Kalista píše:
a ještě dotaz jak poznám že je motor v háji?když nemám na něm hlavu a dostal jsem to takhle?
Pár poznámek:
- pokud to nemá hlavu ani zajištěné válce proti pohybu a nějak jsi s tím hýbal, je možné, že se hnuly válce a pro zprovoznění bude třeba přetěsnit spodek (kroužky mezi válci a blokem).
- pokud se dá na 130 hodit hlava 105 bez úprav, na odzkoušení provozuschopnosti motoru by to bylo dostačující.
- pokud zajistíš válce proti pohybu (vhodné šrouby a podložky tak, aby válce byly přitlačovány do bloku podobně jako když je tam hlava), tak můžeš shodit vanu a točit klikovkou. Podle zvuků a vůlí bys mohl poznat, zda je motor úplně KO, nebo má smysl dále laborovat.
- i když bude všechno vypadat perfektně, tak nemáš jistotu, že motor po sestavení přežije 1000km (zvláště v případě když nevíš, proč nemá hlavu). Naopak i když motor vypadá na odpis, může vydržet i pár desítek tisíc kilometrů.
Nebylo by lepší sehnat jiný 130 a tenhle nechat nebo prodat na ND?