|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Motor Renault (otázka nejen na Kristensena) :)
Autor |
Zpráva |
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Motor Renault (otázka nejen na Kristensena) :)
Mám menší problém, nemohu nikde sehnat seřizovací hodnoty motoru v "Plynovce" (firemní vrak, kterým jezdím).
Je to Renault Rapid z roku 1987 a v něm motor 1,4 s jednokomorovým karburátorem.
Původní elektronické zapalování (jehož ostatky jsem tam nalezl) je předěláno na kontaktní - klasický rozdělovač s kladívky...
Potřebuji zjistit, jaké mají být ventilové vůle, odtrh a základní předstih...
Děkuji
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
17.9.07, 18:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
Jediný, co je pro tento typ v servisce, tak vůle, 0,15/0,20 mm S/V
Zapalování je všude uvedeno jako bezkontaktní, výrobce Ducelier, takže to bude něco namaštěnýho doma, zkus odtrh 0,4-0,5 mm a předstih okolo 5 a dolaď podle sluchu, jinak to asi nesvedeš.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
17.9.07, 18:53 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Nemáš alespoň kod motoru? Jediný co se mě podařilo dohledat nejbližšího tak je R5 1,4 - 1397ccm (1387ccm)
Zapalování Ducelier ale je to jen označení výrobce cívky. Odpor prim. vinutí 1,45 - vzdálenost kontaktů 0,4 - úhel sepnutí 54-60 (60-67 pro objem 1387ccm) - kapacita kondíku 0,25 uf (to uuu nemá být u ale teď nevim myslím že nano?)
Předstih základní bez potlaku na nastartovaným je 10stupňů při 650ot/min - Karbec je WEBER 32DIR 90/100
Koukni co tam máš nějakej bližší popis nebo označení, kod motoru a nejlépe co to je za karbec.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.9.07, 19:13 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Jo, díky, to mi stačí - v podstatě je to tedy převlečená škodovka
Jinak kód motoru je C1JE7, vysvětloval mi Petr (z TW), že C znamená Cléon (město, kde se tyhle motory dělaly), 1 znamená jednokomorový karbec a ty ostatní věci už nevim...
Zapalování, jak jsem psal, někdo předělal na klasické kontaktní, jinak karbec je původní.
Dám hodnoty jako u škodovky a pak budu laborovat za jízdy...
P.S.: To předělané zapalování - asi nějaký servis (pravděpodobně Kužel v Radotíně)...
To je vůbec divný zvyk některých servisů, že co nefunguje, nebo čemu nerozumim, vyhodim a dám něco jiného, nebo taky nic...
Třeba firemní Citrön Xantia má odstřižené vodiče k snímačům tloušťky brzdových destiček apod... - servis Patëra Citroën Radotín...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
17.9.07, 19:25 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
C1J je z převážnej většiny tranzistorový zapalování s indučkou a Karbcem Solex 32BIS nebo WEBER DRTM, předstih bez podtlaku 4 při 625 ot
Jeden jedinej C1J je s indučkou a přerušovačem, karbec Eyquem C52LS a předstih 5 při 750 jinak ostatní hodnoty jsou shodné s těma uplně prvníma co jsem ti psal.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
17.9.07, 20:02 |
|
|
Milan Koukal
Příspěvky: 947
|
těch tvojich 25μf je 25mikrofaradů a ne nano a ještě ktomu je to řecké písmeno μ (mí). to jenom tak pro úplnost
|
18.9.07, 15:24 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Milan Koukal píše: těch tvojich 25μf je 25mikrofaradů a ne nano a ještě ktomu je to řecké písmeno μ (mí). to jenom tak pro úplnost
jj já jen nevěděl jak ho napsat
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
18.9.07, 15:35 |
|
|
Petr
Příspěvky: 192 Bydliště: okolí Prahy
|
Ahoj Bukaji,
podívám se o víkendu do chytré knížky k R9 a R19, tam by měly být nějaké údaje o tomhle motoru. U těch 1.4 se dávalo víc druhů vaček a karbů a podle jejich různých kombinací mají různé typy různé předstihy(a taky výkon). Vůle ventilů je těch 0,15/0,20 - S/V, to souhlasí.
Ten rozdělovač s kladívkama zahoď co nejdál a dej tam bezkontakt, nota bene, když tam ještě máš plyn. Pokud neseženeš origo, tak se tam dá přizpůsobit i komplet zapalování z Fava. Svého času jsem to dělal u starých Renaultů, které ještě měly kladívka a vše bylo naprosto OK, s kladívkama se to nedalo srovnávat. Podtlak jsem upravil na renaultské hodnoty a odstředivou regulaci dal origo z Renaulta i s hřídelkou(stejný průměr) a jezdilo to o hodně líp než originál s ojetýma kladívkama a hlavně bez starosti, žádné vynechávání, střílení do výfuku, apod. Výborně to startovalo a dokonce jsem mohl i o trochu snížit bohatost aniž by to hůř jelo, spíš naopak-ta jiskra byla asi tak 20x větší, než u kladívka, takže směs líp chytila a shořela.
TOHLE PLATÍ ÚPLNĚ O VŠECH KLADÍVKÁCH - I U ŠKODOVEK!!!
Bukaji, válí se mi tu pod stolem ten 2komorový karb z nějaké Schade, kdy se pro něj stavíš ? Než mi ho uklízečka vyhodí ...
_________________ Citroen Xantia 1.9 TD Break r.v. 1997 - úžasný prostor a pohodlí
Citroen BX 1.9 D r.v. 1993 - super kára
Škoda Favorit 135 LS r. 1990 - bejvávalo
|
21.9.07, 13:23 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Díky, zatím jsem se k ničemu nedohrabal a už mne štve to střílení do výfuku, cukání a neochota startovat, ale vzhledem k mé pracovní vytíženosti ve firmě se k tomu jen tak nedostanu...
...navíc je motor velká koule kolomazi a před jakýmkoli zásahem je třeba jej nechat umýt...
..není čas...
...a na to, že to auto má sloužit už jen rok a pak šup do šrotu, tak nevim, jestli to má cenu dělat...
Ale zapalování z Fa? S tím mám dobré zkušenosti a jedno se mi tu válí
Ale asi jen seřídím ventily a předstih a odtrh a to ještě bůhví jestli...
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
24.9.07, 19:11 |
|
|
Bukaj
Příspěvky: 4747 Bydliště: Černíky
|
Tak dnes jsem se v tom trošku povrtal a pak jsem strávil hodinu ve sprše s kartáčkem a Jarem...
Petře, mohl bys mi, prosím, nějak podrobněji popsat tu přestavbu rozdělovače z Favorita? Co mám použít z Fa, a co z Renaulta? A jestli použiji tělo rozdělovače z Fa, jak jej půjde uchytit do toho Renaulťáckého držáku?
Dík,
_________________ Å 130 L 86 - cestovní limuzína Levandulka 1000 MBG De Luxe 67 - v renovaci Felda Combi GLXi - 1,3 MPi 97 - k užitku tátovi 130LPG 130L 86 - denní vůz 1000MB MB 69, 1.8.68 Ať mi nikdo neříká, že něco nejde... Škoda 742 Forever Team
|
25.9.07, 20:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 10 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 52 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|