Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 20.9.24, 18:45



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 Kontrolka s olejničkou 
Autor Zpráva
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Vít Široký píše:
Jiří Čech píše:
Nepér píše:
Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr...


Jsi hypochondr... :-)
já bych to tak neviděl, jen blázen by mohl startovat s klidnou hlavou na sucho


S pozdním zhasnutím kontrolky jsem se škodulí jezdil pět let denně do práce. Uvědom si, že motor nikdy nezůstane úplně suchý, to by musel stát minimálně pět let na špalkách.
úplně suchý určitě nebude, ale taky nebude mazaný dostatečně, takže tam určitě ke zbytečnému opotřebení dochází, zvlášť když to je i slyšet, tak proč se to nepokusit odstranit v začátku a předejít v budoucnu zbytečným komplikacím?


4.10.07, 10:53
Profil ICQ
Pspvek Reklama

   
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Vít Široký píše:
Jiří Čech píše:
Vít Široký píše:
Jiří Čech píše:
Nepér píše:
Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr...


Jsi hypochondr... :-)
já bych to tak neviděl, jen blázen by mohl startovat s klidnou hlavou na sucho


S pozdním zhasnutím kontrolky jsem se škodulí jezdil pět let denně do práce. Uvědom si, že motor nikdy nezůstane úplně suchý, to by musel stát minimálně pět let na špalkách.
úplně suchý určitě nebude, ale taky nebude mazaný dostatečně, takže tam určitě ke zbytečnému opotřebení dochází, zvlášť když to je i slyšet, tak proč se to nepokusit odstranit v začátku a předejít v budoucnu zbytečným komplikacím?


Za celou dobu povídání si o tomto problému jsem se nedozvěděl, o jaký motor jde.

_________________
J.


4.10.07, 10:54
Profil
Hluchoň

Příspěvky: 11873
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
Vít Široký píše:
Jiří Čech píše:
Vít Široký píše:
Jiří Čech píše:
Nepér píše:
Stalo se mi to jednou, když jsem to prohnal a pak jsem zajel do vesnice a stál jsem na volnoběh. Druhý den jsem jel asi 20km, cestou z5 jsem to zase trochu prohnal a neopakovalo se to. Poté jsem čidlo vyndal a dirku vyčistil benzínem a vyměnil jsem filtr. Od té doby se to tuplem neopakovalo. Budu to sledovat po delších trasách, kdy se to pořádně ohřeje. Teď už mi jde jen o to, jestli je normální, že kontrolka nezhasne už během startování, ale asi po 1 vteřině běhu motoru, kdy zároveň znatelně poklesne hluk motoru a že se rozsvítí hned po chcípnutí motoru. Spíš mám normálně opotřebovanej motor a jsem hypochondr...


Jsi hypochondr... :-)
já bych to tak neviděl, jen blázen by mohl startovat s klidnou hlavou na sucho


S pozdním zhasnutím kontrolky jsem se škodulí jezdil pět let denně do práce. Uvědom si, že motor nikdy nezůstane úplně suchý, to by musel stát minimálně pět let na špalkách.
úplně suchý určitě nebude, ale taky nebude mazaný dostatečně, takže tam určitě ke zbytečnému opotřebení dochází, zvlášť když to je i slyšet, tak proč se to nepokusit odstranit v začátku a předejít v budoucnu zbytečným komplikacím?


Za celou dobu povídání si o tomto problému jsem se nedozvěděl, o jaký motor jde.
136 Favorit, Nepér


4.10.07, 10:56
Profil ICQ
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
Jo, teď na to koukám...:-) vzhledem k roku výroby se dá už u těchto motorů očekávat kdeco...:-)

_________________
J.


4.10.07, 11:00
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 267
Bydliště: České Budějovice
Příspěvek 
Vždycky trvá, než se motor natlakuje olejem, mě u závodničky taky zhasne a přestane rachotit asi po vteřině.Když teda chytne hned. Kdybych startoval drobet dýl, tak se taky natlakuje aniž by ještě chytil. Dělaj to nový auta a možná eště víc než starý škodovky, takže se toho neboj.

_________________
Peugeot 309 1.9 D
Škoda 120L "Rallye"(engine 781.136)


4.10.07, 12:29
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6765
Bydliště: Česká Třebová
Příspěvek 
Tak tohle mám bez problémů mě to chytne až když se natlačí olej, do té doby ani ťuk, stačí jen odpojit čidlo tlaku oleje a už to nenastartuju.

_________________
JM AUTO-MOTO

Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div :-D


4.10.07, 14:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké :?: (tie isté :?: ) :oops: :lol:

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.10.07, 16:39
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
michalkatka píše:
ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké :?: (tie isté :?: ) :oops: :lol:


Nejsou.

_________________
J.


5.10.07, 16:42
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
michalkatka píše:
ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké :?: (tie isté :?: ) :oops: :lol:


Nejsou.


ok, v predajni mi tvrdili že áno...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.10.07, 16:53
Profil
Moderátor

Příspěvky: 933
Příspěvek 
michalkatka píše:
Jiří Čech píše:
michalkatka píše:
ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké :?: (tie isté :?: ) :oops: :lol:


Nejsou.


ok, v predajni mi tvrdili že áno...


Pardon, ojniční jsou stejné, ale klikové ne.

_________________
J.


5.10.07, 16:58
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 19159
Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
Příspěvek 
Jiří Čech píše:
michalkatka píše:
Jiří Čech píše:
michalkatka píše:
ojničné šálky sú na 742.XXX a 781.XXX rovnaké :?: (tie isté :?: ) :oops: :lol:


Nejsou.


ok, v predajni mi tvrdili že áno...


Pardon, ojniční jsou stejné, ale klikové ne.


ok, dík...

_________________
Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336


5.10.07, 19:36
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek Podobny problem
Zdravim, nechtel sem zakladat novy topic tak to pisnu sem. Mam starsiho favorita (najeto necelych 200tkm ale vcelku bezproblemovy) a uz asi 4 dny mi pri mensich otackach zacne problikavat kontrolka oleje a pri vyrazeni se rozsviti uplne. Kdyz je auto studene tak to vubec nedela,jede normalne a kontrolka nesviti..kdyz se vsak zahreje tak nastane tento problem a auto pri neutralu skoro chcipa,nekdy i chcipne uplne,kdyz jsem vcera jel trochu dal, tak se mi pri jizde asi 80km/h favorit zachoval jako by dosel benzin a na chvili nereagoval na plyn,vyradil sem a hned to chciplo,benzinu sem mel dostatek a kdyz sem auto nechal asi pul hodiny stat tak to chvili zase jelo normalne. Muze to mit nejakou spojitost s tou olejovou kontrolkou? Predem diky za radu :)


11.10.07, 11:33
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 6570
Bydliště: Kosice
Příspěvek 
Poprve: hladina oleja v olejovej vani je aka?
Podruhe: v akom stave je ten, olej? Kolko km dozadu bol meneny? Nevykazuje znamky prepalenia? Alebo v nom nie je biela emulzia?
Potretie: neklepe motor?

Vyzera to na znacne opotrebene lozisiek na kluke, alebo inu zavadu na mazacom systeme (ak vobec k nejakej inej moze dojst). Vzhladom na pocet km by bolo dost pravdepodobne opotrebenie lozisiek na klukovej hriadeli, loziska preto extremne prepustaju olej a mazacia sustava nedrzi tlak, pri dlhsej prevadzke s nizkym tlakom v sustave moze dojst k zadreniu motora. Ak motor aj nadmerne klepe, tak je to jasne. V pripade, ze tlak v mazacej sustave klesa pod uroven hlasenu kontrolkou, sa moze totalne opotrebenie dostavit v priebehu par desiatok km (videl som klukovku, ktora sa zadrela zo stavu "ticho" do stavu "klepem ako strotovnik" za nejakych ani nie 80 km).

Ak su to loziska, ale motor nijako extremne neklepe, malo by stacit vymenit vsetky loziska (je to investicia cca okolo 1000 KC), akurat treba vybrat motor vonku. Ak motor klepe, je nutne kluku nechat prebrusit a pouzit abnormalne loziska na particny stupen vybrusu.

Inac sa na to vztahuje vsetko popisane vyssie.

_________________
This is Linux land, on silent nights you can hear Windows machines rebooting.
(--)))o-») Skoda Rapid 136 r.v.1989 biely
OOOO Audi 80 2.3E r.v. 1993 - Vopruz durch Technik
[H] Honda HR-V 4x4 r.v. 2000 - mula
Skoda 742 Forever Team


11.10.07, 12:42
Profil Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 8
Příspěvek 
1. hladinu jsem jeste nezkoumal,ale podivam se
2. olej je meneny asi 3 tydny zpet
3. jo motor docela klepe

to vcelku odpovida..takze mi asi nezbyva nic jineho nez zajet do servisu ze? sam to podle popisu asi nemam sanci zpravit


11.10.07, 14:30
Profil

Příspěvky: 8
Příspěvek 
a na kolik by me to asi vyslo kdyz bych musel nechat vybrousit loziska? jen jestli to ma cenu opravovat..


11.10.07, 14:34
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 68 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 62 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz