Autor |
Zpráva |
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
teď mimo téma ale chci se zeptat co když na 105 dám karbec ze 130 bude to lepší?
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
4.10.07, 17:16 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Re: motor130
cyz píše: U mě to šlo jedno s druhým - nejprve se propadly vložky, následkem toho prasklo těsnění pod hlavou, začalo to vařit a ve finále praskla hlava
Čím je ten "propad" vložek způsoben? Příliš se zahřejí, prodlouží a zamáčknou do měděného kroužku? Nic jiného snad uhnout nemůže...
Může dojít k "propadu" při zachování správného postupu montáže (přesahy, rovná hlava, nové těsnění, správné momenty)?
|
4.10.07, 17:48 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
130 má kompresi jako prase na to jakou ma konstrukci hlavy ( slaby steny a 5ti kanal ) a zbytku...já mam treba pod 4 valcem vymacknutej a vyzranej kus bloku - nastesti to dalo pokoj, ale kvuli tomu to varilo celou dobu...
Navic si vsimnete tech brutal pistu...taky zadnej jinej škoda motor nema... u LS si nejsem jistej tedkon...
Proste na pouzite materialy a technologie je ten motor moc živej až vysokootáčkovej ačkoliv na to nemá bohužel...nebo určitě ne 100 000 km že ano
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
4.10.07, 18:35 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
4.10.07, 18:41 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
Potencial toho motoru tj. to jaky by mohl byt kdyby...znacne prekonava pouzity material a konstrukci.
Mit 130 aspon hlinikovou palici už, tvrzený sedla a kvalitnejsi ojnice, pisty, kruhy, kliku a dily s timto spjate, tak by to byl mazec motor na tu dobu na jeji objem a ventilový rozvod...
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
4.10.07, 18:51 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Ani tak nejde o druh materiálu ale o jeho množství, pokud si necháš 105kovou hlavu rozjet na 130kový spalováky tak máš věčnou hlavu protože 105ka má nejsilnější stěny, no ale hliník by byl přece jen hliník a pak už chybí jen 5x uložená klika a byl by klid. Jinak ty vložky se alespoň z mé zkušenosti z 90% utopěj díky tomu že to majitel uvaří tak, že dost. Prostě je to měď a uvařením ji v podstatě jako-by vyžehneš změknou a spadne to dolu. Teď tady jedno takový fávo mám, občas se tady na webu ten človíček objeví, ale on má ještě vyžranou hlavu aby toho nebylo málo, podle mě do toho někdo nalil bílej fridex. Díry v hlavě jak kráva, těsnění sežraný jak jen to jde a kroužky na těsníku pro válce vystřelený do vody.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
4.10.07, 19:11 |
|
|
Martin 007
Dezertér
Příspěvky: 12399 Bydliště: Pardubice - jihozápadní okolí
|
_________________ Škoda 130 RAPID 1987 - 743.136 "Kdo nemá Rapida jistě život proklíná." UNDER RECONSTRUCTION BMW E46 330xi Touring 2001 - Objem ničím nenahradíš. Zakládající člen Coupé clubu TW Škoda 743 Forever Team Člen klubu ostrých motorů TW
|
4.10.07, 19:17 |
|
|
Jiří Čech
Moderátor
Příspěvky: 933
|
Tento motor vznikl jako z nouze cnost. Všechno bylo dáno socialistickým přístupem k vývoji, kdy se všechno řešilo na poslední chvíli s minimem prostředků.
Ten motor není špatný, pokud se mu věnuje předepsaná péče, vydrží docela dlouho bez poruch. Problémem všech litinových hlav škodulí byla náchylnost k prakání jen při malém přehřátí a víme, jak málo stačilo, aby se škodule uhřála. Spoj trubek pod autem byl pro mnohé tajemstvím a z těch zteřelých hadic voda vesele kapala, až dokapala. Velikost kompresního poměru není zase taková, aby ji stěna hlavy nevydržela. Utopení vložek nebylo dáno stisknutím měděných podložek válců, ale celkovým zkroucením bloku, dělaly to všechny přehřáté škodule. Tvar dna pístu byl dán nutností dosáhnout tak vysokého kompresního stupně, jinak to nešlo. O tvrzených sedlech se nemá cenu bavit, motor vznikal v době, kdy slovo Natural bylo neznámé a olověné benzíny tvrzená sedla nepotřebovaly. Pětrkát uložená klika je zbytečnost u tohoto objemu, i 1,4 MPI s kompresí vyšší a i vyšším výkonem mají 3x uloženou kliku.
Jinak vzhledem k nedostatku správných dílů na tento motor doporučuji přejít na motor z Fa, na které je dosud všechno k sehnání.
_________________ J.
|
4.10.07, 19:52 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Kalista píše: teď mimo téma ale chci se zeptat co když na 105 dám karbec ze 130 bude to lepší? ¨
Ano bude lepší než-li stávající a to už vlastně je i když si ho nenamontoval. Jinak v ničem lepší po montáži nebude.
|
4.10.07, 21:52 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
O těch stotřícách....buďte rádi kdo je v techničáku máte....Co má člověk dělat se sto pěťou....Ano musí jí dělat,aby jela.Vy jí už máte a pouze udržujete,tak si nestěžujte... Vše je v lidech
|
4.10.07, 21:55 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
to je pravda ale když už to koupíš tak v hrozným stavu tak co naděláš
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
4.10.07, 21:57 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Tak to musíte nadávat na ty voly,co to měli před váma.Vše je v lidech...Auto za nic nemůže...Kdo s čim zachází s tim také schází....jj.
|
4.10.07, 22:05 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
tak já si stěžovat nemůžu ja to auto dostal zadarmo tak můžu být rád že ho vůbec mám
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
4.10.07, 22:46 |
|
|
patrik-hp
Příspěvky: 3257 Bydliště: Brandýs nad Labem
|
Kalista píše: tak já si stěžovat nemůžu ja to auto dostal zadarmo tak můžu být rád že ho vůbec mám
Jj..
|
5.10.07, 22:39 |
|
|
Martin91
Příspěvky: 4576 Bydliště: Citov Ol.Kraj
|
jak poznám že je motor ze 130 když je přeražený číslo a přebarvená hlava? a sundávat něco se mi moc nechce. Nebo je možny že 105motor výtahnu na 100km/h na 500m ??
_________________ Š 100L http://martin91.rajce.idnes.cz/S100_-_Stovecka Š 110R http://martin91.rajce.idnes.cz/Skoda_110R_,,eRko Š 136GL http://martin91.rajce.idnes.cz/Smoula/ Š Favorit, VW Caddy, Octavia III.
|
8.10.07, 09:10 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|