Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 04:06



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5
 Je normalni, ze srouby hlavy nejdou povolit? 
Autor Zpráva

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
jeden deděk z komplexu garáží kde je i ta naše si na povolovaní zarezlejch spojů moc vychvaloval obyčejný jar...

Nalil, vykouřil startku a povolil bet problémů

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


26.8.07, 19:58
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
michalkatka píše:
fatal píše:
Šroub už je celý provrtán 8mm vrtákem a je utopený asi centimetr v bloku. Je nějaký způsob jak ten zbytek dostat ven, nebo je jediná možnost provrtání na vnitřní průměr závitu?



teraz by to asi išlo von tým "vyťahovákom zalomených skrutiek" je to taký ocelový nastavec na golu kde koniec je taký kuželový a je na ňom opačný závit takže vlasne v diere sa povolovaním priťahuje do skrutky až kým skrutka nepovolí.
teraz by ti zrejme pomohla nejaká brzdovka, alebo chémia lebo by sa dostala na závit aj od spodu...


Ten vytahovák bych nechal až jako krajní poslední smrtelnou možnost protože jak ho zalomíš tak už to neodvrtáš.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


26.8.07, 20:06
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Kristensen píše:
Ten vytahovák bych nechal až jako krajní poslední smrtelnou možnost protože jak ho zalomíš tak už to neodvrtáš.


myslíš že by to mal odvŕtať na vnútorný priemer závitu? pochybujem že by to bola taká strojárska presnosť aby ten závit nezničil, potom bude potrebovať tú závitovú vložku...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


26.8.07, 20:50
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Story pokračuje. Po dalším částečném odvrtání a následném pracném odsekání do hloubky asi 3cm jsme do díry naklepli ocelovou trubičku a provrtali zbytek devítkou. Samozřejmě křivě, v ruce to prostě přesně nelze.

Pak jsme odvrtali trubičku. :lol:

V díře tedy zůstaly zbytky šroubu (závitů), na jedné straně víc. Na jedné straně je vidět kousek závitu bloku.

Jak dál? Závitník? Jak vyřezat závit tak, abych se trefil do starého závitu, tedy neodebrat materiál, který má zůstat? Jak uderžet osu s blokem, když je na jedné straně více zbylého materiálu šroubu?

:?:


30.8.07, 19:16
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
fatal píše:
Story pokračuje. Po dalším částečném odvrtání a následném pracném odsekání do hloubky asi 3cm jsme do díry naklepli ocelovou trubičku a provrtali zbytek devítkou. Samozřejmě křivě, v ruce to prostě přesně nelze.

Pak jsme odvrtali trubičku. :lol:

V díře tedy zůstaly zbytky šroubu (závitů), na jedné straně víc. Na jedné straně je vidět kousek závitu bloku.

Jak dál? Závitník? Jak vyřezat závit tak, abych se trefil do starého závitu, tedy neodebrat materiál, který má zůstat? Jak uderžet osu s blokem, když je na jedné straně více zbylého materiálu šroubu?

:?:


teraz by si si mal zohnať tú závitovú vložku a odvŕtať to podľa vonkajšieho závitu a natezať tam taký závit...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


30.8.07, 19:21
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
michalkatka píše:
teraz by si si mal zohnať tú závitovú vložku a odvŕtať to podľa vonkajšieho závitu a natezať tam taký závit...


To mi přijde jako příliš složité řešení... Myslíš, že původní závit se mi nepovede obnovit?


31.8.07, 11:44
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
fatal píše:
Story pokračuje. Po dalším částečném odvrtání a následném pracném odsekání do hloubky asi 3cm jsme do díry naklepli ocelovou trubičku a provrtali zbytek devítkou. Samozřejmě křivě, v ruce to prostě přesně nelze.

Pak jsme odvrtali trubičku. :lol:

V díře tedy zůstaly zbytky šroubu (závitů), na jedné straně víc. Na jedné straně je vidět kousek závitu bloku.

Jak dál? Závitník? Jak vyřezat závit tak, abych se trefil do starého závitu, tedy neodebrat materiál, který má zůstat? Jak uderžet osu s blokem, když je na jedné straně více zbylého materiálu šroubu?

:?:


Dost blbě...Ručně jde osa udržet :wink: ...Ale musí být od základu přesná.Ta vrtačka za to nemůže.. :cry: :lol: .Ale stane se... :wink: vezmi vrták menšího průměru než máš díru,třeba šestku a odebírej-odfrézuj ten kus,který tam vyčnívá...Bude to dřina. Existují frézovací vrtáky...v OBi je jich přehršel.Ty by ti pomohli víc.Ale dřina je obyčejný vrták.A né abys porušil závit v bloku.To je práce na dvě věci.Ty ten závit potřebuješ čistý,jako nový.Snaž se nebo nevyjedeš...A pamatuj,že není nic nad zlatý český ruce.V německu by ti to hodili na hlavu podobně jako v tom servisu cos navštívil :wink:


31.8.07, 12:30
Profil
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Další část příběhu aneb nekonečná série problémů...

Podařilo se vysekat všechny zbytky šroubu, závity bloku dole zůstaly. Rozhodl jsem se zkusit závity vyčistit závitníkem, ale opět problém. Závitníky mají délku 70mm, ale díra má hloubku cca 75mm. Prodlužovací tyčka existuje, ale má vnější průměr 12,4mm, průměr díry v bloku je však jen cca 11,8mm... Delší závitníky sice jsou, ale strojové, mají dlouhý "náběh", takže by neprotáhly závit až do konce... Nutnost objednání závitníků je už jen malý detail.

Už mě to fakt přestává bavit...


5.9.07, 13:23
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Tak pokud vás to ještě nepřestalo bavit, můžete si přečíst další díl příběhu. :lol:

Závity po odvrtaném a vysekaném šroubu jsem vyčistil závitníkem, protáhl jsem i závity některých dalších děr. Pečlivě jsem očistil všechny šrouby a pod nový šroub přišla nižší podložka, abych využil více ze zachráněných závitů. Dotyčný šroub sice při dotahování hlavy kladl menší odpor, ale těžko říci, zda jsem serval závity nebo to bylo tím novým hladkým šroubem a podložkou. Dotažení jsem provedl podle doporučeného postupu, ale s nižšími hodnotami (počáteční dotažení jen 17Nm a finální dotažení nebylo 90°, ale jen cca 80°). Při startování to nejprve škytalo, ale nakonec se motor rozběhl. Jsem zvědav, zda se do příštího nastartování nějaké netěsnosti projeví...


7.10.07, 22:00
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18277
Příspěvek 
Tak, doufám, že toto je poslední díl. :wink:

Dnešní start byl ukázkový a první desetikilometrová projížďka po opravě byla v pohodě.

Díky za všechny rady. :)


8.10.07, 18:09
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Minulej týden sme sundávali hlavu z Avie, sviňa nešla a po dni zápasení to skončilo tak, že sme museli sundat kabinu, pověsila se celá avia za hlavu na jeřáb, hlava se nahřála švajcem do červena a po několika dobře mířených ranách palicou to nakonec povolilo, bohužel hlava i s motorem jsou na sračky.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


8.10.07, 18:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 2939
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
Drak píše:
Minulej týden sme sundávali hlavu z Avie, sviňa nešla a po dni zápasení to skončilo tak, že sme museli sundat kabinu, pověsila se celá avia za hlavu na jeřáb, hlava se nahřála švajcem do červena a po několika dobře mířených ranách palicou to nakonec povolilo, bohužel hlava i s motorem jsou na sračky.



:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: Ale podarilo se 8)

_________________
silver line combi 1,3 - 46 kw
O II kombi Look RS


8.10.07, 20:56
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Muselo, bulo fouklý těsnění pod hlavou mezi 1 a 2 válcem v místě, kde je šteft, tím to funělo nahoru a regulérně se ten šteft přivařil k hlavě, takže to asi po měsíci přestalo dělat bordel, blbec s tím jezdil rok, než se to projevilo znova a tak to dopadlo, škoda asi 30.000,- bude jezdit hňup dva měsíce zadarmo.

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


9.10.07, 07:18
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 73 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 59 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz