Autor |
Zpráva |
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Jasný...ale to je s tim výkonem ??? Je to vedlejší produkt točivého momentu ???
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
16.7.07, 14:04 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Martin 007 píše: Jasný...ale to je s tim výkonem ??? Je to vedlejší produkt točivého momentu ???
no takto:
výkon stúpa s otáčkami. je to práca / čas. čím viac energie v motore sa premení na pre nás užitočný pohyb (pohyb kľukovky) za čím kratší čas, tým je vačší výkon motora.
krúťák = krútiaci moment = točivý moment (v niektorych literaturach)
ja to chapem asi takto: maximálny krútiaci moment je v mieste kde su podmienky spaľovacieho procesu najlepšie
a pravdepodobne má niečo do činenia s ramenom sily:
M = F*a [Nm]
(M- moment otáčania, z fyziky. F - sila, a - dĺžka ramena sily) je to klasická páka
gemini ti to vzsvetli lepsie
edit: a teraz sa idem hodit do bazéna kúpalisko
edit2: este ma napadlo k tomu krutaku: nakolko su tam najidealnejsie podmienky na spalovanie motor pracuje naj efektivnejsie. takze by som povedal ze krutak vypoveda o ucinnosti a pracovnych podmienkach pri danych otackach
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
16.7.07, 14:11 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12138 Bydliště: Tynec n.L.
|
Martin 007 píše: Jasný...ale to je s tim výkonem ??? Je to vedlejší produkt točivého momentu ???
Vzorec rika ze: P=n*M, neboli ze okamzity vykon je nasobkem otacek a okamziteho krouticiho momentu.
Vzhledem k proudeni plynu a dalsim ztratam se tocivy moment k vysokym otackam snizuje. Maximalni vykon je v bode, kde se zacne moment zmensovat tak ze uz klesa i vykon, prestoze stoupaji otacky.
Uff. Tohle je maximum teorie co ze sebe dostanu a to v tom mam mozna jeste nejakou chybu, protoze kdyz to zkousim spocitat, nejak mi to nevychazi....
EDIT: Ahaaa... viz. http://www.faann.net/page.php?menu=teor ... anek&id=16 :
P= Mt . n / 9 549,3
P = výkon v kW
Mt = točivý moment v Nm
n = otáčky motoru za min.
EDIT2:
Ted uz mi to vychazi, zkuste si to spocitat: treba 120ka ma asi 90Nm pri 3000ot (pri asi 26kW) a rekneme 37kW pri 5000ot, coz je pri asi jenom 70Nm.
Teda ted tuning: Kdyby se motor naladil tak, ze bude 90Nm mit pri pri 4000ot, tak to bude uz vykon 36kW a tech 70Nm by mohl mit treba pri 6200ot, tak by to bylo asi 46kW.
Teoreticky by napriklad 120kovej motor mohl mit tech 90Nm pri 6000ot.. domaci ukol.. jakej to je vykon?
Zavodni 130ky mely maximalni otacky pres 8200 a vykon asi 90kW, coz je asitak 104Nm, jenze takovej motor ma volnobeh 2500otacek a s normalne odstupnovanou prevodovkou by to nemohlo vubec jet.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
16.7.07, 16:55 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Martin 007 píše: Ford Escort 1986 1.6 XR3i 105 koní v 6000 ot. 140 Nm ve 4800 ot
Ford Focus 2000 1.8 16V ZETEC 115 koní v 5500 ot. 160 Nm někde asi u 3000 nebo výše
Asi tak...doufám že to tak je...
Ale zasa myslím, že ten pribeh krútiaceho momentu spôsobí to, že na tej XR3 si to omnoho lepšie užiješ...aspoň ja som sa vozil párkarát na XR3i r.v. 89m a ten nástup krúťaku pri cca 3500 ot...to bola paráda...
...áno, ten 1.8 Zetec potiahne už v nižších, preto asi v absolútnej hodnote pôjde lepšie...ale tie pocity...XR3i je super...takisto XR3i je 8 ventil, je to predsa len stará konštrukcia...ale z 1.6 ky v 1986 vyťažili hodne...zasa keď porovnám Xr3i a Focus 1,6 100 k, tak ten XR3i ide podľa mňa o poznanie lepšie...min. má športovú chrakteristiku...ale vaic papá...
...to bola óda na XR3i, ale fakt som mal z toho taký pocit...takto naladený motor by som chcel ten môj favo v šáde (nemyslím také parametre, ale priebeh výkonu a krúťaku...)
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.7.07, 18:27 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Tú je vzťah výkonu a krútiaceho momentu celkom dobre vysvetlený:
http://www.tuning.sk/dokument-vykon_tocivy_moment
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
16.7.07, 18:36 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
"Vo svete sa však používajú dve definície pre konskú silu: HP podľa americkej normy a PS podľa európskej normy. Rozdiel medzi nimi je nasledovný: 1PS = 0,98632HP. Z čoho vyplýva, že „americké“ kone sú silnejšie. "
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
16.7.07, 19:04 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
No jo 1,6 posledni ZETEC, je to kuze lina, no jede pekne, ale trva mu to 1,8 jede lip a zas o to vic zere
Neslo by to odchipovat aby se motor nezaobiral ekologii ale o to lip jel? Trebaze to odnese kat (jakoby se neresila technicka teoreticky) Precijen menit dve vacky ... je to docela draha sranda a stejne to chce chipnout aby tomu ECU rozumela
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
16.7.07, 19:07 |
|
|
Matthes
Hliník navždy.
Příspěvky: 17651 Bydliště: Praha západ
|
deekay píše: "Vo svete sa však používajú dve definície pre konskú silu: HP podľa americkej normy a PS podľa európskej normy. Rozdiel medzi nimi je nasledovný: 1PS = 0,98632HP. Z čoho vyplýva, že „americké“ kone sú silnejšie. "
A nebo by bylo dobry udavat vykon v klokanech, to bylo nekde na netu ... zkratku to ma taky "k" takze to nikdo nepozna, pak ma motor 120 nejakejch 100k
_________________ Zbrane zabijeji!
Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.
|
16.7.07, 19:08 |
|
|
florisimo
Příspěvky: 220
|
BMM bych moc nechipoval, výkon to přidá nanejvíš nějakej kW, nedostaneš to co od toho čekáš. Jo, kdyby jsi měl MPi, tak je chip dobrej, dost tomu přidá. Jinak bych spíš jenom snížil hlavu(0.5mm), slícoval všechno co jde, vyhodil katalizátor, nalil dobrej olej a jezdil
_________________ Škoda forman 135,5LS r.v.92 pohon LPG
|
16.7.07, 21:06 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Ale zasa myslím, že ten pribeh krútiaceho momentu spôsobí to, že na tej XR3 si to omnoho lepšie užiješ...aspoň ja som sa vozil párkarát na XR3i r.v. 89m a ten nástup krúťaku pri cca 3500 ot...to bola paráda...
...áno, ten 1.8 Zetec potiahne už v nižších, preto asi v absolútnej hodnote pôjde lepšie...ale tie pocity...XR3i je super...takisto XR3i je 8 ventil, je to predsa len stará konštrukcia...ale z 1.6 ky v 1986 vyťažili hodne...zasa keď porovnám Xr3i a Focus 1,6 100 k, tak ten XR3i ide podľa mňa o poznanie lepšie...min. má športovú chrakteristiku...ale vaic papá...
...to bola óda na XR3i, ale fakt som mal z toho taký pocit...takto naladený motor by som chcel ten môj favo v šáde (nemyslím také parametre, ale priebeh výkonu a krúťaku...)[/quote]
Tak mě to s XR3i taky strašně baví, ale v tu ránu pokud se nekrotim jezdim za 15 litrů..a že se nekrotim vypovídá fakt, že sem do Fordika za poslední měsic nalil benál za 1600 Kč pomalu začínám krachovat
Jezdim s timle vozítkem a zároveň generálkuju Rapida... málo peněž mizí...
Chcete někdo fotky Fordika ??? Je krapet natuněnej, tak jesi by byl zájem ???
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
16.7.07, 22:35 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
skoda ze som nestihol zareagovat ked sa to tu este len vyvyjalo......budem reagovat uplne nahodne, kedze vela ludi to tu ma pomylene a par ludi tu napisalo ako to vlastne je
skusim tak od podlahy
co je to krutiaci moment ? je to sila posobiaca na rotujuci bod (da sa povedat ze na paku) Newton x meter , a tato sila vystupuje z motora (z klukovky cez spojku) do prevodovky (nasobic krutiaceho momentu) cize v prevodovke ziskame "silu" ale stratime otacky (nieco za nieco)
Krutiaci moment je dany hlavne obsahom motora, to je to z cim vacsinou nepohneme a jeho horna hranica u maloobjemovych ladenych motorov je dana objemom (celkom sranda) 1150ccm - max 110 Nm , 1300ccm - max 135 Nm atd
u seriovych vozidiel sa vrchol krutiaceho momentu pohybuje medzi 3000-3500 ot/min , vtedy ma motor najvyhodnejsiu spotrebu
a ked okolo 3000 ot date plny plyn na dvojke, Nm bude to co vas zatlaci do sedacky
vykon u aut sa neda nijako zmerat ani odvazit, da sa zmerat iba krutiaci moment a podla danych otacok k Nm sa vypocita vykon, krasny vzorcek tu uz bol uvedeny (ten s bulharskou konstantou )
cize mame nejakych 100 Nm na favorite a pri 3000 otackach z toho mame 43 HP (horse power) a potom Nm pomaly klesaju az do bodu ked zacnu klesat rychlejsie a otacky to uz nestihaju dohanat, tam je max vykon cize napr. 90 Nm pri 5000 otackach
Nm zdvihneme tak ze zvysime objemovu ucinnost motora, stredny ucinny tlak, znizime tepelne straty a trecie odpory- preto sa da spravit lepsi motor aj bez vacky, len treba prist ako na to !!!
a co spravi ostra vacka ??? 95 % ludi tu ani len netusi ze pri nasavani zmesi do valca sa zmes nasava aj ked piest uz ide hore, je to vdaka zotrvacnosti, je to 4. faza plnenia - doplnovanie. "ostra vacka" zatvara sacie ventily o 15-25 ° neskor a preto ide motor ho vyssich otackach lepsie, vdaka doplnovaniu dostaneme do valca viac cerstvej zmesy a tym padom zvysime plniacu ucinnost motora
pokracovanie.....
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
17.7.07, 00:32 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
ostra vacka robi aj dalsie vymozenosti - napriklad ze ma vyssi zdvih a viac otvara ventily - celkom super vec
saci ventil sa aj skor otvori a pri zacati pohybu piestu do dolnej uvrate je uz uplne otvoreny
vyfuk a ladene zvody sluzia na perfektne vyplachovanie valcov, cim lepsie su zvody naladene, tym lepsia je plniaca ucinnost - cerstva zmes sa nemusi miesat zo spalinami - perfektny vyplach je zabezpeceny nie vytlacanim piestu ale vytahovanim zotrvacnostou ostatnych spalin, preto musia byt zvody tolko cm dlhe, tolko mm siroke a obalene tepelnou paskou aby vyfukove plyny nechladli (lebo ked chladnu, stracaju rychlost..... )
a co urobi vyfukovy ventil na ostrej vacke ? otvori sa skor, este predtym nez piest pride do dolnej uvrate a pohyb piestu vytlaca spaliny do vyfuku........neskor sa aj zatvori, to vznika prieplach cez otvoreny saci ventil ANO citate spravne, sucastne su otvorene oba ventily a vtedy prejde aj cast cerstvej zmesy do vyfuku (viacmenej ostro ladene motory) na seriovkach sa to deje iba par stupnov pootocenia klukoveho hriadela
to takzvane prekrytie ventilov - strih, sposobuje nepravidelny volnobeh , neskore zavretie sacieho ventilu sposobuje ze motor nejde v nizkych otackach lebo cast zmesy je vytlacana spat do sania a podobne - vyber vacky je z pohladu pouzivania motora velmi dolezite
tak, takze ostrejsia vacka posune cele pracovne pasmo motoru do vyssich otacok, maximum je uz 4000 a neni to 100 Nm ale 115 vdaka upravam, bez ktorych sa ostrejsie ladeny motor nezaobide......tym padom sa posunu aj maximalne otacky - pri 5000 je este stale dostatok Nm a vykon veselo stupa - preto motory oziju aj vo vyssich otackach
pokracovanie....
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
17.7.07, 00:45 |
|
|
Gemini
Příspěvky: 528 Bydliště: Trenčín , Slovakia
|
ked tovarensky ladici skodoviek mali urcitu objemovu hranicu, museli motory hnat na otackach, to je liek na vykon pri malo objemovych motoroch - vid napr. Suzuki 1100ccm - 180 koni v zaklade pri 15 000 otackach
len vackou sa nedaju nahanat otacky, lebo pri urcitych otackach uz nevieme do motora dostat cerstvu zmes - pomozeme tomu dvojitymi karburatormi (robia rovnaku zmes pre kazdy valec ) , siroke ladene sanie (rezonancia sania - to je nadlho) , velke kanale v hlave, velke ventily a podobne.....ten vzduch co leti do valcov obrovskou rychlostou nesmie nic brzdit a pritom na seriovom motore ho brzdi vsetko
uz som dost unaveny, chce sa mi spat, viac popisem ked bude o to zaujem....
tieto poznatky mam z Katedry spalovacich motorov a uspesne ich vyuzivam
vid sprint 80HP favo motoru
http://www.youtube.com/watch?v=elfkNGdUO0w
obdivujem tych co to citali do konca
_________________ Škoda Rapid 146 - 93 HP , 140 Nm
Škoda 130 Maxi - 105 HP, 140 Nm
Škoda Rapid Turbo - 122 HP, 231 Nm
|
17.7.07, 00:57 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Hezké a vyčerpávající....
|
17.7.07, 07:07 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Bomba...todle bych vydržel číst celý den...tak vačice mi vždy zhruba takle jasná...že se v serií ho**o udělá a spíše kurvý motor pokud na to není upraven.
A s tim výkonem sem měl pravdu tedy, že je to vedleší produkt točivého momentu ??? Podle vzorců...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
17.7.07, 09:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 55 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|