Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 23.11.24, 14:22



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 fabia HTP 
Autor Zpráva

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: fabia HTP
Pokud myslime tu 1.4 tak oba se prodavaji pod nazvem katalyzator.
A preci iten zadni potrebuje teplotu aby fungoval a uz je pomernw daleko od motoru, dal nez obyc felicia.

Ma nekdo tucha kolik stupnu se vyskytuje v katu u feldy?
Treba by ohrevu katu pod pomohlo puvodni prazdny htp kat vyplnit ci nahradit kusem trubky


24.10.23, 20:11
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 14802
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: fabia HTP
Spostu jiných aut, od Favoritů BMM, Felícií až po modernější auta mívají kat až pod autem jak psal Lamač a normálně to funguje. Nevím jestli i pro Euro5 jak chcete, ale možná by se našly i takové auta.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


25.10.23, 03:45
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: fabia HTP
Přemístěním katu naplňuješ podstatu závady C, tedy nebezpečné závady..nejsem si jist jejím přesným zněním, ale je to něco jako ,,zasahování do systému emisí a přípravy tvorby směsi,,

Jinýmy slovy, v dobré, věřím že i v té nejlepší, víře tady vytváříš vozidlo se kterým bys měl od normální stk vyletět jak shnilej brambor, a to i kdyby ti to fungovalo a splňoval jsi třeba euro7...

Mnohem prozaičtější řešení, byť taky není v pořádku, je mít ty katy dva..na technickou plnej a funkční - zatěch pár desítek kilometrů co s ním najedeš se autu nic nestane, a jinak jezdit s prázdným.. a holt jednou za dva roky trochu omrd a popřehazovat...stejně to ,,auto,, nemá perspektivu delší než 1-2 technické...

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


25.10.23, 08:22
Profil

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: fabia HTP
Vidis a ja na to jdu selskym rozumem, stk prosim nereste, kdyz neobhajim vam to vycitat nebudu.
Ja radeji budu riskovat zavadu c, nez krmit ovzdusi sajrajtem, takhle max nez se kat ohreje (pokud tedy vychazime z toho ze se oohreje)

Zatim nezavisly byvaly zamestnanec stk rekl, ze pokud je tam vsechno je to tesny a ma to homologaci + plni to emise, on by problem nedelal
Tuto vetu vymysleli hlavne kvuli tuningu


25.10.23, 12:20
Profil
karosář
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4137
Bydliště: Havirov
Příspěvek Re: fabia HTP
No já na to jdu právě uplně stejně, akorát u druhé strany..

Pokud je ten motor skutečne po GO, má dobré tlaky, nežere olej, je bezchybná první lambda, je správný tlak paliva a vstřikovače fungují jak mají, bude i bez katu splňovat emise někde okolo euro 1, možná i malinko lepší, což není žádná trága..

Oproti tomu drtivá většina HTP třeba s nějak funkčním katem je vyhoněná s podpálenými ventily, žerou 3litry oleje a znečišťují reálně víc, než bys to dělal ty.. a kolik takových jezdí...

Ale jak říkám, je to jen názor a k ničemu tě nenabádám...

_________________
škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv...
škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí
škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota
škoda 110R 1977 152tk
škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk
OctaviaII 1,9tdi 462tk


25.10.23, 13:47
Profil

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: fabia HTP
Problem je ze se na chybejii kat jednak zamerujou hlidky
A taky to smrdi presne jako 1000vka skodovka kdyz nekde chcilku stojim.


25.10.23, 17:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6337
Bydliště: Snina
Příspěvek Re: fabia HTP
Kde sa naň zameriavajú hliadky? V živote som na takú hliadku nenatrafil. Podľa mojej skúsenosti, práveže nové autá s xy normami smrdia oveľa viac ako klasika bez katu.Z výfuku tých nových ma dokáže rozbolieť hlava už po pár minútach.

_________________
Favo 135L,1990
http://jozo1009.rajce.idnes.cz/favo/
https://www.rajce.idnes.cz/jozo1009/album/favo-klima
http://www.sptech.sk/


25.10.23, 17:43
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: fabia HTP
V praze hlidky namatkove pripojuji vozidla k mobilni merici stanici a vic jak 2/3 neuspely


25.10.23, 18:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6588
Bydliště: Kosice
Příspěvek Re: fabia HTP
felicia1 píše:
Nejsem zavodnik a s tim vozikem jedu podle odezvy souprav, neni to ta casto a nemusim tam byt prvni

...

Co se tyce prodeje auta (300 000km po dvou totalkach z nejmenovaneho ceskeho velkobazaru v cr za 140 000 - na tachometru bylo 130 tis ale akutecnost 300 bohuzel nereklamovatelne) a dalsich 70 000 do toho padlo takze prodat nehrozi


Bud to neries a normalne s tym jazdi, alebo to auto predaj, hoc so stratou. Stratu si zapises za usi a druhy krat uz taku blbost nespravis. Ak s nalozenym vozikom nejazdis pravidelne, tak to neries, 10 jazd s vozikom rocne urcite ten kat nezabiju. Cokolvek medzi tym je mrhanie casom, energiou a peniazmi.

Sice nie som uplne stotozneny so skodovkovym vykladom, pretoze aspon co viem, tak na Slovensku plati, ze na auto starsie 10 rokov (co tato Fabia uz asi bude) mozes dat akykolvek schvaleny vyfukovy system, nie len vyfukovy system z tvojho modelu.

Na druhej strane vrtat sa v tom a experimentovat znamena kopec casu a teda aj kopec penazi a nakoniec neisty vysledok. Ak to experimentovanie beres ako vzdelavaci projekt, nedbam. Ja robim to iste. V takom pripade do toho dopredu vstupujem s tym, ze to bude financne a casovo stratove, pretoze to bude vzdy. Ale vstupil si na nepreskumanu podu a tie experimenty musis spravit ty. Ak to experimentovanie beres ako sposob ako vydrbat so stavom veci, tak budes na konci sklamany.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


25.10.23, 20:14
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: fabia HTP
Tak znicit rezatou trubku mezi kat a tlumic neberu jako az takovou investici.
Kat jsem sehnal z auta se 60 000km za 2000kc
Takze jedine co me na cele investici trapi je to, zda si nemuzu zarem katu zadelat na pozar nebo roztaveni neceho draheho

A osobne jsem.stal u auta kde ten kat umrel ve 26 000km a tazne to nemelo....


25.10.23, 20:24
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: fabia HTP
felicia1 píše:
Takze jedine co me na cele investici trapi je to, zda si nemuzu zarem katu zadelat na pozar nebo roztaveni neceho draheho

Můžeš, pokud to nebude dostatečně vzdálené nebo extra kryté. Stačí se podívat pod auto, které má kat dole, po jízdě, okolo katu se tetelí vzduch i když motor už se nějakou chvíli netočí. U Felicie mívám tunel nad katem běžně teplý i když venku je kosa, o létě nemluvě, a to je nad katem kryt...


25.10.23, 20:50
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: fabia HTP
Oproti felde je v tomhle katu skelna vata (ci co to je) ale i tak jeste nad nej i pod nej dam kousek plechu pro jistotu


25.10.23, 20:53
Profil
rejpal

Příspěvky: 18275
Příspěvek Re: fabia HTP
felicia1 píše:
Nejsem zavodnik a s tim vozikem jedu podle odezvy souprav, neni to ta casto a nemusim tam byt prvni

Nemusíš být závodník, u těchto slabých motorů je poznat každé kilo navíc. Kdysi jsem tahal ne moc těžký náklad s 1.2HTP a ten motor trpěl celou cestu.

Mám zkušenost s Fabií 1.4MPI (ten motor táhne na svůj objem statečně i když je ořezán jednotkou) a když to srovnám s 1.3MPI ve Felicii, Fabia je kvůli své hmotnosti líná. A ještě plus vlek... :roll:

Tahám běžně s Felicií 1.3MPI a i když je náklad lehký a motor to zvládá pocitově hravě, na teploměru je poznat že na stejné trase kde termostat běžně sem tam otevře, s vlekem je otevřený furt. Jak to vypadá pod autem u katu si asi domyslíš.

Pokud bych měl HTP po GO tak bych ho fakt netrápil taháním.
Jsem příznivec pokusů, moje auta už takových zažila, ale HTP mi jako dobrý pokusný králík fakt nepřipadá.

EDIT: Nedočetl jsem se, která verze Fabie to je, ale jedničková měla u čtyřválců katy dole, takže by neměl být problém dát kat na to samé místo.


25.10.23, 21:12
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 341
Bydliště: kutnohorsko
Příspěvek Re: fabia HTP
1.2 51kw htp 2013 cgpa combi

Doted ten vozik tahala 40kw felda, takze fakt citim kdy motor potrebuje podradit nebo se i chvilkove dochladit.
Ale ono i predjizdeni na dalnici udela sve, proto ten kat chci dostat dal, i kvuli tomu aby druhotne nepridaval teplotu motoru....
Tomu se ulevi i pri beznem zachazeni.


25.10.23, 21:44
Profil

Příspěvky: 14802
Bydliště: Havířov
Příspěvek Re: fabia HTP
fatal: Však jsem psal ať zkusí mrknout na Fábie s motorem 1,4MPi. Co jsem jich pár viděl, různé motory, tak měly kat dole jako třeba Favorit, Felície, ale mám to tak třeba i u starého Golga 1,6. Výfuk asi pasovat bez úprav nebude, ale menší úpravy bych zkusil. Co mi říkal kdysi kamarád, tak některé typy Fábií I s motorem htp, myslím i 1.0 junior měly kat přímo na hlavě motoru a po nějaké době se upekly ventily prostředního válce. Opravit prý to nešlo, jen výměna hlavy za jinou. Nevím, nemám zkušenosti.

škodovka: Pokud auto splní danou normu, tak by mělo být jedno kde kat je, ne? Co mi jednou říkal technik u STK, tak se brání spíše tzv. tunerům, kteří očesávají výfukové systémy, buď o kat nebo některý tlumič.

_________________
Škoda Favorit r.v. 94 BMM, Solitaire, Motor-Excel tuning, LPG- Minulost
Golf IV 1,6 74kW Jazz Blue perleť
Golf VII, 1,4TSi 103kW, Night Blue


26.10.23, 15:44
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 49 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot], Google Adsense [Bot] a 23 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz