|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
1,9 JTD 8V, hodnoty plniaceho tlaku VYRIEŠENÉ
Autor |
Zpráva |
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
1,9 JTD 8V, hodnoty plniaceho tlaku VYRIEŠENÉ
Chlapi, idem ja po radu sem, na dieselpower mi na to kašlú...mám tu 2 veci: 1. Na 156ke mi asi riadne netlačí turbo, resp., auto poriadne neťahá a zároveň MES ukazuje reálnu hodnotu plniaceho tlaku 950-980 mbar (teoretická sa mení 950-1700), proste omnoho nižšia, ako teoretická hodnota. Preventívne som vyčistil čidlo tlaku, ale bolo relatívne čisté a nič sa nezmenilo. Ešte som nestihol pozrieť zospodku, hadice a IC vyzerajú zvrchu neporušene, samozrejme, že to pozriem poriadne. Nejaké nápady na nejakú nepredpoklaanú závadu? Inak na 156ke tomu predchádzalo, že som predbiehal (plný kotol samozrejme) a tak si tak vravím, nejak to slabo ťahá. A potom sa rozsveitila červená kontrolka motora. Po vypnutí a zapnutí motora stále svietila, potom po cca 5 km zhasla: https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Turbo_156 Ide to inak zaujímavo, tak benzínovo = treba to točiť. Necítiť záťah turba 2. Tie hodnoty reálneho plniaceho tlaku by sa mali zhodovať s teoretickou hodnotou? Lebo ani na 159 mi to nesedí, tam práveže sú reálne hodnoty a dosť vyššie, ako teoretické. Aj tuto chalanisko popisuje dosť veľké odchýlky: https://dieselpower.cz/forum/viewtopic.php?t=161588tlak v saní má byť atmosfericky (cca 1 bar) + tlak z turba. Čiže na 159ne mi pasuje údaj z budíka s nameraným tlakom, ale nepasuje s teoretickou hodnotou: https://ferrari1.rajce.idnes.cz/Turbo_159/ Tiež je otázka, odkiaľ berie diagnostika (MES) tú teoretickú hodnotu plniaceho tlaku.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
Naposledy upravil ferrari dne 5.6.19, 20:33, celkově upraveno 1
|
4.6.19, 13:36 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: 1,9 JTD 8V, hodnoty plniaceho tlaku
teoreticka hodnota je asi pozadovana regulacna hodnota v zavislosti na otackach motora, nastaveni turba, atmosferickom tlaku, atp. ak je realna mensia a pri poziadavke na vykon to spadlo do nudzaku videl by som to na zasvinenu regulaciu na turbe a zatuhnuty mechanizmus.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
4.6.19, 13:42 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
Re: 1,9 JTD 8V, hodnoty plniaceho tlaku
jestli je to vgt tak se ti mohly seknout klapky
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
4.6.19, 14:03 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: 1,9 JTD 8V, hodnoty plniaceho tlaku
Ventyl, mno však hej, ale odkial berie algoritmus vypočtu teoretickej hodnoty? Lebo, na 159 mám hodnoty reálneho plniacehi tlaku práveže omnoho vyššie, ako teoretické hodnoty. To by ma zvádzalo k tomu, či to nie je chipované. Lenže ak by môj predpoklad bol správny, tak sa chipovanie dá odhaliť veľmi ľahko a to s ami nezdá.
Tá regulácia ma tiež napadla, pozriem to, či to behá, je to relatívne ľahko vidno zospodu.
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
4.6.19, 14:43 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: 1,9 JTD 8V, hodnoty plniaceho tlaku
cakal by som, ze ten parameter s pozadovanym plniacim tlakom bude dany v ECU ako 2D mapa otacky x zatazenie. vzhladom k tomu, aky debilny vehement VTG je, sa asi neriesi riadenie plniaceho tlaku absolutne, ale s nejakou toleranciou a zmes sa potom prisposobuje realne nasatemu objemu vzduchu. samozrejme plniaci tlak potom mozno korigovat, ale to asi nebude nijako precizna regulacia vzhladom k odozve regulacie.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
4.6.19, 16:21 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: 1,9 JTD 8V, hodnoty plniaceho tlaku
Ja som skôr narážal na to, či ten algoritmus nie je vlastne uložený v diagnistike a ak by to niekto prechipoval, tak sa auto chová inak, ako diagnostika predpokaldá. Ale vravím, to by potom bolo príliš jednoduchá odhaliť čipovanie
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
4.6.19, 21:45 |
|
|
ferrari
Příspěvky: 9235 Bydliště: Partizánske
|
Re: 1,9 JTD 8V, hodnoty plniaceho tlaku
https://uloz.to/!ZEttADh3y4uA/156-po-oprave-movJedna prasknutá hadička podtlaku do N75 a obe záhady sú vyriešené...turbo už pekne tlačí a keďže aj na 156ke sú hodnoty plniaceho tlaku výrazne vyššie, ako teoretické, tak to bude asi normálne... Tomasz odhalil závadu po 30 sekundách...som sa cítil mierne menejcenne...
_________________ Kilecko Zmenilo majiteľa... Embucha = moja 125ka znova žije Hybridka = R.I.P. Megane 1,9D AR 156 1,9 JTD; AR 159 SW 1,9 JTD; AR 146 1,6 Twin Spark 88kW, ´97
|
5.6.19, 20:33 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 7 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|