Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 18:41



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Kontrolka s olejničkou 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
vyměň to čidlo, pokud to nem¨pomůže a rozhodneš se na opravu motoru tak až sundáš vanu tak se jukni na sacím koši je přetlakovej kanál s pružonou a kuličkou tak kouukni jestli ta kulička není omačkaná pokud bude vše OK vyměn "alespoň" ojniční pánve.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


2.10.07, 20:09
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Motoru nerozumím :oops: . Vím, jak to funguje a co je co, ale tyhle věci, jako ojniční pánve a tak neznám...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


2.10.07, 20:50
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Takže ojniční pánve, alias ojniční ložiska, alias šály, nebo šálky, nebo co já vim :) . To se jen sundá vana, povolej se spodky ojnic, vymění se to , zase se to utáhne a hurá?

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


3.10.07, 08:31
Profil ICQ
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6570
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Tak nejako, treba akurat davat pozor na vsetky tesnenia a podlozky s nosom pod srubkami na ojniciach, ktore sa vzdy pri vymontovani menia

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


3.10.07, 08:46
Profil Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ventYl píše:
Tak nejako, treba akurat davat pozor na vsetky tesnenia a podlozky s nosom pod srubkami na ojniciach, ktore sa vzdy pri vymontovani menia


na ojnicach po 92 nie sú žiadne podložky, sú tam samozaisťovacie matky, na strane k ojnici majú takú plôšku ktorá sa opre o ojnicu a nemala by sa sama povoliť, ak dodržíš uťahovací moment....

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.10.07, 08:58
Profil

Příspěvky: 3060
Bydliště: Olomouc
Příspěvek 
Dávat nový šály jenom na ojniční čepy a na nebroušenou kliku je oprava jenom tak pro dobrej pocit, za měsíc je to ve stejným stavu, ne-li horší, jeden komediant dokonce brousil kliku šmirglpapírem a strašně se divil, že motor vydržel akorát dofoukat vzduch a vyjet z dílny...

_________________
Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu


3.10.07, 10:21
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Drak píše:
Dávat nový šály jenom na ojniční čepy a na nebroušenou kliku je oprava jenom tak pro dobrej pocit, za měsíc je to ve stejným stavu, ne-li horší, jeden komediant dokonce brousil kliku šmirglpapírem a strašně se divil, že motor vydržel akorát dofoukat vzduch a vyjet z dílny...


Já si ty pánve bez přebroušení kliky dělal na všech svejch škodovkách a i na autech zákazníků a zatím jsem měl jen dobré zkušenosti, mám vyzkoušené že to vydrží 70 - 80 000 km bez problémů. Pokud se vysloveně něco nezadře nebo nemá motor najeto 300 000 a víc tak se tato oprava dá aplikovat bez nějakých následků podstatné je aby motor před opravou neklepal, nebo nebyl vysloveně zadřenej, pokud by klepal tak se můžou natáhnout oka ojnic a to už by tato rychlooprava byla na krátkou chvíli ale pokud jen dýl svítí po ránu mazání a svítí při zahřátí na volnoběh tak vyměnit pánve stačí.

Přebrušovat čepy šmirglem na klice je samozřejmě prasečina.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


3.10.07, 10:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Kristensen píše:
Já si ty pánve bez přebroušení kliky dělal na všech svejch škodovkách a i na autech zákazníků a zatím jsem měl jen dobré zkušenosti, mám vyzkoušené že to vydrží 70 - 80 000 km bez problémů. Pokud se vysloveně něco nezadře nebo nemá motor najeto 300 000 a víc tak se tato oprava dá aplikovat bez nějakých následků podstatné je aby motor před opravou neklepal, nebo nebyl vysloveně zadřenej, pokud by klepal tak se můžou natáhnout oka ojnic a to už by tato rychlooprava byla na krátkou chvíli ale pokud jen dýl svítí po ránu mazání a svítí při zahřátí na volnoběh tak vyměnit pánve stačí.

Přebrušovat čepy šmirglem na klice je samozřejmě prasečina.


súhlasím že generálku to nenahradí, ale pre dokonalejšie mazanie to pomôže a predĺži životnosť motora, ono najväčšie opotrebenie je keď studený motor natočíš na sucho...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


3.10.07, 12:11
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Drak píše:
Dávat nový šály jenom na ojniční čepy a na nebroušenou kliku je oprava jenom tak pro dobrej pocit, za měsíc je to ve stejným stavu, ne-li horší, jeden komediant dokonce brousil kliku šmirglpapírem a strašně se divil, že motor vydržel akorát dofoukat vzduch a vyjet z dílny...
Ok, to jsem potřeboval vědět.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


3.10.07, 16:06
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Když už, tak dát opět origo šály, ne přebrusové, protože se rychle strhnou, 0,25 mm je docela dost velký rozdíl na průměru. V první řadě bych vyzkoušel výměnu nebo aspoň vyčištění čidla tlaku oleje a dle toho se zařídil.
Mezi 15W-40 a 10W-40 je docela rozdíl, ale ne v řídkosti. Každopádně polosyntetika rozpouští úsady silněji, než minerál a proto asi došlo k mírnému ucpání čidla, a to pak začalo blikat. Delší jízda zase může ty úsady, natlačené z kanálu k čidlu, rozpustit a vše se vrátí do normálu.

_________________
J.


3.10.07, 18:53
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr...

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


3.10.07, 22:11
Profil ICQ
Pan Kapitán
Uživatelský avatar

Příspěvky: 12111
Bydliště: Tynec n.L.
Příspěvek 
Nepér píše:
Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr...


A neni treba jenom v hajzlu to olejovy cerpadlo? Pretesnit ho a udelat vule nemuze skodit...

Precejen.. 1s chodu bez oleje nemusi byt uplne to pravy pro zivotnost motoru...

_________________
Forman 1994 Million Edition "Frankie"
Rapid 120/1985 "Eda" - BAZ 120R
Škoda 742 Forever TeamObrázek

Cvokárium: Youtube Instagram


4.10.07, 07:40
Profil ICQ YIM
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Nepér píše:
Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr...


Jsi hypochondr... :-)

_________________
J.


4.10.07, 07:59
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Nepér píše:
Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr...


Jsi hypochondr... :-)
já bych to tak neviděl, jen blázen by mohl startovat s klidnou hlavou na sucho


4.10.07, 08:52
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Vít Široký píše:
Jiří Čech píše:
Nepér píše:
Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr...


Jsi hypochondr... :-)
já bych to tak neviděl, jen blázen by mohl startovat s klidnou hlavou na sucho


S pozdním zhasnutím kontrolky jsem se škodulí jezdil pět let denně do práce. Uvědom si, že motor nikdy nezůstane úplně suchý, to by musel stát minimálně pět let na špalkách.

_________________
J.


4.10.07, 08:56
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: varok a 50 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz