Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 21:56



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 Výměna alternátoru 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Výměna alternátoru
Nazdar pánové.

Plánuji vyměnit stávající alternátor Magneton 55A, za Feliciový 70A popř. silnější. Potřebuji vědět, zda stačí vyměnit ten klumpr co drží altík (takovy ten odlitek, vidlicka) + horní napínák. teď si přesně neuvědomuju jak tam je řešený uchycení motoru. aby ta vidlice nekolidovala s uchycením motoru. Vím že ta vidlice je jen pro 1.3 fe, fa altíky a jiné se musí uzpůsobit. To je prvni cast otázky.

a druhá:

když naroubuju altík z felicie do auta, tak mám dva konektory na altíku. jeden je silová č 30, to dáme na startér nebo na baterku. Druhý je značen jako č 64. Tipuju že to je signál kontrolky dobíjení, tedy připojíme ji na kabel R co originalne vede z altiku na regler a dale na 4. pol svorkovnice do pristrojoveho stitu. je to tak? kabel M mezi reglerem a altikem nyni nepotrebujeme, vyhodit a kabel 15 co vede od spinacky na regler a dale na civku zapalovani jen upravime a vedeme primo na zapalovani a krabice regleru muze pryc. je to tak nebo se nekde sakra mylim?

proc to chci udelat je jednoduche, budu kupovat asi novou baterku 55A mozna silnejsi. V altiku zacinaj jecet ložiska. V aute mam nejakou tu aparaturu a ikdyz mam radio i zesilovace tahane primo od baterky tak to nestiha a plne nabita baterka je za chvili kantare nehlede na to že i za jizdy pohasinaji svetla pri basech :D. dobijeni je OK 14,02V ale s hudbou zaplou asi 12,1 - 12,3V. (samo roznute svetla, ventilator topeni atd pozapinane)


16.3.14, 15:42
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12494
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Ten feldacky magneton 70A je slepa ulica. Zozen nieco od normalneho vyrobcu, uchytenie treba upravovat tak ci tak, cize ked uz sa v tom hrabat, tak nech to stoji za to.

_________________
"You only really learn by doing it, I believe." Ayrton Senna


16.3.14, 16:06
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
jako jo koukal sem na bosch 90A nebo 120A :D ale tady uz to je o vicero upravach.


16.3.14, 16:13
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Šílenost - větší šmejd jak 70A Magneton z Felicie neznám.

Pokud Ti stačí 70A (což snad ano) pořiď si alternátor z Fabie I 1.4 44/50kW. To je Bosch, případně licenční Magneton (ale přesná a plně funkční kopie). Jeho uchycení je téměr shodné s alternátorem Felicia a na hřídel přesně pasuje malá řemenice pro klínový řemen z favoritu (nebo drážkovaná z Felicie).

K zapojení Ti stačí opravdu jen dva kabely, silový plus (ve škodovce origo černý kabel 6mmq s očkem M6, ten je pro tuto úpravu bezpodmínečně nutné vyměnit za silnější, aspoň 10mmq kabel a nakrimpovat silové oko M8, třeba GPH.) Na jeden PIN malé svorkovnice se instaluje původní modrý kabel od kontrolky, je tam 2,8mm fastonek. Žlutý kabel od regulátoru se vyhodí a je to. Přívod plusu do regulátoru může zůstat z důvodu nesnadného upravení svazku, jen mu odpoj kostru ať je v OFF stavu.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


16.3.14, 17:34
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
tak ted tam mam 55A altik a nestiha, proto chci jit vyse a ne dolu. Otazka je zda ten muj altik uz jen nestiha davat ampery, ikdyz volty jsou OK


16.3.14, 17:43
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Junior TW team

Příspěvky: 6025
Bydliště: Těšnovice
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Jak nestíhá?ty máš v atě nějaké extrémní audio?Protože nemáš ani mlhovky, mě na osvětlení, startování atd stačí i 35A totiž

_________________
Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly


16.3.14, 18:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dřevák na focení, neumí ostřit
Uživatelský avatar

Příspěvky: 27231
Bydliště: Netolice největší prdel v republice
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
trady píše:
jako jo koukal sem na bosch 90A nebo 120A :D ale tady uz to je o vicero upravach.

ne o nezbytně víc než 70A z felicie :wink:

_________________
Nissan Navara D40
Passat 96kw
Felda 1.3BMM combi LPG ve stavu klinické smrti čeká na konec :(


16.3.14, 19:22
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
trady píše:
tak ted tam mam 55A altik a nestiha, proto chci jit vyse a ne dolu. Otazka je zda ten muj altik uz jen nestiha davat ampery, ikdyz volty jsou OK

Napětí je O.K.? Kolik voltů? Pokud by totiž altík nestíhal, napětí by NEBYLO O.K. Při přetížení by kleslo někam k třinácti voltům, i níže.

Bosch nebo Magneton 14V/70A z Fábie je dobrá volba, zabudování není opravdu obtížné. Jen je potřeba použít malou 60mm řemenici z Favorita, jak píše Šemik. Bez dostatečných otáček není výkon, to platí u všech altíků.


18.3.14, 10:37
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
za jizdy pri basech pada napeti na 11,5 V :D bez hudby normalne se svetly a vetrakem za jizdy (cca 3000ot) 14V


18.3.14, 20:55
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 530
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Přímo na baterce?
Pokud máš silný audiosystém, pomohl by kapacitor.


18.3.14, 21:24
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
11.5V? :shock: V kterém místě instalace a zejména jakým přístrojem to měříš?
Sakra malý napětí, to by z alternátoru snad skákaly diody a baterka byla kulatá :mrgreen:

Možná by stálo za to, vyčistit veškeré spoje kabelů, kontakty akumulátoru a třeba ho i vyměnit.. Protože jestli skutečně klesá napětí takto razantně pod 12V, jeho stav nebude příliš zdatný.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


18.3.14, 22:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3491
Bydliště: Kopřivnice > (okr. Novy Jicin > Kraj Moravskoslezký > CZ > Evropa > Planeta země >
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
tak meril sem to multimetrem jak na kontaktu altiku tak i primo na baterce :D jak rikam, svetla, vetrak, sterace a ja nevim co 13,8 - 14V (1000ot), zapnu hudbu vse dobre a kdyz prijde poradny dlouhy tahly bass, padne to pod 12V a zesilovac se vypne, musim to vytocit az na 3000 ot aby to nevypinalo a volty byly tak nejak na 12,7V a kable k zesaku teple :D

premyslel sem nad druhou baterkou, kapacitator fak netreba :) profi zvukaři autohifi to nepouzivaji. a kdybych dobijel dve baterky tak proto chci silnejsi altik. mozna i 120A z octy

PS: zapomel sem napsat ze sme merili kabel od zesaku klestovym ampermetrem a psalo to 28A pri tech basech (30A pojistka, 2x uz menena) a s radiem (20A pojistka) okolo 40A, (do 55A moc nechybi), ale zesak v zime dokaze odmrazit zadni okno :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


19.3.14, 15:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 10232
Bydliště: kósek vod Jevička
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Vole takový odběry :shock: , to máš ke kolotočům ne? :mrgreen:

_________________
"Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org


19.3.14, 17:28
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Tak sice nejsem elektrikář ani audinadšenec, ale podle mě píšeš blbosti. Právě že nadšenci do takovýchto audio speialit dávají kapacitory, což je v podstatě obrovský kondík, který vyrovnává ztráty. Si tam dej akumulátor z tatry 150Ah. :shock: :D
Ty odběry jsou ale asi jen špička, ne? Nebo normální dlouhodobější? :shock: Se nediv že altík nestíhá. Při volnoběhu ti to neutáhne ani ten slavný Bosh z fábky.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.3.14, 18:51
Profil

Příspěvky: 14803
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Výměna alternátoru
Pořád tu básníte o Bosh 70A z fabie, ale to není na volnoběh při asi 850 ot. /min. ale při určitých vyšších otáčkách :!:

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


19.3.14, 18:52
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 33 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 66 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz