Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 10.11.24, 15:08



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 14 ] 
 Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC 
Autor Zpráva

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
Mám problém konečně se mě povedlo aktivovat diagnostiku u ECOTRONICu, všechny čidla fungují nějaké chyby byly také zaznamenané v paměti ty jsem odstranil. Je problém v tom, že motor nedrží otáčky, takže jde i mizerně seřídit volnoběh a bohatost. Chvíli drží na krásných zhruba 800ot, ale po chvilce klesnou na 600ot a po pár vteřinách zase vylezou na 1000ot, takže podle diagnostiky něco seřídit je problém, protože každých pár vteřin je to úplně jiné. A ještě když je to studený a přidám prudčeji plyn tak zhruba do 1600ot jdou plynule a potom najednou vyskočí na 2400ot (ale motor jde podle poslechu plynule), ale stejně dost často ta ručka na otáčkoměru pulzuje jak na volnoběh, tak i když jedu stálou rychlostí. Všechny filtry čisté.
Nemohlo by to být např. snímačem otáček?
Děkuji.


4.10.07, 09:25
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
p20k píše:
Mám problém konečně se mě povedlo aktivovat diagnostiku u ECOTRONICu, všechny čidla fungují nějaké chyby byly také zaznamenané v paměti ty jsem odstranil. Je problém v tom, že motor nedrží otáčky, takže jde i mizerně seřídit volnoběh a bohatost. Chvíli drží na krásných zhruba 800ot, ale po chvilce klesnou na 600ot a po pár vteřinách zase vylezou na 1000ot, takže podle diagnostiky něco seřídit je problém, protože každých pár vteřin je to úplně jiné. A ještě když je to studený a přidám prudčeji plyn tak zhruba do 1600ot jdou plynule a potom najednou vyskočí na 2400ot (ale motor jde podle poslechu plynule), ale stejně dost často ta ručka na otáčkoměru pulzuje jak na volnoběh, tak i když jedu stálou rychlostí. Všechny filtry čisté.
Nemohlo by to být např. snímačem otáček?
Děkuji.


je to predsa len karbec takže by som sa zameral na falošný vzduch, sanie/hlava, sanie/karbec, hadičky, posilovač...

inak niekedy je umenie zladiť oráčky s bohatosťou, ak nastavíš otáčky a doladíš bohatosť otáčky sa ti zmenia...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.10.07, 09:51
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
je to predsa len karbec takže by som sa zameral na falošný vzduch, sanie/hlava, sanie/karbec, hadičky, posilovač...

inak niekedy je umenie zladiť oráčky s bohatosťou, ak nastavíš otáčky a doladíš bohatosť otáčky sa ti zmenia...[/quote]

Tak jsem přitáhl hlavu byla po výměně těsnění pod hlavou, takže si sedala. Ale stejně ty otáčky to nedrží přibližně na jedné hodnotě. Šroub bohatosti jak má být zhruba povolený od úplného utažení?


4.10.07, 10:13
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
p20k píše:
Tak jsem přitáhl hlavu byla po výměně těsnění pod hlavou, takže si sedala. Ale stejně ty otáčky to nedrží přibližně na jedné hodnotě. Šroub bohatosti jak má být zhruba povolený od úplného utažení?


šroub bohatosti je zhruba vytočený 3-4 otáčky od úplneho zatiahnutia...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.10.07, 12:51
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
michalkatka píše:
p20k píše:
Tak jsem přitáhl hlavu byla po výměně těsnění pod hlavou, takže si sedala. Ale stejně ty otáčky to nedrží přibližně na jedné hodnotě. Šroub bohatosti jak má být zhruba povolený od úplného utažení?


šroub bohatosti je zhruba vytočený 3-4 otáčky od úplneho zatiahnutia...


Tak kdybych ten šroub vytočil takhle moc, tak ta kontrolka už vůbec nezačne při diagnostice blikat. Teď mě to vychází tak maximálně na dvě otáčky. Zkoušel jsem od kámoše jiný snímač otáček jestli není problém v tomhle a hned běžel líp, ale nechtěl ho prodat, tak jsem v mototechně sehnal nový, ale ten zase nevidí ta diagnostika. Kdykoliv aktivuji diagnostiku, tak mě to přečte pouze závady a jinak volnoběh a bohatost se prostě kontrolovat nezačne. Ale je zajímavý, že nastartovat to jde s tímto novým snímačem otáček úplně v pohodě, ale ta diagnostika neví že tam je. Divný.
Když změřím odpor mezi všemi konektory, tak nenaměřím těch 0,5-0,8kohmů.
Obrázek
Obrázek


4.10.07, 13:17
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
p20k píše:
michalkatka píše:
p20k píše:
Tak jsem přitáhl hlavu byla po výměně těsnění pod hlavou, takže si sedala. Ale stejně ty otáčky to nedrží přibližně na jedné hodnotě. Šroub bohatosti jak má být zhruba povolený od úplného utažení?


šroub bohatosti je zhruba vytočený 3-4 otáčky od úplneho zatiahnutia...


Tak kdybych ten šroub vytočil takhle moc, tak ta kontrolka už vůbec nezačne při diagnostice blikat. Teď mě to vychází tak maximálně na dvě otáčky. Zkoušel jsem od kámoše jiný snímač otáček jestli není problém v tomhle a hned běžel líp, ale nechtěl ho prodat, tak jsem v mototechně sehnal nový, ale ten zase nevidí ta diagnostika. Kdykoliv aktivuji diagnostiku, tak mě to přečte pouze závady a jinak volnoběh a bohatost se prostě kontrolovat nezačne. Ale je zajímavý, že nastartovat to jde s tímto novým snímačem otáček úplně v pohodě, ale ta diagnostika neví že tam je. Divný.
Když změřím odpor mezi všemi konektory, tak nenaměřím těch 0,5-0,8kohmů.
Obrázek
Obrázek


Jak nepozná že tam je? Jako že ti hlásí chybu snímače otáček? To je ale na stojícím motoru normální.


4.10.07, 13:59
Profil ICQ

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
cyz píše:
p20k píše:
michalkatka píše:
p20k píše:
Tak jsem přitáhl hlavu byla po výměně těsnění pod hlavou, takže si sedala. Ale stejně ty otáčky to nedrží přibližně na jedné hodnotě. Šroub bohatosti jak má být zhruba povolený od úplného utažení?


šroub bohatosti je zhruba vytočený 3-4 otáčky od úplneho zatiahnutia...


Tak kdybych ten šroub vytočil takhle moc, tak ta kontrolka už vůbec nezačne při diagnostice blikat. Teď mě to vychází tak maximálně na dvě otáčky. Zkoušel jsem od kámoše jiný snímač otáček jestli není problém v tomhle a hned běžel líp, ale nechtěl ho prodat, tak jsem v mototechně sehnal nový, ale ten zase nevidí ta diagnostika. Kdykoliv aktivuji diagnostiku, tak mě to přečte pouze závady a jinak volnoběh a bohatost se prostě kontrolovat nezačne. Ale je zajímavý, že nastartovat to jde s tímto novým snímačem otáček úplně v pohodě, ale ta diagnostika neví že tam je. Divný.
Když změřím odpor mezi všemi konektory, tak nenaměřím těch 0,5-0,8kohmů.
Obrázek
Obrázek


Jak nepozná že tam je? Jako že ti hlásí chybu snímače otáček? To je ale na stojícím motoru normální.


Když to nastartuju tak chytne a běží krásně a když odpojím snímač otáček tak nechytne vůbec což je normální, takže asi ta řídící jednotka ví že tam je. Ale když ho nastartuju a potom aktivuju diagnostiku na měření otáček, tak mě pouze vyblikává chyby které jsou v paměti nic víc. Ale diagnostika normálně neprobíhá nevím proč.


4.10.07, 14:27
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3262
Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
p20k píše:
cyz píše:
p20k píše:
michalkatka píše:
p20k píše:
Tak jsem přitáhl hlavu byla po výměně těsnění pod hlavou, takže si sedala. Ale stejně ty otáčky to nedrží přibližně na jedné hodnotě. Šroub bohatosti jak má být zhruba povolený od úplného utažení?



Když to nastartuju tak chytne a běží krásně a když odpojím snímač otáček tak nechytne vůbec což je normální, takže asi ta řídící jednotka ví že tam je. Ale když ho nastartuju a potom aktivuju diagnostiku na měření otáček, tak mě pouze vyblikává chyby které jsou v paměti nic víc. Ale diagnostika normálně neprobíhá nevím proč.


Nevím jestli jsem dobře pochopil to co píšeš, ale řídící jednotka neřeší jestli tam snímač je nebo není. Řídící jednotka řeší jediné - jestli dostává na vstup XY obdélníkový signál. Pokud ano tak motor běží a pokud ne tak motor neběží a navíc vypíše chybu snímače otáček i když ten je v pořádku. Myslím že to takhle má i Ecotronic, ještě si to ověřím v literatuře.


4.10.07, 15:07
Profil ICQ

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
Nevím jestli jsem dobře pochopil to co píšeš, ale řídící jednotka neřeší jestli tam snímač je nebo není. Řídící jednotka řeší jediné - jestli dostává na vstup XY obdélníkový signál. Pokud ano tak motor běží a pokud ne tak motor neběží a navíc vypíše chybu snímače otáček i když ten je v pořádku. Myslím že to takhle má i Ecotronic, ještě si to ověřím v literatuře.[/quote]

Asi tak jen to nevypisuje chybu snímače, ale ani se nespustí diagnostika volnoběhu (volnoběh se testuje při spuštěném motoru) i když ho nastartuju, tak diagnostika si myslí že motor neběží a tak se i chová.
Je rozdíl mezi snímačem otáček (jak jsem dal odkazy na fotky) a snímačem původním, který má kabel?
A nebo je to jedno?
Nevíš jaký konektor je napájení +12V, jaký ZEM a signál? U ECOTRONICu? A jak se dají poznat (třeba ohmicky)?
Děkuji.


4.10.07, 15:29
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 7662
Bydliště: Praha východ
Příspěvek 
Podobné kolísání volnoběhu mi u obyč karburátoru způsoboval mezikus mezi karburátrem a sáním. Dal jsem tam nakonec ten dvoudílný a je to OK.

_________________
"Šlápněte na to trochu, ať nemusím brzdit!"


4.10.07, 16:05
Profil ICQ

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek 
Nepér píše:
Podobné kolísání volnoběhu mi u obyč karburátoru způsoboval mezikus mezi karburátrem a sáním. Dal jsem tam nakonec ten dvoudílný a je to OK.


Jakej dvoudílnej mezikus? Na ecotronicu je pod karburátorem vyhřívaná podložka nevím jestli u klasického karburátoru je taky.
Mohl by jsi mě to popsat podrobněji o co se jedná?


4.10.07, 16:38
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
michalkatka píše:
p20k píše:
Tak jsem přitáhl hlavu byla po výměně těsnění pod hlavou, takže si sedala. Ale stejně ty otáčky to nedrží přibližně na jedné hodnotě. Šroub bohatosti jak má být zhruba povolený od úplného utažení?


šroub bohatosti je zhruba vytočený 3-4 otáčky od úplneho zatiahnutia...


A ještě je divný to že když přepnu diagnostiku na seřízení bohatosti, tak mě spíš svítí ta žárovka ať přidám a nebo uberu bohatost je to jedno a i když ho utáhnu, tak těsně před chcípnutím teprve začne trochu blikat.
Lambda by se měla zahřát tak asi do 5minut, že? Aby se stihla zahřát, tak jsem před seřízením jel asi 20km, abych měl jistotu.


4.10.07, 16:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
p20k píše:
A ještě je divný to že když přepnu diagnostiku na seřízení bohatosti, tak mě spíš svítí ta žárovka ať přidám a nebo uberu bohatost je to jedno a i když ho utáhnu, tak těsně před chcípnutím teprve začne trochu blikat.
Lambda by se měla zahřát tak asi do 5minut, že? Aby se stihla zahřát, tak jsem před seřízením jel asi 20km, abych měl jistotu.


či už nemáš lambdu v háji, alebo deravý výfuk po kat, potom lambda hlási samé blbosti, nožno aj ucpaný kat...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


4.10.07, 19:34
Profil

Příspěvky: 288
Bydliště: Pardubický kraj
Příspěvek Re: Nedrží stálé otáčky ECOTRONIC
michalkatka píše:
p20k píše:
A ještě je divný to že když přepnu diagnostiku na seřízení bohatosti, tak mě spíš svítí ta žárovka ať přidám a nebo uberu bohatost je to jedno a i když ho utáhnu, tak těsně před chcípnutím teprve začne trochu blikat.
Lambda by se měla zahřát tak asi do 5minut, že? Aby se stihla zahřát, tak jsem před seřízením jel asi 20km, abych měl jistotu.


či už nemáš lambdu v háji, alebo deravý výfuk po kat, potom lambda hlási samé blbosti, nožno aj ucpaný kat...


Tak výfuk je teď nový byl děravý poslední a střední díl až ke kat. Ale změřil jsem napětí při spuštěném zapalování na snímači otáček a tam bylo jen 1,3V ale mělo by tam být asi 12V? Změřil jsem konektory všechny tři, protože nevím který je signálový, ale pokud tam má být 12V, tak jsem se díval jestli drží konektor a tam je ten originální a drží dobře a jiný spoj tam není ani kabel není porušený.
Nevíte čím by to bylo?
Ještě jsem se někde dočetl, že snímač otáček je induktivní a že tam není hallova sonda jako je u BMM, nebo se jen tomu tak říká?
Děkuji.


5.10.07, 11:43
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 14 ] 

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 78 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz