Autor |
Zpráva |
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
konfigurace 120L 1980
lidi, dostala se ke mě Š120L 1980, a já přemejšlim co s ní... máme jí v rodině 35 let, a 34 let z toho sloužila jako spotřebák. za ty léta si jí taťka upravil k obrazu svému - nejbližší tomu je 120GLS 1983 (vnější vzhled), 135/136 podvozkově, interiér vpodstatě Rapid. pár fotek zde https://uru.rajce.idnes.cz/Nova_slozka/ (je to už 14 let, ale moc se toho nezměnilo - kromě motoru) no a teď co s tim. Jedna z variant nad kterou přemejšlim je vrátit to do originálního stavu, ale pořádně nevim co tam patří - vim teda 2oko, vzadu žehličky, vepředu maticový řízení a 2písty, žádnej posilovač brzd, vzadu úzká kyvka, blok motoru s obtokovym filtrem oleje, ipur lišty ze dveří pryč... to co nevim nebo si nejsem jistej: zadní kapota - se spojlerem nebo bez karbec SEDR nebo EDSR jaká příčka motoru - viděl jsem 4 varianty - bez závaží, závaží na jedné straně, závaží na obou stranách a poslední vyplněná pískem (netušim jestli byla origo) altík 42A? nebo jinej? pásy vzadu (nebyly u 120L až od modelu 84 - "M"?) a mnoho dalšího... vpodstatě pak bude záležet kolik věcí z toho doma najdu a kolik bych musel kupovat ps. hledal jsem ale neumim dát googlu patřičnej příkaz aby mi našel co potřebuju ps2. když si vpomenu na něco co nevim, doplnim
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
22.6.20, 20:56 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: konfigurace 120L 1980
Zadni kapota se spojlerem ano, zadni pasy byly volitelny ale v CSSR se nedavaly, karbec podle mne EDSR, altik 42A (pokud to byla 120L), pricku motoru nevim.
Edit: Zkusim se podivat do katalogu ND, treba poradi.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
22.6.20, 22:23 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6586 Bydliště: Kosice
|
Re: konfigurace 120L 1980
120L posilovac snad mala, nie? jedine co nemalo posilovac bola 105S/L aj to asi len do 84
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
23.6.20, 11:09 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: konfigurace 120L 1980
V rocniku 79 brzdy s posilovacem nebyly urcite (tu jsme meli doma a v origo), podle mne to zavedl az pozvolny prechod na Mko (82/3/4).
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
23.6.20, 11:38 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Re: konfigurace 120L 1980
jestli si pamatuju dobře, tak posilovač taťka dodělával (ale je to už dlouho, třeba se pletu)
EDSR měl ovládání škrtící klapky stejně jako SEDR nebo tam byl nějakej pákovej mechanismus?
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
23.6.20, 14:46 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18272
|
Re: konfigurace 120L 1980
120L "preface" posilovač neměla. EDSR měl přepákování.
|
23.6.20, 21:51 |
|
|
Peter50kw
Příspěvky: 1467 Bydliště: Košice
|
Re: konfigurace 120L 1980
Mal som rocnik 1979 - chromovane zrkadla, bez posilňovaca. A bez spoilera. Prve posilnovace - mali hbv priemer 22 a lisili sa aj brzdove valceky vzadu.
Skončil s posilnovacom, hrebenovym riadenim, karbecom sedr - prepakovanie som menil za lanko zboku a dostal termostat nasavaneho vzduchu.
Ja som svoju premenil na polovicne emko jednak kvoli lepsim vlastnostiam - napriklad posilnovac a hreben (vypredaj z vyroby garde) a jednak v case ked som to robil bola lepsia dostupnosť m-kovych dielov.
Osobne by som upravy s pouzitim tovarenskych dielov z novsich modelov nechal - hodnotu veterana to neznizuje. Riešiť priečku motora a odstraňovanie posilňovača mi uz príde ako prehnané.
|
24.6.20, 08:15 |
|
|
venda
Příspěvky: 756
|
Re: konfigurace 120L 1980
Pákový mechanismus na karburátoru skončil s modelem 80. A do nástupu modelu 81 byly lesklé kliky. Ještě behem roku 80 se začaly montovat 13 kola, před tím byly 14. Jo a příčka motoru byla bez závaží.
|
24.6.20, 08:36 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: konfigurace 120L 1980
Karburátor EDSR, ovládání lankem - mechanismus byl jen u starších. Posilovač brzd standartně u 120L ne, ale za příplatek jistě nebyl problém. Nedávno se na internetech prodávala 105S 1977 s posilovačem za příplatek z výroby Spoiler už ano, alternátor 42A s mechanickým reglerem, pásy vzadu určitě ne. Je to určitě model 1980? Pokud ano, chtělo by to ještě plecháče 14 a plastové pokličky, dnes nesehnatelná záležitost..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
24.6.20, 17:01 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: konfigurace 120L 1980
14ky bych na to nedaval, je to prechodovej rok, zacinali davat 13ky snad i na Rka.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
25.6.20, 06:22 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Re: konfigurace 120L 1980
číslo karoserie začíná písmenem B, takže je to model 81... a já žil přes 15 let v tom že to je model 80
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
25.6.20, 11:16 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12129 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: konfigurace 120L 1980
Bcka jsou od zari 80, takze to muze byt model 81 i rocnik 80, ale tim padem jednoznacne 13ky.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
25.6.20, 13:04 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: konfigurace 120L 1980
Tím lépe bych řekl, udělat rok 80 je už kvůli těm kolům docela problém. Rok 1981 už má klasický třináctky Nicméně si neodpustím poznámku, vzhledem k rozsahu úprav bych se myšlenkou původního stavu nezabýval. Odtuzil bych vzhled na něco, co by se s původním víceméně shodovalo a techniku nechal pokročilou.. auto pro radost.
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
25.6.20, 18:41 |
|
|
URU
Příspěvky: 2108 Bydliště: Táborsko
|
Re: konfigurace 120L 1980
auto pro radost - na to už mam Rapida (ten tuhle techniku má z fabriky ) a octu 4x4 (195hp na obou nápravách umí bavit ) asi tak co zvažuju 1) nechat tak jak je a používat jako záložní spotřebák, dokud STK dovolí (dokud bylo platný LPG byla tohle plánovaná varianta) 2) opravit kastli (trochu rezne) a zbytek nechat tak jak je, případně jít s úpravama ještě dál (vzor Žlutka co má Tuner2) 3) opravit kastli a vrátit do originál stavu (na to potřebuju vědět co tam patří, a až donedávna jsem užovky moc nezkoumal, měl jsem jenom Mka) 4) prodat, ale ekodaň + neoriginalita... 5) vrakoviště (ale to bych nerad) prozatim platí varianta 1, potom zvažuju jestli 2, 3 nebo 4...
_________________ Rapid 136 ´89 135GLi ´89 Octavia SLX TDI - spotřebák Octavia 4X4 TURBO
|
27.6.20, 16:32 |
|
|
Šemik
Příspěvky: 15104 Bydliště: Praha
|
Re: konfigurace 120L 1980
Ať už spotřebák nebo pro radost, směřoval bych vše více či méně intenzivně k původnímu stavu, hlavně po vzhledové stránce. Myslím, že doba, kdy se každá 742/3 musela nějak upravit už byla Tahle škodovka nebude jistě špatná, ale na V už to není. Dovedu si živě představit, kolik úsilí dalo ji přestavět z origo stavu a snad si ani nechci představit, kolik úsilí by stálo vše vrátit..
_________________ ŠKODA 742 FOREVER TEAM
|
28.6.20, 04:21 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|