hydroštely - test, výmena
Autor |
Zpráva |
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
hydroštely - test, výmena
zdarec. chcel by som od vás skúsenejších zistit niečo viac o hydrošteloch, samozrejme môj 1.9D motor ich má. Ale za studena je motor hlučnejší, má taký ostrý zvuk, postupne sa to stišuje, ked je motor troška hriaty aspon na 60 stupnov, tak to stíchne prijatelne. našiel som aj video ako diagnostikovať hydroštely na priamo na motore, bez rozoberania, teda natočiť vačku a stáčať hydro. https://www.youtube.com/watch?v=QNe8Vl_8IvQak je teda hydro makké, tak je vadné ? chápem dobre ? koľko mm má ísť stlačiť ? ak prijde ku výmene, tak by malo stačiť iba vytiahnuť stahé, nahodiť nové a riadne ich zaliať novým olejom, nahodiť vačku a tak dalej... hlavne nestláčať naprázdno. hádam správne mno a kdesi som čítal, že po nahodení nových hydroštelov sa nemá motor 30min. štartovať aby si to "sadlo" čo je na tom pravdy ? dík
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
8.7.17, 19:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: hydroštely - test, výmena
Olej meníš pravidelne?Neviem ako je to u dieslovej feldy,ale napríklad u fabky 1.4 sa normálne dajú rozobrať a prečistiť.V prípade výmeny je najvhodnejšie vymeniť všetky.K tomu sadnutiu... nemá tam čo kde sadnúť,a taký hydroštel potrebuje olej pod tlakom,za tých 30 minút nenaštartovaného motora,sa tam tlakový olej nemá skadiaľ dostať ani za pol roka,takže vymeniť,naliať olej a v pohode naštartovať,zase nemusíš veriť všetkým urban legendám
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
8.7.17, 22:01 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: hydroštely - test, výmena
udělej to jak na tom videu hydro které není tvrdé jak beton a pruží je KO k tomu sadnutiu to nejsou žádné legendy některý motor musíš čekat minmálně 4 hodiny když vyměníš hydra a hned startuješ tak se potká, jsou motory které nenastartuješ musíš potáčet motorem i dva dny a pak chytne jede jak sečkovice než se ohřeje a stichne, de o to jaké hydra koupíš některé pruží a některé jsou natvrdo napuštěné olejem, já osobně to dělám tak že když je hydro tvrdé dám do svěráku zatáhnu vemu horkovzdušku a jak olej zřídne tak ho vyttlačím, taky pozor na to některé hydra vytlačíš najednou některé musíš třeba pětkrát až pruží, dám do motoru a startuju hned a vše ok
|
9.7.17, 07:57 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: hydroštely - test, výmena
super dík za rady a poznatky ešte otázočka, je dobré to testovať pri studenom motore, ktorý stál aspon jeden deň alebo po jazde ? prepodkladám že pri odstátom motore tam bude velká vôla a po jazde by bola menšia. ale hydro by malo čo to držať aj po odstávke s tým olejom - ja mením každý rok, alebo po 7500 - 8000km čo aj tak vychádza. no predtým tatko nemenil dlho olej a len sa dolieval nový. tak preto aj predpokladám že by hydrá mohli mať najlepšie už za sebou, inak aj mechanik čo mi štelovať čerpadlo povedal že tie hydrá by sa už zišli vymeniť ked pri štarte je ostrý zvuk ktorý má klesajúcu tendenciu
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
9.7.17, 09:49 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: hydroštely - test, výmena
máš jedno sdělej ventildekl a hydro které pruží je ko, pod tm ventildeklem taky zjistíš do jaké míry tatko motor poškodil
|
9.7.17, 10:29 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: hydroštely - test, výmena
Miloši,nehnevaj sa,ale vysvetli mi,čo sa s tým hydrom za tie 4 hodiny stane,a kde si na ňom čo sadne...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
9.7.17, 11:59 |
|
|
jjjano3
Příspěvky: 924 Bydliště: PN
|
Re: hydroštely - test, výmena
práveže vačka ani všetko okolo nebolo zadrbané nánosmi z oleja, minulý rok som mal dole olejovú vaňu a tak isto čisto bez nánosov, aj spodok motora aj vaňa. okej tak spravím test a podla toho sa zariadim pekné video klepotu je aj tu, https://www.youtube.com/watch?v=6MS57DcoODo
_________________ Felícia 1.9D Golf IV 1.9TDi - ALH Leon MK1 1.9TDi - ASV
|
9.7.17, 11:59 |
|
|
p.s.
Příspěvky: 1486 Bydliště: Karlovarsko
|
Re: hydroštely - test, výmena
já ted měnil hydra na svým TDI motor ASV rozebrali sme to,dal sem nový hydra,novej symering vačky,složili to a startovali de fakto hned jak sme to složili žádnej problém nenastal auto běhá dobře hydra INA bral sem v CC autodíly
_________________ škoda octávie combi 1.9TDI 81KW škoda octávie combi 1.6 SR 74KW felda combi 1.6
|
9.7.17, 14:07 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: hydroštely - test, výmena
Lamač píše: Miloši,nehnevaj sa,ale vysvetli mi,čo sa s tým hydrom za tie 4 hodiny stane,a kde si na ňom čo sadne... já se nehněvám jestli jsi to dobře pochopil tak jsem napsal že není hydro jak hydro, jsou motory kde nahážeš hydra nastartuješ a potká se to, za chvilku přijede kamoš co dělá motory tak se ho přesně zeptám, já si našel tu cestičku že hydra před montáží vytlačím, pak nemusím nic řešit, pokud koupíš hydra které jsou naplněné tak i nenastartuješ, přímo to máš u některých motorů v montážním návodu ty čtyři hodiny, právě ten kamoš co přijede dodržuje 24 hodin, pokud rozděláš nějaké hydro na fábce a z toho vycházíš věř tomu že si bokem vídně a přijde překvapení, já tu měl nedávno alh nebo agr mělo to chcípací klapku ta byla ok ale točilo to jak potkan a nic, rozdělali jsme rozvody ok, pak mě napadli nachlastané hydra dva dny jsem točil kolem se zařazenou pětkou než šel motor nastartovat, třeba minulý rok jsem měl 2,0 74 kW zafiru, týden jsem točil motorem než jsem ho nastartoval, kamoš šeda si měnil těsnění pod přepadama a jak zdvihl vačku tak se mu nasáli hydra naplno, motor nešel nastartovat, proto jsem psal že není hydro jak hydro některé musíš vytláčet třeba pětkrát protože má zásobník oleje a nekteré vytlačíš najednou a hned pruží
|
9.7.17, 14:56 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: hydroštely - test, výmena
A keď použiješ prázdne hydro,čo si bude sadať?Nikde nič,olej sa doň natlakuje až pri štarte.Konkrétne ktoré hydrá sa dodávajú natlakované?Prečo potom pri naštartovanom motore tam toho oleja nenatlačí tiež maximum ako v nových naliatych hydrách? Mimochodom v návodoch píšu tiež kopu blbostí,ale to dobre vieš aj ty.Keď sme pri tej fabke,tam tiež píšu že hydro je nerozoberateľné a čuduj sa svete,je...
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
9.7.17, 15:10 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: hydroštely - test, výmena
když koupíš prázdné hydro tak si nic sadat nebude, proto ti píšu že jsem si vymyslel na základě chytrých motorářů něco svého a hydra vytlačím, které hydra se prodávají natlačené a které ne ti neřeknu, já je denně nekupuju, třeba naposledy jsem dělal, PD šaran nevzpomenu si kolik měl kilovat a hydra byly natlakované, značku nevím, v kel jsi mohl hledat až pět let zpět co jsi koupil ted to zas zrušili je tam několik měsíců zpět, tak ti značku neřeknu, minulý rok jsem kupoval čtyři na hundaj hnuson 2.O a natlakované nebyly, ten motor co se potkal byl starý 1.8 benál turbo, dali hydra startovali rana a tři ventily ohlé, pak si četli montážní návod a je tam čtyři hodiny Prečo potom pri naštartovanom motore tam toho oleja nenatlačí tiež maximum ako v nových naliatych hydrách? to je dáno konstrukcí hydra chlastá a jakmile se začne stláčet už nechlastá ani nepustí ven, mohu ti to vysvětlit i odborně ale to je fakt na slohovky, těch hyder je tři prdele, ten kamoš co tu byl tak se ode mě zas naučil tu horkovzdušku, tu jsem vymyslel já, že nějaké hydra hodil do lisu a lis si ani neprdl, tlačit je třiceti tunama měl strach že ho ohne, nahřál a jenom to zajelo,
|
9.7.17, 17:07 |
|
|
Lamač
Příspěvky: 6333 Bydliště: Snina
|
Re: hydroštely - test, výmena
Si si istý že sa nachľastá a uzavrie?Nieje náhodou v určitom úseku svojej dráhy otvorené,aby sa doň natlačil olej?Stláčať hydro v lise je somarina,olej ako kvapalina je nestlačiteľná,proste kvpka oleja vyjde pak sa hydro "zatvorí" a je to ako by si stláčal pevné zdvihátko.Teplovzduškou olej zohreješ,čím mierne zriedne a normálne vytečie.Moja otázka znie,čo sa s hydrom za tie 4hodiny v motore stane že zrazu bude v poriadku,a nestane sa s ním to isté niekde v krabičke na stole,kedže tlak oleja od motora je v tomto prípade vylúčený. Niektorí výrobcovia odporúčajú svoje hydrá zaliať olejom,iní rovno založiť a nechať pár minút voľnobeh.Samozrejmosťou je vždy nový olej.
_________________ Favo 135L,1990 http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/ https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima http://www.sptech.sk/
|
9.7.17, 22:15 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: hydroštely - test, výmena
Ja mam pocit, ze aj pre hydra do motorov 1.4 bolo predpisane nieco take, ze sa s tym nema hned startovat, ale ma sa pockat, nez si sadnu. Viem si predstavit, ze ak je hydro z fabriky natlacene olejom na maximum, tak bude mat vacsiu nez nominalnu vysku. Za X hodin, ked je posadene v motore a tlaci nanho vacka z jednej strany a ventil z druhej strany sa z neho moze prebytocny olej vymackat.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
10.7.17, 07:58 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: hydroštely - test, výmena
[quote="Lamač"]Si si istý že sa nachľastá a uzavrie?Nieje náhodou v určitom úseku svojej dráhy otvorené,aby sa doň natlačil olej
tak nějak to je, ale když vemeš hydro dáš do oleje a pumpuješ tak ho natvrdo napumpuješ, tlak není potřeba,
Stláčať hydro v lise je soamarina podle mě není, je tomu desítky let, měli jsme problémy s oplem když se potká tak vyměníš vahadla a jedeš dál, kamoš radek co se mnou dělal tak namontoval vahadla a pak přes desku třískal do hyder aby se ventil zavřel, že ho to tak naučili v jednom servisu, mi se to nezdálo tak jsem šel za opravářem hlav do hodonína, opravuje hlavy přes třicet le a že by byl osel bych neřekl, vzal hydro a na lisu ho zatlačil a říká takto je potřeba vytlačit olej z hyder a teprve je tam dát,
já si to vylepšil o tu horkovzdušku jak se z hydra lehce zakouří jde vcelku lehce zatláčet
|
10.7.17, 11:11 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: hydroštely - test, výmena
Lamač píše: Moja otázka znie,čo sa s hydrom za tie 4hodiny v motore stane že zrazu bude v poriadku,a nestane sa s ním to isté niekde v krabičke na stole,kedže tlak oleja od motora je v tomto prípade vylúčený. Niektorí výrobcovia odporúčajú svoje hydrá zaliať olejom,iní rovno založiť a nechať pár minút voľnobeh.Samozrejmosťou je vždy nový olej. nevím co se stane ale asi splasknou, kamoš co dělá motory ví o jednom motoru 1.8 turbo vyměnili hydra a startem v tom zaklepalo a tři ventily ko, v montážním postupu jsou ty čtyři hodiny, já to třeba tak jak ty neřeším, prostě před startem protáčím motorem a když protočit nejde tak ho nebudu startovat, i to se mi stalo ráno pak protočit šel,
|
10.7.17, 18:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|