Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 29.11.24, 05:22



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další
 motor jawa 250 panelka 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek motor jawa 250 panelka
mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti???

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


2.10.07, 20:29
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek Re: motor jawa 250 panelka
škodař píše:
mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti???


pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


3.10.07, 11:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 533
Bydliště: Mladá Boleslav
Příspěvek 
zkus se poptat na jawamania.info a případně se dohodnout třeba s Tomem Kasalickým z TK moto, ty dělaj úpravy těchle strojů :) http://www.kompletanew.tkmoto.cz/


3.10.07, 11:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1467
Bydliště: Košice
Příspěvek Re: motor jawa 250 panelka
Kristensen píše:
škodař píše:
mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti???


pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck.

Ked to takto urobis, tak ti hlavne a prvorado pojde hore spotreba. Kedze sa dvojtakt naraz plni aj vyprazdnuje, primerany odpor vyfuku je podmienkou hospodarnosti. Pre amaterske napady je tu malo miesta. Ja som mal tak spravenu 175-ku a vysledok bol rozporuplny - vysoky vykon ale aj vysoka spotreba. Experimentovanie s vyfukom moze lahko viest k znizeniu vykonu vdaka prilis velkemu uniku cerstvej zmesi.


3.10.07, 12:47
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek Re: motor jawa 250 panelka
škodař píše:
mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti???



klika se neodlehčuje, to by ti palivo cestovalo klikou a ještě by se to zhoršilo v klice máš akorát kulaté vyvažovací otvory a ty ucpi korkovýma špuntama, budeš mít akorát jeden problém jak tomu nahoníš výkon a nebudeš mít možnost ubrat předstih při startu , tak to bude kopat jak kráva, stačí ti bohatě pořádná svíčka, hlavu zabrousit přímo na válec a případně dotěsnit alobalem, nové gufera na klice, v pořádku zapalování, to si nastav tak že mu ubereš a pak přidáváš až tě to při startu kopne, polatit výfuk, bobré gumy, všechno odmašli tím snížíš váhu a hodně cvič za deset minut v pořádném terénu budeš mít problém napnout prsty a vymáčkout spojku miloš


3.10.07, 14:52
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 436
Bydliště: Praha-západ
Příspěvek 
ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý

_________________
Felicia 1999 50kw
NEMÁM RÁD AUTOPOTAHY


3.10.07, 18:08
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17411
Bydliště: Stračov (u HK)
Příspěvek Re: motor jawa 250 panelka
Peter50kw píše:
Kristensen píše:
škodař píše:
mno mám doma jeden takovej motorek a chci si ho dávat na takou domácí krosnu a chcu předělat na vyšší otáčky prej se senižuje hlava a odlehčuje klika kamáli se zvětčujou máte stím někdo zkušenosti???


pokud chceš aby šel hlavně ve vysokých otáčkách tak je potřeba výfukový kanál zvětšit směrem nahoru, stačí 1-4 mm, sací kanál zase směrem dolu, raději ty kanály moc nerozšiřuj do stran protože by pak mohly praskat kroužky. Pokud má klika v sobě otvory tak zašpuntovat korkem, snížení hlavy nepřežeň protože dvoutak potom dost ztvrdne takže pak už se mu zase moc nechce do otáček, a ještě si sežeň plánek na vejfuk, moc sám s vejfukem neexperimentuj zbytečně tratíš čas sežeň plánky nebo hotovej vejfuck.

Ked to takto urobis, tak ti hlavne a prvorado pojde hore spotreba. Kedze sa dvojtakt naraz plni aj vyprazdnuje, primerany odpor vyfuku je podmienkou hospodarnosti. Pre amaterske napady je tu malo miesta. Ja som mal tak spravenu 175-ku a vysledok bol rozporuplny - vysoky vykon ale aj vysoka spotreba. Experimentovanie s vyfukom moze lahko viest k znizeniu vykonu vdaka prilis velkemu uniku cerstvej zmesi.

ty vole, co furt máte s tou spotřebou,??? má to do :!: DOMÁCÍ KROSKY :!: to znamená že to bude honit po lese, a krosit, no a rozhodně mu nepude vo spotřebu, i kdyby tam měl seriovej motor a chtěl aby to trošku jelo a HLAVNĚ ABY HO TO BAVILO tak prostě nebude jezdit na spotřebu....kámoš jezdí na fichtlovi a když jedem spolu tak to je utrpení...jede 50 aby to moc nežralo....ty vole, co chce ušetřit na 3,5 litru ??? to nechápu, stejně tak s tou kroskou, bude jezdit aby se svez ne aby ušetřil..... :roll: :roll: :roll: :roll:

_________________
"clovek musi mit odvahu to zkurvit"


3.10.07, 19:37
Profil ICQ
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
barton píše:
ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý


ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš


3.10.07, 20:29
Profil
Mistr mechanik
Uživatelský avatar

Příspěvky: 16256
Bydliště: Strážnice
Příspěvek 
barton píše:
ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý


ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš


3.10.07, 20:30
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
slovacek.milos píše:
barton píše:
ale jo,klika se odlehčuje,palivo pude tam kam má,jinam nemůže,někerý motory mají jenom protizávaží,ale když to odlehčení pojebeš,tak to rozvyvážíš,tak je lepší se na ní vybodnout a jenom to ucpat korkem .Panelka se dá převrtat na 300ccm,dáš dozadu větší rozetu a máš z toho tahouna,dával se jinej karbec a kanály bych tahal jenom nahoru-dolu,jak pudeš do stran,musíš počítat s tím,že se ti můžou rozlámat kroužky,hlavně bacha,aby se ti nedostal zámek do kanálu.Hlavně měj na paměti-co získáš navrchu,ztratíš dole.Na netu je plno úprav,najdi si někde starej komunistickej svazarm článek,tyhle motory upravený točej až 7000,ale upravit to není tak jednoduchý


ty motory s protizávažím mají ale šoupátko nebo membránu a jinak vedený karbec u té panelky by protizávaží házelo palivo na stěny a jak to chcípne palivo se ti odpaří svíčka zvlhne a konec mě učil jeden mechanik co dělal šestidenní na jawách a ten říkal čím mín paliva se dostane do kliky tím větší výkon, ale jak říkáš do kliky bych nevrtal já mám na lodi dvoutakta chrajzlera klika je bez závaží, sací kanál to nemá zespodu z poloviny kliky je membrána a za ní karbec, malá spotřeba, starty a ladění, prostě si spolu rozumíme a výkon dělo miloš
mno viděl sem takovou ludr ve tvaru podkovy že se to stčilo do klikovýho prostoru mezi ty v¨dvě půlky kliky tím pádem ze zmešil oběm klikové skříně takže dybych si něco takovýho udělal tak bych mohl aj tu kliku odlehčit a udělat si tu pokvu větčí ne?? jinak mám dotaz půjde válec z těch žener vylisovat nebo tx kamáli musím upravovat tak jak to je jde mi o tem přístup kním! jinak děkuji za odpovědi netušil sem že se bude tolik lidí ze škodáváckýho vebu zajímat o motorky jinak na tu spotřebu nehledím i když na mašině se kterou lítám dálkový tak tu šteluju na spotřebu výkon až na druhým místě ale tadykto bude na vyřádění na skokánky a tak abych si nekazil pjeknou motorku v terénu

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


3.10.07, 21:44
Profil ICQ

Příspěvky: 3257
Bydliště: Brandýs nad Labem
Příspěvek 
Tý jová... roztrhnul se pytel...samej úpravce........Všici po stopách Ing. Melkuse :lol: Dá se na tom dělat všechno.Naní to ale sranda a stojí to spousty času. :cry: :wink:A někdy i peněz :wink:


3.10.07, 22:02
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. :lol:


4.10.07, 10:51
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
cyz píše:
Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. :lol:
no já mám teďkom čz 250rv. 1951 a je taká dost upravovaná na jawu 350 kastlíky tak valí něco přes 120 a v terénu není kilo problém ale na kámoša s devatenáti kilovatovým endurem mi ještě něco chybělo ale je mi ji líto na kros tak si chuc udělat něco z té panelky mám doma hrůzu harampádí a tak nějaký drapáky od kámoša co jezdí motokross a tak,,,,,

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


4.10.07, 14:57
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek 
škodař píše:
cyz píše:
Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. :lol:
no já mám teďkom čz 250rv. 1951 a je taká dost upravovaná na jawu 350 kastlíky tak valí něco přes 120 a v terénu není kilo problém ale na kámoša s devatenáti kilovatovým endurem mi ještě něco chybělo ale je mi ji líto na kros tak si chuc udělat něco z té panelky mám doma hrůzu harampádí a tak nějaký drapáky od kámoša co jezdí motokross a tak,,,,,


Tak abys stíhal kámošovi na 19kW enduru tak bys to musel sakra upravit, protože ta panelka je oproti němu těžká a navíc je to jenom 4kvalt...jednoznačně bych šel cestou zpřevodování do síly, to znamená menší kolečko u převodovky a jak tu již bylo řečeno větší rozeta.


4.10.07, 15:03
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4693
Bydliště: Rokytnice u Přerova
Příspěvek 
cyz píše:
škodař píše:
cyz píše:
Měli jsme panelku upravenou na cross, motor byl akorát po GO, pod hlavu alobal, Iridium svíčka, přetryskovat karbec, do výfuku místo tlumiče drátěnka, na převodovce tuším 16-zub kolečko, pořádné drapáky a nebyl problém 90 po oračce....výkon bohatě stačil a policajti se nechytali. :lol:
no já mám teďkom čz 250rv. 1951 a je taká dost upravovaná na jawu 350 kastlíky tak valí něco přes 120 a v terénu není kilo problém ale na kámoša s devatenáti kilovatovým endurem mi ještě něco chybělo ale je mi ji líto na kros tak si chuc udělat něco z té panelky mám doma hrůzu harampádí a tak nějaký drapáky od kámoša co jezdí motokross a tak,,,,,


Tak abys stíhal kámošovi na 19kW enduru tak bys to musel sakra upravit, protože ta panelka je oproti němu těžká a navíc je to jenom 4kvalt...jednoznačně bych šel cestou zpřevodování do síly, to znamená menší kolečko u převodovky a jak tu již bylo řečeno větší rozeta.
no mně jde eďkom jak nahnat motoru co nejvetčí výkon jinak s ozubený kolečka budu zkoušet jak to pojede mám jich doma dost :lol:

_________________
Seat toledo 1.9 TDI 1996
Seat toledo 1.9 TDI 1998
T4 1.9 MTDI 1995 Long spotřebák
Včelař

Sháním vyjetý a vyfritovaný olej!


4.10.07, 19:49
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 36 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 56 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz