Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 16:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2
 Favorit - startovani na lpg 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
michale ono je to trochu jinak, každý stlačený plyn nebo vzduch který uniká do atmosvéry z láhve mrzne a potřebuje ohřívat a pokud ho tvá nemrznouší směs neohřeje tak zamrzne a reduktor zbělá a je dojeto a motor máš v pekrfektním stavu, některé favority s horší kompresí a horším rozdělovačem je problém nastartovat při +5 miloš


v tomto máš pravdu, ale pri štarte pri -15 ten reduktor má vďaka cirkulácii vody teplotu motora, aj keď má motor 20s po štarte už nie -15, ale -10, takže už chladnúť a zamŕzať nebude a tekutý propán/bután zamŕza až niekde pod -20, a objemové množstvo zmesi pri -10 je dostatočné na chod motora, vlastn tepelná rozťažnosť plynov robí pri LPG pohone vlastne automatický sytič, jediné čo musí byť funkčné je zvýšenie otáčok...

reduktor mi raz zamrzol, ale to bolo prerazené tesnenie pod hlavou tak že sa tam dostalo toľko vzduchu (výfukové plyny) že reduktor nebol ohriaty od motora, lebo voda jednoducho necirkulovala...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.9.07, 10:58
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 26
Příspěvek Re: Favorit - startovani na lpg
jeste se zeptam jakou svicku na lpg do favose? mam tam DR15ys ale ted jsem na to slysel dost negativ ... tak co tam dat?


4.9.07, 13:25
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: Favorit - startovani na lpg
dubaduba píše:
jeste se zeptam jakou svicku na lpg do favose? mam tam DR15ys ale ted jsem na to slysel dost negativ ... tak co tam dat?


tak nejlepší je asi platinová ale otrh dej 0.5, sada asi 650 korun, ty stříbrné se mi zdá že mají slabý kontakt a pokud je moc horko a jedeš třeba s vozíkem tak tam narůstají odtrhy a pak to cuká miloš


4.9.07, 13:47
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
michalkatka píše:
slovacek.milos píše:
michale ono je to trochu jinak, každý stlačený plyn nebo vzduch který uniká do atmosvéry z láhve mrzne a potřebuje ohřívat a pokud ho tvá nemrznouší směs neohřeje tak zamrzne a reduktor zbělá a je dojeto a motor máš v pekrfektním stavu, některé favority s horší kompresí a horším rozdělovačem je problém nastartovat při +5 miloš


v tomto máš pravdu, ale pri štarte pri -15 ten reduktor má vďaka cirkulácii vody teplotu motora, aj keď má motor 20s po štarte už nie -15, ale -10, takže už chladnúť a zamŕzať nebude a tekutý propán/bután zamŕza až niekde pod -20, a objemové množstvo zmesi pri -10 je dostatočné na chod motora, vlastn tepelná rozťažnosť plynov robí pri LPG pohone vlastne automatický sytič, jediné čo musí byť funkčné je zvýšenie otáčok...

reduktor mi raz zamrzol, ale to bolo prerazené tesnenie pod hlavou tak že sa tam dostalo toľko vzduchu (výfukové plyny) že reduktor nebol ohriaty od motora, lebo voda jednoducho necirkulovala...


michale kdes na to přišel že propan butan zamrzá pod -20, to by mě teda zajímalo, propan se odpařuje při -40 a butan při 0, butan zamrzá kolem mínus sto a propan to ani nevím třeba na sibiři se P-B běžně kýbluje do zásobníků, ale že by ho dosekávali to asi ne miloš


4.9.07, 13:54
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
michale kdes na to přišel že propan butan zamrzá pod -20, to by mě teda zajímalo, propan se odpařuje při -40 a butan při 0, butan zamrzá kolem mínus sto a propan to ani nevím třeba na sibiři se P-B běžně kýbluje do zásobníků, ale že by ho dosekávali to asi ne miloš


vidíš -40 :lol: na zimu je pomer propánu/butánu 1:10 kôli zamŕzaniu(alebo odparovaniu), ja som to tresol lebo som si presnú hodnotu nepamätal, takže nevidím problém štartovať aj do -40 :lol:
ale vážne, kde sme začali?

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.9.07, 19:16
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
michalkatka píše:
slovacek.milos píše:
michale kdes na to přišel že propan butan zamrzá pod -20, to by mě teda zajímalo, propan se odpařuje při -40 a butan při 0, butan zamrzá kolem mínus sto a propan to ani nevím třeba na sibiři se P-B běžně kýbluje do zásobníků, ale že by ho dosekávali to asi ne miloš


vidíš -40 :lol: na zimu je pomer propánu/butánu 1:10 kôli zamŕzaniu(alebo odparovaniu), ja som to tresol lebo som si presnú hodnotu nepamätal, takže nevidím problém štartovať aj do -40 :lol:
ale vážne, kde sme začali?


no michale zas blbě jsme začali, co se týče propan butanu tak se prodává letní a zimní směs letní je 60 na 40% butan propan a zimní je 60 na 40% propan butan mám platné oprávnění na tlakování lahví flaga plyn, tak jsou ty poměry od nich, ale jedna k deseti to asi nebude pravda a jestli jo tak kdo to tak plní, a co se týče toho mrznutí to jsem se díval i do testů na získání oprávnění to jsem tam nikde nenašel, protože v našich podmínkách to nemrzne a co mám papíry od lovteku na montáž LPG tak je tam asi -130 butan a -180 propan že ti zmrzne na kámen +-, tam si asi pleteš ten pojem odpařování nebo bod varu propan -40 a butan 0, tak to prostuduj a vymysli co by to vyvrátilo miloš


4.9.07, 19:40
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
no michale zas blbě jsme začali, co se týče propan butanu tak se prodává letní a zimní směs letní je 60 na 40% butan propan a zimní je 60 na 40% propan butan mám platné oprávnění na tlakování lahví flaga plyn, tak jsou ty poměry od nich, ale jedna k deseti to asi nebude pravda a jestli jo tak kdo to tak plní, a co se týče toho mrznutí to jsem se díval i do testů na získání oprávnění to jsem tam nikde nenašel, protože v našich podmínkách to nemrzne a co mám papíry od lovteku na montáž LPG tak je tam asi -130 butan a -180 propan že ti zmrzne na kámen +-, tam si asi pleteš ten pojem odpařování nebo bod varu propan -40 a butan 0, tak to prostuduj a vymysli co by to vyvrátilo miloš


miloši, priznávam sa že body varu, odparovania a zamŕzania propán/butánu neviem, ale viem že reduktor ti nesmie vychladnúť pod teplotu na ktorú máš vodu v systéme, vtedy sa prestane ohrievať a zamrzne nadobro, niečo ten reduktor zablokuje, možno krištáliky vody, plynu, alebo membrány zatuhnú natoľko že prestanú pracovať, to neviem, ale servisák ktorý montuje iba LPG už viac ako 10rokov mi to tvrdil, a vidieť že sa v tom vyzná, tam kde mne LPG montovali vedia prd, už chodím iba k nemu...

ale začali sme pri tom štarte na LPG v mraze, prečo by motor na LPG nemal naskočiť aj pri -20?...
-15 overené mám... ak ti pretočí motor, hodí iskru a reduktor dodá potrebné množstvo plynného propán/butánu motor musí naskočiť...

a ten pomer propán/butánu som našiel niekde na nete, už sa mi to hladať nechce, možno to bola kačica, ale ja idem na stojan a čapujem LPG, aký je tam pomer mi je v podstate jedno...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.9.07, 07:40
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
michalkatka píše:
slovacek.milos píše:
no michale zas blbě jsme začali, co se týče propan butanu tak se prodává letní a zimní směs letní je 60 na 40% butan propan a zimní je 60 na 40% propan butan mám platné oprávnění na tlakování lahví flaga plyn, tak jsou ty poměry od nich, ale jedna k deseti to asi nebude pravda a jestli jo tak kdo to tak plní, a co se týče toho mrznutí to jsem se díval i do testů na získání oprávnění to jsem tam nikde nenašel, protože v našich podmínkách to nemrzne a co mám papíry od lovteku na montáž LPG tak je tam asi -130 butan a -180 propan že ti zmrzne na kámen +-, tam si asi pleteš ten pojem odpařování nebo bod varu propan -40 a butan 0, tak to prostuduj a vymysli co by to vyvrátilo miloš


miloši, priznávam sa že body varu, odparovania a zamŕzania propán/butánu neviem, ale viem že reduktor ti nesmie vychladnúť pod teplotu na ktorú máš vodu v systéme, vtedy sa prestane ohrievať a zamrzne nadobro, niečo ten reduktor zablokuje, možno krištáliky vody, plynu, alebo membrány zatuhnú natoľko že prestanú pracovať, to neviem, ale servisák ktorý montuje iba LPG už viac ako 10rokov mi to tvrdil, a vidieť že sa v tom vyzná, tam kde mne LPG montovali vedia prd, už chodím iba k nemu...

ale začali sme pri tom štarte na LPG v mraze, prečo by motor na LPG nemal naskočiť aj pri -20?...
-15 overené mám... ak ti pretočí motor, hodí iskru a reduktor dodá potrebné množstvo plynného propán/butánu motor musí naskočiť...

a ten pomer propán/butánu som našiel niekde na nete, už sa mi to hladať nechce, možno to bola kačica, ale ja idem na stojan a čapujem LPG, aký je tam pomer mi je v podstate jedno...



ty teploty té vody ti moc nesedí, pokud nastartuješ třeba při mínus 15 tak cca po půl kilometru jízdy na plyn zamrzneš v reduktoru, těch mínus deset nebo O co máš v motoru ho prostě neohřejou, si to vzimě někdy vyzkoušej po ránu, a že ten motor nenaskočí při -20 to tu za chvíli zjistíme jak se začne teplota blížit k nule to tu bude zas dotazů proč to nestartuje, tam je největší problém si namíchat správný poměr směsi pro start, karbec je na to vymyšlený, ale ten plyn u fáčka má jen sytič to červené tlačítko a řidičův mozek, a ty co mají automatický syatič tak sytí pořád stejnou dobu +20 nebo -20 miloš


5.9.07, 08:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
ty teploty té vody ti moc nesedí, pokud nastartuješ třeba při mínus 15 tak cca po půl kilometru jízdy na plyn zamrzneš v reduktoru, těch mínus deset nebo O co máš v motoru ho prostě neohřejou, si to vzimě někdy vyzkoušej po ránu, a že ten motor nenaskočí při -20 to tu za chvíli zjistíme jak se začne teplota blížit k nule to tu bude zas dotazů proč to nestartuje, tam je největší problém si namíchat správný poměr směsi pro start, karbec je na to vymyšlený, ale ten plyn u fáčka má jen sytič to červené tlačítko a řidičův mozek, a ty co mají automatický syatič tak sytí pořád stejnou dobu +20 nebo -20 miloš


tak to sa mýliš, z vlastnej skúsenosti, v zime ráno cca 5,10 chodím do roboty a teploty boli aj medzi - 10 až - 15, auto chytilo na LPG, oškrabal som námrazu (ak nejaká bola) a na LPG som prišiel do roboty. ja benzín používam iba na dojazd na pumpu ak mi dôjde LPG... o tom ma nepresvedčíš že pri -15 prejem pol kilometra...
aj na lyžovačke na Králikoch som štartoval na LPG pri nejakých -16 a pohoda....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.9.07, 08:23
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
michalkatka píše:
slovacek.milos píše:
ty teploty té vody ti moc nesedí, pokud nastartuješ třeba při mínus 15 tak cca po půl kilometru jízdy na plyn zamrzneš v reduktoru, těch mínus deset nebo O co máš v motoru ho prostě neohřejou, si to vzimě někdy vyzkoušej po ránu, a že ten motor nenaskočí při -20 to tu za chvíli zjistíme jak se začne teplota blížit k nule to tu bude zas dotazů proč to nestartuje, tam je největší problém si namíchat správný poměr směsi pro start, karbec je na to vymyšlený, ale ten plyn u fáčka má jen sytič to červené tlačítko a řidičův mozek, a ty co mají automatický syatič tak sytí pořád stejnou dobu +20 nebo -20 miloš


tak to sa mýliš, z vlastnej skúsenosti, v zime ráno cca 5,10 chodím do roboty a teploty boli aj medzi - 10 až - 15, auto chytilo na LPG, oškrabal som námrazu (ak nejaká bola) a na LPG som prišiel do roboty. ja benzín používam iba na dojazd na pumpu ak mi dôjde LPG... o tom ma nepresvedčíš že pri -15 prejem pol kilometra...
aj na lyžovačke na Králikoch som štartoval na LPG pri nejakých -16 a pohoda....


zírám já jsem stím volvem zamrzl asi po 400 metrech pokud jsem tam hned neprdl benál a co jsem měl fáčko a feldu tak ty jsem v zimě garážoval možmá jezdíš na dobrý plyn jakože víc propanu tady je norma 60 propan a 40% butan pro zimní období miloš


5.9.07, 08:31
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
zírám já jsem stím volvem zamrzl asi po 400 metrech pokud jsem tam hned neprdl benál a co jsem měl fáčko a feldu tak ty jsem v zimě garážoval možmá jezdíš na dobrý plyn jakože víc propanu tady je norma 60 propan a 40% butan pro zimní období miloš


tankujem väčšinou na Jurki pumpe, ale od kiaľ berú plyn neviem...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.9.07, 08:51
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
michalkatka píše:
slovacek.milos píše:
ty teploty té vody ti moc nesedí, pokud nastartuješ třeba při mínus 15 tak cca po půl kilometru jízdy na plyn zamrzneš v reduktoru, těch mínus deset nebo O co máš v motoru ho prostě neohřejou, si to vzimě někdy vyzkoušej po ránu, a že ten motor nenaskočí při -20 to tu za chvíli zjistíme jak se začne teplota blížit k nule to tu bude zas dotazů proč to nestartuje, tam je největší problém si namíchat správný poměr směsi pro start, karbec je na to vymyšlený, ale ten plyn u fáčka má jen sytič to červené tlačítko a řidičův mozek, a ty co mají automatický syatič tak sytí pořád stejnou dobu +20 nebo -20 miloš


tak to sa mýliš, z vlastnej skúsenosti, v zime ráno cca 5,10 chodím do roboty a teploty boli aj medzi - 10 až - 15, auto chytilo na LPG, oškrabal som námrazu (ak nejaká bola) a na LPG som prišiel do roboty. ja benzín používam iba na dojazd na pumpu ak mi dôjde LPG... o tom ma nepresvedčíš že pri -15 prejem pol kilometra...
aj na lyžovačke na Králikoch som štartoval na LPG pri nejakých -16 a pohoda....


zírám já jsem stím volvem zamrzl asi po 400 metrech pokud jsem tam hned neprdl benál a co jsem měl fáčko a feldu tak ty jsem v zimě garážoval možmá jezdíš na dobrý plyn jakože víc propanu tady je norma 60 propan a 40% butan pro zimní období miloš


šak normál starovat na lpg i pod - 10, v pohodě necuká lepší jak na bzín

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


5.9.07, 16:44
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 27 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 53 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz