Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Autor |
Zpráva |
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
no zkus se pochlubit, kde tankuješ, tohle je podezřelý, kór ta mazlavá sračka... Jinak z fotek není vidět, jak je na tom honování na válcích, možná by stálo za to poměřit ovalitu...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
6.12.15, 18:08 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
No tankuju u nás, ve Vel. Opatovicích - kósek vod Jevíčka Nafta to není, ta nechá na papíru mastnej flek, toto beze zbytku uschne (ale smrdí to hnusně). Na měření ovality válců nemám měřák, subito... Honování není vidět, jen na 2. a 3. válci trochu na bokách je, do 2,5 cm od vrchu. Mobilem nic moc: 1. vál.: 3. vál: Najeto 93 tis.
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
6.12.15, 19:09 |
|
|
Jiri
Příspěvky: 4146 Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Nepotrebujes jeste tu podlozku pod karburator? Myslim ze jsem jednu nasel, musela by se prilozit ke karburatoru zda je to ona. Uz su ted nastalo v cechach. Jirka
_________________ Jaguar XJS 1986 zlata Skoda Fabia Combi zlata Pak ještě tři letadla a čtyři helikoptéry
|
6.12.15, 19:33 |
|
|
cuker
Příspěvky: 80 Bydliště: Šala
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
píšeš,že vôla v zámku krúžka je 0.6mm ale na všetkých? inak keď som sa učil,hodnota bola od 0.3 do 0.6mm takže toto je na hrane,a keď je na stieracom krúžku viac,je problém.
|
6.12.15, 20:36 |
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Je to na vrchním kroužku, předpokládám, že bude opotřebený nejvíc. Jak se dostanu dom, poměřím i ostatní. Teď sháním nějaké to subito na ovalitu, abych změřil, co s tím dál. Jiri: Jestli je to z toho original křehkého materiálu, tak ani nemám zájem, je to zdroj problémů. Nechal jsem si dělat z toho vrsrveného pertinaxu, ale borec měl materiál jen na 2 ks, tak takovou pevnější bych vzal. Díky za nabídku!
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
7.12.15, 11:48 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jak vidim ty fotky, vůbec bych se sháněním měřidla, ať už čehokoliv, nezabýval. Ta pístní sada je uplně hotová, vyhodit jako komplet. Co se týče kliky těžko z té jedné fotky soudit, ale přijde mi, že šálky mají celkem znatelné rýhy = přebrus kliky nutný. Za dobu co jsem byl aktivním škodovkářem jsem měl a zkurvil hodně motorů, ani je dnes nespočítám. Ale ať to byl sebevylágrovanější litinový pětikanál se kterým auto jelo za studena maximálně 100 a za tepla 80 km/h, mazání nikdy nesvítilo. Osobně bych se přikláněl k teorii, že tomuhle motoru selhalo olejové hospodářství. Tlak oleje 0.3bar při kterém se rozsvěcí kontrolní světlo je kure*sky málo. A s 15W40, což je poměrně hustý a vhodný olej, bych se ho i bál. Nová pístní sada a přebrus kliky bude nevyhnutelný. Dále bych rozebral redukční ventil, zda v něm není bordel a kulička dosedá. Pro další provoz instaloval prsa motoru ze Š120 (zde mne opravte pokud se mýlím, ale mám za to, že olejové čerpadlo má u 100/110 asi o 2mm nižší kolečka jak u 105/120) včetně nových koleček olejového čerpadla, dají se ještě koupit nová originální pro feldu což pasuje a následně perfektně srovnal do roviny sací koš, předpokládám že bude od koleček znatelně vydřený až ho sundáš. Nakolik je vůz originálním veteránem? Tlakoměr oleje není špatný budík v interieru...
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.12.15, 17:31 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Šemík S těma prsama ze 120 bude problém..musel by k nim sehnat i řemenici z erka (na gufero) protože stovka má labyrint..
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
7.12.15, 19:02 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
A je vůbec správná moje domněnka že má kilo menší čerpadlo oleje než 742? Kilo mě v praxi moc nepostihlo..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
7.12.15, 19:06 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
To abych byl upřímný nemám ponětí, nikdy jsem to neporovnával
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
7.12.15, 19:12 |
|
|
cuker
Příspěvky: 80 Bydliště: Šala
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
...k čerpadlu:viem,že 1000-ky mali menšie čerpadlá,a k remenici,dá sa urobiť púzdro
|
7.12.15, 20:41 |
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Myslel jsem, že vůle v zámku 0,6 mm je v pohodě, když "škodovka" psal na 1. stránce, že GO je tak nad 1 mm. Celou sadu vyměnit - asi bude probém to sehnat, zatím jsem našel jenom na pragos za 3000,- - novovýroba a jen 3 kroužky, já mám 4
Budu hledat dál, ale všude jsou jen 68mm vrtání.
V tom mazání by mohl být problém, ale před 2 roky jsem měl koš venku a skládal jsem to bez papíru, předtím tam byl origo papír. Dostat se k pružince tlaku a podložím ji nebo natáhnu, aby víc tlačila.
Přebrousit kliku, vyvážit, řešit šálky a jejich velikost, to už je pro mě docela ořech, hlavně to znám jen teoreticky a nikdy jsem to ani u nikoho neviděl... Bohužel motorů 110 je asi taky málo, jen samé 100 nebo 120. A stav nejistý. Co je k tomu potřeba za nástroje - usazování vložek, klikovky a nových šálků - a vyplatí se to dělat a pak zabíhat?
Prsa rozvodů na gufero někde mám, řemenici asi ne... To se má měnit kvůli nasávanému prachu přes labyrint?
Nějaký dobový manometr by se tam mohl přidat, sám to považuju za nejdůležitější ukazatel vůbec, v traktoru po něm koukám co minutu, tam žádná posr. kontrolka není (Zetor 25A).
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
8.12.15, 18:37 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
prsa ze 120 kvůli výkonnějšímu čerpadlu oleje... jenom kvůli guferu nemá cenu to měnit, labyrint je imho na věky.
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
8.12.15, 20:01 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Stav je vidět i podle rýh - když máš válce dobré, vidíš všude rovnoměrné honování, písty jsou bez rýh (asi jako na té staré fotce co je zhruba na druhé stránce). Když jsou KO, vydřené, jsou jak na válcích tak pístech vidět svislé rýhy, což je zde skutečně vidět hodně. Vůli v zámku kroužků bych v tomto případě neřešil, už proto, že je to pro další spolehlivý provoz tak jak tak nepoužitelné. Chápu že sada na 110 je problém, nicméně jiné cesty nebude Klika - pohledal bych někde v okolí specializovanou brusírnu, většinou tam dodávají i příslušné šálky k dané třídě přebrusu. Vyvažování není po tomto úkonu nutné. Šálky by možná ani velký problém nemusely být, viděl bych jako reálnou možnost že jsou shodné i pro motory 105/120 - nicméně tohle je už jen má nepodložená domněnka. Když je hlava dole, chtělo by to zkontrolovat i to, zda je rovný blok - myslím tím dosedací plochu pro hlavu. Pokud ne, bude třeba srovnat i ten, ale to je už poměrně náročný a specializovaný úkon který určitě jen tak někde nesvedou, už pro to, že je pak třeba příslušně upravit vložky/jejich dosednutí po odfrézování materiálu zezhora. Samotné složení připravených dílů do bloku je brnkačka - vystačíš si se spárovými měrkami, kusem něčeho pevného a fakt rovného (já používal radeco) a běžným dílenským vybavením. Přídavný budík tlaku oleje se dá sehnat různý, osobně bych nechtěl mít přes celý auto tlakovou hadici s horkým olejem - šel bych cestou elektrického měření, technologii třeba KMGY (působí relativně archaicky) a je celkem levná, co jsem se různě dozvěděl tak třeba firma HD KOVO je OK (a ne, nejsem její obchodní zástupce )
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
8.12.15, 21:52 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Na přebrus se zkus zeptat v motorovce v letovicách, písty by mohla mít AHRA hradec, kroužky Buzuluk Komárov... Když jim po telefonu popíšeš co přesně řešíš, tak by třeba uměli všecko pořešit i v těch letovicách (nevim jak u škodovek ale bacha na dodavatele pístů, u jawky je napiču materiál novejch pístů docela problém - proto ta AHRA).
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
8.12.15, 22:26 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jako ta spára do milimetru je orientační, záleží samozřejmě na mnoha dalších věcech, ale tady bude největší problém asi opravdu v mazání..ta pístní sada byť už to má možná za pár by ještě pojezdila. Problém je ale ten jak už Jakub píše něco na 110L sehnat..je to relativně atyp.
Řešit výbrus kliky se dá, ale životnost to bude mít závislou na přesnosti broušení a lemplovitosti brusiče, takže osobně bych se podíval po aukru a podobně a kliku sehnal novou, to není moc velký problém, protože je shodná se stovkou (mají stejný zdvih) a ještě se docela často objevuje - hlavně nezaměnit se 105/120
Sehnat pístní sadu novou bude ale asi dost neřešitelný oříšek..na jeho řešení se nabízí více možností: 1.: Půjčit si honovačku, válce lehce přehonovat, nahodit nové pístní kroužky (jedny se mi dokonce válí v krabici pod postelí, takže bychom se i nějak domluvili) a modlit se ať si to sedne
2.: Sehnat nové stodvacítkové válce (ty by měly být stejné se 110) a použít do nich staré písty osazené novými kroužky, ovšem válce bys musel sehnat ve stejné toleranci jako písty.
3.: Sehnat kompletní pístní sadu na 120, nicméně k ní by bylo potřeba osadit i klikovku ze 105/120, neboť písty mají díky jinému zdvihu jinou kompresní výšku, takže by jsi tím získal stodvacítku ve stodesítkovém bloku.
4.: Řešit u nějaké speciálky výbrus + písty a kroužky, což pro tenhle typ bude prakticky zakázková výroba a vyjde to pravděpodobně neskutečně draho pokud to vůbec někdo udělá
5.: Doufat v zázrak a sehnat originální pístní sadu.
Bod 1 a 2 platí pouze za předpokladu, že písty, které máš jsou ještě schopné provozu, čímž si podle těch rých nejsem stoprocentně jistý..
Jak vůbec pokračuješ?
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
16.12.15, 15:42 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|