Autor |
Zpráva |
Ondra
Příspěvky: 203 Bydliště: Brno
|
tempomat
co ja vim tak ve skodovce zkoušeli vyvyjet tempomat na 120ku byl mechanockej neco naspusob odstredive regulace naftovyho vstřikovaciho čerpadla.Vzhledem k vikonu motoru by se ti pri prvnim kopci a zařazene 5ce asi totalne zblbla eslektronika.
|
1.5.06, 13:07 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Tom
|
Jakou elektroniku myslíš? ECU, nebo to co bych vyrobil pro řízení toho tempomatu?
Tempomat bych stejně nepoužíval někde v horských průsmycích nebo tak - jen při jízdě mimo město, nebo po dálnici, kde stejně nechám zařazenou 5 a držím to na 90, resp. 130. A v kopcích stejně nepodřazuju, ta 5 to bere v poho, a když už by přišel jó velkej kopec, tak i tak bych musel podřazovat - tempomat netempomat
|
1.5.06, 15:55 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Casovac 555 je schopny tohle ridit v katalogovem zapojeni.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
2.5.06, 08:09 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
To mě nenapadlo, ale jestliže umožňuje řízení střídy, tak stačí jeden poťák, IC555 a pár součástek...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.5.06, 09:04 |
|
|
Tom
|
Taaak, a teď jsem zmatený jako lesní trubec Mohu poprosit o osvětu? Co je to časovač 555? Jak to funguje? Bylo by to složité?
|
2.5.06, 11:10 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
http://www.national.com/ds.cgi/LM/LM555.pdf
Stručně je to obvod, určený pro generování obdelníkových impulzů, dá se různě zapojit, zřejmě umožňuje řídit jak kmitočet, tak střídu... bohužel osobně s ním nemám moc zkušeností...
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.5.06, 17:13 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Nepér píše: http://www.national.com/ds.cgi/LM/LM555.pdf Stručně je to obvod, určený pro generování obdelníkových impulzů, dá se různě zapojit, zřejmě umožňuje řídit jak kmitočet, tak střídu... bohužel osobně s ním nemám moc zkušeností...
V tom PDF je to zapojeni dokonce zmineny, ale urcite existuje jeste jiny. Kdysi jsem videl regulator pro vetrak do PC, ktery umel regulovat PWM od 0 do 100%, ackoliv se pise, ze 555 to neumi, byl to atyp a nemelo to konstantni frekvenci. Kontaktuju kamarada co dela letecky modely, snad poradi, mohlo by to bejt uzitecny.
Mimochodem.... jedina nevyhoda: vraceni do nulovy polohy po vypnuti napajeni se bude muset zajistit elektricky, servo myslim zustava viset v posledni poloze. Ale v praxi by to vubec nemuselo mit vyznam, uvidime.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
3.5.06, 08:37 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
tak co? nikto sa toho nechopil nakoniec? dost seriozne rozmyslam ze si to namontujem, ale 6 tis kč je moc
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
3.8.07, 14:26 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
3.8.07, 17:19 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Zkus si to nejdřív nanečisto lankem nataženým do boudy, abys pak nebyl zklamanej z výsledku a vyhozených peněz, u manuální převodovky v kombinaci se slabým motorem to ztrácí smysl.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
3.8.07, 18:22 |
|
|
deekay
Voditelj brodice
Příspěvky: 9782 Bydliště: Bratislava / Nové Zámky
|
Drak píše: Zkus si to nejdřív nanečisto lankem nataženým do boudy, abys pak nebyl zklamanej z výsledku a vyhozených peněz, u manuální převodovky v kombinaci se slabým motorem to ztrácí smysl.
na dialnici a rovinke je to snad jedno nie? hlavne ma zvykava boliet noha po dlhsej ceste
_________________ - Favorit 137GRx r.v. 1990, biely, posledné analógové auto - Volvo V40 2.0T, r.v. 2002 http://www.danokrnac.sk/
|
3.8.07, 18:35 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Ona tě bude bolet stejně, protože i s tempomatem ju budeš mít ze zvyku v poloze "postřeh" těsně nad pedálem a je to ještě horší. U nás se tempomat mimo dálnici požít moc nedá, aspoň mě to teda nevyhovuje, protože do každé zatáčky si přidávám a vyřadím tím tempomat a zas ho musím nastavovat, ale na dálnici je to bomba.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
3.8.07, 21:58 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 19 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|