Autor |
Zpráva |
Kikan
Příspěvky: 524 Bydliště: Orlová
|
Klepání ventilů
Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím.
Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky.
Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím.
Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?
_________________ Škoda Forman 135GLX - 43kW BMM, r.v. 1993
|
27.8.07, 11:55 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
To nebudou ventily, ale detonace... O kolik jsi to snížil?
|
27.8.07, 11:58 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Klepání ventilů
Kikan píše: Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky. Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím. Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?
Ventily na teplém motoru neseřizuj, ty se sežizují zásadně na studeném, ideálně při teplotě 20°C. Kdysi když jsem neměl měrky jsem to udělal tak, že jsem motor zahřál na provozní teplotu a seřídil ventily tak aby tam byla trochu vůle aby se nepodpálily sedla (doteď se za tuhle prasárnu stydím , rachotilo to fakt schopně). Jinak jak říká Kikan - klepání. Chtělo by to trochu si pohrát s předstihem, ale možná jsi to s tím snížením přehnal.
|
27.8.07, 12:03 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
zkus trochu zmenit predstih
|
27.8.07, 12:22 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Klepání ventilů
cyz píše: Kikan píše: Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky. Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím. Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují? Ventily na teplém motoru neseřizuj, ty se sežizují zásadně na studeném, ideálně při teplotě 20°C. Kdysi když jsem neměl měrky jsem to udělal tak, že jsem motor zahřál na provozní teplotu a seřídil ventily tak aby tam byla trochu vůle aby se nepodpálily sedla (doteď se za tuhle prasárnu stydím , rachotilo to fakt schopně). Jinak jak říká Kikan - klepání. Chtělo by to trochu si pohrát s předstihem, ale možná jsi to s tím snížením přehnal.
Ono taky hodně záleží na rozdělovači jakej dává předstih, mě to taky dělalo. Jinak ventily můžeš dělat i na teplým ale musíš pamatovat že po zahřátí se ta vůle zvětšuje. Já jsem na sníženej hlavě a vačce 280/280 dělal 0,4 na teplým motoru.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
27.8.07, 12:23 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: Klepání ventilů
Kristensen píše: Ono taky hodně záleží na rozdělovači jakej dává předstih, mě to taky dělalo. Jinak ventily můžeš dělat i na teplým ale musíš pamatovat že po zahřátí se ta vůle zvětšuje. Já jsem na sníženej hlavě a vačce 280/280 dělal 0,4 na teplým motoru.
To máš tak naskillované že se nebojíš že se to roztáhne a bude vůle moc malá?
|
27.8.07, 12:35 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Re: Klepání ventilů
cyz píše: Kristensen píše: Ono taky hodně záleží na rozdělovači jakej dává předstih, mě to taky dělalo. Jinak ventily můžeš dělat i na teplým ale musíš pamatovat že po zahřátí se ta vůle zvětšuje. Já jsem na sníženej hlavě a vačce 280/280 dělal 0,4 na teplým motoru.
To máš tak naskillované že se nebojíš že se to roztáhne a bude vůle moc malá?
Co se roztáhne? Pokud na studeným nastavíš 20/20 tak když ho ohřeješ tak tam máš 30/30 až 35/35
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
27.8.07, 12:41 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
Re: Klepání ventilů
Kristensen píše: cyz píše: Kristensen píše: Ono taky hodně záleží na rozdělovači jakej dává předstih, mě to taky dělalo. Jinak ventily můžeš dělat i na teplým ale musíš pamatovat že po zahřátí se ta vůle zvětšuje. Já jsem na sníženej hlavě a vačce 280/280 dělal 0,4 na teplým motoru.
To máš tak naskillované že se nebojíš že se to roztáhne a bude vůle moc malá? Co se roztáhne? Pokud na studeným nastavíš 20/20 tak když ho ohřeješ tak tam máš 30/30 až 35/35
znám jedno fáčko koupené ještě v tuzexu, je v perfektním stavu, protože moc nejezdí a ventily vesele třískají, (detonace)předstih je absolutně přesný reakce na odpojení podtlaku okamžitá, dal jsem i předstih na volnoběh -10, nic nepomáhá přidáš a práská v tom je to 136 lx, najeto 70.000 km , dali jsme i různé benzíny, přidáš a řechtá a řechtá miloš
|
27.8.07, 14:12 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
Re: Klepání ventilů
Kikan píše: Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky. Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím. Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?
A o kolik jsi tu hlavu snizoval?? Pri tom snizovani zabrusovals i ventily??
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
27.8.07, 14:49 |
|
|
fert.j
Příspěvky: 544 Bydliště: Praha
|
Re: Klepání ventilů
DRYVER píše: Kikan píše: Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky. Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím. Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují? A o kolik jsi tu hlavu snizoval?? Pri tom snizovani zabrusovals i ventily??
a mas upraveny spalovaky?
|
27.8.07, 14:50 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Re: Klepání ventilů
Kikan píše: Dlouho jsem tu nebyl a tak vás všechny zdravím. Od doby kdy jsem dělal GO a snižival hlavu ( cca 5 měsíců) mi při zahřátém motoru klepou ventily - a ani né v záběru, jako při udržování rychlosti. Na studeném motoru jsem si toho nevšiml. Ventily jsem už seřizoval dvakrát a pořád je to stejné. Ventily jsem seřizoval na studeném motoru. Ještě jedna věc mám tam ocelové tyčky. Mám ty ventily seřídit při teplém motoru? Už nevím co s tím. Ještě mě napadlo jestli nejsou unavené pružinky na ventilech a ty odskakují?
Tak seřizuj,pokud stále klepou a použij ty hliníkový tyčky. Na sání..
.Pokud i pak,tak jestli ti díky tý kompresi neklepe na volnoběh něco jinýho...?U utahaně jetýho motoru,už se při velkých tlacích tolik nevýtváří hydrodin.film-olejová vrstva v kluzných ložiskách...Snad si to nevzal moc....
|
27.8.07, 14:58 |
|
|
DRYVER
Příspěvky: 2939 Bydliště: Rokytnice u Přerova
|
takovy dotaz - jaky je rozdil mezi pouzitim normalnich tycek a tech hlinikovych? Je to o hlucnosti, nebo roztraznosti materialu, ci o vaze??
_________________ silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS
|
27.8.07, 15:02 |
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
No hluk se sníží, trochu...
Je to lehčí, možná to míň zatěžuje rozvody, ale při "normálních" otáčkách asi bez efektu...
Roztažnost materiálu... Blok je hliníkovej, hlava taky, takže když je hliníková i tyčka, teoreticky by se měla vůle, během ohřívání motoru, míň měnit.
P.S.: Nechcete někdo 4 ocelový tyčky?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
27.8.07, 15:06 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
DRYVER píše: takovy dotaz - jaky je rozdil mezi pouzitim normalnich tycek a tech hlinikovych? Je to o hlucnosti, nebo roztraznosti materialu, ci o vaze??
O hlučnosti,díky jiné roztažnosti.Váha má v tomto případě zanedbatelný vliv.
|
27.8.07, 15:14 |
|
|
slovacek.milos
Mistr mechanik
Příspěvky: 16256 Bydliště: Strážnice
|
DRYVER píše: takovy dotaz - jaky je rozdil mezi pouzitim normalnich tycek a tech hlinikovych? Je to o hlucnosti, nebo roztraznosti materialu, ci o vaze??
já si myslím že je to o váze, tu roztažnost to má větší dáš 0.25 miloš
|
27.8.07, 15:15 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|