Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
Autor |
Zpráva |
ttominoo
Příspěvky: 100
|
Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
Auto: Skoda Felicia 1.3 MPi 40kW rv. 1998 Ahoj vsem, vim, ze se to tu uz nekolikrat probiralo, ale mam toho trochu vic, tak se kdyztak nezlobte. Popis zavady: Felicia se na volnobeh a pri popojizdeni v kolone prehriva - neni problem aby teplota vylezla na 110°C, pak radsi topim, nebo zastavuji. Pri jizde bez problemu. Hadice jsou nafouklejsi a tlakuje to. Voda do oleje nejde(opacnym smerem taky ne) Provedene opravy: Vymena vodni pumpy, chladice, termostatu. Sahara spina, ale neuchladi. Cidlo teploty mereno ohmetrem a melo by byt OK. Je to tedy tesneni pod hlavou? Pokud ano mechanik v Brne me nabizi opravu cca 5 tisic. Pokud je to moc. Nevite o dobre oprave v Brne? Dekuji vsem
|
21.3.14, 17:32 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
A nemáš prostě jenom zarostlej chladič sintrem? Když to dělá jenom při popojíždění v koloně a sahara to neuchladí...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
21.3.14, 17:34 |
|
|
ttominoo
Příspěvky: 100
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
Chladic je tam novej. Cca pul roku zpet
|
21.3.14, 17:37 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
Nevim, kolik by to mohlo stát v servisu, ale pokud půjde v servisu hlava dolů, ověř si, že mechanik provede: - Kontrola rovinnosti (+ srovnání) hlavy - tlaková zkouška hlavy na těsnost (zda není prasklá) - kontrola přesahů vložek válců nad blokem motoru (na toto se dost sere) - použije těsnění adekvátní kvality (obvykle se doporučuje Victor Reinz, Temac už stojí za ho**o) - po zpětné montáži provede seřízení ventilů - použije nová těsnění pod sací a výfukové potrubí.
Pak by to za těch 5000 mohlo stát, pokud dá i nějakou záruku na funkci...
Ale že to takhle vyleze jenom na volnoběh a ne při vysoké zátěži motoru, to se mi nechce zdát, že by bylo špatný těsnění/hlava. Nemizí ti kapalina? Nesmrdí kapalina spalinami? Taky mě napadlo v jakém stavu je víčko nádobky? Možná by stálo za to zkusit jiné, než se pustíš do rozebírání motoru. Sorry za ten zarostlej chladič, nevšiml jsem si, že jsi psal že byl měněn. Ta výměna termostatu, měla na problém nějaký vliv, nebo to bylo absolutně beze změny?
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
21.3.14, 18:31 |
|
|
ttominoo
Příspěvky: 100
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
Krome presahu vlozek valcu jsme o vsem mluvili, nicmene pokud prijde na vec, tak se na to zeptam. Zkousel jsem i motor na okreskach chvilku honit (drzet v otackach) ale teplota se krasne drzela na normalu. V pohode za ten chladic, jsem rad za kazdej napad Vicko zkusim z druhe feldy, ktera nema problem s chlazenim. Vymena termostatu nemela zadnej vliv.
|
21.3.14, 21:56 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18266
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
Felicie se svým malým okruhem má tendence se po zastavení přehřívat. Mi to dělala běžně, dojel jsem z okresky do obce, na první červené vylezla teplota o 10-15 stupňů nahoru, to samo o sobě nemusí být ještě problémem. Také pokud má větrák problém uchladit auto zastavené po ostré jízdě nemusí být známkou problému, když jsem tahal na laně v létě tunu a půl, po zastavení to větrák naplno s topením naplno sotva udržely pod bodem varu. Známkou špatného těsnění je spíše kolísání teploty, pravidelné vyvaření deci vody, mizení vody, pára z výfuku a podobně.
Jakou teplotu ti drží za jízdy normálním tempem? Zvyšuje se ti hladina chladící kapaliny po zahřátí motoru, o kolik? Mizí ti chladící kapalina? Nejde z výfuku výraznější pára? Startuje v pohodě? Když sahara sepne, jde teplota nahoru nebo jde po chvíli dolů? Fučí sahara od chladiče horký vzduch? Jaké máš volnoběžné otáčky?
|
21.3.14, 23:10 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
vymeň čidlo na vetrák sahary, pokiaľ máš pôvodné tak časom mení svoje hodnoty, Felda má spínať niekde medzi 95 a 97°...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.3.14, 07:42 |
|
|
shrekzv
Příspěvky: 692 Bydliště: Zvolen, SR
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
ja by som zacal tym ze cidlo ktore spina ventilator na chladici na 1.3 spina niekde pri 110, takze odporucam cidlo ktore spina pri 100 a mas velku nadej na uspech, co sa tyka tlaku v okruhu, so stupajucou teplotou stupa aj tlak, urcite by som zacal tym cidlom
_________________ Škoda 105 S, rv.86 - raz to bude ulozenka Volkswagen Caravelle, rv.97, VR6, LPG - Spotrebak www.pixsite.net
|
22.3.14, 07:42 |
|
|
ttominoo
Příspěvky: 100
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
fatal: Normalnim tempem, se teplota drzi na normalu. Vlasne pri jakekoliv jizde, teplota nestoupa vic jak by mela, problem je skutecne jen na volnobeh a popojizdeni(hlavne to popojizdeni). Jo hladina se zvysuje, protoze tou hadici od termostatu (predpadem) "cura" kapalina do nadobky. Para z vyfuku nejde. Aspon ne vic, jak treba ostatnim autum. Co se tyce startu, tak ty jsou taky bezproblemovy. Pokazdy napoprve a krasne toci a hned naskoci. Kdyz sahara sepne, tak se teplota spis drzi, nekdy i vzroste(vzrusta v lete). Jakej fouka vzduch, tak to musim vyzkouset, ale asi bude horkej, kdyz uz sepne. Zapona je urcite dobre, protoze ty konektory nejdou otocit. Volnobeh tak 700-800, se syticem tak kolem 1000-1100. Kluci tak pri kolika ma spinat ta saha? jeden pisete 95-97 a druhej 110. Me podle budiku spina tak mezi 100-110. Tak tam mam dat cidlo ze 120? to spina nekde kolem 90 ne? Cidlo sahary muzu v pondeli koupit a zkusit vymenit.... Snad vam odpovidam dostatecne, kdyby ne tak napiste zkusim dpovedet nejak lip
|
22.3.14, 08:55 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
čidlo sahary má spínať 95 až 97° to je teplota vody na výstupe s chladiča, tie čidlá časom degradujú, menia hodnoty niekedy spínajú až pri 110°, v tomto beriem budík ako informačný údaj...
ja mám v aute čidlo Š120 čo spína pri 88° beží častejšie, ale to neriešim, aspoň to uchladí...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.3.14, 10:06 |
|
|
ttominoo
Příspěvky: 100
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
OK v pondeli zajedu koupit cidlo a zkusim vymenit. Pak necham auto zahrat a uvidim. Snad to pomuze
|
22.3.14, 10:57 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
jojo, čidlo ze 120 spíná větrák už okolo 92°C oproti origo, který nový sepne až okolo 97°C (starší spíš později). V praxi je to tak, že ti sahara sepne téměř na každejch světlech, ale zase ti teplota tak nekolísá... Mě to minulý léto (jak byla ta vlna veder) taky dělalo něco podobnýho, po městě to sahara neměla šanci uchladit, teploty lezly až za 110, ale nijak jsem to neřešil, přičítal jsem to zarostlýmu chladiči (i když mi ještě nějaké teplo odebírá z okruhu reduktor...). Když vidím, že teda nejsem sám s tímto, a je to zřejmě konstrukční nedokonalost, asi by bylo ideálním řešením zamontovat dvojstupňovou saharu z feldy s klimou - první stupeň spínat okolo těch 92°C a druhej okolo stovky...
Jinak podle toho co píšeš dle mého názoru s těsněním pod hlavou žádný problém nemáš...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
22.3.14, 12:00 |
|
|
ttominoo
Příspěvky: 100
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
A bude pasovat konektor? Vim ze feldy meli dva konektory starsi BMM meli dva draty, kazdej drat samostatne a ja mam na MPi konektor s dvouma drata.....snad jsem to dobre popsal. Jeste me napsadlo udelat tzv. bypass(saharu na spinac)
|
22.3.14, 16:43 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
spínač je krok nazad, má to fungovať automaticky...
konektor pasovať nebude, teda pokiaľ chceš čidlo pre 120, závit v chladiči je rovnaký, konektor jednoducho odcvikneš a nakrimpluješ fastrony ( autokonektory )...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
22.3.14, 17:07 |
|
|
ttominoo
Příspěvky: 100
|
Re: Felicia 1.3 MPi Tesneni pod hlavou?
Tak jsem dnes zjistil par poznatku: 1.) Kdyz sepne sahara, tak z horkeho chladice se stane chladic studeny....takze sahara chladi dobre. 2.)Zkusil jsem vymenit cidlo teploty, beze zmeny. 3.) kapalinu mam tak mezi min. a max., kdyz se auto zahreje, kapalina vyleze az na horni rysku, mozna trochu pres. Dnes jsem porane ocuchaval a prijde mi jak kdyby tema spalinama trochu zapachala.... 4.) Kdyz oddelam vicko na dolivani oleje fouka na me vzduch(asi jako kdybych mel ventilator v aute zapnut na II rychlost). 5.) Auto jsem mel nastartovane v garazi a zahrival jsem ho tak se na zemi pod vyfukem udelala kaluzinka, tak cca 5 cm v prumeru
|
23.3.14, 13:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 77 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|