Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 15:03



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Zápach spaleného oleje? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 40
Příspěvek Zápach spaleného oleje?
Dobrý den, prosím o radu s následujícím problémem. Jedná se o vůz Š 105 L z roku 1988. Startovaní studeného i teplého motoru je bezproblémové. Při zapnutém sytiči však auto silně kouří a z výfuku je cítit silný zápach, který bych identifikoval nesjpíše jako zápach spáleného oleje. Při vypnutém sytiči auto nekouří, výfukové plyny však i přesto "nenormálně zapáchají". Jinak auto neškube ani nepozoruji jiné problémy, kromě zvýšené spotřeby oleje. Dalším problémem je i to, že vana je zespodu celkem silně od oleje, při delším stání však pod autem žádné skvrny nejsou. Myslíte prosím, že problém může být ve špatně seřízeném karburátoru, ventilech či se jedná o předzvěst nějaké závažnejší poruchy, resp. problému? Auto vlastním teprve chvíli, může být příčina i například dlouho nevyměněný olej? Děkuji za předem za rady :-)


2.9.07, 07:13
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6584
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
zrejme sa jedna o piestne kruzky, ktore su po smrti. Skus nastartovat motor a vytiahni z horneho vika motora (plechovy fras na vrchu) hadicu, ktora ide do filtrboxu, dost pravdepodobne odtial pojde velke mnozstvo vyfukovych plynov a zohriaty olej je tadialto vplyvom velkeho tahu strhavany do filtrboxu. Filtrbox bude takisto zvnutra cely zamazany od oleja. Poslednym sposobom, ako sa moze olej pri zodratych kruzkoch dostat do spalovaku je spodkom piestu pomedzi kruzky, ak su uz zodrate.

Kazdopadne velky unik spalin cez priestor odvetravania klukovej skrine jednoznacne upozornuje na netesnost spalovacieho priestoru, najpravdepodobnejsie piestnych kruzkov.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


2.9.07, 07:29
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ventYl píše:
zrejme sa jedna o piestne kruzky, ktore su po smrti. Skus nastartovat motor a vytiahni z horneho vika motora (plechovy fras na vrchu) hadicu, ktora ide do filtrboxu, dost pravdepodobne odtial pojde velke mnozstvo vyfukovych plynov a zohriaty olej je tadialto vplyvom velkeho tahu strhavany do filtrboxu. Filtrbox bude takisto zvnutra cely zamazany od oleja. Poslednym sposobom, ako sa moze olej pri zodratych kruzkoch dostat do spalovaku je spodkom piestu pomedzi kruzky, ak su uz zodrate.

Kazdopadne velky unik spalin cez priestor odvetravania klukovej skrine jednoznacne upozornuje na netesnost spalovacieho priestoru, najpravdepodobnejsie piestnych kruzkov.


a aj cez vybité vodítka ventilov....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


2.9.07, 08:25
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: Zápach spaleného oleje?
Zaša píše:
Dobrý den, prosím o radu s následujícím problémem. Jedná se o vůz Š 105 L z roku 1988. Startovaní studeného i teplého motoru je bezproblémové. Při zapnutém sytiči však auto silně kouří a z výfuku je cítit silný zápach, který bych identifikoval nesjpíše jako zápach spáleného oleje. Při vypnutém sytiči auto nekouří, výfukové plyny však i přesto "nenormálně zapáchají". Jinak auto neškube ani nepozoruji jiné problémy, kromě zvýšené spotřeby oleje. Dalším problémem je i to, že vana je zespodu celkem silně od oleje, při delším stání však pod autem žádné skvrny nejsou. Myslíte prosím, že problém může být ve špatně seřízeném karburátoru, ventilech či se jedná o předzvěst nějaké závažnejší poruchy, resp. problému? Auto vlastním teprve chvíli, může být příčina i například dlouho nevyměněný olej? Děkuji za předem za rady :-)


Jak říká kolega - vypadá to na kroužky. Podívej se jestli stojí olej na bloku motoru kolem měrky v té prohlubni (pokud ano můžou být špatné), další možnost jak to vyzkoušet je nastartovat motor, nechat tak 10 minut běžet na volnoběh a potom sešlápnout plyn. Pokud se z výfuku vyvalí mrak dýmu tak je motor zralý na překroužkování (nebo GO). Záleží na tom jestli ti vadí že musíš pořád dolévat olej a jestli máš ekologické uvažování :)...to že by motor přestal úplně fungovat jen tak zničeho nic to ne, jedině že bys ho zadřel protože ti došel olej a nebo že by se ti při startu zalepily svíčky olejem a nechtělo to chytit


2.9.07, 08:31
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
ještě jsou dobré znaky zaolejovaná svíčka na čtvrtém válci a mastné zadní čelo, jakože malé mastné kapičky které vzlínají po zadním čele a jestli klepe klika, na volnoběh klepou pístní čepy a při přidání zaklepou ojniční šálky na klice tak jedině druhý motor miloš


2.9.07, 08:35
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
ještě jsou dobré znaky zaolejovaná svíčka na čtvrtém válci a mastné zadní čelo, jakože malé mastné kapičky které vzlínají po zadním čele a jestli klepe klika, na volnoběh klepou pístní čepy a při přidání zaklepou ojniční šálky na klice tak jedině druhý motor miloš


Můžeš to pls. trochu upřesnit to mastné zadní čelo? Čím to je?


2.9.07, 09:01
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
cyz píše:
slovacek.milos píše:
ještě jsou dobré znaky zaolejovaná svíčka na čtvrtém válci a mastné zadní čelo, jakože malé mastné kapičky které vzlínají po zadním čele a jestli klepe klika, na volnoběh klepou pístní čepy a při přidání zaklepou ojniční šálky na klice tak jedině druhý motor miloš


Můžeš to pls. trochu upřesnit to mastné zadní čelo? Čím to je?


pokud ti přes dřík výfukového ventilu u 120 teče olej a přes neexistující hrany stíracíhio kroužku, tak neshoří, ale zjednodušeně prská z výfuku a podtlakem zadního čela je na něj přitažen a to je pak zaprskané no někdy to jsou kapky dost velké miloš


2.9.07, 09:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
cyz píše:
slovacek.milos píše:
ještě jsou dobré znaky zaolejovaná svíčka na čtvrtém válci a mastné zadní čelo, jakože malé mastné kapičky které vzlínají po zadním čele a jestli klepe klika, na volnoběh klepou pístní čepy a při přidání zaklepou ojniční šálky na klice tak jedině druhý motor miloš


Můžeš to pls. trochu upřesnit to mastné zadní čelo? Čím to je?


pokud ti přes dřík výfukového ventilu u 120 teče olej a přes neexistující hrany stíracíhio kroužku, tak neshoří, ale zjednodušeně prská z výfuku a podtlakem zadního čela je na něj přitažen a to je pak zaprskané no někdy to jsou kapky dost velké miloš


Aha...jo takhle to je. Dík...


2.9.07, 09:30
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6584
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
to mozem potvrdit, mal som piestne kruzky uplne v hajzlu a furt som mal zadne celo zamazane od oleja.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


2.9.07, 09:42
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 40
Příspěvek 
Děkuji všem za reakce. Zaujala mě informace o oleji v prohlubni vedle měrky oleje. V tom žlábku se olej opravdu drží. Zajímalo by mě, odkud a jakým způsobem se tam dostává? :shock: Také bych se ještě zeptal zda-li máte přibližnou představu na kolik tak (samozřejmě velmi zhruba) může výměna kroužků v servisu přijít, nebo alespoň jestli se jedná o jednu z nákladnějších investic či nikoli. Díky


2.9.07, 11:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Zaša píše:
Děkuji všem za reakce. Zaujala mě informace o oleji v prohlubni vedle měrky oleje. V tom žlábku se olej opravdu drží. Zajímalo by mě, odkud a jakým způsobem se tam dostává? :shock: Také bych se ještě zeptal zda-li máte přibližnou představu na kolik tak (samozřejmě velmi zhruba) může výměna kroužků v servisu přijít, nebo alespoň jestli se jedná o jednu z nákladnějších investic či nikoli. Díky


Tak druhý motor by tě vyšel určitě levněji než výměna kroužků v servisu. Ale jestli je tenhle bezproblémový tak bych to překroužkoval. Pokud se nemýlím tak překroužkování na škodovku stojí s prací kolem 2-3 tisíc co jsem tak slyšel. Ten olej kolem měrky to dost přesně nevím, asi tím jak profukují plyny kolem netěsných kroužků tak to prská a jak ti jdou ty plyny i s rozstříkaným olejem ven tak se to sráží na takovýchto místech. Na mojí škodovce na původním motoru to byl takový extrém že byl olej až ve filtrboxu


2.9.07, 12:10
Profil ICQ
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Samotny krouzky cesky nebo nemecky stojej 500 - 700, sracky z polska asi 200. Jinak do servisu bych to nedaval, tam s tebou vyjebou, malo kdy narazis na slusnyho mechanika jako je Miloš, Drak ci Kristensen. Vetsina jak vidi skodovku tak jim dou ruce dozadu ... :(

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


2.9.07, 12:11
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Matthes píše:
Samotny krouzky cesky nebo nemecky stojej 500 - 700, sracky z polska asi 200. Jinak do servisu bych to nedaval, tam s tebou vyjebou, malo kdy narazis na slusnyho mechanika jako je Miloš, Drak ci Kristensen. Vetsina jak vidi skodovku tak jim dou ruce dozadu ... :(


jj....dostávají tulení nemoc - najednou mají ruce dlaněma od těla :D. Bohužel jak jsem pozoroval tak ve spoustě servisů mechanici na autě kde musí na diagnostku použít místo počítače svůj mozek tak jsou bezradní a takové věci jako seřizování ventilů na OHV rozvodu se pomalu stává zapomenutým starověkým uměním.


2.9.07, 12:14
Profil ICQ

Příspěvky: 40
Příspěvek 
Ještě jednou děkuji všem za reakce. Napadla ještě jedna malá otázečka:
Má toto opotřebovaní pístních kroužků vliv i na zvýšenou spotřebu benzínu?


2.9.07, 22:51
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6584
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Zaša píše:
Děkuji všem za reakce. Zaujala mě informace o oleji v prohlubni vedle měrky oleje. V tom žlábku se olej opravdu drží. Zajímalo by mě, odkud a jakým způsobem se tam dostává? :shock: Také bych se ještě zeptal zda-li máte přibližnou představu na kolik tak (samozřejmě velmi zhruba) může výměna kroužků v servisu přijít, nebo alespoň jestli se jedná o jednu z nákladnějších investic či nikoli. Díky


Ja som mal presne tento problem. Olej sa mi vytlacal cez merku oleja do toho zosilenia na bloku motora a vznikala tam louzicka. Dosledok bol ten, ze som mal samoregulaciu hladiny oleja v motore a viac ako cca 2,7l oleja som v nom neudrzal, vsetko, co bolo navyse, motor spolahlivo vygrcal. Dosledkom bolo, ze olej bol prehriaty, po dvoch rokoch sa odporucali vsetky loziska na klukovke (sice sa nezadreli, ale ich schopnost udrzat prevadzkovy tlak v mazacej sustave bola porovnatelna so schopnostou 90rocneho dochodcu s rakovinou prostaty udrzat moc, proste to po par km jazdy na plny kotol a vyradeni na volnobeh uplne stratilo tlak v mazani). Mna stala komplet GO motora 105L (vsetky tesnenia, rozvody, gufero na klukovku, loziska hlavne aj ojnicne, zrovnanie a znizenie hlavy, nove nemecke piestne kruzky, komplet nova spojka) nieco pod 5000 SkK.

Opotrebovanie piestnych kruzkov na spotrebu vplyv moc nema, teda aspon nie priamy. Zvysenie prepustania tlaku zo spalovacieho priestoru do vane vsak ma za dosledok, ze aby si dosiahol aspon rovnaky tah, ako ma motor s funkcnymi kruzkami, vytinas tomu viac, co nuti motor zrat viac (aby sa kompenzovala strata tlaku).

V dobrom servise ti to spravia za par tisic a praca je to tak maximalne na 2 dni.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


3.9.07, 10:15
Profil Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 17 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 40 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz