Vyhledat témata bez odpovědí | Zobrazit aktivní témata Právě je 19.9.24, 22:26



Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další
 Startování teplýho motoru 
Autor Zpráva

Příspěvky: 14
Příspěvek Startování teplýho motoru
Ahoj, mám Š120LS a nějak mi nechce naskočit teplej motor. Když je to studený tak to jde hned, ujedu tak něco kolem 6 km pak to zhasnu u benzíny a chytne mi zase hned bez sytiče, ale stačí abych popojel kousek k jinýmu obchodu a pak to musim hodně trápit, aby mi to naskočilo, nakonec to tak na po patnáctý chytne. Čerpadlo je vyplý to benzín nesaje, takže musí být v karburátoru, membránu jsem vyměnil. Nevim jestli tomu neškodí, že jsou venku třicítky, ale nemělo by.
Nevíte náhodou co s tím?


11.7.06, 11:51
Profil
Pspvek Reklama

   

Příspěvky: 82
Bydliště: Jižní Morava
Příspěvek 
Mohla by tomu pomoct změna předstihu.Nevím jak si v tom zběhlej,mužeš si udělat risku na rozdělovači proti komínku uchycení (pro případné vrácení púvodního předstihu) a vyzkoušet mirně otočit na jednu i druhou stranu,kde to bude lepší.
Mě 120tka chytala vždy na první škrt v zimě i v létě.

_________________
Felicia 1,6MPI/2000/bílá


11.7.06, 12:46
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Skoro kazda skoda chyta blbe dyz je tepla. V origos navodu na auto je napsany ze kdyz se startuje teply motor, musi byt seslapnuty plynovy pedal. Toto opravdu funguje :) akorat se musi vystihnout okamzik kdy motor naskoci a v ten moment plyn (a samozrejme i klicek :lol: ) pustit aby nesel motor do obratek (jinak to rve jak krava protoze nemuze odskocit pastorek starteru od vence)

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


11.7.06, 13:32
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 82
Bydliště: Jižní Morava
Příspěvek 
Matthes píše:
Skoro kazda skoda chyta blbe dyz je tepla. V origos navodu na auto je napsany ze kdyz se startuje teply motor, musi byt seslapnuty plynovy pedal. Toto opravdu funguje :) akorat se musi vystihnout okamzik kdy motor naskoci a v ten moment plyn (a samozrejme i klicek :lol: ) pustit aby nesel motor do obratek (jinak to rve jak krava protoze nemuze odskocit pastorek starteru od vence)



120-tku jsem měl 10let a nikdy jsem nestartoval s plynem.Vždycky jsem třikrát prošlápl plyn a startoval bez plynu (každé auto chce asi něco jiného),anebo záleží jak je seřízené.Startování s plynem se používá když se třeba auto přechlastá.Je pravda ,že kolikrát se kámoši divili,že mě to chytá napoprvé.

_________________
Felicia 1,6MPI/2000/bílá


11.7.06, 14:02
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
pepa píše:
Matthes píše:
Skoro kazda skoda chyta blbe dyz je tepla. V origos navodu na auto je napsany ze kdyz se startuje teply motor, musi byt seslapnuty plynovy pedal. Toto opravdu funguje :) akorat se musi vystihnout okamzik kdy motor naskoci a v ten moment plyn (a samozrejme i klicek :lol: ) pustit aby nesel motor do obratek (jinak to rve jak krava protoze nemuze odskocit pastorek starteru od vence)



120-tku jsem měl 10let a nikdy jsem nestartoval s plynem.Vždycky jsem třikrát prošlápl plyn a startoval bez plynu (každé auto chce asi něco jiného),anebo záleží jak je seřízené.Startování s plynem se používá když se třeba auto přechlastá.Je pravda ,že kolikrát se kámoši divili,že mě to chytá napoprvé.


Já rapida když je teplý startuju se sešláplym plynem. Čím víc je studenej tim víc sešlápnu

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


11.7.06, 14:24
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Spravne serizeny teply motor chytne "na skrtnuti", okamzite, bez dotyku na plynovy pedal. Jak bylo receno, muze byt spatny predstih, vysoka hladina v karburatoru nebo proste jinak spatne serizeny karburator (bohatost, volnobeh, co treba prohnute vicko?).

V origos navodu, pokud si vzpominam, je psano o pouziti plyn. pedalu pri startovani horkeho motoru, tzn. lehce prehrateho.


11.7.06, 19:20
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
A) spousteni vychladleho motoru za beznych teplot
1)zkontrolovat , zda je radici paka v neutralni poloze (podle me blbost, dyz se pak hned rozjizdim)
2)zaradit sytic karburatoru, nedotykat se plynu
3)zapnout zapalovani, seslapnout spojku a startovat. Spoustec se ma pouzivat max 5 sekund, dyztak se ma 5 sekund cekat

B) spousteni tepleho motoru
Postupujeme jak v bode A s temito odlisnostni:
1)nezarazujeme sytic karburatoru
2)start se ma provadet s akceleracnim pedalem seslapnutym do 1/3 drahy

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


11.7.06, 21:10
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
Citace:
...
2)start se ma provadet s akceleracnim pedalem seslapnutym do 1/3 drahy
...


Nevim jak jsi na to prisel, nebo kde jsi to vycetl. V zivote nikdy jsem pri startovani motoru zahrateho alespon na 60 stupnu nepouzival pedal plynu a myslim, ze vsechny takove motory byly precizne serizene.

"Startovani zahrateho motoru: ... Motor by mel nastartovat bez seslapnuti plynoveho pedalu. Kdyby vyvstal problem, tak jemnym prislapnutim p. p. motoru pomuzeme. Tato situace nastava, kdyz je motor horky...." (kniha od Jalowieckeho)


11.7.06, 22:55
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 587
Bydliště: Piešťany-SK
Příspěvek 
Jalowieckeho zahoď niekam veľkým oblúkom. Citát z originálneho návodu na obsluhu a údržbu od AZNP: spúšťanie teplého motoru- "akceleračný pedál pomaly, ale naplno zošliapnuť, sytič nechať v kľude. Akonáhle motor naskočí, uvolnite akceleračný pedál."

_________________
EX Škoda 105S, r.v.1977- odchádza do automobilového neba:(
Škoda Forman 136GLX COMFORT LINE r.v.1994
Citroen Xantia Break 2.0HDi r.v.1999


11.7.06, 23:53
Profil

Příspěvky: 212
Bydliště: Praha, Ostrava
Příspěvek 
MAJO píše:
Jalowieckeho zahoď niekam veľkým oblúkom...


Proc bych to mel proboha delat?


12.7.06, 00:41
Profil

Příspěvky: 263
Příspěvek 
kdoasi píše:
Citace:
...
2)start se ma provadet s akceleracnim pedalem seslapnutym do 1/3 drahy
...


Nevim jak jsi na to prisel, nebo kde jsi to vycetl.

To je opsaný z návodu k obsluze. Já to v mojem návodu četl taky.

Na druhou stranu co škodovka to originál (hlavně po těch letech v provozu), takže opravdu je nutné u každého auta zvlášť přijít na to, jak s ním za různých podmínek nastartovat.


12.7.06, 08:06
Profil

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
kdoasi píše:
MAJO píše:
Jalowieckeho zahoď niekam veľkým oblúkom...


Proc bych to mel proboha delat?


Já ho mam taky. Tak blbou knihu jsem ještě neviděl!!! Třeba je tam na nějaký straně namalovaná hlava s ventilama, který jsou úplně blbě popsaný. A takových věcí je tam více....Jinak MAJO má pravdu, v manuálu ke škodě je to přesně takto napsáno.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.7.06, 08:47
Profil
Uživatelský avatar

Příspěvky: 1471
Bydliště: Karviná / přes týden Zábřeh na Moravě
Příspěvek 
Matthes píše:
B) spousteni tepleho motoru
Postupujeme jak v bode A s temito odlisnostni:
1)nezarazujeme sytic karburatoru
2)start se ma provadet s akceleracnim pedalem seslapnutym do 1/3 drahy


jj, taky sem to cetl a Rapid mi takhle chyta okamzite

_________________
Škoda 110R r.v. 1972, rallye červená / - šlo do světa
Škoda RAPID 130 r.v. 1987 - rallye červená, Apolla /
Coupé club TW


12.7.06, 09:44
Profil
Hliník navždy.
Uživatelský avatar

Příspěvky: 17651
Bydliště: Praha západ
Příspěvek 
Mate pravdu, ten original. navod ke skodovce je uplne debilni. U kazdy sebemensi prace je napsano "sverte tuto praci odbornemu servisu" nebo tak neco :lol:

Me osobne teplej motor bez seslapnutyho plynu nechytne. I dyz mam vse OK (predstih, karbec, zapalovani ... )

_________________
Zbrane zabijeji!

Liga za čisté silnice: pumpičkářům pumpičkou přes koule.


12.7.06, 09:49
Profil ICQ Zobrazit autorovy stránky

Příspěvky: 15097
Bydliště: Praha
Příspěvek 
Matthes píše:
Mate pravdu, ten original. navod ke skodovce je uplne debilni. U kazdy sebemensi prace je napsano "sverte tuto praci odbornemu servisu" nebo tak neco :lol:

Me osobne teplej motor bez seslapnutyho plynu nechytne. I dyz mam vse OK (predstih, karbec, zapalovani ... )


Já jsem ale nenadával na origo návod od AZNP, ten je podle mě výborně udělán a spousta užitečných věcí se v něm najde, třebaže k Andrtovi má daleko. Má kritika se snášela na hlavu Jalowieckého.

_________________
ŠKODA 742 FOREVER TEAM


12.7.06, 10:06
Profil
Pspvek Reklama

   
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odpovědět na téma   [ Příspěvků: 22 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by STSoftware for PTF.
Český překlad – phpBB.cz