Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Autor |
Zpráva |
PETR TOMALA
Příspěvky: 167 Bydliště: Ostrava
|
Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Ahoj.
V článku pana Čecha o karburátorech jsem se dočetl,že poškození membrány jenž ovládá 2.stupeň karburátoru dochází ke zvýšení teploty chladící kapaliny asi o 10 stupňů a k přisávání falešného vzduchu.Podobný problém jsem měl se svým karburátorem a po výměně dotyčné netěsné mebrány tento problém ustal.Ale stejně si nedovedu vysvětlit,proč má netěsná mebrána vliv na teplotu vody.Můžete mi to někdo vysvětlit?Má netěsnost této mebrány vliv na funkci sytiče?
|
2.10.07, 22:14 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Nepér
Příspěvky: 7662 Bydliště: Praha východ
|
Jediný, co mě napadá je ochuzení směsi, takže se hlava tolik nechladí benzínem. Ale že by to bylo až tak?
_________________ "Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"
|
2.10.07, 22:19 |
|
|
Martin
Příspěvky: 3694 Bydliště: Vysočina
|
Já jenom vím, že u leteckých motorů se bohatost nastavuje i podle teploty, když je směs chudá, tak se motor moc hřeje. Ale jestli to je opravdu kvůli chlazení benzínem, to netuším.
_________________ ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená
|
3.10.07, 05:54 |
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
To neni vůbec žádný chlazení benzínem, ale chudší směs má při spalování vyšší teplotu.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
3.10.07, 05:58 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
PETR TOMALA píše: Ahoj. V článku pana Čecha o karburátorech jsem se dočetl,že poškození membrány jenž ovládá 2.stupeň karburátoru dochází ke zvýšení teploty chladící kapaliny asi o 10 stupňů a k přisávání falešného vzduchu.Podobný problém jsem měl se svým karburátorem a po výměně dotyčné netěsné mebrány tento problém ustal.Ale stejně si nedovedu vysvětlit,proč má netěsná mebrána vliv na teplotu vody.Můžete mi to někdo vysvětlit?Má netěsnost této mebrány vliv na funkci sytiče?
Teplota chladící kapaliny závisí na termostatu, ne na stavu membrány 2. stupně. Falešný vzduch může být nasáván přes prasklou membránu a kanály přímo do difuzorů, ale určitě nemůže ovlivnit chování termostatu. Těsnost této membrány nemá vliv na sytič u karburátorů EDSR a SEDR (u LEKRa už je to jinak).
|
3.10.07, 07:28 |
|
|
Viky
Pan Kapitán
Příspěvky: 12127 Bydliště: Tynec n.L.
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše: Teplota chladící kapaliny závisí na termostatu, ne na stavu membrány 2. stupně....
.....ale určitě nemůže ovlivnit chování termostatu.
Ano, a protoze chovani termostatu je dostatecne blbe, zvysena teplota spalovani muze zvysit teplotu vody.
Neberte, vazeni, termostat ve Skodovce za dokonalou soucastku! Zdaleka neni.
_________________ Forman 1994 Million Edition "Frankie" Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R Škoda 742 Forever Team -
Cvokárium: Youtube Instagram
|
3.10.07, 08:18 |
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše: PETR TOMALA píše: Ahoj. V článku pana Čecha o karburátorech jsem se dočetl,že poškození membrány jenž ovládá 2.stupeň karburátoru dochází ke zvýšení teploty chladící kapaliny asi o 10 stupňů a k přisávání falešného vzduchu.Podobný problém jsem měl se svým karburátorem a po výměně dotyčné netěsné mebrány tento problém ustal.Ale stejně si nedovedu vysvětlit,proč má netěsná mebrána vliv na teplotu vody.Můžete mi to někdo vysvětlit?Má netěsnost této mebrány vliv na funkci sytiče? Teplota chladící kapaliny závisí na termostatu, ne na stavu membrány 2. stupně. Falešný vzduch může být nasáván přes prasklou membránu a kanály přímo do difuzorů, ale určitě nemůže ovlivnit chování termostatu. Těsnost této membrány nemá vliv na sytič u karburátorů EDSR a SEDR (u LEKRa už je to jinak).
Nikdo ti tady netvrdí, že membrána 2. stupně ovlivňuje funkci termostatu, říkám jen, že chudší směs má vyšší teplotu spalování a proto zvyšuje teplotu motoru. Termostat ti funguje pouze pokud je ve velkém okruhu menší teplota vody než v okruhu malém, ale když se teploty vyrovnají, tak termostat může bejt pořád otevřenej a teplota se bude třeba zvyšovat, protože spalování produkuje tolik tepla, že na to výkon chladiče, respektive celýho chladicího okruhu prostě nestačí.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
3.10.07, 13:25 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše: PETR TOMALA píše: Ahoj. V článku pana Čecha o karburátorech jsem se dočetl,že poškození membrány jenž ovládá 2.stupeň karburátoru dochází ke zvýšení teploty chladící kapaliny asi o 10 stupňů a k přisávání falešného vzduchu.Podobný problém jsem měl se svým karburátorem a po výměně dotyčné netěsné mebrány tento problém ustal.Ale stejně si nedovedu vysvětlit,proč má netěsná mebrána vliv na teplotu vody.Můžete mi to někdo vysvětlit?Má netěsnost této mebrány vliv na funkci sytiče? Teplota chladící kapaliny závisí na termostatu, ne na stavu membrány 2. stupně. Falešný vzduch může být nasáván přes prasklou membránu a kanály přímo do difuzorů, ale určitě nemůže ovlivnit chování termostatu. Těsnost této membrány nemá vliv na sytič u karburátorů EDSR a SEDR (u LEKRa už je to jinak).
Chudší směs hoří pomaleji s vyšší teplotou, tedy při nedostatečném předstihu pro takto chudou směs dochází k časově odlišnému vývinu tepla, na což reaguje motor zvýšením teploty chladící kapaliny. Termostat ovlivní jen to, kdy se otevře a kdy se zavře. Pokud by to bylo tak, jak jsi napsal, tak by se motor na místě stojící nebo poskakující v koloně nikdy nemohl uhřát... Se sytičem to nemá nic společného, nasává se vzduch mimo hlavní palivový okruh.
Nebylo by od věci si ten článek znovu přečíst, co říkáš?
_________________ J.
|
3.10.07, 18:40 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Viky píše: Ano, a protoze chovani termostatu je dostatecne blbe, zvysena teplota spalovani muze zvysit teplotu vody.
Neberte, vazeni, termostat ve Skodovce za dokonalou soucastku! Zdaleka neni.
Asi mám na termostaty štěstí, rozdíl teploty mezi volnoběhem a plným výkonem jsem neměl nikdy vyšší než 5°C (na budíku). Takže těch 10°C jen špatnou směsí je pro mě něco neuvěřitelného.
|
3.10.07, 19:17 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše: Viky píše: Ano, a protoze chovani termostatu je dostatecne blbe, zvysena teplota spalovani muze zvysit teplotu vody.
Neberte, vazeni, termostat ve Skodovce za dokonalou soucastku! Zdaleka neni. Asi mám na termostaty štěstí, rozdíl teploty mezi volnoběhem a plným výkonem jsem neměl nikdy vyšší než 5°C (na budíku). Takže těch 10°C jen špatnou směsí je pro mě něco neuvěřitelného.
To nemá s termostaty nic společného, protože motor pracuje správně a jeho převod teploty do chladící kapaliny je vyvážený s chladícím systémem, tedy teplota se drží tam, kde má.
Hele, zkus si sehnat ze starého karbu komoru, natrhni membránu a uvidíš...
_________________ J.
|
3.10.07, 19:21 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Speeder píše: Nikdo ti tady netvrdí, že membrána 2. stupně ovlivňuje funkci termostatu, říkám jen, že chudší směs má vyšší teplotu spalování a proto zvyšuje teplotu motoru. Termostat ti funguje pouze pokud je ve velkém okruhu menší teplota vody než v okruhu malém, ale když se teploty vyrovnají, tak termostat může bejt pořád otevřenej a teplota se bude třeba zvyšovat, protože spalování produkuje tolik tepla, že na to výkon chladiče, respektive celýho chladicího okruhu prostě nestačí.
Pokud se ti teploty vyrovnají při normální jízdě, není to směsí, ale ucpaným chladícím okruhem.
|
3.10.07, 19:22 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Jiří Čech píše: To nemá s termostaty nic společného, protože motor pracuje správně a jeho převod teploty do chladící kapaliny je vyvážený s chladícím systémem, tedy teplota se drží tam, kde má. Hele, zkus si sehnat ze starého karbu komoru, natrhni membránu a uvidíš...
No, jak to tak čtu, musel jsem pojem "teplota chladící kapaliny" špatně pochopit.
Buďte někdo tak hodný, ujasněte mi to, o kterém místě se bavíme?
- teplota v motoru
- teplota na budíku (tj. před termostatem)
- teplota ve velkém okruhu (tj. za chladičem)
Se sytostí směsi jsem hodně laboroval, takže ono natrhnutí by mi asi další zkušenost nepřineslo.
|
3.10.07, 19:29 |
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
Neříkám, že je to směsí, jen říkám, že chudá směs může opravdu pohnout s teplotou motoru vzhůru.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
3.10.07, 19:30 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše: Jiří Čech píše: To nemá s termostaty nic společného, protože motor pracuje správně a jeho převod teploty do chladící kapaliny je vyvážený s chladícím systémem, tedy teplota se drží tam, kde má. Hele, zkus si sehnat ze starého karbu komoru, natrhni membránu a uvidíš... No, jak to tak čtu, musel jsem pojem "teplota chladící kapaliny" špatně pochopit. Buďte někdo tak hodný, ujasněte mi to, o kterém místě se bavíme? - teplota v motoru - teplota na budíku (tj. před termostatem) - teplota ve velkém okruhu (tj. za chladičem) Se sytostí směsi jsem hodně laboroval, takže ono natrhnutí by mi asi další zkušenost nepřineslo.
Na budíku, jinou teplotu k dispozici nemáš. Laborovat s tryskami a přisávat falešný vzduch je rozdíl.
_________________ J.
|
3.10.07, 19:45 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18263
|
Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Jiří Čech píše: Na budíku, jinou teplotu k dispozici nemáš. Laborovat s tryskami a přisávat falešný vzduch je rozdíl.
V tom případě jsem přesvědčen, že jen falešný vzduch nemůže udělat 10°C. Už jen proto, že tento teplotní nárůst zhruba odpovídá termostatu zavřenému a plně otevřenému. O rozdíl v rámci jednotek °C se samozřejmě nehádám, i ten nejjednodušší motor je věda a všechno souvisí se vším.
Laboroval jsem i se vzdušníky, mechanikou ovládání druhé komory...
A prasklá membrána podtlakové regulace předstihu se počítá?
|
3.10.07, 19:57 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google Adsense [Bot] a 60 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|