Autor |
Zpráva |
tanakee
Příspěvky: 5
|
Přehřívání brzd
Ahoj, už poměrně dlouhou dobu bojuju s předníma brzdama na mojí Feldě 1.3 GLXI (1997). Auto táhne výrazně na pravou stranu, obě přední kola hřejou už po 10 km jízdy, pravé víc než levé a taky vibruje volant. Pístky ve třmenech jsou bez rzi a hadice jsou ani ne půl roku staré. Už jsem vyměnil i HBV ale beze změny k lepšímu. Začínám být bezradný... díky za tipy.
|
25.10.16, 19:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Přehřívání brzd
piestiky idú zatlačiť ľahko? teda blickami (šikovkami) zatlačiť dnu, obe strany cca rovnako vodiace čapy sú na tom ako? tie musia chodiť voľne... kotúče a platničky majú byť v pároch, nie že každý kotúč iný, a platničky tak isto, všetky 4ks by mali byť z jednej sady.
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
25.10.16, 19:38 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Přehřívání brzd
Nemíváš aji vlažný bubny vzadu? Ty se tak rychle nepřehřejou, ale pokud by taky drhly, tak by teoreticky mohlo být špatně nastavený tlačítko posilovače (to znamená vůle mezi HBV a posilovačem). Auto potom permanentně brzdí. (Teda pokud jsi vyloučil to nade mnou - v první řadě vždy musí být OK pístky ve třmenu a potom vodítka, následuje kontrola dosedacích ploch desek, zda se desky mohou pohybovat volně. Pokud je rozpadlá hadice a funguje jako jednocestej ventil, tak zabrzdíš, odbrzdíš, a když potom povolíš odvzdušňovák, tak z něj vytryskne kapalina - v systému zůstává tlak. Projdi si trubky, už jsem viděl i trubku zmáčklou od šutru, tam to posilovač nějak protlačil, a zpátky kapalinu nechtěla pustit) Taky píšeš, že pístky jsou bez rzi, předpokládám, že stejný stav je i v třmenu, vývrt pro pístek máš hladký, bez vyžraných děr "pittingu" od koroze. Části brzd nemaž klasickými mazadly, žádný WD, olej ani vazelína - rozežere to gumový části. Pod manžetu pístku i na vodící čepy plovoucího třmenu dávám buď ATE Plastilube nebo vazelínu na brzdy od TRW - takový ty stříbrný 4g sáčky. Na rozhýbání jsem používal breox (mazivá kapalina, vzlíná), ale ten už je dlouhodobě nesehnatelnej, takže rozhejbávám TRW vazelínou protože je míň viskózní než plastilube. Pokud ale potřebuju aby zavzlínala k pístku, musím ji (fénem, horkovzduškou) nahřát aby tekla. Pokud nic z toho nepomůže, tak to asi bude nějaká blbost typu nevrací se pedál (už jsem viděl u favorita) ...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
25.10.16, 21:14 |
|
|
tanakee
Příspěvky: 5
|
Re: Přehřívání brzd
Vodící čepy jsou oká, chodí úplně volně to sem kontroloval. Na zatlačení pístku jsem zatím vždycky používal stolařskou svěrku, o víkendu zkusím ty sikovky. Obložení + kotouče byly dělané v servisu cca 2t km nazpět, takže předpokládám, že by to mělo být taky oka... Zítra pojedu delší trasu tak zkusím po dojetí omrknout ty bubny a o víkendu ještě jednou hadice. Jinak bouchnutá trubka od šutru to mě nenapadlo, díky za tip PS: Kde se případně nastavuje to tlačítko posilovače? Díky
|
26.10.16, 06:14 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Přehřívání brzd
Po sundani HBV na tlacne tyci,co tlaci do HBV.Ale to se samo nerozsteluje....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
26.10.16, 12:02 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18265
|
Re: Přehřívání brzd
Jen pár postřehů z praxe: Pokud vibruje volant v důsledku ohřátí brzd, je to dost v háji, takhle jezdit je o hubu, kotouče, desky, ložiska. Kotouče mají být za jízdy úplně studené (tj. když po 10km zastavím bez použití brzd). Po uvolnění pedálu vlivem pružení těsnícího kroužku se má pístek sám lehce zasunout a když třmenem zahýbáš, musí být cítit vůle (třmen "cvaká" o desky, resp. desky o kotouč). Pístek má být správně tak volný, že jej lze zatlačit rukama. Desky musí být v brzdiči volně, obvykle jsou zarezlé jak desky tak plochy o které se desky opírají, je potřeba rez očistit. Problém s posilovačem lze zjistit tak, že při nastartovaném motoru se krátce šlápne na brzdu a následně se po uvolnění pedálu zkontroluje zda se kolo otáčí volně (pokud je auto na heveru tak se má otáčet volně na neutrálu vlivem tření v převodovce).
|
26.10.16, 13:47 |
|
|
tanakee
Příspěvky: 5
|
Re: Přehřívání brzd
Pístek se sice zasouvá, ale nejspíš ne dost a o tom, že by byl třmen volný nemůže v mojem případě být ani řeč. Zajímavé je, že kotouč není od toho tepla modrý a ani desky nejsou nerovnoměrně sjeté nebo popraskané. Jaké hadice dáváte na feldu do předu? Ať nekoupím něco s životností jepice...
|
26.10.16, 18:09 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Přehřívání brzd
zkus ten trik s povolením odvzdušňováku, ať je nekupuješ nadarmo...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
26.10.16, 20:39 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Přehřívání brzd
Přesně tak, tím je potřeba začít. Nemá cenu hned měnit hadici. Navíc se ti hřejí obě kola (jedno méně), to by znamenalo třeba na jedné straně hadici a na druhé straně třeba ty seklé desky. ?oc se mi to nezdá. Navíc zkus prověřit i ty zadní brzdy, jak ti tady už radili.
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
27.10.16, 06:32 |
|
|
tanakee
Příspěvky: 5
|
Re: Přehřívání brzd
Tak po dnešní obhlídce situace na obou kolech to vypadá následovně. 1. Vibrace a táhnutí stranou měla na svědomí totálně K.O. pravá přední guma...dvě plochy jak blázen, po přezutí na rezervu jede auto úplně rovně 2. Test hadic přes povolení odvzdušňováků prozradil, že tlak v systému po povolení pedálu nezůstává, takže moje podezření se vrací zpátky na (v servise repasované) brzdové pístky 3. Na pravém kole, které hřeje o poznání víc jak levé je vyhřeznutá prachovka z pod pístku, to mě jen utvrdilo v tom, že chyba bude v pístcích
Desky jsou sjeté pravidelně a kotouče nejsou modré od vysokých teplot. Trubky jsem zběžně prošel na odkrytých místech, kde by je teoreticky mohl trefit šutr, ale nic jsem nenašel. Takže se asi pustím do repasu pístků ve třmenech.
|
27.10.16, 19:04 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Přehřívání brzd
v servise repasované... a sme doma. Kolik si naúčtovali za nastříkání WD pod prachovku? Dali ti aspoň slevu, že tu prachovku nevrátili zpátky? Ty vole brzdy do servisu, tady se někdo nemá rád...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
27.10.16, 19:38 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: Přehřívání brzd
Nejdrive to zkus po dobrem reklamovat!
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
28.10.16, 07:12 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Přehřívání brzd
tanakee píše: Tak po dnešní obhlídce situace na obou kolech to vypadá následovně. 1. Vibrace a táhnutí stranou měla na svědomí totálně K.O. pravá přední guma...dvě plochy jak blázen, po přezutí na rezervu jede auto úplně rovně 2. Test hadic přes povolení odvzdušňováků prozradil, že tlak v systému po povolení pedálu nezůstává, takže moje podezření se vrací zpátky na (v servise repasované) brzdové pístky 3. Na pravém kole, které hřeje o poznání víc jak levé je vyhřeznutá prachovka z pod pístku, to mě jen utvrdilo v tom, že chyba bude v pístcích
Desky jsou sjeté pravidelně a kotouče nejsou modré od vysokých teplot. Trubky jsem zběžně prošel na odkrytých místech, kde by je teoreticky mohl trefit šutr, ale nic jsem nenašel. Takže se asi pustím do repasu pístků ve třmenech. ono to de udělat velmi jednoduše 1.povolíš oidvzdušnovák a musí kapat skoro co vteřinu kapka, pokud tomu tak je už nemusíš bádat po hadičkách nebo trubkách je to ok 2,vodítka třmenů musí chodit 3.podíváš se na pístek a někdo ti mírně šlápne na brzdu, pístek povyjede asi milimetr a pak zas zajede a v tom je tvůj problém je orezlý třmeny nakynuté, leze jen ven a okroužek ho nezatáhne zpět, kup nové pístky, repasní sadu, očisti řádně na začátku třemenu oxid, zkus pístek jestli chodí volně, dej gumku a prachovku odvzdušni a je po problému
|
28.10.16, 09:33 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: Přehřívání brzd
Tiež mám momentálne asi problem s Megankom a pridretým priestikom...LP koleso brzdi menej (vyletel som na STK, C závada), rozdiel cca 35% voči PP kolesu...a technik na STK vravel, že pri prvom brzdeni mu koleso aj po odbrzeni trochu pribrzdovalo....
Paradox je, že pri bežnej jazde, pri jemnom, aj pri intenzivnom brzdeni to netaa doprava, ide to pekne rovno...asi ta nesumernost nie je zas tak velka...
Mno ale k veci, tipujem, ze toto bude jednoducho zlahka pridretý piestik....ČÍm To MÁM NAMAZAŤ? Pamätám si, že som kedysi dávno menil valček na Fačku a tam bol v sade pribalený akýsi asi silikonový olej...či použiť grafitovú vazelínu? Či medenú pastu? Ale medenú pastu na valčeky asi nie...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
30.10.16, 20:42 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: Přehřívání brzd
přečti si můj příspěvek vejš... a to co bylo přibalený byl breox. Na grafit zapomeň, cu pasta max pod desky a NE pokud máš na brzdách cokoliv z hliníku/duralu (pak jedině keramickou)
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
30.10.16, 21:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|