Autor |
Zpráva |
mišo
Příspěvky: 403 Bydliště: Nováky SR
|
druha klapka 120
zdravim mam otazocku ako sa da nastavyt aby my otvaralo druhu klapku skor a aky by to malo dopad na spotrebu a akceleraciu
_________________ O1 combi Tdi
Felka 1,6GLX 55kw, GABO
120 M
|
14.10.07, 21:29 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
Re: druha klapka 120
mišo píše: zdravim mam otazocku ako sa da nastavyt aby my otvaralo druhu klapku skor a aky by to malo dopad na spotrebu a akceleraciu
Změnou mechaniky podtlakové regulace 2. stupně.
Dopad na spotřebu by záležel na tvé noze, akcelerace by byla o něco lepší.
Pro začátek můžeš zkusit vyměnit pružinku na táhlu od membrány podtlakové regulace za přiměřeně tvrdší.
|
14.10.07, 21:37 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
podle mě kromě efektu na spotřebě to bude mít minimální vliv...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
14.10.07, 22:12 |
|
|
mišo
Příspěvky: 403 Bydliště: Nováky SR
|
to je ta pruzina ked sa pozriem na motor tak ta co je hned vydiet kamarat to vola ze vesmirny tanier a keby sa len dotiahol ten nastavovaci srob
_________________ O1 combi Tdi
Felka 1,6GLX 55kw, GABO
120 M
|
14.10.07, 22:15 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
CROWACK píše: podle mě kromě efektu na spotřebě to bude mít minimální vliv...
Konkrétně tuto úpravu jsem nezkoušel, ale vhodně změněné ovládání druhé komory má znatelný vliv na akceleraci.
|
14.10.07, 22:16 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
mišo píše: to je ta pruzina ked sa pozriem na motor tak ta co je hned vydiet kamarat to vola ze vesmirny tanier a keby sa len dotiahol ten nastavovaci srob
Ano, tu pružinku na osce pod vesmírným talířem jsem měl na mysli. Tyto úpravy nejsou tak jednoduché, vyzkoušel jsem několik verzí nuceného otvírání druhé komory, to se neosvědčilo, následně jsem po dlouhém zkoumání došel k úpravě podtlakové automatiky, která se mi osvědčila, ale také má své mouchy...
Naposledy upravil fatal dne 14.10.07, 22:25, celkově upraveno 1
|
14.10.07, 22:18 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
fatal píše: CROWACK píše: podle mě kromě efektu na spotřebě to bude mít minimální vliv... Konkrétně tuto úpravu jsem nezkoušel, ale vhodně změněné ovládání druhé komory má znatelný vliv na akceleraci.
to bys mohl rovnou zkusit vyhodit membránu do pryč a ovládat druhej stupeň mechanicky, tak aby se otevíral zároveň s prvním...ale myslím že by to nedělalo dobrotu...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
14.10.07, 22:22 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
CROWACK píše: to bys mohl rovnou zkusit vyhodit membránu do pryč a ovládat druhej stupeň mechanicky, tak aby se otevíral zároveň s prvním...ale myslím že by to nedělalo dobrotu...
Předchozí příspěvek jsem editoval... Zkoušel jsem, mechanika neotevírala komory zároveň, ale postupně. Ideální to opravdu nebylo, mělo to dvě velké mouchy.
|
14.10.07, 22:28 |
|
|
mišo
Příspěvky: 403 Bydliště: Nováky SR
|
a este aky je najlepsi prestih lebo bol som na emisnej a tam my tvrdil ze na volnobeh ma byt od 5 do 12 podla tabuliek ale ze naj je tych 12 podla stroboskopu mam tam teraz 10cca
_________________ O1 combi Tdi
Felka 1,6GLX 55kw, GABO
120 M
|
14.10.07, 22:30 |
|
|
mišo
Příspěvky: 403 Bydliště: Nováky SR
|
takze myslis to mechanicke nerobyt a co stou pruzinou
_________________ O1 combi Tdi
Felka 1,6GLX 55kw, GABO
120 M
|
14.10.07, 22:33 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
mišo píše: a este aky je najlepsi prestih lebo bol som na emisnej a tam my tvrdil ze na volnobeh ma byt od 5 do 12 podla tabuliek ale ze naj je tych 12 podla stroboskopu mam tam teraz 10cca
na 800ot/min cca 10-11° bez podtlaku...5-7° 120 na stojicim motoru, 105 3-5° na stojicim motoru...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
14.10.07, 22:34 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
mišo píše: a este aky je najlepsi prestih lebo bol som na emisnej a tam my tvrdil ze na volnobeh ma byt od 5 do 12 podla tabuliek ale ze naj je tych 12 podla stroboskopu mam tam teraz 10cca
Předstih záleží na motoru, palivu... Nejlepší je asi zkontrolovat to podle tabulek ve všech otáčkách a pak případně doladit podle toho, jak to jede. Důležité je mít rozdělovač OK, nemít vytahané pružinky, malé vůle atd.
|
14.10.07, 22:34 |
|
|
CROWACK
Příspěvky: 10232 Bydliště: kósek vod Jevička
|
mišo píše: takze myslis to mechanicke nerobyt a co stou pruzinou
myslim, že to bude mít vliv na bohatost směsi...od volnoběhu, kdy je směs nejbohatší, se příliš brzkým otevřením druhého stupně změní bohatost ,ať už že se ochudí nebo obohatí, pokaždý směrem od ideálního poměru - lambda=1...
možná bys mohl zkusit jenom vyměnit pružinu vracení klapky druhého stupně za měkčí, ale zase je riziko, že se ti klapka nebude dovírat a z toho plynoucí vysoký volnoběh...
edit: ale nejsem strojař, ber mě s rezervou...
_________________ "Now Kato, warm up the silver hornet!" | crowack@jabber.org
|
14.10.07, 22:38 |
|
|
mišo
Příspěvky: 403 Bydliště: Nováky SR
|
rozdelovac a motor je po GO
_________________ O1 combi Tdi
Felka 1,6GLX 55kw, GABO
120 M
|
14.10.07, 22:39 |
|
|
fatal
rejpal
Příspěvky: 18277
|
mišo píše: takze myslis to mechanicke nerobyt a co stou pruzinou
Na nucené mechanické otevírání se vykašli. S pružinkou je to složité, musí tam být aby se ti nemohl zaseknout "plný plyn" (nejsem si stoprocentně jistý SEDRem, ale na EDSR to hrozilo), ale zároveň je sériová příliš měkká, takže podle mého názoru trošku tvrdší pružinka neuškodí.
Ale nemám to prakticky odzkoušené, takže opatrně.
Základem je samozřejmě karburátor v dobrém stavu, zadřenou osu druhého stupně žádná úprava nezachrání.
|
14.10.07, 22:41 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|