|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Ovládání autorádia páčkou, Focus I
Autor |
Zpráva |
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Ovládání autorádia páčkou, Focus I
Chlapi prosím vás, neví někdo na jakém principu fungují ty ovladače autorádií? Někdy bývají na volantu, někdy na páčce. Kamarád má Ford Focus první řadu a má ovládání v pravé páčce. Ale už co to koupil tak prý nefunguje.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.3.22, 16:51 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9442 Bydliště: Kolín
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
vetsinou odporova dekada kazde tlacitko napojene paralelne ke 2 lince a podle odporu to vyhodnocuje co se stlacilo
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
23.3.22, 17:33 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
Aha a nevíš prosím tě jak to je zapojené v rádiu? Myslím na jaký vstup to bývá připojené? A to ovládání je tedy vždy několik odporů zapojeno paralelně a tlačítkem se jakoby snižuje nebo zvyšuje počet odporů?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
23.3.22, 19:40 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9442 Bydliště: Kolín
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
nejcasteji to byva v externim konektoru nad ISO piny netusim ale to jde dohledat na netu otazka zda v tom aute ma stale original autoradio
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
23.3.22, 19:43 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
Říkal že ano. Ale ještě kouknu. Děkuji
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
24.3.22, 04:22 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
21lucas: Nevíš prosím tě jak změřit, jestli vůbec funguje ta regulace v páčce? To mám měřit výstup a po každém zmáčknutí tlačítka na páčce by se měla hodnota zvýšit o nějaký odpor? Když to bude jakoby poskládané z odporů např. 150 Ohm, tak po mačkání tlačítka bude 300, 450, 600 Ohm atd.? Nebo myslíš jako že je třeba mínus tlačítko má odpor řekněme 200 Ohm a plus tlačítko plácnu 800 Ohm? A podle toho rádio potom pozná jestli mačkáš plus nebo mínus?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.5.22, 18:23 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6592 Bydliště: Kosice
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
ak nie je mechanicky zablokovane stlacenie viacerych tlacidiel, tak su vacsinou hodnoty odporov zvolene tak, ze kazde tlacidlo ma nejaku konkretnu hodnotu odporu tak, aby ani pri stlaceni viacerych tlacidiel naraz nedoslo k zamene.
edit: napriklad 10R, 100R, 1kR, 10kR, ....
hodnoty tych odporov ale budu z tvojho pohladu uplne nahodne a nezistis, ci su dobre, alebo zle pokial nezozenies nieco ako schemu, alebo postup na kontrolu. zial sa v tychto zapojeniach casto prejavuju budto parazitne odpory plosakov, alebo degraduju mikrospinace, odpory potom rastu a software nevie urcit, ake tlacidlo bolo stlacene.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
17.5.22, 19:16 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
Aha. Tak zkusím nejdříve změřit jestli vůbec fungují ty tlačítka na páčce a když ano, tak půjdu dál. Zkusím tedy někde sehnat nějaké schéma. Děkuji
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
17.5.22, 19:52 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
Tak ona to nakonec není páčka jak tvrdil kámoš, ale taková jakoby krabička pod volantem. Kámoš mi to vyndal z auta, podařilo se mi to rozebrat a vytáhnout DPS. Jsou tam ty maličké mikrospínače a pár SMD odporů. Našel jsem na netu schéma a měli jste pravdu. Každý mikrospínač má asi spínat jeden odpor. Ve schématu jsou hodnoty odporů, tak to zkusím změřit. Z krabičky vedou jen 2 káblíky, i když tam je 3 pinový konektor, jeden pin není zapojený. Jeden káblík hnědý se žlutým proužkem a druhý myslím bílý s černým proužkem. V rádiu je to zapojene zvlášť konektorem, ale jdou do rádia 3 dráty. Je tam navíc bílý se zeleným proužkem, který však do krabičky s ovládáním nejde. Takže mám zapojit na konektor ovládání jen měřák a po zmáčknutí jednotlivých tlačítek se má objevit hodnota, která je uvedena ve schématu? A když to bude odpovídat, tak je chyba v rádiu?
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
4.6.22, 15:04 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6592 Bydliště: Kosice
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
zhruba ano. pripadne v kabelazi po ceste. ale najcastejsie byva problem v tom plosaku. co moze byt dost problem, pretoze sa mi podobne rieseny ovladaci panel od monitora nepodarilo ozivit. a prepajkuvavat mikrospinace sa mi nechcelo.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
5.6.22, 10:14 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
Aha, tak to zkusím. Na nějakém fóru jsem našel že je to častá závada. Kámoš říkal že ta krabička stojí pár korun, tak kdyžtak koupí novou, ale jen chci zjistit, jestli je to opravdu tím ovladačem nebo je problém jinde. Mikrospínače jsou klasické, to bych zvládnul propájet, ale ty odpory jsou SMD. Sice mám doma nějakou miniaturní pájku na SMD součástky po tatíkovi, ale neumím to, tak nevím. Děkuji
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.6.22, 10:58 |
|
|
21lucas
Ignorant pravidel
Příspěvky: 9442 Bydliště: Kolín
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
SMD 1860 jse paji jeste dobre - idealni je tu starou soucastku znicit - odpajet jednotlive nohy a novou tam prilepis to zvladnes i mikropajkou
_________________ otec: Fobia Sedan HTP m o j e: Citroen C4 1.6HDi FAP auto pro ženu - hračka pro muže
|
5.6.22, 11:17 |
|
|
varok
Příspěvky: 14805 Bydliště: Havířov
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
Jdu to přeměřit a uvidím.
_________________ Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue
|
5.6.22, 13:08 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6592 Bydliště: Kosice
|
Re: Ovládání autorádia páčkou, Focus I
na tych telkach bol problem v tom, ze zdegradoval plosny spoj, zmensili sa drasticky izolacne odpory a to posunulo vsetky odpory niekam uplne inam, nez to zvysok elektroniky cakal. vymena odporov nemala zmysel.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
6.6.22, 10:23 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 14 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|