Favorit karburátor zvláštní chyba.
Autor |
Zpráva |
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Mno vida.... to mně nenapadlo... Právě že to úplně studený jede zcela bez problémů, úplně teplý taky, kouknu jestli tam něco nevázne - Díky
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
27.12.15, 15:30 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Dračák
Příspěvky: 2
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Já jezdím bez toho přisávání vzduchu od výfuku už léta, je to tam tak moc třeba? Akorát teď se mi stalo, že jsem měnil karbec - ten původní měl totálně zapečenou klapku dole - kombinace LPG a Babišsrač.k - tzv. biosložek, dal jsem pierburg a vrch Jikov, pak i ten od pierba, ale furt mi to syčí Plyn to naštěstí není, hadičky taky ne, těsnění dole zatmeleno, pod víkem nové...a když přicpu sání, otáčky lezou vzhůru To se asi mění poměr směsi. Spotřeba o.k., na původním připečeném karbu to nedělalo, může to přisávat např. okolo vyšmatlané hřídelky klapky? Díky za odp., karby mám tři a z toho dva zalepené - zapečené klapky. Na tom jednom jsem to dosud nerozchodil, tu klapku sytiče, asi malé kladivoooo
|
29.12.15, 08:32 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Zdravím , tako nové poznatyk ze zkoušky provozu na benzín...
1. studený start (mno v těchto teplotách spíš vlažný) zkraje nechce držet volnoběh, pomalu chcípá, musí se mu pomoc plynem a při přidávání se trochu dusí.... po cca deseti vteřinách volnoběh drží (zvýšený) a s citem se dá normálně jet..., jakmile se to trochuz ohřeje dobré....
2. bádal jsem co tomu je... a našel jsem zpuchřelou hadičku dole na přírubě karbecu těsně vedle trubičky co z ní leze a odsud jde na membránu nahoru, z níž jde na další a další membránu... Jelikož jsem neměl hadičku stejnou použil jsem silnější, kteoru jsen akoncích redukoval kousky hadičky původní, než seženu tu tenkou....
3. zjistil jsem také, že je rozpraskaný obohacovač,hlavěn ta spodní hliníková přirubička rozpraskaná jak prase, myslím si že do kanálku by to jít nemělo, nicméně radši jsem ho vyměnil... nicméně ekonostat nový je původu neznmého - odlitky trochu jiné, provedení ventilku taky... stál 260,- ten starý rozpraskaný se mi tam vracet moc nechtělo, tak jsem ho tam dal...
Start po rozebrání byl zdlouhavý, protože karburátor byl prázdný, takže těžko hodnotit ty vteřiny, nicméně potom co chytil se otáčky nakonec ustálily na 1500 (motor nebyl zcela studený, teploměr byl sice až dole, ale zcela studený nebyl, rozjezdy pak celkem normální, ale ono se to v tomhle hitzu dost rychle ohřálo, po ohřátí normální....
Uvidíme po echt studeném startu bez prázdného karburátoru.... nicméně zajímá mne, jestli stav hadičky, mohl způsobovat i problém se kterým jsem toto vlákno založil a byly už vloni.... Myslím si že to nezpuchřelo úplně na kaši za tejden, a asi ani za ten půlrok co problémy začaly při provozu vlažného motoru na benzín.....
můžu dát fotky.
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
30.8.16, 20:52 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
No, je tam podtlakový ovladač přívěry karburátoru, který už během startu pootevírá přívěru sytiče. Podtlak k němu vede jednou z těch hadiček. Když nefunguje, chová se to, jak popisuješ - po startu se to dusí. Po kratší jízdě už by ale měla být přívěra dostatečně otevřená a to zaváhání při rozjezdu by neměla způsobovat. Zkus vyřadit akcelerační pumpičku, třeba kusem gumy pod páčku, a chvíli s tím jezdi.. sice tam bude trošku díra, ale jestli se to po rozjezdu přestane dusit, je to na sytič nebo i na volnoběh moc bohaté. Co se stane, když při zahřátém motoru několikrát prošlápneš brzdu? Jestli se volnoběžné otáčky zvýší, zašroubuj šroub volnoběžné směsi tak o půl otáčky a zkus znovu, dokud to při tom nebude nepatrně klesat.
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
3.9.16, 10:58 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Tak na benzín se to zdá O.K. jede to i studené (v rámci ročního období- studené) plynule bez škubání, po startu se otáčky ustálí. že jsem musel po startu plyn přidat se mi stalo, nicméně nedám krk za to, že jsem nezapoměl prošlápnout plyn před startováním.... v létě když je teplo na to zapomínám... Takže si troufnu označit to jako že by to mohlo být dobré.... Taky jsem měl trable s úniky oleje, ale to už jsem snad taky zažehnal (vana, víko zdvihátek, gufero......)
Nicméně nový problém! auto nejede na plyn, po přepnutí skoro hned zdechne, nastartovat nejde, když přepnu na prostředek - vypnuté palivo, chytne s plným plnem, chviličku běží a chcípne (dojde plyn) po přepnutí zpátky zdechne...) Po přepdnutí na benzín jezdí bez chyby....
Vize co si myslím že je za problém je ta, že jak jsem vlastně odstranil, patrně velký vstup falešného vzduchu do sání, tak je to asi přesycené, protože podtlak nbad klapkou je větší, ne?
Rochat se mi v tom nechce, tak se bude jezdit na benzín, než bude mít plynař čas aby to seřídil, protože nevím čím a kolik pokroutit, na reduktoru jsou dvě hejblata, další na hadici (membrána je tam asi 2-3roky), před opravou problémů na benzín to na plyn jezdilo normálně...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
10.9.16, 21:44 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Tak jestli nedešel přepínač v té krabičce na přepínání LPG/benzín, nebo odešel el. ventil plynu. Zkontrolovat káblíky k el. ventilům, hlavně kostry.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
11.9.16, 18:39 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Chytám sa slovíčok: keď prepínaš na LPG musíš vyjazdiť benzín z karburátora, na to je tam tá stredná poloha, prepneš na 0 a keď začne auto "strácať dych" treba prepnúť na LPG, najlepšie teda za jazdy, samotné prepnutie s 0 do LPG pri decelerácii. ak ti je toto jasné tak som blbec ja
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
11.9.16, 22:20 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
S dovolením po cca 8letech provozování plynového auta je.....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
11.9.16, 22:41 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
To ja iba pre istotu... Ja mám membrány už pekne dlho, viac ako 5 rokov a zatiaľ bez problémov... Zisti či ide plyn po reduktor, zapaľovanie prepni na LPG a stlač sytič na reduktore, alebo povoľ vstupnú trubku, ak plyn pôjde bude chyba v reduktore, ale neviem akú typu máš...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
12.9.16, 07:55 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Tak jsem byl včera u plynaře, řekl jsem mu ať to změří/seřídí i na benzín, tak říkal že na benzín OK, jen snížil volnoběh z 1100 na 900 a na plyn že to bylo chudý jak kráva, tak že přidal... Jezdí to zase na obojí... Dneska jsem si cvičně vyměnil těsnění na táhle řazení i s manžetou a vytvořil novej držák na lanovody pro ruční brzdu... manželka už je fest nasraná že pořád ležím pod autem, protože letos byly trable s poloosama(měnil jsem manžety, čistil klouby, dával nový mazivo) s karbecem, alternátorem (nacpal jsem tam z fábie), manžeta řízení, manžeta kuláku na rameni, brutální úniky oleje z motoru (přetěsnění vany, víka zdvihátek, gufero), upadlý držák na lanovody a únik oleje z převodovky na závěr.... Samé drobné píčoviny s náklady pár stovek ale sešlo se toho dost, tak snad už bude klid Typ reduktoru? plynař, když měl auto na výměnu membrány - protože se to uchlastávalo plynem - tak tvrdil že nějaký modernější než je zvykem a tak jsem na membránu čekal než bude, skladem nebyla... Je to BRC, instalace cca v roce 2005, membrána byla původní až do roku 2013, ujela +-50kkm. PS: neměl by někdo skladem alespoň potah nebo celou LX sedačku v bezva stavu - nepotrhaný /neprosezenou, třeba ze spolujezdce? začíná se mi u řidiče pomalu párat a klasické potahy nechci, to se shrnuje...
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
13.9.16, 22:36 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Zdravím. protože neustále bádám, co ještě chybí mému karburátoru na Fa93-135-43kw aby běh studeného motoru byl ideální, tak po hledání v místních dřívejších tématech, z nichž nejpodnětnější bylo asi toto viewtopic.php?f=6&t=24554&start=15, jsem provedl zkoušku - objemového ovladače přívěry... mno když tahám, tak v tom syčí ať zacpu B nebo ne, přívěra je stále zcela zavřená a ani se nepohne, tzn. patrně membrána děravá.... Objednal jsem tedy nový a pak ho tam musím namontovat....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
30.12.16, 23:36 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
A jde přívěrou hýbat lehce? Už jsem viděl karbec fáčka na LPG, kde byla přívěra úplně natvrdo otevřená. Tam ti potom nepomůže nic. Samozřejmě musíš počítat nějaké jemné síly na té spirále bimetalu a ty táhla ke st. vačce, ale jinak musí jít přívěrou normálně hýbat i rukou.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
31.12.16, 09:03 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
když doní strčím prstem, jde lehce... Krátké pošusty v zimě jezdím na benzín, plyn zapnu když jedu dál. tzn. jedu jen do práce (7km) jedu na benzín, jedu do Budějc, nebo do Prahy (60/120km) zapnu plyn....
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
31.12.16, 10:26 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6343 Bydliště: Snina
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Na A daj hadičku,pusou podtlak a nastav malú medzeru hlavou ovladača,Na veľkú medzeru ti podtlak ani netreba,imbusom zatlač tú malú skrutku nadoraz a tak zatlačené nastav veľkú medzeru.Nič zložité,akonáhle pochopíš ako to funguje,je hračka ten karbec nastaviť.Len každý sa toho bojí..
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
1.1.17, 13:55 |
|
|
Pech.
Příspěvky: 1095 Bydliště: volyně
|
Re: Favorit karburátor zvláštní chyba.
Tak podtlakový ovladač dorazil fungl nový originální, nasadil jsem ho tam, poštélnul to podle rady na spárovky a projel, chovalo se to dobře, snad jen otáčky po startu mohly být trochu nižší (točilo to necelé 2000) a chovalo se to dobře, neškubalo, neváhalo, po ohřátí se to srovnalo..... Nicméně dělal jsem to na motoru auta v garáži, takže teplota byla nějakých 15st. C, nechám ho do rána na mrazu a pak to prubnu znova... Nicméně krom díry v membráně ovladače, byla zpuchřelá hadička podtlaku k rozdělovači ještě. Jede to na plyn i na benzín, pokud to ráno bude dobře fungovat, objednám se na seřízení podle analyzátoru, aby nebyl problém na stk. Takže děkuji za podněty, ráno rozhodne
_________________ R.I.P. 1978s užovka 105l s centrálem, apollama, pětikvaltem a "chrompaketem" Fako LX 93 LPG - Zvaný sysel.
|
4.1.17, 00:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 13 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|