Favorit - pokles otáček, nefungující blinkry
Zdravím všechny,
mám Favorit 136L karbec 1989, 46 kW - poctivě najeto 63 000. Dlouho se na něm nic nedělalo, tak měl více závad. Nicméně teď má vyměněno celé brzdové ústrojí, některé části rozdělovače (palec, cívka, snad i další), vyčištěný karburátor a vyměněný plovák karburátoru, vyměněna membrána obohacovače, všechny svíčky.
Jedna svíčka odešla hned po třech týdnech - motor jel na 3 válce, tak se pro jistotu vyměnily všechny za jiné - za NGK mám pocit. Navíc to ještě při jízdě hodně cukalo při plném sešlápnutí plynu. Proto to servisák dal staršímu pánovi - známému, který vše doseřizoval.
Auto jelo perfektně jako už 20 let ne, nicméně po třech dnech jsem tam dal novou baterii Exide za dosluhující 5 let starou baterii. A ejhle => při jízdě to párkrát zase cukne a občas se i stane, že nejde ani jeden blinkr. Prostě zvednu páčku a nic. Varovné jdou. Taky když stojím na neutrál a motor je zahřátý a prudce a krátce šlápnu na plyn a pustím, tak volnoběžné otáčky velmi krátce klesnou až někde k 200/min a pak se vrátí zpět (toto dělalo před celou generálkou taky, motor navíc volnoběh ani neudržel).
Možná je to jen náhoda, ale může to snad mít nějakou souvislost s novou baterií? Špatně dotažené kabely na svorkách, popř. něco takového?
Bohužel nejsem ani elektrikář, ani mechanik
. Servisák je teď velmi vytížený a toho staršího pána nechci zase otravovat po týdnu.
PS: Někdy když vypnu motor, vystřelí otáčkoměr mírně nahoru a pak zas dolů. Před výměnou baterie to nikdy nedělalo.
Děkuji za případné rady - auto mám jako hlavní vůz na svatbu, tak bych ho chtěl ještě doladit.