Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 17:07



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Vůle hřebenu 
Autor Zpráva

Příspěvky: 54
Příspěvek Vůle hřebenu
Zdravím,
mama dotaz k řízení na š 120 hřeben. řízení. Ten samotnej hřeben má radiální vůli (nahoru a dolu) a při přejezdu nerovností to produkuje ošklivý rány do volantu.Ostatní díly jsou OK.Nevíte někdo, co udělat, aby tato vůle zmizela? díky


3.8.07, 11:29
Profil
Pspvek Reklama

   
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Vymlácený silonový futro v převodce řízení...sám mám tuto opravu už za sebou.

Podrobný návod, záludnosti i ceny jsou u mě v garáži :wink:

Škodě zdar :!: :!: :!:

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


Naposledy upravil Martin 007 dne 3.8.07, 11:42, celkově upraveno 1



3.8.07, 11:31
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 54
Příspěvek Pouzdro
Díky, mohl bys ještě stručně popsat výměnu, Dík


3.8.07, 11:41
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Demontáž :D

Tak podlě mě musíš určitě vyndat celý řízení z auta. Takže si autííííí hodíš na špalky, aby byly přední kola ve vzduchu. Odšroubuješ kuláky a vyndáš je - opatrně :!: nepoškodit jejich závit a nestratit matky popřípadě dát nové anebo dát celé nové kuláky asi 200 - 250 Kč. Vyndáš rezervní kolo a když misto něj dáš svoji hlavu, tak uvidíš jak je převodka chycená 4 šrouby k nápravě. Takže si na to připrav nervy a jdi do auta k pedálům a úplně vyšroubuj šroub, který k sobě stahuje tisícihran spojující tyč od volantu a výstup/vstup do převodky řízení. Tyč pak vyndej pokud to půjde mě to šlo - když ne tak to nech jenom povolený a vycukneš to až po sundávání celé převodky.

No a ted hurá pod autíííííí...vemeš si potřebné nářadí. A můžeš se pustit do sundávání 4 šroubů. Dolní dva půjdou v poho je tam dost místa...jeden horní pravý půjde taky rozumně. Ale nejhorší je ten čtvrtý, tam jsou totiž ze zhora ty brzdové kostky a trubičky a je tam místo tak na klíč a ješte málo a navíc z boku...já tam nedal ani prsty. A navíc mám čtyřpístky, takže sem tam měl místa ještě méně.

Z tohoto důvodu jsem si svařil klíč do úhlu s dlouhým nástavcem a kolmými rukovětmi.

No a když ty šrouby zdárně vyšroubuješ tak už jenom přeovdku vycukneš z toho tisícihranu jak si u něj u pedálů vyšroubovával ten šroub.

Z převodky sundej ty oka i s gumou které ji drželi u nápravy.

Vemeš si převodku na stůl. Sundáš oba kuláky ( aspoň si je rozchodíš pro budoucí štelování geometrie ). Manžety se snaž nepoškodit pokud už nejsou rozervané. Takže jak sundáš kuláky sundej i obě manžety - opatrně :!:

Tak a ted budem sundávat pravou řídící tyč. Převodku chytni přes dřevěný špalík do svěráku za tu dlouho úzkou část.
A ted musíš povolit tu kulovou hlavu řídící tyče...jsou dost velký klíče. No takže si nejdřív malým třeba šroubovákem odaretuj tu přihýbací podložku mezi tou kulovou hlavou a tou kontra matkou. Pak je vzájemně povol a hlavu odšroubuj..bacha zůstane ti v ruce i s řídící tyčí. A dávej bacha na ten leštěný konec řídící tyče - myslim tu kuličku... Ve vnitř hřbenu je červená plastová jakoby miska, tak ji zkoukni jesi není náko poškozená - kdyžtak novou.

Odšroubuj i tu kontra matku. Pak vytáhni hřeben na doraz ven, aby byly vidět zuby jakoby jsi zatáčel do leva. Přes dřevěné špalky chytni přímo zuby hřebenu do svěráku. A ted nákým způsobem sundej tu závitovou redukci na kterém byla ta kulová hlava...bud vratně bez poškození anebo hasákem za závit jako já. Nová mě stála asi 52 Kč. Tu odšroubuješ.

Celou dobu už na tebe svítí bíložluté silonové pouzdro. Je tam aretované prohlím lemem...tak ten odehni zpět nahoru - hlavně ho nepoškod :!: :!: :!: velice rád praská. No a ted šroubovákem vyňoumej to pouzro ven.

Celou dobu nepoškod žádné leštěné části...jak hřeben tak tu kuličku.

Montáž :D

Nasadíš - naklepneš pouzdro nové...zaaretuješ lemem...našroubuješ novou nebo původní nepoškozenou závitovou redukci...našroubuješ kontramatku a dáš tam tu podložku - vrátiš zpět tu silonovu misku červenou...pokud si ji nevyndával tak ne :wink: naplníš vazelínou a dáš zpět tu kulovou hlavu i s řídící tyčí...

Tak a ted přichází hraní a nervy...celou kulovou hlavu musíš k hřebenu přitáhnout tak, aby to ani ještě nehrkalo ani to nešlo ztuha :!: :!: :!: Až se ti to povede, tak to dotáhni kontra matkou...zaaretuj přihýbací podložkou.

Nasaď manžety a dej na ně sponky. Pořádně rozchoď kuláky a jejich kontramatky. Našroubuj kuláky před nima ty matky
:D

Tak a celou převodku naplň olejem PP90 myslim že 200ml. Lil sem to tam tak, že sem odšrouboval ty dva šrouby co jsou u toho tisícihranu.

A hurááááááááááá zpět do vozu. Trefovat se do toho tisíhranu řídící tyče volantu je chuťovka...proto po celou dobu doporučuji pomocníka.

Až bude vše ve voze tj. převodka utažena 4 šroiby, kuláky utaženy...tak vystředit volant ( s nim nehejbat po dobu absence převodky ve voze...aby bylo stejně otáček do leva i do prava...menší odchylky povoleny :D )

Dotáhnout tisícihran a udělat sbíhavost...to je celé :D

Materiál:

silonové pouzdro 9Kč , závitová redukce 52 Kč, kuláky 200 Kč, manžety a spony cca do 100 Kč , olej... 88Kč litr, náká ta vazelína.

Hodně zdaru a nervů budeš je potřebovat :D :D :D Snad sem na nic nezapomněl...

Škodě zdar :!: :!: :!:

Write by Martin 007 3. srpna 2007

Za uznání této slohové práce předem děkuji :D :D :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


3.8.07, 12:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Hm, mohl bys z toho udělat článek. Trochu se přiživím na tématu.

Když jsem měnil kuláky, tak jsem koukal, že mám prasklou velkou sponku na manžetě a manžetu spadenou. Tak jsem tam dal normální sponku na hadice. Žádný olej z toho netekl, tak nevím, jestli tam nemá být, nebo už tam žádný není? Jde tam případně doplnit když je převodka v autě?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


3.8.07, 12:36
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
V tom případě už tak oil neníííííííí :!: :!: :!: a asi tam bude bordel, který ti bude krásně brousit hřeben...takže postupně dospěješ k tomu, že I TY budeš potřebovat tento můj návod na výměnu pouzdra.

Oil tam půjde doplnit právě tak, jak sem ho tam lil i já...akorath že budeš voze u pedálů...kolem toho tisíchranu odšroubuješ ty 2 šroubky odkrytuješ a už leješ...doporučuji injekční stříkačku s hadičkou.


Další dotazy :?: :?: :?: :D :D :D Dnes sem v ráži... :lol: :lol: :lol: Akorath nejsou prachy no :(

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


Naposledy upravil Martin 007 dne 3.8.07, 13:29, celkově upraveno 1



3.8.07, 12:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To mě čekají teda pěkné věci. :cry:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


3.8.07, 13:14
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 478
Bydliště: hodonínsko,zarazice
Příspěvek 
Hodně zdaru a nervů budeš je potřebovat Snad sem na nic nezapomněl...
Maličkost k té červené plastové misce patří ještě bílý kroužek.



Škodě zdar

Write by Martin 007 3. srpna 2007

Za uznání této slohové práce předem děkuji

Klobouk dolú,pane spisovatel :!:

Až si všechno spravíš,múžeš klidně vydat knihu OPRAVY RAPIDA PO DOMÁCKU. :lol:

_________________
ŠKODA octavia => ŠKODA octavia super => ŠKODA 110L => ŠKODA 105L =>ŠKODA 120LS
=>ŠKODA 125L šedá r.v. 1989
Škoda 742 Forever Team
Ford Focus - 1,8 TDDi - 66kW - 1/2001 - Hatchback - Gold http://forum.ford-focus.cz/viewtopic.php?t=9450


3.8.07, 20:14
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Bílý kroužek ??? Tak o něm teda zrovna nevim :D :D :D

A s tou knížkou máš asi pravdu no :lol: :lol: :lol:

Tak já ráth pomůžu - Vy jste mi tady v začátcích taky pomohli :D :D :D Dík patří Vám všem kdo mi kdy poradili :D :D :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


3.8.07, 20:34
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Martin 007 píše:
V tom případě už tak oil neníííííííí :!: :!: :!: a asi tam bude bordel, který ti bude krásně brousit hřeben...takže postupně dospěješ k tomu, že I TY budeš potřebovat tento můj návod na výměnu pouzdra.

Oil tam půjde doplnit právě tak, jak sem ho tam lil i já...akorath že budeš voze u pedálů...kolem toho tisíchranu odšroubuješ ty 2 šroubky odkrytuješ a už leješ...doporučuji injekční stříkačku s hadičkou.


Další dotazy :?: :?: :?: :D :D :D Dnes sem v ráži... :lol: :lol: :lol: Akorath nejsou prachy no :(


že bych taky dolil :roll: :?:

jaký šrouby máš na mysli? ty tři M6 co jsou přímo na převodce?

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


5.8.07, 08:04
Profil
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Ze shora jak vstupuje tyč od volantu...tam jsou dva menší ted nevim asi na 10 klíč..takže ty Vaše 6ky no asi.

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


5.8.07, 08:20
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Takže mám odšroubovat ty dva šrouby,nadzvednout víčko a dolít 200ml PP90? Nebo mám lít dokud nepoteče ven?

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


5.8.07, 09:46
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Martin píše:
Takže mám odšroubovat ty dva šrouby,nadzvednout víčko a dolít 200ml PP90? Nebo mám lít dokud nepoteče ven?



Dej tam tech 200, ja to nalil plny a manzety to neutahly :D ale to este nebylo forum abych se poradil ... tak hold pokus omyl Andrt Mach :)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


5.8.07, 11:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Dezertér
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12399
Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
Příspěvek 
Martin píše:
Takže mám odšroubovat ty dva šrouby,nadzvednout víčko a dolít 200ml PP90? Nebo mám lít dokud nepoteče ven?


Přesně tak - dva šrouby nadzvednout víko a zhruba těch 200 ml.

Jinak ted už můžu posoudit že jak sem udělal GO a to řízení se ted zaběhlo a vše si posedalo po tech zhruba 200 - 300 km tak je to naprosto luxus Rapídka řídit...nekecám že jde jednou rukou parkovat a to bez námahy...a to připusťte jaky mam pneu :D

A volant nehází ani ve 160 km/h dle tacho...to já ne to Rapídek jezdí rychle :D :D :D

_________________
Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION
BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš.
Zakládající člen Coupé clubu TW
Škoda 743 Forever Team
Člen klubu ostrých motorů TW


5.8.07, 22:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 54
Příspěvek Pouzdro
Dík za návod, to bude chuťovka, ale co se dá dělat..


6.8.07, 10:47
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 19 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 17 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz