a trubek od normálních kamen. Když mi ale řekli, že to má spotřebu 20L oleje a více, tak jsem se málem vybulil. Teď jsem koupil na Bazoši naftového bufíka za pěkný peníz, ale nevím, jakou bude mít spotřebu. Jestli to nebude tak hrozné, tak ho nechám, jestli to bude neúnosné, uvažuji o těch kamnech na vyjetý olej. Uvažuji ale o nějakých menších. Chtěl bych poprosit někoho, kdo ty kamna má o pár informací. 1. Kdybych si chtěl udělat takové kamna na vyjetý olej, ale v menším měřítku, musí tam být nějaký poměr výfuku nebo spíše komínu. Nevíte jaký poměr je mezi třeba velikostí těch kamena a průměrem komínu? 2. Musí mít ty kamna kruhový tvar? Nemohou být třeba hranaté?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.2.13, 17:23 |
|
|
Jonny
Junior TW team
Příspěvky: 2246 Bydliště: Turčianske Teplice ( SR )
|
Viadruska na olej
Jeden moj znamy kuri v dome normalnou viadruskou na drevo / uhlie ale ma ju ale prerobenu na olej a to tym sposobom ze ma z boku urobenu dieru , tade ma prestrcenu trubku na olej ktory vteka do popolnika so zdvojenym dnom kde okamzite hori . Olej je v sude hned vedla aby nebol studeny . Do suda sa nalieva cez vzduchovy filter asi z liazky aby v nom nebol bordel . Do pece ma zavedenu hadicu od fukaru ( kurenie z nexie s plechovym obalom ) . Funguje to spolahlivo , spotreba asi 25l / den a to kuri v poschodovom dome . Vravel ze predtym nemal fukar ale ze mu strasne zasadzovalo komin lebo to nedokonale horelo , pridanim vzduchu sa tento problem eliminoval skoro na nulu . Nakolko ma Viadruska clanky aj pod ohniskom je to skoro 80% vyuzitie tepla z oleja , ani komin neni taky horuci . Takze kruhovy tvar nemusi byt ale ten zozenies asi najskor ( stary vzdusnik , LPG nadrz , vodarnovy zasobnik ... ) ale kreativite sa medze nekladu
_________________ 1) Škoda Rapid 136 . motor XT bude vo vyvoji -> ELEANOR nova kasna jej pristane 2) Škoda 120 GL - Pomrdanč - spotrebak s vyhodami 3) Škoda Fabia 1,2 HTP 47 kW -> ŽLŤAS ňáko ide furt na tri válce 4) Škoda 100 - 71" Model 72" Killec
|
19.2.13, 20:03 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: topení na olej
Já právě viděl na youtube tyhle kamínka na olej hranatého tvaru a líbí se mi více. Mám rád hranaté tvary. Netýká se to ovšem ženských.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
20.2.13, 17:23 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: topení na olej
varok píše: uvažuji o těch kamnech na vyjetý olej. Uvažuji ale o nějakých menších. Chtěl bych poprosit někoho, kdo ty kamna má o pár informací. 1. Kdybych si chtěl udělat takové kamna na vyjetý olej, ale v menším měřítku, musí tam být nějaký poměr výfuku nebo spíše komínu. Nevíte jaký poměr je mezi třeba velikostí těch kamena a průměrem komínu? 2. Musí mít ty kamna kruhový tvar? Nemohou být třeba hranaté? budeš něco vyvíjet a bude to stát věčně za hov...
|
20.2.13, 18:23 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Re: topení na olej
|
22.2.13, 10:03 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: topení na olej
Ano, to jsou ty o kterých jsem psal.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
22.2.13, 16:45 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9441 Bydliště: Kolín
|
Re: topení na olej
pekne fajrujou
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
23.2.13, 14:27 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|