Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 27.11.24, 23:23



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další
 Kontrolka dobíjení 
Autor Zpráva
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
Osciloskop bohužel nemám a úbytek jsem neměřil.Asi nezbývá než zkusit jiný reguátor. Nedávno jsem dával nový :? Stejnak by mě ale zajímalo, co znamená ta hodnota napětí napsaná na tom regulátoru. Koupil jsem nový a je tam napsáno 12V, na původním je 14 V.


6.10.07, 12:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
Podle té hodnoty bych se neřídil. V každém případě zkus dát nový regulátor a když ani ten nepomůže, tak rozdělat altík, proměřit diody a zkontrolovat uhlíky.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


6.10.07, 12:40
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 4146
Bydliště: okres svitavy,West Yorkshire
Příspěvek 
no to ale neni moc.. elektronicky regulator by to mel drzet na 14 voltech .. jen na volnobeh mozna mene.. ta hodnota na regulatoru taky nevim co znamena.. muze to byt jen pro jake napeti je .. jsou treba uplne stejne pro 24.. tak zkus jiny regulator....


6.10.07, 12:45
Profil ICQ

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
No, 13.4V je doopravdy málo. Nezbyde než tuningová dioda k altiku

co dráty od druhé pojistky? mají dobrý konatakt, popř. co dělá pojistka? Nemáš tam plastovou? Ta se často nataví a pak to nemá pořádný kontakt...

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


6.10.07, 13:07
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
Kontakty jsem čistil právě jako první. Asi dám novej regulátor no, ale štve mě to, protože je tam ani ne tři měsíce nový. Do alternátoru se mi lézt nechce, protože jsem to ještě nikdy nedělal. V podstatě mi nedělá problém moc něco opravit, ale nejdřív to musím vidět dělat někoho jiného. No všechno je jednou poprvé holt :) Z mé neprofesionální úvahy by vycházelo, že by problém mohl být v regulátoru, ale nejsem odborník. Vzhledem k tomu, že v určitých otáčkách to dobíjí téměř normálně a ve vyšších i v nižších od této hodnoty napětí klesá, říkám si, že by to sedělo na regulátor. Já o tom raději chvíli budu kecat, než ho koupim, nerad bych si totiž dělal doma sklad nepotřebných nových součástek...


6.10.07, 13:23
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Alternatoru se neboj, zadna zaludnost tam nebydli :D

Staci koupit uhliky. Jen je otazkou v jakem stavu jsou sberaci krouzky.. mas pristup na soustruh nebo nekoho kdo to umi?

Diody lehce promeris Mutlimetrem.

No, a jak tedy do altiku? Sundat matici u remenice, remenici vetrak a klinek dolu, Pak povolit ty tři dlouhe M6 svorniky a muzes altika rozpulit :D Jen pozor na statorove vinuti, obcas byva prilepene k horni pulce tak ho nejak setrne pridrz k dolni pulce (treba sroubovakem) a odendej horni pulku. Ted vytahnes rotor a pak povol ty tri M5 matice zezadu, odpajej jeden konec vinuti od noze na drat k regleru a muzes vyndat vinuti vcetne diod :)

Montaz je opacny postup. Jeste tedy ty uhliky vymenit 8) Ty pri zpetne montazi pridrzis dlohym dratkem zezadu strcenym skrz telo altiku, az bude rotor na miste tak dratky vytahnes a uhliky se diky pruzinam pritlaci na krouzky :D

Mozna se to jevi slozite, ale je to velmi jednoduche.

Muzes jeste vymenit aspon predni lozisko, je v prednim viku pod tim kadmiovanym plechem jen lehce nalisovane :)

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


6.10.07, 13:32
Profil

Příspěvky: 547
Bydliště: Ostrava
Příspěvek 
pajavlk píše:
Osciloskop bohužel nemám a úbytek jsem neměřil.Asi nezbývá než zkusit jiný reguátor. Nedávno jsem dával nový :? Stejnak by mě ale zajímalo, co znamená ta hodnota napětí napsaná na tom regulátoru. Koupil jsem nový a je tam napsáno 12V, na původním je 14 V.


To je jenom jmenovité napětí, aby věděli jaký regulátor je pro 12V elekktriku,nebo 24V elektriku.
Podle toho se vůbec neřiď.Já jsem ještě neviděl regulátor který by měl napsané hodnoty na obalu.
Vždy je jen 12V nebo 24,těch 14V si vůbec nevšímej prostě to tak psali jiný výrobce jiné mravy. :wink:
Já si myslím že je problém v altíku,ale dokud to nezměříš tak jak píšou ostatní tak jsou to jen dohady,takže měřák do ruky.
A hodnoty sem. :D


7.10.07, 05:22
Profil

Příspěvky: 1331
Bydliště: královehradecký kraj
Příspěvek 
na diody stačí žárovka :arrow:

_________________
š 105 s, 50kw, LPG r.v. 5 - 85


7.10.07, 13:59
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
spartra píše:
na diody stačí žárovka :arrow:


Ta je i lepší než multimetr.

Já diody zkouším pod proudem asi 10A a sleduji na osciloskopu.

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.10.07, 18:54
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Hm, no multimetr ti je zase schopen ukazat saturacni napeti diody..

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.10.07, 18:56
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 3694
Bydliště: Vysočina
Příspěvek 
To jo, ale existuje možnost, že ta dioda bude proražená "napůl" a při malém proudu to nepoznáš. Je ale pravda, že s takovouto diodou jsem se setkal snad jen jednou (nebyla ani z alternátoru).

_________________
ŠKODA 125L LPG, r.v. 1988 béžová
ŠKODA 125L LPG, r.v. 198? červená


7.10.07, 19:06
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
A jak mám ty diody změřit? Co se na nich vlastně měří proud, nebo napětí :?: ?

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


7.10.07, 21:10
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
pajavlk píše:
A jak mám ty diody změřit? Co se na nich vlastně měří proud, nebo napětí :?: ?


Vlastně nejspíš odpor co?

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


7.10.07, 21:24
Profil

Příspěvky: 15104
Bydliště: Praha
Příspěvek 
:shock: u diody odpor? no vlastne v zavernem smeru musi mit nekonecny odpor ale jinak ne :D

U diody musis zmerit jestli opravdu dioduje, tzn jestli pousti proud jen jednim smerem, popr multimetrem saturacni napeti :wink:

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


7.10.07, 21:26
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 304
Bydliště: Sezimovo Ústí
Příspěvek 
Šemik píše:
:shock: u diody odpor? no vlastne v zavernem smeru musi mit nekonecny odpor ale jinak ne :D

U diody musis zmerit jestli opravdu dioduje, tzn jestli pousti proud jen jednim smerem, popr multimetrem saturacni napeti :wink:


No já jsem spíš muzikant, takže v některých věcech z jiných oborů nemám uplně jasno :lol: ...

_________________
Škoda Felicia 136 B, LPG
r.v. 1995


7.10.07, 21:30
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 46 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 11 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz