Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 16:19



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 10 ] 
 Dobijeni fabia 1 
Autor Zpráva

Příspěvky: 23
Příspěvek Dobijeni fabia 1
Caute chlapi, sorry za duplicitni tema ale uz fakt nevim.
Mamce prestalo dobijet auto. Rozsvitila se kontrolka a pak auto zdechlo. Na modrem dratu buzeni altiku jsem nameril 10v bez zateze a 5v kdyz je vrazen do regulatoru. Kdyz jsem na nej privedl proud z baterky, auto dobijelo. Sel jsem po kabelu az ke konektoru T18v dle schemat, v konektoru je take nepeti 10v bez zateze. Dale je tam napojeno denni sviceni na ten budici drat a pri zapnuti klicku rele denniho sviceni cvaka jak zblaznene. Co je dal za konektrorem uz jsem nezkoumal, dle schematu je tam centralni ridici jednotka, coz nevim co je. Zkratka jsem asi v koncich. Nevite nekdo co dal?
Diky Martin


8.8.14, 09:19
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
To nejjednodušší, jako první změřit napětí na akumulátoru. Možná to nedobíjelo, jelo to jen na aku. Když se už moc vybil akumulátor, tak to neutáhlo všechny spotřebiče v autě a zapalování. Proto se rozsvítila kontrolka dobíjení, jako že je v systému malé napětí a chcíplo to. To je ale jen můj odhad.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


8.8.14, 13:46
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
To jsem samozrejme zmeril jako prvni. baterie ma vcelku standartni napeti 12,3 V. Dokonce jsem ted nabil baterii tak by mela asi i vic. Spis me slo o to, zda nekdo nezna problematiku rizeni signalu do budiciho vinuti alt. Proc jednotka neposila do regulatoru plne napeti jak by podle me mela. Myslite ze by byl na plosnaku studeny spoj? je tam vubec za tim konektorem T18v nejaky plosnak?
Jinak diky za radu.


8.8.14, 13:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
počkaj, aká jednotka, aké budenie :?:

alternátor má regulátor napätia v sebe, ak má mamina diesel tak na alternátre je člen ktorý posiela signál pre otáčkomer, niektoré posielajú signál pre RJ ktorá je iba ako kontrola funkcie záťaže a napätia, nič neriadi, maximálne dá RJ na vedomie že málo dobíja a tá zdvihne voľnobeh, to napríklad tesne po štarte keď ešte ide žhavenie a vyhrievacia špirála v kúrení...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


9.8.14, 09:02
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
Je to 1.4 16v - jde o to, že napětí pro buzení alternátoru je posíláno z centrální řídící jednotky, která je umístěná ve voze pod přístrojovkou u relátek. Věc se má tak, že z jednotky jde nedostatečně vysoké napětí (10V) do regulátoru dobíjení a tím pádem nedojde k nabuzení altiku.
Podle mě je jednotka v háji respektive její část a asi přepojím kabel buzení na svorku 15. Je tu nějaký elektrikář profík, aby mi řekl, zda si to mohu dovolit v ohledu zátěže? Alternátor odebírá cca 3-5A .


9.8.14, 10:28
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
hmmm, no dobre... :roll:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


9.8.14, 12:26
Profil
rejpal

Příspěvky: 18276
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
Fabia 1 už nemá kontrolku nabíjení? Ta je totiž u předchozích modelů zapojená z plusu do regulátoru. Napětí pro buzení altíku obvykle není posíláno z jednotky, altík se budí sám, počáteční proud je získán z kontrolky a stačí mu pár voltů. Ale možná to má Fabia 1 úplně jinak.


9.8.14, 14:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 14805
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
Už jsem psal ve veldejším tématu, že kamarád nedávno opravoval altík z Fábie I a zdá se mi, že to je klasicky jako u Favoritů a Felícií, ale je tam ještě nějaký drát někam do auta, který asi hlídá to napětí. Jak psal Michalkatka. Když je asi motor přetížen a má altík malé otáčky, nestačí dobíjet, tak ŘJ trošku zvýší sama otáčky, aby to dobíjelo dobře. Tak to má podle mě ale i klasika Fábie benzín, né jenom diesel.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


9.8.14, 20:34
Profil

Příspěvky: 23
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
No. díky za rady. Potupně vezu auto zítra do místního servisu... Radost z toho nemám.


10.8.14, 09:44
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Re: Dobijeni fabia 1
Máš problém v altíku. Zapojení je vpořádku.Kontrolka tady už zhasína po CANu.
Modrý drát je zapojen do jednotky centrální elektriky a ta simuluje kontrolku jednoduše napsáno.


12.8.14, 07:33
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 10 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz