|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Autor |
Zpráva |
tunel6
Příspěvky: 27
|
motor forman
Jaká je průměrná životnost motoru ve formanu? má cenu kupovat formana který má 152tis při 112tis namontováno LPG. je to karburátor
|
4.12.07, 08:50 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
michalkatka
Příspěvky: 19159 Bydliště: SR Bratislavský kraj - Senec
|
Re: motor forman
tunel6 píše: Jaká je průměrná životnost motoru ve formanu? má cenu kupovat formana který má 152tis při 112tis namontováno LPG. je to karburátor
v prvom rade záleží na tom ako sa o motor starali, pravidelne menené náplne, pri 152 by mali byť menené aj rozvody a tesnenie pod hlavou. inak všeobecne karburátorové Favo/Forman motory 200-400tis a BMM 300-500tis... ale všetko záleží od staristlivosti... zvuk motora, a chod veľa napovie... ideálne ak sa dá ešte aspoň naštartovať...
_________________ Škoda Favorit 135(136)(G)Lx 93 LPG klima červeň
Nie je všetko tak ako vyzerá - rozdiel je v technike...
http://skoda.panda.cz/forum/viewtopic.php?t=3336
|
4.12.07, 09:29 |
|
|
Ondras83
Příspěvky: 17411 Bydliště: Stračov (u HK)
|
no, tak jestli je možnost, tak se s tim autem projeď....hlídej si teplotu, jestli nesvítí dobíjení a mazání a jestli funguje otáčkoměr (jestli ho bude mit) a pak taky sleduj, jak to auto jede....když to bude OK, tak ho vem...
_________________ "clovek musi mit odvahu to zkurvit"
|
4.12.07, 10:13 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
Ondras83 píše: no, tak jestli je možnost, tak se s tim autem projeď....hlídej si teplotu, jestli nesvítí dobíjení a mazání a jestli funguje otáčkoměr (jestli ho bude mit) a pak taky sleduj, jak to auto jede....když to bude OK, tak ho vem... to bych si dovolil nepatrně rozvinout, aby to jelo, je podle mě požadavek nutný, avšak nedostačující. Podle mě, když to kupuju s tím, že to je v pořádku, tak musí platit ještě toto : Zároveň v tom nesmí třískat, musí to jít pravidelně bez kolísání, cukání a vynechávání, taky musí jít řadit všecko hladce (speciálně řazení 2, 3 z vrchu bývá v prdeli), hlavně odzkoušet, jestli tam jde zpátečka, poněvadž to je hotový neštěstí jak to lidí pořídí dokurvit, z motoru by se nemělo ozývat nic jinýho než vrrr a přibližně při 3 tisicích zesílí šicí stroj. Chrastící rozvoďák bych toleroval, a časem vyměnil. Při tom nájezdu by mohla být ještě původní sjetá spojka, na to bych se zaměřil. Taky by to mělo jit v pohodě startovat, jeslti to je karbec, tak to může být rozjebaný (BMM neznám) a natočit to pude blbě, takový auto musí chytat v pohodě. Jinak si myslim, že 150 tisíc je ještě v naprostý pohodě, znám fava co mají víc a jezdí taky ještě velice slušně, ale dostanou, co potřebujou, přesně jak psal michal. Jo a taky to možná nebude brzdit, řízení pude blbě (poněvadž ho nikdo asi nenamazal), budou vymlácený čepy a silentbloky, tlumiče taky můžou být hotové, to jen tak co by tomu mohlo být po 150 ticísích, protože to co píšu se projevuje už při 100 tisících, a ono se s tím těch 50 dalších "dá" jezdit... tak pořádně prohlídnout a hodně štěstí.
|
4.12.07, 10:24 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Hlavní je karoserie - jestli je zachovalá karoserie (podběhy - u zadních se podívej pod koberce, ty lišty na kterách jsou přišroubované předvní blatníky, prahy!! a podlaha), auto není celkově nějak moc rozvrzané a je to za nějakou solidní cenu tak to ber, 150tis. na Formana nic není. Jestli se s motorem špatně zacházelo tak bude pálit olej, ale pologenerálku motoru u děláš doma do 4 000Kč a v servisu to dělají kolem 6-7 tisíc, nebo prostě dáš druhý motor který koupíš za pár korun. U Formana bych řešil hlavně tu kastli, karosařina je nejdražší, všechny ostatní díly jsou vzhledem k cenám spotřební materiál a navíc u těchto aut bývá motor většinou to poslední co odejde, je prakticky nezničitelný.
|
4.12.07, 10:29 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
ještě taky lemy zadních kol
|
4.12.07, 10:34 |
|
|
cyz
Příspěvky: 3262 Bydliště: Uherské Hradiště (Kunovice)
|
Vít Široký píše: ještě taky lemy zadních kol
Lemy zadních kol a přední blatníky nejsou až tak kritické, ty lemy zas nejsou tak pracné na převaření a popravdě sehnat fávo které je v dnešní době nemá ani trochu chycené je dost problém, když jsem sháněl Formana tak z asi 30 kousků o které jsem měl zájem tak možná 2 měly tohle v pořádku.
|
4.12.07, 11:17 |
|
|
Kristensen
Příspěvky: 6765 Bydliště: Česká Třebová
|
Co se týče toho motoru tak je to opravdu na tom jak se o to kdo staral, ten motor snese 100 000km od prasete a je po něm a nebo taky po dědoj bude mít 150 000 a ty najedeš v pohodě dalších 150 000, Brácha má už přes 300 000, někde kolem 50 000km se tahaly písty s ojnicema ven páč to záhadně žralo olej, no jo když oni byly zámky kroužků nad sebou v jednom sloupci se asi někdo ve fabrice špatně vyspal. Od tej doby klid do 250 000 kdy se dělalo jen těsnění pod hlavou nic víc. Jinak pravidelně každejch 10 000 údržba a olej s filtrem a od cca 80 000 tam je plyn. Je to jen a jen o přístupu předchozího majitele.
_________________ JM AUTO-MOTO
Tak jsem všechno prodal a koupil jsem si ojetou P306 a XJ 900 Div
|
4.12.07, 15:55 |
|
|
paya777
Příspěvky: 47 Bydliště: Vysočina
|
Přesně tak, nejdůležitější je kastle, myslím tím nosný části..Já mám Formana '94, BMM 50 kW, ježděnej na Texaco Havoline Extra 10W40, vše ostatní Bosch (baterka Bosch silver, svíčky, stěrače:), mám na tom najeto nějakejch 265 tis. km, a i v -20 start na poprvý bez nějakýho pomáhaní plynem při naskočení motoru apod. Motor je jak říkají kolegové nade mnou fakt držák, mně olej nežere, ale hlídám to celkem pravidelně..Spotřeba benzínu mezi 6-7 litry, při dlouhých trasách (na Slovensko přes 400 km se spotřeba dostala k 5 litrům (cca 5,1), takže motor super. Včera sem kontroloval olej v převodovce, je ho tam pořád dost Jinak co říct k Formanovi - mám ho 3 roky, a co sem měnil - jeden homokineťák, ten se vyplatí fakt sledovat, přijde mi že v současnosti kupovaný manžety praskají jak blbý, i na řízení sem to sledoval), a vloni mi na technický(nic sem s tím nedělal, jen umyl) zjistili dva vadný čepy...na spodním ramenu (ten byl ještě původní! na nejtovanej, nový se šroubujou) a pak na druhý straně kulák), oprava i s prací 600 Kč . Jinak sem měnil jen blaťáky vpředu(pod nima naprosto zdravé), nebyly ani tak shnilé, jen ten jeden byl pochroumanej od srnky nebo co říkal předchozí majitel). Jinak prahy a podlaha a podběhy jsou zdravé, původní červená barva. Co mně štve a je na výměnu: zadní lemy, byl na tom ten plastovej bazmek, jsou původní,ale výměnu by zasluhovaly. Malinko hnijou hranky dveří (řidič, a vzadu), zadní kapota, spodní hrana rezne, jak je přechod na plast. Ty kilometry se projevujou opravdu nejvíc na karoserii, navíc u formana mám problém s tím, že mlátí na hrbolech dveře od kufru. Jo a ještě sem měnil vpředu destičky.. Jinak převodovka i přes ty kilometry bez problému, zpátečky jde řadit v pohodě, kulisa není vyběhaná. Jinak na technické mi chválily brzdy (bubny nevím jestli jsou původní, každopádně na pohled zvenku vypadají teda pěkně jetě, orezlé a hrubé Ruční brzda taky 100%, na technický chválili:)Za tři roky co to auto mám sem s ním nic nedělal, nemá to cenu, chce to prostě opravit co se pose*e, stojí to pár kaček..Jo jinak se mi ještě začínají ozývat zadní ložiska. Předchozí majitel byla firma, která jezdila převážně na montáže do Prahy a do Vídně, převažně dálnice, a servis dostával perfektní, ve většíně firem se na tomhle fakt nešetří-něco se posere, tak se to dá nový a originál, protože to auto je prostě pořád potřeba v provozu..
Zásada pro bezproblémovej a ekonomickej provoz je fakt jen triviální údržba, hlídat olej v motoru, vodu v chladičí, občas zkontrolovat gumy a občas poslechnout co kde klepe.
Jinak otec má solitaira, jezdí s ním převažně v terénu (pole, louky, lesní cesty, rozbité silnice snad 4. třídy). Má najeto asi 230, teď trochu začíná brát olej. Je provozován ve velmi prašném prostředí, vevnitř je praktický pořád hnědý Je to fakt držák, co vím, tak měl asi 3krát prasklou pružinu vepředu, a jednou prasklou poloosu, vanu myslím nikdy neprorazil, jen ten spínač na zpátečku nebo co to je. Spotřebu má celoroční průměr cca 7,5 l, a to jezdí dost pomalu (1-2-3 kvalt, občas i normálně po silnici). Jinak ještě co nedávno řešil,tak brzdy, nějak se přerazili trubky nebo vpředu hadičky, prostě oba okruhy, už nevím přesně co to bylo. Každopádně tím chci říci, že forman opravdu vydrží hodně, a i když se na něm občas něco zku*ví nebo pose*e, tak jsou opravy levné. Možná někdo namítne, že do terénu není, to vím, ale ať jsme kalkulovali jak jsme kalkulovali, ten forman vychází na provoz včetně pořizovacích nákladů, pneu, servis, spotřeba apod. pořád výrazně levně než nějakej malej off-road..
Toť vše..omlouvám se za rozsáhlý příspěvek.
Závěr je jediný - forman se 150 na tachometru - no problem, pokud je v dobrém stavu, jednoznačně doporučuji!
_________________ VW Golf Variant 1,9 TD 55 kW ´96
ex Audi A6 C4 Avant 2.5 TDi 85 kW šestikvalt
ex Škoda Forman BMM 50 kW ´94
|
15.12.07, 17:54 |
|
|
Vít
Hluchoň
Příspěvky: 11873
|
jestli ti mlátí páte dveře, tak si porovnej zámek a gumový dorazy na krajích dveří, bude to už posunutý, když si pohraješ, bude to chodit jako nový
|
15.12.07, 18:34 |
|
|
Drak
Příspěvky: 3060 Bydliště: Olomouc
|
paya777 píše: ...ve většíně firem se na tomhle fakt nešetří-něco se posere, tak se to dá nový a originál, protože to auto je prostě pořád potřeba v provozu...
Sice OT, ale to by ses divil, co dokážou prestižní firmy, který mají jméno po celé republice vymyslet a naporoučet si za opravy na linkových autech, který jsou 18/24h v provozu a jakmile nevyjedou tak pokuty jdou do tisíců, rozhodně to ale nejsou výměny za nový a ještě k tomu originální díly, kolikrát mi zůstává rozum stát, co dokážou vymyslet a to většína jednatelů má dokonce automobilní nebo jiný technický vzdělání formou VŠ.
_________________ Už tu nejsem, s fórem mi vlezte na hrb. Co jsem měl rozřešeno dořeště prosím přes drak@drakk.eu
|
15.12.07, 18:48 |
|
|
Reklama
|
Reklama
|
|
|
|
|
|
Stránka 1 z 1
|
[ Příspěvků: 11 ] |
|
Kdo je online |
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 30 návštevníků |
|
Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru Nemůžete odpovídat v tomto fóru Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru
|
|