|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Hoffec
Příspěvky: 23
|
Dobijeni fabia 1
Caute chlapi, sorry za duplicitni tema ale uz fakt nevim. Mamce prestalo dobijet auto. Rozsvitila se kontrolka a pak auto zdechlo. Na modrem dratu buzeni altiku jsem nameril 10v bez zateze a 5v kdyz je vrazen do regulatoru. Kdyz jsem na nej privedl proud z baterky, auto dobijelo. Sel jsem po kabelu az ke konektoru T18v dle schemat, v konektoru je take nepeti 10v bez zateze. Dale je tam napojeno denni sviceni na ten budici drat a pri zapnuti klicku rele denniho sviceni cvaka jak zblaznene. Co je dal za konektrorem uz jsem nezkoumal, dle schematu je tam centralni ridici jednotka, coz nevim co je. Zkratka jsem asi v koncich. Nevite nekdo co dal? Diky Martin
|
8.8.14, 09:19 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Dobijeni fabia 1
To nejjednodušší, jako první změřit napětí na akumulátoru. Možná to nedobíjelo, jelo to jen na aku. Když se už moc vybil akumulátor, tak to neutáhlo všechny spotřebiče v autě a zapalování. Proto se rozsvítila kontrolka dobíjení, jako že je v systému malé napětí a chcíplo to. To je ale jen můj odhad.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
8.8.14, 13:46 |
|
|
Hoffec
Příspěvky: 23
|
Re: Dobijeni fabia 1
To jsem samozrejme zmeril jako prvni. baterie ma vcelku standartni napeti 12,3 V. Dokonce jsem ted nabil baterii tak by mela asi i vic. Spis me slo o to, zda nekdo nezna problematiku rizeni signalu do budiciho vinuti alt. Proc jednotka neposila do regulatoru plne napeti jak by podle me mela. Myslite ze by byl na plosnaku studeny spoj? je tam vubec za tim konektorem T18v nejaky plosnak? Jinak diky za radu.
|
8.8.14, 13:55 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Dobijeni fabia 1
počkaj, aká jednotka, aké budenie alternátor má regulátor napätia v sebe, ak má mamina diesel tak na alternátre je člen ktorý posiela signál pre otáčkomer, niektoré posielajú signál pre RJ ktorá je iba ako kontrola funkcie záťaže a napätia, nič neriadi, maximálne dá RJ na vedomie že málo dobíja a tá zdvihne voľnobeh, to napríklad tesne po štarte keď ešte ide žhavenie a vyhrievacia špirála v kúrení...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.8.14, 09:02 |
|
|
Hoffec
Příspěvky: 23
|
Re: Dobijeni fabia 1
Je to 1.4 16v - jde o to, že napětí pro buzení alternátoru je posíláno z centrální řídící jednotky, která je umístěná ve voze pod přístrojovkou u relátek. Věc se má tak, že z jednotky jde nedostatečně vysoké napětí (10V) do regulátoru dobíjení a tím pádem nedojde k nabuzení altiku. Podle mě je jednotka v háji respektive její část a asi přepojím kabel buzení na svorku 15. Je tu nějaký elektrikář profík, aby mi řekl, zda si to mohu dovolit v ohledu zátěže? Alternátor odebírá cca 3-5A .
|
9.8.14, 10:28 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Dobijeni fabia 1
hmmm, no dobre...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
9.8.14, 12:26 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18276
|
Re: Dobijeni fabia 1
Fabia 1 už nemá kontrolku nabíjení? Ta je totiž u předchozích modelů zapojená z plusu do regulátoru. Napětí pro buzení altíku obvykle není posíláno z jednotky, altík se budí sám, počáteční proud je získán z kontrolky a stačí mu pár voltů. Ale možná to má Fabia 1 úplně jinak.
|
9.8.14, 14:46 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Dobijeni fabia 1
Už jsem psal ve veldejším tématu, že kamarád nedávno opravoval altík z Fábie I a zdá se mi, že to je klasicky jako u Favoritů a Felícií, ale je tam ještě nějaký drát někam do auta, který asi hlídá to napětí. Jak psal Michalkatka. Když je asi motor přetížen a má altík malé otáčky, nestačí dobíjet, tak ŘJ trošku zvýší sama otáčky, aby to dobíjelo dobře. Tak to má podle mě ale i klasika Fábie benzín, né jenom diesel.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
9.8.14, 20:34 |
|
|
Hoffec
Příspěvky: 23
|
Re: Dobijeni fabia 1
No. díky za rady. Potupně vezu auto zítra do místního servisu... Radost z toho nemám.
|
10.8.14, 09:44 |
|
|
petr petr
Příspěvky: 547 Bydliště: Ostrava
|
Re: Dobijeni fabia 1
Máš problém v altíku. Zapojení je vpořádku.Kontrolka tady už zhasína po CANu. Modrý drát je zapojen do jednotky centrální elektriky a ta simuluje kontrolku jednoduše napsáno.
|
12.8.14, 07:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 36 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|