Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 22.11.24, 02:53



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 8 ] 
 Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu 
Autor Zpráva

Příspěvky: 5
Příspěvek Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu
Ahoj mohl by mi někdo prosím poradit s touto závadou?

Diagnostika píše - řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu. Kód chyby 16514, P0130

Mé auto - Škoda fabia 1.4, 44kw , AZF , rok vyroby 2002

Vím, že je to něco s lambda sondou nejspíš na výměnu ale nevím, která to je, jsou tam dvě před a za katalyzátorem. Nevěděl by někdo prosím? Nebo jestli se pletu úplně... Předem děkuji za odpověď


7.7.17, 19:51
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu
Nemusí být vadná hnes sonda. Někdy bývá jen zaoxidovaný konektor nebo zrezlá kostra.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


8.7.17, 07:57
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu
Aha takže by postup opravy by teoreticky stačil jen vyndat a očistit ? Sonda 1 asi nevíte ,která to ta lamda je ? Jestli před katem nebo za ?


8.7.17, 08:10
Profil

Příspěvky: 14801
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu
Jo to nevím. Jedině podle čísla zkusit někde vyhledat. Ale se dvěma Lambda sondami nemám zkušenosti. Fáva a Feliny měly jen jednu, u nového Golfa mám taky jen jednu. :)
Takže jsem hrozně rád, že se mě zatím tyhle komplikace netýkají.
Lambda může být špatná, ale nemusí. Zkusil bych tu levnější variantu. Vycvaknout oba konektory sond, prostříkal nějakým sprejem na kontakty. Jestli už jsou hodně zoxidované, tak nejdříve něčím oškrábat. Kouknout se kde je přichycena kostra sond a vyčistit. Jestli nepomůže, tak je hold některá sonda špatná.
To by šlo zjistit teoreticky tak, že vymažete chyby na vagu. Odpojíte jednu sondu, nějakou dobu pojezdíte a mrknete na vag. Jestli tam bude chyba, tak ji zapojíte zpátky. Zapíšete si číslo vady. Vymažete chybu a odpojíte druhou. Zase pojezdíte a mrknete na vag. Jestli bude zase chyba, napište si čislo a podle čísel poznáte, která to je.

Jestli máte vag, máte k tomu i ten prográmek VIS? Tam to píše všechny chyby co znamenají.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


8.7.17, 10:49
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6333
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu
Je to tá prvá.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


8.7.17, 10:54
Profil Zobrazit autorovy stránky
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu
[quote="Honza666"]Ahoj mohl by mi někdo prosím poradit s touto závadou?

Diagnostika píše - řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu. Kód chyby 16514, P0130

když to máš na diagnostice a zjistíš 16414 tak musíš nejprve zadat blok měřené hodnoty, v některém okně tu lambádu najít a zjstit jestli je mrtvá nebo normálně fachčí, ta závada totiž může být i stará, kterou po výměně lambády nikdo nesmázl, pak vyčisti konektor u lambády,

lambádu dopředu nekupuj nejprve vyšrubuj tu starou a zjisti číslo, mají různé délky kabelu i konektor, někdy vůbec vyšroubovat nejde, muíš j nahřát autogenem, protože když ji rveš ven hrubým násilím skur..š závit a musíš měnit i celou rouru za 6000 kč


9.7.17, 09:23
Profil

Příspěvky: 5
Příspěvek Re: Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu
Ok super díky moc, zkusím to takhle.

Ono právě, když jsem jel autem (To se omlouvám to jsem zapomněl napsat do prvního příspěvku) cca 50km/h tak začalo auto hrozně cukat jako když chcípá motor, bez výkonu, když jsem šlápnul na plyn tak to akorát víc kuckalo a nakonec zhasl motor úplně, tak jsem to potom načetl a vyskočili na mě dvě chyby s tou sondou 1 plus ještě s alternátorem, který budu muset dát na repas ptz dobíjí málo, pouze 13,5V a v centrální elektronice to psalo chybu "palubní napětí příliš malé"

17511 - P1103 - řada válců 1 - sonda 1, topný obvod, výkon příliš malý, lost23

16514 - P0130 - řada 1 - sonda 1 elektrická závada elektrickém obvodu, lost23

Tak mě ještě napadlo jestli to nemohl hlavne zavinit zapalovací modul, cívky v té liště. Co myslíte ?


9.7.17, 14:34
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Řada 1 sonda 1 elektrická závada v elektrickém obvodu
pokud tě něco napadá kup s pistoli a lépe se ubráníš v tomto případě musíš mít vag blok měřených hodnot lambda pokud nemění hodnotu musíš ji vyměnit


12.7.17, 16:35
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 8 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 33 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz