Autor |
Zpráva |
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Jiří Čech píše: Vít Široký píše: Jiří Čech píše: Nepér píše: Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr... Jsi hypochondr... já bych to tak neviděl, jen blázen by mohl startovat s klidnou hlavou na sucho S pozdním zhasnutím kontrolky jsem se škodulí jezdil pět let denně do práce. Uvědom si, že motor nikdy nezůstane úplně suchý, to by musel stát minimálně pět let na špalkách. úplně suchý určitě nebude, ale taky nebude mazaný dostatečně, takže tam určitě ke zbytečnému opotřebení dochází, zvlášť když to je i slyšet, tak proč se to nepokusit odstranit v začátku a předejít v budoucnu zbytečným komplikacím?
|
4.10.07, 10:53 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Vít Široký píše: Jiří Čech píše: Vít Široký píše: Jiří Čech píše: Nepér píše: Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr... Jsi hypochondr... já bych to tak neviděl, jen blázen by mohl startovat s klidnou hlavou na sucho S pozdním zhasnutím kontrolky jsem se škodulí jezdil pět let denně do práce. Uvědom si, že motor nikdy nezůstane úplně suchý, to by musel stát minimálně pět let na špalkách. úplně suchý určitě nebude, ale taky nebude mazaný dostatečně, takže tam určitě ke zbytečnému opotřebení dochází, zvlášť když to je i slyšet, tak proč se to nepokusit odstranit v začátku a předejít v budoucnu zbytečným komplikacím?
Za celou dobu povídání si o tomto problému jsem se nedozvěděl, o jaký motor jde.
_________________ J.
|
4.10.07, 10:54 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Jiří Čech píše: Vít Široký píše: Jiří Čech píše: Vít Široký píše: Jiří Čech píše: Nepér píše: Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr... Jsi hypochondr... já bych to tak neviděl, jen blázen by mohl startovat s klidnou hlavou na sucho S pozdním zhasnutím kontrolky jsem se škodulí jezdil pět let denně do práce. Uvědom si, že motor nikdy nezůstane úplně suchý, to by musel stát minimálně pět let na špalkách. úplně suchý určitě nebude, ale taky nebude mazaný dostatečně, takže tam určitě ke zbytečnému opotřebení dochází, zvlášť když to je i slyšet, tak proč se to nepokusit odstranit v začátku a předejít v budoucnu zbytečným komplikacím? Za celou dobu povídání si o tomto problému jsem se nedozvěděl, o jaký motor jde. 136 Favorit, Nepér
|
4.10.07, 10:56 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Jo, teď na to koukám... vzhledem k roku výroby se dá už u těchto motorů očekávat kdeco...
_________________ J.
|
4.10.07, 11:00 |
|
|
Speeder
Příspěvky: 267 Bydliště: České Budějovice
|
Vždycky trvá, než se motor natlakuje olejem, mě u závodničky taky zhasne a přestane rachotit asi po vteřině.Když teda chytne hned. Kdybych startoval drobet dýl, tak se taky natlakuje aniž by ještě chytil. Dělaj to nový auta a možná eště víc než starý škodovky, takže se toho neboj.
_________________ Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)
|
4.10.07, 12:29 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Tak tohle mám bez problémů mě to chytne až když se natlačí olej, do té doby ani ťuk, stačí jen odpojit čidlo tlaku oleje a už to nenastartuju.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
4.10.07, 14:55 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké (tie isté )
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.10.07, 16:39 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
michalkatka píše: ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké (tie isté )
Nejsou.
_________________ J.
|
5.10.07, 16:42 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Jiří Čech píše: michalkatka píše: ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké (tie isté ) Nejsou.
ok, v predajni mi tvrdili že áno...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.10.07, 16:53 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
michalkatka píše: Jiří Čech píše: michalkatka píše: ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké (tie isté ) Nejsou. ok, v predajni mi tvrdili že áno...
Pardon, ojniční jsou stejné, ale klikové ne.
_________________ J.
|
5.10.07, 16:58 |
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Jiří Čech píše: michalkatka píše: Jiří Čech píše: michalkatka píše: ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké (tie isté ) Nejsou. ok, v predajni mi tvrdili že áno... Pardon, ojniční jsou stejné, ale klikové ne.
ok, dík...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
5.10.07, 19:36 |
|
|
Spuris
Příspěvky: 8
|
Podobny problem
Zdravim, nechtel sem zakladat novy topic tak to pisnu sem. Mam starsiho favorita (najeto necelych 200tkm ale vcelku bezproblemovy) a uz asi 4 dny mi pri mensich otackach zacne problikavat kontrolka oleje a pri vyrazeni se rozsviti uplne. Kdyz je auto studene tak to vubec nedela,jede normalne a kontrolka nesviti..kdyz se vsak zahreje tak nastane tento problem a auto pri neutralu skoro chcipa,nekdy i chcipne uplne,kdyz jsem vcera jel trochu dal, tak se mi pri jizde asi 80km/h favorit zachoval jako by dosel benzin a na chvili nereagoval na plyn,vyradil sem a hned to chciplo,benzinu sem mel dostatek a kdyz sem auto nechal asi pul hodiny stat tak to chvili zase jelo normalne. Muze to mit nejakou spojitost s tou olejovou kontrolkou? Predem diky za radu
|
11.10.07, 11:33 |
|
|
ventYl
Příspěvky: 6584 Bydliště: Kosice
|
Poprve: hladina oleja v olejovej vani je aka?
Podruhe: v akom stave je ten, olej? Kolko km dozadu bol meneny? Nevykazuje znamky prepalenia? Alebo v nom nie je biela emulzia?
Potretie: neklepe motor?
Vyzera to na znacne opotrebene lozisiek na kluke, alebo inu zavadu na mazacom systeme (ak vobec k nejakej inej moze dojst). Vzhladom na pocet km by bolo dost pravdepodobne opotrebenie lozisiek na klukovej hriadeli, loziska preto extremne prepustaju olej a mazacia sustava nedrzi tlak, pri dlhsej prevadzke s nizkym tlakom v sustave moze dojst k zadreniu motora. Ak motor aj nadmerne klepe, tak je to jasne. V pripade, ze tlak v mazacej sustave klesa pod uroven hlasenu kontrolkou, sa moze totalne opotrebenie dostavit v priebehu par desiatok km (videl som klukovku, ktora sa zadrela zo stavu "ticho" do stavu "klepem ako strotovnik" za nejakych ani nie 80 km).
Ak su to loziska, ale motor nijako extremne neklepe, malo by stacit vymenit vsetky loziska (je to investicia cca okolo 1000 KC), akurat treba vybrat motor vonku. Ak motor klepe, je nutne kluku nechat prebrusit a pouzit abnormalne loziska na particny stupen vybrusu.
Inac sa na to vztahuje vsetko popisane vyssie.
_________________ This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting. (--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik [H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula Skoda 742 Forever Team
|
11.10.07, 12:42 |
|
|
Spuris
Příspěvky: 8
|
1. hladinu jsem jeste nezkoumal,ale podivam se
2. olej je meneny asi 3 tydny zpet
3. jo motor docela klepe
to vcelku odpovida..takze mi asi nezbyva nic jineho nez zajet do servisu ze? sam to podle popisu asi nemam sanci zpravit
|
11.10.07, 14:30 |
|
|
Spuris
Příspěvky: 8
|
a na kolik by me to asi vyslo kdyz bych musel nechat vybrousit loziska? jen jestli to ma cenu opravovat..
|
11.10.07, 14:34 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 27 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|