Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
fabia I 1,4 74kW
Hezký večer, chtěl bych se prosím zeptat z čistě teoretického hlediska na něco ohledně tohoto 100 koníkového motoru u 1 fábie. Byly nebo spíše jsou tyhle motory spolehlivé? V práci pár takových fábií vídám a jel jsem, ale....? Jednu máme služební a jezdí fakt nádherně. Ale ztrácí se hodně chl. kapalina, takže asi těsnění pod hlavou. Druhou má jeden chlápek soukromou. Jenže jak koukám, motor nějak neposlouchá. Už snad před rokem mě vezl domů a po nastartování motor běžel nepravidelně. Po rozjetí hrozně kuckal. Tak ho majitel chvíli turoval pod plynem, že se to potom zlepší. Celkově špatně táhla. Teď ho vídám občas na parkovišti a motor se mi nezdá v dobré kondici. Už po nastartování má divný zvuk připomínající spíše nízkoobsahový diesel. Majitel tomu ihned dává kouř, což podle mě není správné, stále divný dunivý a jakoby cvakavý zvuk a z výfuku jde tmavě šedý kouř, taky jako u diesla. Co jsem se majitele už kdysy ptal, tak tam lije obyčejný N95. Neměl by se tam lít N98? A co se stane s motorem, když je třeba určený pro benzín 98 oct a někdo tam leje trvale jen 95oct? Děkuji
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.4.18, 19:47 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
gokralik
Příspěvky: 11892 Bydliště: Český Těšín
|
Pokud tam leje jen N95 tak se nestane nic. Jen to nemá těch sto koníků. S motorem jsem měl taky zkušenost, taky blbnul. Na palubovce se rozsvítila kontrolka a začalo šílené cukání. Pomohlo jen přeřazením změnit otáčky... na chvíli. V servisu si s tím nevěděli rady. Nějaké extra výkony oproti 55 kW verzi jsem nepozoroval. Jedinou výhodu bych viděl v kotoučových zadních brzdách, rychlejší náběh byl opravdu znát.
_________________ Favorit 135GLX, 1992, LPG - Fanouš Forman 136GLX, 1993, LPG - Miloš_
|
4.4.18, 20:46 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
Ale jo, oproti 55kW verzi je to živější..takový ochotnější mi to přijde.. Jinak ty motory nejsou vyloženě špatný..trpí to stejně jako 55kW na vymlácené pístní čepy a stejně jako každá koncernová blbost s prehistorickým (klidně do aleluja inovovaným) litinovým blokem to má problém ve zdraví dožít aspoň 200tk aniž by to bylo mmrtvý na kroužkách, nežralo to jako tank a nemělo vysokou spotřebu oleje.. Taky tomu jak na běžícím pásu odcházejí zapalovací moduly. (Většinou to dopadá jako celek zasranou škrtící klapkou ve spojení s blbou jiskrou, odpáleným katem a lambdama, z toho všeho totálně zblblou jednotkou a už se s tím nikdo nedomluví...) No a jako celek je to samozřejmě odporné zvěrstvo jako každá jiná fobie.. Co se týče 95oktanů, tak to není problém..sníží si to předstih adekvátně k oktanovému číslu..
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
4.4.18, 21:39 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
Aha, takže ten benzín s nižším OČ nevadí. Mě se tyhle fábie tedy zdají mnohem živější než ty 55kW. Ten chlápek z práce nevím jestli ji má od novoty, ale jak jsem psal, jen mě udivuje, že má jeho fábka vyloženě velký problém a on to neřeší.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.4.18, 04:29 |
|
|
Kluci z Paky
Vývojář
Příspěvky: 3834 Bydliště: Nová Paka, okres Jičín
|
Re: fabia I 1,4 74kW
Takových lidí já znám. Jezdí, dokud to neklekne. A pak se diví....
_________________ Renault Megane II combi 1.6 16V '05 Ex auta: Renault Megane I Grandtour 1.4 16V '03 Peugeot 106 1.1 '02 Fáčko 136L '89 Bělouš Š Felda 1.3 MPI Color line '99 Lentilka Š Felda 1.3 MPI Combi '97 Fáčko 1.3 Lxi '93 Š 120 LS '78 Beruška
|
5.4.18, 07:59 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6588 Bydliště: Kosice
|
Re: fabia I 1,4 74kW
To je uplne normalne. Existuje velka hromada ludi, ktori beru auto tak, ze pokial sa hybe, nie je pokazene. A uz moc nezalezi na tom, ake ma pri tom prejavy. A potom su velmi udiveni, ze ked sa hybat prestane, tak to nie je "nejaka blbost" ale trebars je motor na generalku + treba platit drahy odtah. A taky pristup im pride normalny.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
5.4.18, 08:00 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
Jak jsem do firmy nastoupil, tak motor měl docela normální zvuk, jen mu to po nastartování nějak nepravidelně běželo. To už je podle mě nějaký problém. Ale když to trošku protůroval, tak to už jelo normálně a zvuk to mělo klasický jako tyhle auta mají. Teď mu to prostě hrozně duní, motor jakoby klepe nebo co. Zvuk podobný prostě těm novým dieselům.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.18, 09:38 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: fabia I 1,4 74kW
ten motor je ok jen se chce o něj starat a ne jen jezdit, pokud klepe tak oddešel hydroštel, je potřeba včas dělat rozvody a celkový servis podle ujetých km, při stížených podmínkách zkrátit výměnu oleje, , sání, ústí egru a klapku zasírá egr ventil tak je potřeba celé sání vyčistit, bez vifu bych stím motorem nejezdil, svíčky platinové a štelovatelný odtrh spíše O,7 jak víc, pak to chce sledovat blok měřených hodnot zda všechno opovídá teploty, tlaky, klepání, lambády kat, testy, přizpůsobení, základní nastavení atd
|
19.4.18, 19:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
No já mu to dělat nebudu, jen jsem se ptal. Stejně už tam končím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
19.4.18, 19:56 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
Když už se bavíme tady o tom motoru.. Dá se někde sehnat tabulka předpisových měřených hodnot? Prostě aby člověk věděl co je v normě a co už ne.. (Sorry za blbej dotaz, ale já se obecně snažím vyhnout všemu novějšímu jak felicie a u té to znám tak nějak z hlavy )
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
20.4.18, 20:32 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
To jsem zkoušel hledat po netu i na mého golfa, ale nic.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.18, 05:08 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: fabia I 1,4 74kW
[quote="škodovka"] Dá se někde sehnat tabulka předpisových měřených hodnot? Prostě aby člověk věděl co je v normě a co už ne.. nevím přesně co si pood tím pojmem představuješ, a srovnáváš stím felicii, ale pokud chceš opravovat motorová vozidla koupíš si autodata, tam máš napsíno co má ten motor nebo cokoliv kolem splnovat, jaké hodnoty, třaba tlak vpneumatikách, nebo vůle rozvodového řemenu, od toho se odvíjí další orginální diagnostika, že třeba ve vagu máš pod oknem napsáno jaké hodnoty se musí v tom oknu zobrazovat, to už není o tabulce, ale o PC kde si všechno najdeš a pak cílevědomě hledáš problém, o tom je obor opravy motorových vozidel, vžádném případě to není o vě+domostech a vzdělání jednoho člověka nebo mozku
|
21.4.18, 06:55 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
slovacek.milos píše: a, že třeba ve vagu máš pod oknem napsáno jaké hodnoty se musí v tom oknu zobrazovat No mi se právě pod oknem nezobrazuje nic..pouze se mi zobrazí hodnota v okně a už nemám podle čeho zkontrolovat jestli je v normě.. Zkusím teda asi nainstalovat jinou verzi vagu..
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
21.4.18, 07:53 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
No já mysle nějakou tabulku nebo seznam hodnot, jako třeba ty úhly otevření šk. klapky, doba vstřiku paliva apod. Nějaké hodnoty od do, s kterými bych porovnal hodnoty mého motoru a tím bych věděl jestli jsem v normě. Kdyby byly naopak ty mé hodnoty mimo ty předepsané, tak už bych věděl že je něco špatně.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
21.4.18, 12:45 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: fabia I 1,4 74kW
Já to myslel uplně stejně
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
21.4.18, 13:22 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|