|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
elektrovebasto vlastní výroby
Autor |
Zpráva |
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
elektrovebasto vlastní výroby
mám leta elektrovebasto vlastní výroby v podstatě bojler na vodu který se vyhřeje vypíná a tak nějak pomalu ohřeje i motor letos už nefachčí termospínač, stojí čtaři kila , tak jsem ho vyhodil dal 22O napřímo a konečně napojil i čerpadlo které nažene vodu z bojleru přímo do hlavy a vše urychlí, jen potřebuju vymyslet co přilepím na bojler a když to bude mít osumdesát tak zapne čerpadlo a horkou vodu flusne do hlavy . zatím mám vypínač u přístojovky že pustím čerpadlo napřímo ale žere zbytečně baterku
|
26.11.15, 20:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: elektrovebasto vlastní výroby
úplne som nepochopil. ty v aute ohrievaš vodu 230V to máš takú dlhú predlžovačku pokiaľ potrebuješ niečo zopnúť pri dosiahnutí teploty, kľudne použi čidlo čo je na ventilátor na chladiči, alebo toto: http://www.gme.sk/tsra075-p530-073
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
26.11.15, 22:59 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6575 Bydliště: Kosice
|
Re: elektrovebasto vlastní výroby
milos kup kotlovy termostat. je to v podstate alkoholovy termostat, ktory sa kapilarou, alebo telesom pripevni na trubku / bojler, nastavi sa na tom teplota, ktoru to ma mat, aby sa cerpadlo zoplo a spina to priamo 220V. da sa to splasit snad za 200 korun a ma to aj nastavitelnu teplotu niekde v rozmedzi 50-90 stupnov, mozno to pojde zohnat aj lacnejsie.
cidlo na chladic bude tu asi nedobre, pretoze to spina pri >90 stupnoch. ale nejake ine cidlo s podobnou funkciou a nizsou spinacou teplotou pojde zohnat.
inac toto nie je ziadna novinka. na konci 80. rokov bolo mozne u mercedesu priobjednat domontovanie vyhrevnej spiraly do bloku motora, ktora 220V ohrievala vodu v motore pred startom. na jednom konkretnom motore sa vyskytla vyrobna vada vdaka ktorej boli auta zvolavane v zaruke a motory boli menene kus za kus a vyzera to tak, ze vymenene motory mali tu spiralu montovane vsetky v zaklade.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
27.11.15, 09:59 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18251
|
Re: elektrovebasto vlastní výroby
To čidlo na ventilátor z chladiče ale nepoužívej na 230V.
|
27.11.15, 10:11 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: elektrovebasto vlastní výroby
práve predpokladám že čerpadlo je na 12V keď píše že mu žere baterku, preto myslím že môže použiť aj chladičové čidlo...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
27.11.15, 11:03 |
|
|
varok
Příspěvky: 14786 Bydliště: Havířov
|
Re: elektrovebasto vlastní výroby
Podle mě má klasický bojler, který má topné těleso na 230V, ale potřebuje termospínač na zapnutí čerpadla, které napájí z autobaterie.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
27.11.15, 15:53 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: elektrovebasto vlastní výroby
varok pochopil si to naprosto přesně a michal má super nápad , nabojler o velikosti jednoho litru přilepím spínač z chladiče kterých mám v šuplíku několik, zapnu bojler jak bude voda vřelá dopraví ji čerpadlo do hlavy to bude asi nejefektivněšní vyhřátí hlavy já mám na baráku záuvky tak není problém se připojit na elektriku mám přímotop, samoška že jezdíím na své palivo litr 2.5 kč to se dá do brna a zátky za dvacet korun na tom vebastu je dobré že hned topíš a když je extremní mráz dám ještě horkovzdušný ventilátor na sedadlo řidiče,
|
27.11.15, 19:52 |
|
|
varok
Příspěvky: 14786 Bydliště: Havířov
|
Re: elektrovebasto vlastní výroby
Aha, to máš nádobu toho bojleru jak píšeš jen 1L? Nebylo by lepší větší nádoba? Třeba 5L a i kdyby jsi to topné teleso napájel přerušovaně, tak by voda vydržela delší dobu teplá? Navíc mám z práce zkušenosti(sice z jiného systému), že na vyhřívání stačí i voda o menší teplotě než třeba 85°C. Podle mě by stačilo i např. 50°C a to už ušetříš na elektrice mnohem více. Jestli máš čas na experimentování, tak schválně vyzkoušej. Nech bojler zahřát kapalinu na třeba těch 85°C, pak to vypni a nech třeba 1hodinu vypnuté. Změř teplotu. Jestli to máš dobře zaizolované, tak ti to musí určitě tu hodinu hřát. Ale jak to chceš je na tobě. Nebo to čerpadlo zapínat při nižší teplotě, třeba 60°C. Tady máš typ na termostat: http://www.ezk.cz/e-shop/select.php?oddil=25
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
29.11.15, 10:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 49 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|