Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Autor |
Zpráva |
cuker
Příspěvky: 80 Bydliště: Šala
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
...ešte k bodu 3,keď máš (náhodou) piestne čapy 18mm,tak aj nové ojnice...
|
16.12.15, 20:09 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
18/20mm se myslím lámalo už u tisícovky stovárny už by měly mít všechny 20mm
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
16.12.15, 21:37 |
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Pístní čepy jsou 20 mm. Nová klika z aukra - a co potom vyvážení kliky, a kliky + setrváku? Přebrus kliky - jo, toho se bojím, jak to udělají pořádně, aby to nevydřelo šály po pár km. V motorovce by vybrousili kliku za 600 bez DPH. Šály na 1. přebrus by museli objednat, jsou prý stejné jako na 120. Vyvažovat po přebroušení se prý nemusí. Mám možnost sehnat jak celou sadu za 4600 tak písty na 1. výbrus a nechat přebrousit, to by vyšlo levněj. U těch dílů si nejsem jistej, jestli poznám repliku od originálu, pokud teda nebude mít píst 3 kroužky... Jak je na tom srovnání nová sada vs. výbrus + nové písty s kvalitou? Je tam montážní problém u nové sady - jiné přesahy, zafrézování dosedacích ploch pro vložky, ... dělá se? Bod 3. překopat na 120 komplet: A co hlava ta je stejná nebo má 120 taky jiný spalovací prostor nebo kompresní prostor hlavy? Já tam mám tu modrou slípku podle tohoto přehledu: http://www.skoda110r.cz/article.php?id=461 Dál je tam origo jednokomorový karbec, atd. To je až poslední možnost. Takže materiál by byl, ale je velká otázka na kvalitu toho materiálu (písty nebo sada, šálky, kroužky) a otázka jestli si nechat dělat jen to nejnutnější (přebrus kliky + válců) nebo všechno včetně složení. Jak se potom řeší nějaké zaúhlování ojnic, vložek, skládání šálků v domácích podmínkách? Další věc - než něco někam pošlu brousit, stejně si to chci napřed přeměřit, nerád dělám věci naslepo. Předpokládám, že klika má zakalenou (nebo cementovanou) vrstvu a bylo by škoda si ji nechat ubrousit, pokud by stačilo dát jen šálky a rozměry by byly v toleranci. Takže budu mít mikrometr 25-50 mm, ale nemám to nastudováno, jak se klika měří - jestli stačí mikrometr na 0,01 mm a pak měřit v bodech po obvodu nebo je na to jiná metoda? Totéž pro válce, sháním supito na přeměření. V tom mazání asi bude problém, jak píšete takže ještě ty prsa 120 a do toho nové čerpadlo - je zde nějaká metoda jak změřit aby prsa nebyly vydřené po obvodu čerpadla? No, moc rychle mi to nejde, protože teď řeším 7 zkoušek na VŠ, tak toho času není...
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
16.12.15, 23:31 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Mel jsem hlavu sundanou ze 110, ale nevim jestli byla original. Podle stavu vypadala jako ze je puvodni, ale mela viditelne mensi spalovaky nez 120ka. Skoro to vypadalo, jakoby sla namontovat i na motor s vrtanim 68.
Namontoval jsem ji na motor 120, mělo to evidentne vetsi kompresi a jelo to fakt pekne. Takze bat se nemusíš, na spodku 120 to kazdopadne fungovat bude, at je hlava jaka chce (krome hlavy ze 130ky pochopitelne).
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
16.12.15, 23:51 |
|
|
john simple
Příspěvky: 6811 Bydliště: Slezsko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
110tkovou hlavu jsem měl na LS motoru, jezdilo to normálně.
|
17.12.15, 06:08 |
|
|
cuker
Příspěvky: 80 Bydliště: Šala
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
...a čo tak iný motor (105)? inak liatinové hlavy pasujú všetky,len na motoroch s vypuklými piestami treba vybrúsiť spalovací priestor
|
17.12.15, 09:54 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
john simple píše: 110tkovou hlavu jsem měl na LS motoru, jezdilo to normálně. Tak to jsi msel mítasi ze 110LS (bílá slepice) ta je vypuklá.. Co se týče těch spalováků 110L/120 tak jak píše viky bude to mít trošku větší kompres, ale ne devastačně cuker píše: ...a čo tak iný motor (105)? inak liatinové hlavy pasujú všetky,len na motoroch s vypuklými piestami treba vybrúsiť spalovací priestor Nemáš tak uplně pravdu..namontovat namontuješ všechny, to ano, šrouby mají stejně, ale díky trošku jinému rozmístění válců u různých vrtání (např.105/120) a tomu odpovídajícímu umístění sapalováků to naní tak jednoduché.. například 105 hlavu dáš na 120 spodek naprosto v pohodě, ale 120 hlava na 105 spodek nevychází.. Jakub: Kliky i strváky by měly být z výroby vyvážené do nuly (samozřejmě s nějakou tolerancí) no a sprábně se pak má ještě svážit dohromady celek kila+setrvák. Takže pokud namontuješ novou kliku, která je do nuly a dáš ji na svůj setrvák nemělo by se to příliš rozhodit, záleží hlavně na tom jak moc byl vyvažován celek no.. Každopádně u těchle motorů je mnohem větší problém nesváženost ojnic, než kliky, toho bych se opravdu moc nebálCo se týče pístů tak dej pozor..tři kroužky to smrdí stodvacítkou a výrobci a prodejsi jsou dnes dost hloupí/vychcaní na to aby to rozlišovali jen podle průměru vrtání a vnutili ti sadu na 120. Aby jsi měl jistotu tak si musíš změřit kompresní výšku tj. vzdálenost pístního čepu odedna pístu. Jinak ve třech kroužcích nevidím problém, ten čtyřkroužkovej systém stejně není nic extra.. Nasazování nových vložek: První si musíš sehnat hromadu těxh vmezovacích podložek pod vložky ideálně aspoň ve třech tloušťkách ať můžeš kombinovat (nemusíš se bát, není to nic drahého) no a po vytažení starých vložek dobře vidíš zda je třeba frézovat či ne..plocha musí být po očištění rovná a nesmí být například vyžraná od chladící směsi a podobně. Potom si tam strkáš vložky s různýma počtama podložek a měříš přesahy.. Až si mýslíš, že je to v pořádku je dobré je vytáhnout ještě jednou a vlepit je do bloku i s těma podložkama ať je stoprocentní jistota, že to nepoteče spodem..ideální je starý dobrý hermosal/hermetik ale můžeš použít i zbytek husté barvy, například fermežové, nebo acetonky Na skládání šálků nemáš co pokazit, co se týče úhlování to je horší..aby jsi se vyhnul úhlování tak se dělá náhradní varianta a to ta, že se dá nový čep do starého pouzdra, v tomhle případě nic úhlovat nemusíš a byť je to zvláštní, tak v hodně případech bývají čepy na odpis a pouzdra dobré. Není to stoprocentní řešení, ale sám to tak mám v motoru už mnoho let a funguje to.. Pokud by jsi dával pouzdra nová, je úhlování a ještě před úhlováním vystružování nutné.
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
17.12.15, 10:56 |
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Mám dotaz na olejové čerpadlo ze 105/120 do motoru 110. Mělo by na tom být lépe s dodávkou (průtokem) oleje, kvůli širším kolům. Chtěl bych je použít. Znamená to dát jiná prsa a řemenici na gufero místo labyrintové nebo je v tom ještě nějaký jiný háček?
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
11.5.17, 22:19 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12131 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Mas dvouřadou remenici na gufero?
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
11.5.17, 23:08 |
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Jo, řemenici mám, je lehounce orezlá, ale půjde vyleštit. I tak by snad neměl být problém upravit labyrintovou naražením nějakého pouzdra a osoustružením na potřebný průměr anebo výměnou gufera za atypické. Nebo se pletu? Díky
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
12.5.17, 05:08 |
|
|
Jakub P.
Příspěvky: 62 Bydliště: Blanensko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Ahoj, oživuju téma, jaký dáváte do 110L olej a svíčky v dnešní době? Původním N7Y údajně podle tabulky odpovídá Brisk N17C, ale ten nemá vysunuté jiskřiště, takže podle mě je to spíš N17YC. Nebo něco od Denso? https://www.skoda110r.cz/article.php?aid=129 Výrobců olejů taky ubylo...
_________________ Kdo maže, ten jede!
|
20.5.24, 22:33 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Já dávám 15w-40 od caterpillaru. A svíčky NGK typ ti neřeknu.
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
21.5.24, 05:10 |
|
|
Veteranista
Junior TW team
Příspěvky: 6025 Bydliště: Těšnovice
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
15W-40 či 15W-50
_________________ Octavia 60 & Octavia 61 & 1000MB 67 & M22 1969 & 110LS 75 & 100L 75& M-B 200D 76 & F 127 77 & 120L 77 & 1203COM 80 & F 126p 86 & F 126p 87 & 125L(136L) 89 & O Corsa B 1996 &M-B 212D 98 &motocykly
|
21.5.24, 05:37 |
|
|
škodovka
karosář
Příspěvky: 4137 Bydliště: Havirov
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Taky jezdím NGK, vlastně už pomalu ve všech autech..z toho co je dostupné jsou tak nějak asi jediné, co jakž takž fungují.
Jinak současný Brisk je nefunkční odpad a ostuda...
_________________ škoda 105S (Blanka)1984 438 000km-kdykoliv kamkoliv... škoda 125L (Bobiš)1988 70 000km-přepych a pohodlí škoda 100L (Šmoulinka)1974 204 000km-tradice a jistota škoda 110R 1977 152tk škoda felicia 1.3MPi 255tk+1.3 MPi Kombi LPG 444tk OctaviaII 1,9tdi 462tk
|
21.5.24, 14:10 |
|
|
Kachnis
Moderátor
Příspěvky: 10557 Bydliště: Strupčice-Chomutovsko
|
Re: Rozbor a kontrola motoru š 110L / 717
Svíčky Brisk, minimálně v provedení pro naše litinohlavový mazlíky může nedoporučit.. nevim, kde je chyba, ale posledních 10 let stojej za prd. Nahraď je svíčkama Bosch, ty fungují nebo NGK.. olej 15W 40 minerál.. čím horší výrobce, tím líp.. V oleji potřebuješ pro naše potřeby popelovinu nebo jak tomu triboodborníci říkaj, takže čim starší rafinerie to vyrábí, tím líp pro nás
_________________ 742 8ti modelů,2 Rapidy, Feliciaq, TAZ 1500, škoda ForMan,Felicia Š 742 Forever Team, htp never team,Zakladajici clen Klubu ostrych motoru Kdyz do sveta,tak s litinou.. http://kachnis.techsajt.cz
|
23.5.24, 07:17 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 22 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|