|
FAQ
• Hledat • Přihlásit se
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Autor |
Zpráva |
Matheas
Příspěvky: 177
|
chladič+ ventilátor
zdravim, hele přemýšlel jsem, je ten chladič s ventilátorem dostatečný pro motor 120tky? Já jen jestli mám koupit novej ten ventilátor nebo třeba sehnat z něčeho jiného? díky
_________________ Škoda 120L, r.v. 87 " Madam "
|
26.9.07, 09:44 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Re: chladič+ ventilátor
Matheas píše: zdravim, hele přemýšlel jsem, je ten chladič s ventilátorem dostatečný pro motor 120tky? Já jen jestli mám koupit novej ten ventilátor nebo třeba sehnat z něčeho jiného? díky
Pro 120ku je zcela dostačující, chladič má jmenovitý vyzařovaný výkon 29kW při 20°C což je pro motor 38kW až až. Ventilátorem se dá uchladit i při plné zátěži (mám to vyzkoušené, když mi posledně prasklo těsnění pod hlavou tak jsem vymontoval termostat, zakryl chladič a reguloval si teplotu ventilátorem....zapínal jsem ho jenom v prudčích stoupáních, jinak šla teplota někam k 60°C)
|
26.9.07, 09:49 |
|
|
Matheas
Příspěvky: 177
|
ok tak to je super:-) tak to vidím akorát na nový ventilátor a udělat ještě ten spínač na ventilátor
_________________ Škoda 120L, r.v. 87 " Madam "
|
26.9.07, 10:09 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Matheas píše: ok tak to je super:-) tak to vidím akorát na nový ventilátor a udělat ještě ten spínač na ventilátor
Ten ruční spínač na ventilátor je dobrá věc (každopádně bych zachoval i ten původní automatický, člověk kolikrát zapomene). Nebo vylepšit automatiku, buď přemístit automatický termostat někam k motoru nebo využít snímač teploty v hlavě a udělat nějaký spínací obvod.
|
26.9.07, 10:40 |
|
|
Matheas
Příspěvky: 177
|
ježiš, to už je na mě moc složitý, hele jsem začátečník co se auta týče, a tahle škodovka je moje první auto
_________________ Škoda 120L, r.v. 87 " Madam "
|
26.9.07, 10:50 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
26.9.07, 10:52 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Kristensen píše: jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří
Tím asi nic moc nevyřešíš, protože ti ventilátor bude spínat i při provozních hodnotách teploty a v létě bude běžet pořád. On za normálních okolností funguje dobře, vyvaří to akorát v situacích kdy po hodině jízdy po dálnici přijedeš ke koloně (aspoň já jsem s tím měl podobné problémy)...ten problém spočívá v tom že trvá moc dlouho než se ta horká voda dostane od motoru k chladiči. Kdyby se ten termostat dal k motoru (napadlo mě např. uříznout ten kus trubky chlazení na kterém je vypouštěcí šroub (samozřejmě z jiného auta ), rozříznout hadici od termostatu a použít jako mezikus, jenom převrtat závit v trubce na větš a potom už jenom natáhnout dráty.
|
26.9.07, 11:18 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
cyz píše: Kristensen píše: jediný co by to podle mě chtělo tak by to chtělo termočidlo na ventilátor s nižší spouštěcí hodnotou, protože když se ti ve předu na chladiči pustí ventoš tak motor už v podstatě vaří Tím asi nic moc nevyřešíš, protože ti ventilátor bude spínat i při provozních hodnotách teploty a v létě bude běžet pořád. On za normálních okolností funguje dobře, vyvaří to akorát v situacích kdy po hodině jízdy po dálnici přijedeš ke koloně (aspoň já jsem s tím měl podobné problémy)...ten problém spočívá v tom že trvá moc dlouho než se ta horká voda dostane od motoru k chladiči. Kdyby se ten termostat dal k motoru (napadlo mě např. uříznout ten kus trubky chlazení na kterém je vypouštěcí šroub, rozříznout hadici od termostatu a použít jako mezikus, jenom převrtat závit v trubce na větš a potom už jenom natáhnout dráty.
A nebo jak řikáš dát termočidlo někde k motoru
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
26.9.07, 11:20 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 8 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 28 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|