Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 16:36



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr 
Autor Zpráva

Příspěvky: 167
Bydliště: Ostrava
Příspěvek Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Ahoj.
V článku pana Čecha o karburátorech jsem se dočetl,že poškození membrány jenž ovládá 2.stupeň karburátoru dochází ke zvýšení teploty chladící kapaliny asi o 10 stupňů a k přisávání falešného vzduchu.Podobný problém jsem měl se svým karburátorem a po výměně dotyčné netěsné mebrány tento problém ustal.Ale stejně si nedovedu vysvětlit,proč má netěsná mebrána vliv na teplotu vody.Můžete mi to někdo vysvětlit?Má netěsnost této mebrány vliv na funkci sytiče?


2.10.07, 22:14
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Jediný, co mě napadá je ochuzení směsi, takže se hlava tolik nechladí benzínem. Ale že by to bylo až tak?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.10.07, 22:19
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Já jenom vím, že u leteckých motorů se bohatost nastavuje i podle teploty, když je směs chudá, tak se motor moc hřeje. Ale jestli to je opravdu kvůli chlazení benzínem, to netuším. :roll:

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


3.10.07, 05:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
To neni vůbec žádný chlazení benzínem, ale chudší směs má při spalování vyšší teplotu.

_________________
Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)


3.10.07, 05:58
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18215
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
PETR TOMALA píše:
Ahoj.
V článku pana Čecha o karburátorech jsem se dočetl,že poškození membrány jenž ovládá 2.stupeň karburátoru dochází ke zvýšení teploty chladící kapaliny asi o 10 stupňů a k přisávání falešného vzduchu.Podobný problém jsem měl se svým karburátorem a po výměně dotyčné netěsné mebrány tento problém ustal.Ale stejně si nedovedu vysvětlit,proč má netěsná mebrána vliv na teplotu vody.Můžete mi to někdo vysvětlit?Má netěsnost této mebrány vliv na funkci sytiče?


Teplota chladící kapaliny závisí na termostatu, ne na stavu membrány 2. stupně. Falešný vzduch může být nasáván přes prasklou membránu a kanály přímo do difuzorů, ale určitě nemůže ovlivnit chování termostatu. Těsnost této membrány nemá vliv na sytič u karburátorů EDSR a SEDR (u LEKRa už je to jinak).


3.10.07, 07:28
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše:
Teplota chladící kapaliny závisí na termostatu, ne na stavu membrány 2. stupně....

.....ale určitě nemůže ovlivnit chování termostatu.


Ano, a protoze chovani termostatu je dostatecne blbe, zvysena teplota spalovani muze zvysit teplotu vody.

Neberte, vazeni, termostat ve Skodovce za dokonalou soucastku! Zdaleka neni.

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


3.10.07, 08:18
Profil ICQ YIM
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše:
PETR TOMALA píše:
Ahoj.
V článku pana Čecha o karburátorech jsem se dočetl,že poškození membrány jenž ovládá 2.stupeň karburátoru dochází ke zvýšení teploty chladící kapaliny asi o 10 stupňů a k přisávání falešného vzduchu.Podobný problém jsem měl se svým karburátorem a po výměně dotyčné netěsné mebrány tento problém ustal.Ale stejně si nedovedu vysvětlit,proč má netěsná mebrána vliv na teplotu vody.Můžete mi to někdo vysvětlit?Má netěsnost této mebrány vliv na funkci sytiče?


Teplota chladící kapaliny závisí na termostatu, ne na stavu membrány 2. stupně. Falešný vzduch může být nasáván přes prasklou membránu a kanály přímo do difuzorů, ale určitě nemůže ovlivnit chování termostatu. Těsnost této membrány nemá vliv na sytič u karburátorů EDSR a SEDR (u LEKRa už je to jinak).


Nikdo ti tady netvrdí, že membrána 2. stupně ovlivňuje funkci termostatu, říkám jen, že chudší směs má vyšší teplotu spalování a proto zvyšuje teplotu motoru. Termostat ti funguje pouze pokud je ve velkém okruhu menší teplota vody než v okruhu malém, ale když se teploty vyrovnají, tak termostat může bejt pořád otevřenej a teplota se bude třeba zvyšovat, protože spalování produkuje tolik tepla, že na to výkon chladiče, respektive celýho chladicího okruhu prostě nestačí.

_________________
Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)


3.10.07, 13:25
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše:
PETR TOMALA píše:
Ahoj.
V článku pana Čecha o karburátorech jsem se dočetl,že poškození membrány jenž ovládá 2.stupeň karburátoru dochází ke zvýšení teploty chladící kapaliny asi o 10 stupňů a k přisávání falešného vzduchu.Podobný problém jsem měl se svým karburátorem a po výměně dotyčné netěsné mebrány tento problém ustal.Ale stejně si nedovedu vysvětlit,proč má netěsná mebrána vliv na teplotu vody.Můžete mi to někdo vysvětlit?Má netěsnost této mebrány vliv na funkci sytiče?


Teplota chladící kapaliny závisí na termostatu, ne na stavu membrány 2. stupně. Falešný vzduch může být nasáván přes prasklou membránu a kanály přímo do difuzorů, ale určitě nemůže ovlivnit chování termostatu. Těsnost této membrány nemá vliv na sytič u karburátorů EDSR a SEDR (u LEKRa už je to jinak).


Chudší směs hoří pomaleji s vyšší teplotou, tedy při nedostatečném předstihu pro takto chudou směs dochází k časově odlišnému vývinu tepla, na což reaguje motor zvýšením teploty chladící kapaliny. Termostat ovlivní jen to, kdy se otevře a kdy se zavře. Pokud by to bylo tak, jak jsi napsal, tak by se motor na místě stojící nebo poskakující v koloně nikdy nemohl uhřát...:-) Se sytičem to nemá nic společného, nasává se vzduch mimo hlavní palivový okruh.
Nebylo by od věci si ten článek znovu přečíst, co říkáš?

_________________
J.


3.10.07, 18:40
Profil
rejpal

Příspěvky: 18215
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Viky píše:
Ano, a protoze chovani termostatu je dostatecne blbe, zvysena teplota spalovani muze zvysit teplotu vody.

Neberte, vazeni, termostat ve Skodovce za dokonalou soucastku! Zdaleka neni.


Asi mám na termostaty štěstí, rozdíl teploty mezi volnoběhem a plným výkonem jsem neměl nikdy vyšší než 5°C (na budíku). Takže těch 10°C jen špatnou směsí je pro mě něco neuvěřitelného.


3.10.07, 19:17
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše:
Viky píše:
Ano, a protoze chovani termostatu je dostatecne blbe, zvysena teplota spalovani muze zvysit teplotu vody.

Neberte, vazeni, termostat ve Skodovce za dokonalou soucastku! Zdaleka neni.


Asi mám na termostaty štěstí, rozdíl teploty mezi volnoběhem a plným výkonem jsem neměl nikdy vyšší než 5°C (na budíku). Takže těch 10°C jen špatnou směsí je pro mě něco neuvěřitelného.


To nemá s termostaty nic společného, protože motor pracuje správně a jeho převod teploty do chladící kapaliny je vyvážený s chladícím systémem, tedy teplota se drží tam, kde má.

Hele, zkus si sehnat ze starého karbu komoru, natrhni membránu a uvidíš...:-)

_________________
J.


3.10.07, 19:21
Profil
rejpal

Příspěvky: 18215
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Speeder píše:
Nikdo ti tady netvrdí, že membrána 2. stupně ovlivňuje funkci termostatu, říkám jen, že chudší směs má vyšší teplotu spalování a proto zvyšuje teplotu motoru. Termostat ti funguje pouze pokud je ve velkém okruhu menší teplota vody než v okruhu malém, ale když se teploty vyrovnají, tak termostat může bejt pořád otevřenej a teplota se bude třeba zvyšovat, protože spalování produkuje tolik tepla, že na to výkon chladiče, respektive celýho chladicího okruhu prostě nestačí.


Pokud se ti teploty vyrovnají při normální jízdě, není to směsí, ale ucpaným chladícím okruhem.


3.10.07, 19:22
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
rejpal

Příspěvky: 18215
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Jiří Čech píše:
To nemá s termostaty nic společného, protože motor pracuje správně a jeho převod teploty do chladící kapaliny je vyvážený s chladícím systémem, tedy teplota se drží tam, kde má.

Hele, zkus si sehnat ze starého karbu komoru, natrhni membránu a uvidíš...:-)


No, jak to tak čtu, musel jsem pojem "teplota chladící kapaliny" špatně pochopit.

Buďte někdo tak hodný, ujasněte mi to, o kterém místě se bavíme?
- teplota v motoru
- teplota na budíku (tj. před termostatem)
- teplota ve velkém okruhu (tj. za chladičem)

:?:

Se sytostí směsi jsem hodně laboroval, takže ono natrhnutí by mi asi další zkušenost nepřineslo. :wink:


3.10.07, 19:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
Neříkám, že je to směsí, jen říkám, že chudá směs může opravdu pohnout s teplotou motoru vzhůru.

_________________
Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)


3.10.07, 19:30
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
fatal píše:
Jiří Čech píše:
To nemá s termostaty nic společného, protože motor pracuje správně a jeho převod teploty do chladící kapaliny je vyvážený s chladícím systémem, tedy teplota se drží tam, kde má.

Hele, zkus si sehnat ze starého karbu komoru, natrhni membránu a uvidíš...:-)


No, jak to tak čtu, musel jsem pojem "teplota chladící kapaliny" špatně pochopit.

Buďte někdo tak hodný, ujasněte mi to, o kterém místě se bavíme?
- teplota v motoru
- teplota na budíku (tj. před termostatem)
- teplota ve velkém okruhu (tj. za chladičem)

:?:

Se sytostí směsi jsem hodně laboroval, takže ono natrhnutí by mi asi další zkušenost nepřineslo. :wink:


Na budíku, jinou teplotu k dispozici nemáš. Laborovat s tryskami a přisávat falešný vzduch je rozdíl.

_________________
J.


3.10.07, 19:45
Profil
rejpal

Příspěvky: 18215
Příspěvek Re: Dotaz podtlakové ovládání 2.stupně sedr
Jiří Čech píše:
Na budíku, jinou teplotu k dispozici nemáš. Laborovat s tryskami a přisávat falešný vzduch je rozdíl.


V tom případě jsem přesvědčen, že jen falešný vzduch nemůže udělat 10°C. Už jen proto, že tento teplotní nárůst zhruba odpovídá termostatu zavřenému a plně otevřenému. O rozdíl v rámci jednotek °C se samozřejmě nehádám, i ten nejjednodušší motor je věda a všechno souvisí se vším.

Laboroval jsem i se vzdušníky, mechanikou ovládání druhé komory...

A prasklá membrána podtlakové regulace předstihu se počítá? :)


3.10.07, 19:57
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 18 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 63 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz